Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Gavia Zoncolan = kinaramme?

Re: Gavia Zoncolan = kinaramme? [Re: halvkriz] #1986619 24/07/2015 07:43
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: halvkriz
Jeg kjøpte denne syklen i mars, brukt den ca 250 mil. Jeg kjøpt uten di2,noe jeg angrer på da denne rammen har hull under krankhuset(det er skrudd på et lokk, men det kommer mye dritt inn der selv etter kun EN tur i regn. Trodde ikke dette var mulig,så tenkte ikke på å skru opp dette,for å rengjøre). Dette har resultert i mye gir trøbbel og irritasjon. Leverte inn for service, fikk regning på 250 kr for møkkete sykkel;) da jeg ikke har gjort reint under dette lokket. Dette er kun min andre racer så har ikke lang erfaring, men jeg hadde kjøpt noe annet hadde jeg vist det jeg gjør i dag, om kundeservicen til Bikeshop og denne rammen.

Det er helt normalt at noen tar seg betalt for å gjøre en faktisk jobb på sykkelen din. Det ekstisterer dog veldig ulik praksis på området. Det er mye kunder ikke vet, men en kan jo ikke la være og ta betalt allikevel. Det er masse greier med bilen min jeg ikke visste jeg burde fikset, men hjullageret og jobben som hørte til måtte jo like fullt gjøres.

Jeg har lang erfaring fra verksted, og det var faktisk et reelt problem når folk kom inn med sykler så skitne at det ikke var mulig å jobbe med dem. Kanksje Bikeshop i dette tilfelle kunne skrevet det som en notis i stedet?

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Gavia Zoncolan = kinaramme? [Re: RoyE] #1987051 25/07/2015 19:11
H
halvkriz Offline
Fersking
Fersking
H
Stod vel ikke direkte på fakturaen at det var under lokket det var for møkkete,men jeg hadde vasket sykkelen og var ikke flau over å levere den fra meg. Og hadde de vasket den for de 250 kr hadde jeg skjønt det( får jo tross alt vasket bilen ut og innvendig for samme prisen:). Joda, skjønner at dette lokket også eksisterer på DI2, men da hadde jeg sluppet gir problemene(henger på returen) som denne møkken gir. Er vel ikke normalt å måtte bytte gir vaier etter to mnd på racer?.Poenget mitt er at jeg hadde valgt en ramme med annen type vaierføringer, men det er jo meg.

Redigert av halvkriz; 25/07/2015 19:27.
Re: Gavia Zoncolan = kinaramme? [Re: Alpers] #1987054 25/07/2015 19:19
H
halvkriz Offline
Fersking
Fersking
H
De må gjerne ta betalt for jobben, men da trenger de ikke reklamere men dette.

Alle førstegangskjøpere vil få 1 gratis service per sykkel per år. Denne servicen inkluderer:

Justering av gir
Sjekk av bremser
Smøring av kjede
Etterstramming av pedaler
Generell kontroll av sykkelen

Mulig jeg forlanger for mye...

Re: Gavia Zoncolan = kinaramme? [Re: Open 1.0] #1987168 26/07/2015 08:17
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Open 1.0
Noen ganger er rammene også bare lakkert på nytt for å kunne selges av en annen produsent. Jeg hadde for noen år siden en Hard Rocx-sykkel (en ganske billig modell som jeg brukte for å frakte barn til/fra barnehage mv). Etter en kraftig brann i garasjen der den stod forsvant det meste av lakken på sykkelen og der det tidligere hadde stått Hard Rocx stod det nå Scott!

Det er godt gjort. For meg bekjent har aldri Scott og Hard Rocx hadde samme ramme form en gang. Så hvis du ikke bare tuller er ironisk så har du )a blitt lurt, b) de har lakket Hard Rocx ramma feil på fabrikken så bare lakket over. c) det er sjukt mange år siden.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Gavia Zoncolan = kinaramme? [Re: Alfanomicon] #1987171 26/07/2015 08:21
olechr Offline
More than words
More than words
Når det gjelder carbon så er det stor forsjell selv om rammen er lik. Feks på Scott Addict så er det stor forskjell fra topp modell til hakk nr 3. Selv om de ser like ut. Helt forskjellige fibere som er brukt.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Gavia Zoncolan = kinaramme? [Re: olechr] #1987173 26/07/2015 08:23
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: olechr
Så hvis du ikke bare tuller er ironisk så har du )a blitt lurt, b) de har lakket Hard Rocx ramma feil på fabrikken så bare lakket over. c) det er sjukt mange år siden.

d) Rammen er opprinnelig en (ulovlig/counterfeit) Kina-kopi av Scotts ramme? ICON_GRIN

Re: Gavia Zoncolan = kinaramme? [Re: Alfanomicon] #1987174 26/07/2015 08:25
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Tuller ikke Ole Chr. Tok bilde av det som jeg også sendte til Hard Rocx, de syntes det hele var rart. Det er imidlertid en del år siden, tror brannen i garasjen var i 2003 og sykkelen var kjøpt sommeren før. Det var som sagt en av de billigere modellene til Hard Rocx, tror jeg betalte ca 4.000 for den da jeg kjøpte den. Tipper at fabrikken hadde for mange rammer produsert til Scott og lakkerte dem på nytt uten at Hard Rocx var klar over det. Spilte ingen rolle for meg, men forsikringsselskapet syntes det var rart at jeg hadde kvittering på en Hard Rocx sykkel mens det stod Scott på restene i garasjen.

Re: Gavia Zoncolan = kinaramme? [Re: Alfanomicon] #1987175 26/07/2015 08:26
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Ivrig
O
Det var forøvrig en alu-ramme, ikke karbon.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino