Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 6 1 2 3 4 5 6

Norges beste by/området for aktivt friluftsliv?

Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Kriss] #1982003 09/07/2015 13:57
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Korrekt - og for de som ikke like snø på stiene, så er sesongen i Trondheim betraktelig lenger enn midten av juni til midten av oktober i et gjennomsnittlig år.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: GeirK] #1982007 09/07/2015 14:07
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sitat: GeirK
Korrekt - og for de som ikke like snø på stiene, så er sesongen i Trondheim betraktelig lenger enn midten av juni til midten av oktober i et gjennomsnittlig år.

I fjor var vel f.eks NM løypa på Melhus knusktørr og snøfri i februar og.. ICON_SMILE

Jeg hater egentlig by, men skulle jeg bodd et helt annet sted kunne jeg vurdert Lillehammer, fine stier på fjellet ganske nært, stisykling som det meste annet som foregår ute er best over tregrensa..
By uten kø, akkurat passe stor, fin gågate..
Nært Jotunheimen for skiturer.

Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Kriss] #1982012 09/07/2015 14:26
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Kriss

I fjor var vel f.eks NM løypa på Melhus knusktørr og snøfri i februar og.. ICON_SMILE

Jeg sykla jo til og med racer rundt Byneset i februar i fjor, men vinterne 2014 og 2015 er ikke representative, tror jeg =)

Sitat: Kriss

Jeg hater egentlig by, men skulle jeg bodd et helt annet sted kunne jeg vurdert Lillehammer, fine stier på fjellet ganske nært, stisykling som det meste annet som foregår ute er best over tregrensa..
By uten kø, akkurat passe stor, fin gågate..
Nært Jotunheimen for skiturer.

Jeg tror Lillehammer ville blitt for liten for meg, og Jotunheimen er vel omtrent like langt unna som Sunndalsfjella er fra Trondheim. Men bynær fjellsykling har du ikke i Trondheim annet enn noen få kilometer langs ryggen av Vassfjellet.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: GeirK] #1982016 09/07/2015 14:48
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Jeg er veldig glad i Sunndalsfjella, men Jotunheimen syns jeg likevel blir et hakk opp..

Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Jonas88] #1982653 12/07/2015 06:12
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T
Mine erfaringer om klima/vær: (Jeg er oppvokst i Lom. Har studert i Trondheim og jobba 5 år i Oslo. Bor nå i Vågå.)

I Trondheim regna det mye. I Oslo regna det mindre, men mye sammenlignet med Vågå/Lom.
I Trondheim og Oslo var det stort sett mildere vintre, men -10 i både Oslo og Tr.heim opplevdes som kaldere enn når det er -20 i Ottadalen.
Det var mye tidligere vår i både Trondheim og Oslo enn det er her.

Hadde besøk av en kamerat som bor i Mo i Rana en dag. Da var det 16 grader her, og han kunne fortelle at så varmt mente han ikke at det hadde vært der enda i år.

Side 6 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support