Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Sykling uten hjelm!

Re: Sykling uten hjelm! [Re: GeirK] #1983230 13/07/2015 20:48
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: GeirK
Grunnen til at jeg spør er at dersom en ikke skal bruke hjelm på korte turer til butikken for å gjøre sykling mindre avskrekkende for tilskuerne, så må nødvendigvis tilskuerne forstå at man bare skal en kort tur på butikken.

Jeg holder ofte 40 km/t i vanlige sko og klær langs en trafikkert vei når jeg skal til jobb. Da synes jeg at det er fornuftig å bruke hjelm. Skal jeg liksom fortelle dette til alle som ser meg, slik at jeg ikke leder dem inn i den villfarselsen at det er farlig å sykle rolig på gang- og sykkelveg?

Jeg ser som deg heller ikke poenget med å skulle kreve av folk at de dropper hjelm for å ufarliggjøre. Min mening er mer bare å la være å bry seg med om enhver syklist i rolig tempo bruker hjelm eller ikke, eller forsåvidt annen bekledning, og heller applaudere alle som tar sykkelen til hverdagsturene. Ser jeg noen i 40-50km/h i trafikken vil nok jeg og tenke litt på at vedkommende sikkert hadde vært bedre utstyrt med hjelm i tilfelle noe skulle skje.

Den store saken alle syklister burde enes om er i mine øyne bedre infrastruktur. Er det en ting man absolutt ser øker sykkelandel blant småreiser og senker ulykkesrisiko er det dette. Ikke alskens nye påbud om hjelm, bruk av lys om dagen, enda flere sære trafikkregler etc.

Redigert av perbl; 13/07/2015 20:49.

Per B.
Re: Sykling uten hjelm! [Re: GeirK] #2014685 24/09/2015 18:43
Trigress Offline
Fersking
Fersking
Eg ville nok ikkje gått frå ein dyr hjelm på den måten, men eg ser jo at syklane rundt min blir loppa for det meste. Om eg låser han fast er eg eigentleg mest redd for at nokon skal knabbe han, sjølv om dei altså må kappe han opp for å han med. Folk, liksom.

Putting the "sport" in "transport".
Re: Sykling uten hjelm! [Re: Sepeda] #2014688 24/09/2015 18:45
Trigress Offline
Fersking
Fersking
Takk for tips om samanleggbar hjelm, noko slikt har eg aldri høyrt om før! Godt det er jul snart!

Putting the "sport" in "transport".
Side 7 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå