Jeg har byttet telefon fra samsung s2 til samsung s 6,etter dette kutter scoringen av sykkelturen ut etter ca1,5km.Det ser ut som den kutter på samme stedet de to siste trenigsøktene.Den er med ca 1,5km så blir jeg borte på kartet og kommer igjen på samme sted på tilbake turen.Tidtageren går og jeg får bare veldig lav snitt hastighet. Dette begynt med ny tlf
Jeg har fått Edge 520 og laster nå opp turer på direkten som Morning og Evening Ride, og det er greit. Jeg smetter inn på Strava appen og døper om til Til jobb og Fra jobb. Men jeg finner ikke noen mulighet til å angi Commuting i appen. Er det meg eller finnes ikke muligheten?
Jeg har fått Edge 520 og laster nå opp turer på direkten som Morning og Evening Ride, og det er greit. Jeg smetter inn på Strava appen og døper om til Til jobb og Fra jobb. Men jeg finner ikke noen mulighet til å angi Commuting i appen. Er det meg eller finnes ikke muligheten?
Bruker iPhone.
LarsB
Det går nok ikke an verken på iOS eller på Android-appene, men i nettleseren (også på mobil) kan du få det til. Ganske tungvint, altså.
Strava skulle også vært mer vennlig for heisbassert utforsykling. Det jeg gjør nå, er at jeg stopper den hver gang jeg er på heisen. Da tar den ikke opp distansen jeg kjører, MEN jeg får alle høydemeterne gratis.
Jeg skulle ønske at heissporene var lagret som et slags segment, slik at når man tok det, så ble ingenting av dette registrert som en del av treninga di, uten at jeg må stoppe den før jeg setter meg på heisen og starte den manuelt når jeg har gått av.
Though it doesn't address the question posed to this discussion, the ability to tag as commute from the Strava mobile app is coming soon. I thought the news may be relevant to this topic! Thanks.
August 7, 2015, 2:45 PM
Da er det vel ikke mer enn et års tid til det kommer.
Det er helt tydelig at Strava ikke bryr seg fillern om hva brukerne synes!!
Endringen til Mapbox er fortsatt en fantastisk elendig avgjørelse og Strava er blitt helt ubrukelig etter dette. Ok - segmenter er fortsatt kult, men å finne de er en annen sak...
Endringen som de gjorde vedr. default activity name er også tragisk. En annen endring som jeg synes er plagsom er at om en nå går inn på treningskalenderen og så trykker på en aktivitet så åpnes aktiviteten i fullsize i forhold til at et mindre vindu ble åpnet på samme side.
Alle disse endringene er helt klart til det værre og alle forslag som brukere sender inn ang. nye funksjoner blir ignorert!
Legger ved to linker til Strava support hvor Mapbox og default activity name endringene blir kritisert. Det strømmer på av folk som misliker dette og ikke minst det at Strava ikke kommer med et motsvar og fullstendig ignorerer oss allle. Makan!
De har rett og slett blitt altfor høye på seg selv, og det at de har en så enorm brukermasse gjør nok at de synes de kan drite en lang marsj i at mange brukere ikke liker endringene de gjør. Faktum er at selv om noen hundre (eller tusen) personer klager på deres egen supportside, så vet de at det er et enormt stilltiende overtall som antakelig bare trekker på skuldrene.
Jeg får alle mine aktiviteter opp som "Run". Gått gjennom alt av innstillinger i Strava og Garmin Connect. Er dette noe jeg bare må leve med og endre manuelt?
Jeg får alle mine aktiviteter opp som "Run". Gått gjennom alt av innstillinger i Strava og Garmin Connect. Er dette noe jeg bare må leve med og endre manuelt?
Settings > Display Preferences > Default Sport
Står på "Cycling". Samme med Garmin Connect, kommer opp som løping der også.
Om man har flere sykler i bruk, er det da mulig å se hvor langt man har syklet med hver enkelt sykkel i løpet av en viss tidsperiode/mnd/år?
Ja, med VeloViewer kan du ihvertfall se slikt. Du kan se all statistikken separat for hver sykkel - hvis du har registrert turene på riktig sykkel på Strava, vel å merke...
Synes å huske at det var en eller annen måte å få osm, eller enda bedre mtbmap.no, inn som bakgrunnskart i strava i nettleseren. Noen tips? Bruker Chrome
Synes å huske at det var en eller annen måte å få osm, eller enda bedre mtbmap.no, inn som bakgrunnskart i strava i nettleseren. Noen tips? Bruker Chrome
...det ser imidlertid ut til å ikke funke på alle Strava-sidene lenger. På endel av dem funker det, men ikke alle (hos meg). Det skyldes trolig at Strava har skiftet litt mellom ulike kartløsninger.
Når jeg bruker Strava Live Segments på min Edge 510, forsvinner infoen etter et segment fra skjemen så fort. Rekker jo ikke å se om jeg var bak eller foran. Fins det en liste med gjennomførte segmenter og tidene som jeg kan se mens den logger?