Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Regnskur etter beising av terassegulv

Regnskur etter beising av terassegulv #1989511 01/08/2015 12:05
JanM Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Kloke medryttere,

Det kom en solid regnskur kort tid etter at terassen var beiset i formiddag (en times tid etterpå).

Hva er egentlig konsekvgensen, bortsett fra det estetiske (som ikke betyr så mye da dette er i 2 etasje og en lite brukt terasse)?

Jeg er klar over at læreboka muligens sier at man bør rense på nytt og beise en gang til, men er dette av estetiske grunner, eller er det større sjanse for råteskader mm pga regnskuren?

Som sagt, det estetiske er sekundert akkurat her....

Jan

Mål 2015:
Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
Re: Regnskur etter beising av terassegulv [Re: JanM] #1989516 01/08/2015 12:21
CyberTrack Offline
Veteran
Veteran
Jeg spurte om dette hos en forhandler, og fikk til svar at det ikke hadde noen praktisk betydning med regnvann på ny beis annet enn at det kunne bli vannskjolder. Dette vil vel muligens avhenge av hvilken beis det gjelder, i mitt tilfelle var det en eller annen type olje(dekk?)beis.

Når det er sagt så er vel gulvet ditt impregnert, og da vil det ikke være beisen du har oppå som avgjør hvor fort gulvet råtner. Beisen gjør (nesten) bare at gulvet holder seg penere i lengre tid.

Redigert av CyberTrack; 01/08/2015 12:23.

Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
Re: Regnskur etter beising av terassegulv [Re: JanM] #1989587 01/08/2015 19:05
P
PekkaB Offline
Entusiast
Entusiast
P
Med mindre beisen regnet bort så er skjolder eneste skaden.

Det er forøvrig ikke mye råtebeskyttelse i beis.

Er det et Jotun-produkt kan du ringe deres ypperlige Teknisk Service for mer hjelp.

Moderator  support