Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 26 1 2 3 25 26

Birkebeinerrittet 2015

Birkebeinerrittet 2015 #1979973 03/07/2015 22:14
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 1,018
T
TonyN Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
T
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 1,018
Er riktignok en del uker og måneder unna, men litt synsing om rittet fungerer vel for det? ICON_SMILE

Jeg har kun syklet rittet en gang, og da tok jeg det veldig med ro opp til Skramstadsetra, gjerne litt for med ro ser jeg i etterkant. Hvor mange prosent av makspulsen bør en holde opp til Skramstadsetra og hvor høy bør snittpulsen være gjennom hele rittet?

Da jeg syklet Raumerrittet tidligere i år (for første gang) hadde jeg en puls på mellom 80-90% de to første milene, og så lå jeg vel tett opp mot 90% opp bakken fra Aas gård. Jeg er ingen erfaren rittsyklist, og innså at det gjerne var en litt vel tøff åpning.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1980644 06/07/2015 11:55
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 1,881
S
simson Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
S
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 1,881
Er nok vanskelig å gi et godt råd om dette - når det er ritt får du en høyere puls enn du planla uansett, særlig når det er den stigningen første halvannen mila.

Jeg tror ikke du kommer under 85% på den strekningen hvis du er ute etter best mulig tid.
Min erfaring er at det er bedre å lære seg å kjenne på signalene fra kroppen, enn å prøve å følge en pulsklokke.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1981075 07/07/2015 12:51
Registrert: May 2010
Innlegg: 263
P
Peters Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
P
Registrert: May 2010
Innlegg: 263
Enig med simson her. Er man seedet så er vel rådet å holde feltet opp til Skramstad. Sitte beskyttet og så billig som mulig. Feltet går nok ofte litt for fort, opp til Skramstad så man kan vurdere å slippe seg litt bak i feltet hvis man føler at det går fort nok. Rittpulsen er ofte mye høyere enn på trening, og da er "følelsen" ett bedre verktøy. Ellers er rådet å finne en pulje ut fra terrengpartitet som du sitter i frem til Kvarstad. Ikke kjør alene, ta heller frem litt mat og vent på neste tog som kommer bakfra. Det suger virkelig krefter å støte fremover pulje for pulje hvis du er seedet riktig. Juster farten opp Kvarstad lia slik at du sitter sammen med en gruppe ned til bunnen av Rosinbakken. Bruk resten av kreftene opp til Sjusjøen, og sørg for at du sitter sammen med noen fra Sjøseterveien og inn. Bidra til å organisere ruller i gruppene som du sitter i og send noen oppmuntrende ord til dine medsyklister i rulla med jevne mellomrom. Da blir det en god Birken opplevelse og en god tid.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1981100 07/07/2015 14:07
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 1,881
S
simson Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
S
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 1,881
Gode råd fra Peters - veldig viktig å finne en gruppe å sykle sammen med, særlig i enkeltstrekninger.

Noen råd om gruppene:
- Opp til Skramstad: Her ligger dere tett fra starten, så finn noen som virker til å holde greit tempo.
- (Ned fra Skramstad, fram til etter terrengpartiet - kan godt sykle alene, ikke mye å vinne på gruppe)
- Bringbu-Kvarstad: Finn gruppe, prøv å få i gang en rulle. Hvis rulla går for fort, tar du det med ro og venter til neste gruppe. Går den for sakte: Følg den likevel, fram til andre rykker forbi deg - heng deg på.
- Bakkene opp fra Kvarstad: Her er det mye å vinne på å finne en gruppe, og prøve å kjøre sammen i rulle. Kommuniser med de rundt, og vær med på å dra.
- Rosinbakken: Min erfaring er at her er det beste å holde egen rytme for å komme opp uten å stivne, ikke bry deg om andre.
- Fra Rosintoppen til Storåsen ser du mange slitne syklister, og min erfaring er at det er mer krevende å finne noen som sykler jevnt her (mange sykler bra i 2 kneiker, for deretter å hvile i 3 kneiker, osv).

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1981208 07/07/2015 20:45
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 1,018
T
TonyN Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
T
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 1,018
Takk for gode tips, Simson og Peters.

Erfaringene jeg har gjort meg hittil i sesongen er at jeg per i dag ikke kjenner kroppen min så godt som jeg ønsker. Eksempelvis i Raumerrittet syklet jeg nok en del for fort i starten, men akkurat i det jeg lå og tråkket på asfalten og opp den første grusbakken, føltes det bra ut og så gikk jeg på en liten smell godt ut i løpet. Jeg har også en utfordring med å klare og legge meg bak andre syklister og få til en organisert rulle. Ligger jeg bak andre syklister føler jeg etter få minutter at det går for trengt og jeg rykker forbi. I etterkant er jeg rimelig sikker på at det ikke går for sakte, det er bare noe jeg tenker og føler der og da. Det er instinktet mitt som sier at jeg må ligge i front for å sørge for at jeg har kontroll på at jeg hele tiden yter det jeg er god for.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1981282 08/07/2015 07:07
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 1,881
S
simson Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
S
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 1,881
Sitat: TonyN
Takk for gode tips, Simson og Peters.

Erfaringene jeg har gjort meg hittil i sesongen er at jeg per i dag ikke kjenner kroppen min så godt som jeg ønsker. Eksempelvis i Raumerrittet syklet jeg nok en del for fort i starten, men akkurat i det jeg lå og tråkket på asfalten og opp den første grusbakken, føltes det bra ut og så gikk jeg på en liten smell godt ut i løpet. Jeg har også en utfordring med å klare og legge meg bak andre syklister og få til en organisert rulle. Ligger jeg bak andre syklister føler jeg etter få minutter at det går for trengt og jeg rykker forbi. I etterkant er jeg rimelig sikker på at det ikke går for sakte, det er bare noe jeg tenker og føler der og da. Det er instinktet mitt som sier at jeg må ligge i front for å sørge for at jeg har kontroll på at jeg hele tiden yter det jeg er god for.



Kjenner godt igjen den følelsen, av at din gruppe ikke går fort nok.

Tre valg:
1) Tenk at det går fortere enn det kjennes som. Husk at du sparer mange prosent energimessig ved å ligge bak noen. Dvs at om det kjennes litt for lett når du ligger bak, så ville det ikke gått særlig fortere av å sykle alene i front (pga luftmotstand). Og du ligger og sparer krefter som du uansett får bruk for seinere i rittet.
2) Ta din sjau med å dra i perioder, se om det kan bidra til at gruppas fart øker. (Men OBS: Kan være fint å øke gradvis når du kommer foran, hvis gruppa di ellers rullerer fint er det slitsomt om tempo er ujevnt etter hvem som drar)
3) Mens du gjør (1), vær samtidig våken på tog som kommer bakfra i litt høyere tempo. Og sleng deg med på de.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1981345 08/07/2015 09:19
Registrert: May 2010
Innlegg: 263
P
Peters Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
P
Registrert: May 2010
Innlegg: 263
Hvis målet ditt er å komme fortest mulig til mål i ett tgrusritt så lønner det seg å bruke fordelene som det å kjøre sammen gir. På grusritt som Birken og Raumerrittet så er mange minutter å spare på kjøre klokt. Min erfaring er at desto fortere det går, desto bedre er syklistene rundt deg på å forstå at sammen er man raskere.

En gruppe syklister vil sykle mye fortere hvis man organiserer seg og skifter på å dra feltet (hvis man utgangspunktet er på ca. samme nivå.) Man kan organisere ruller på mange måter og er man avansert kan man utnytte hverandres styrker i ulikt terreng. Noen er lette og drar bra oppover, mens andre har mer kjørestyrke på flater og nedover. Husk at du har mindre luftmotstand når du har noen på hjul og at du dermed sparer energi på at noen henger på deg. Det å organisere handler ofte om gå foran med et godt eksempel. Slepp deg ut til siden, gi et lite hint med albuen og slepp deg tilbake i rulla. Hvis du ikke vil slippe deg helt bakerst gir du en signal med pekefingeren og du blir sluppet inn av folk som da får lenger pause før man er fremst i rulla.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1981365 08/07/2015 09:56
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 1,018
T
TonyN Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
T
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 1,018
Jeg har mye å lære når det kommer til det taktiske på sykkelsetet ICON_SMILE Strålende tilbakemeldinger Peters. Veien å gå er vel å sykle mange ritt hvor en fokuserer og prøver å huske på disse rådene. Til slutt blir det mer naturlig tenkning og ting går litt mer av seg selv.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1981421 08/07/2015 11:18
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 2,011
O
oyvin Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
O
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 2,011
Det kommer bakker både før og etter Rosinbakken (Norges utvilsomt mest oppskrytte bakke) der man kan øse av krefter som måtte være igjen. Så vær klok og disiplinert i gruppa til forbi Kvarstad, for hele veien fra terrengpartiet og til der det begynner å vippe oppover er en velfungerende gruppe pri 1. Så kan du heller henge deg med klatremusene i gruppa opp til Elgåsen om du har krefter til det når du kommer så langt.


Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1981707 08/07/2015 23:10
Registrert: May 2010
Innlegg: 1,194
AsmundBjorshol Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2010
Innlegg: 1,194
Er Birkebeinerrittet 2015 utsolgt eller er det ikke det?


Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1981728 09/07/2015 05:31
Registrert: Nov 2005
Innlegg: 531
H
hulken Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
H
Registrert: Nov 2005
Innlegg: 531
IKKE utsolgt


Hulken
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: hulken] #1982670 12/07/2015 08:02
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 1,084
Kjesk Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 1,084
Sitat: hulken
IKKE utsolgt
Bl.a. p.g.a. meg - nok er nok.

Når syklister i puljer langt ned på tyve-tallet tror veien til suksess er å kjøre gale-mattias allerede på asfalten etter start kan det være. Jeg tør og vil ikke mer.

I fjor kom jeg ca 5,5 km før en av disse mattiasene trodde han så en luke rett foran meg og trengte seg inn fra siden for å legge seg der. Måtte gå galt.

Han sparte nok fort 0,2 sek - jeg brakk armen, slo meg kraftig i hofte og lår og DNF.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1982784 12/07/2015 18:11
Registrert: May 2010
Innlegg: 263
P
Peters Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
P
Registrert: May 2010
Innlegg: 263
Trenden for de store rittene er vel litt nedadgående. Ser at Grenserittet heller ikke er fullt. Har inntrykk at flere ser at man kan ha like flotte sykkelopplevelser til halve prisen i mindre lokale ritt.

Kjesk, sykling er en sport der man kan velte og slå seg. Kjedelig når andre har skylden. Ble selv taklet over styret i Grenserittet i fjor, men hadde flaks. Det var jo flere stygge ulykker i fjor og man får litt angst for å havne i en alvorlig velt. På Hedmarksvidda rundt advarte speaker om høy fart ned fra asfalten. Hva skjer, jo selvfølgelig en skikkelig velt i høy fart på asfalten. Håper armen er blitt bra og at du snart stiller på start igjen.

Oppfordrer alle til å kjøre med huet i bruk i årets Birken.
Oppfordrer arrangøren til å ha mer fokus på sikkerhet og god sikkerhetskultur i feltet - gi tegn på skikkelig måte, varsle at man kommer bakfra, holde høyre, ikke overlappe hjul i rulla, holde rett linje i felt, spise/drikke bakerst, ikke fomle med ting i sekken, ikke slippe styret med hendene, bruke flaskeholdere som holder på flasken/tape dem fast osv. I enkelte sykkelklubber har landeveisgruppene en flott sikkerhetskultur og opplæring av de nye. Dette må man satse på også i grusrittene.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Peters] #1982798 12/07/2015 19:18
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 63
F
fevang Offline
Medlem
Offline
Medlem
F
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 63
Sitat: Peters
bruke flaskeholdere som holder på flasken/tape dem fast osv..


Spesielt denne kan bli MYE bedre ja, for oss som starter i de senere puljene er det som å sykle i ballrommet på ikea enkelte steder, ligger flasker strødd overalt, gjerne da i nedoverbakke på løs grus..

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1984469 17/07/2015 21:13
Registrert: Nov 2004
Innlegg: 82
B
bmb Offline
Medlem
Offline
Medlem
B
Registrert: Nov 2004
Innlegg: 82
Når det gjelder taktikk i Birken er det viktig å tenke gjennom følgende: Er du forholdsvis lett og har din styrke i bakkene så utnytt dette ved å kjøre litt hardt til Skramstad. Da kan du henge med et felt over fjellet som er "litt over din evne" og tjene mye tid. Hvis du ikke er så sterk i bakkene er det ikke noen vits å brenne alt kruttet opp til Skramstad. Kjør heller kontrollert i bakkene og fokuser på å finne et (så stort som mulig) felt over fjellet som passer ditt tempo.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1984944 19/07/2015 20:07
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 2
S
sveinka Offline
Nytt medlem
Offline
Nytt medlem
S
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 2
Hei.

Et spørsmål er påmeldt for 8 gang. Men er og påmeldt en 4 løpskarusell som går over hele vår og sommeren. 3 løpet er da 3 dager før birken. Planen er å løpe dette veldig rolig for å få karusellen godkjent. Men mitt spørsmål er da hvor stor "skade" vil det medføre om jeg løper for fult i dette løpet ( 10 km )

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1984973 19/07/2015 21:01
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 1,018
T
TonyN Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
T
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 1,018
Jeg vil ikke anbefale deg å gi maks gjennom 10 km løping tre dager før Birken om du har ambisjoner om å være best mulig rustet til Birkenstart.

Når det er sagt, så kommer det selvsagt an på treningsgrunnlaget og formen din. Og ikke minst hvilken inngang du er vant til å ha inn mot kraftanstrengelser som det Birken er? Noen yter best ved å ta det helt med ro siste uken før konkurranse, mens andre gjerne kjører noen korte, men litt harde økter tett opp til konkurranse.

Selv har jeg best erfaringer med å kjøre noen intensive og korte intervaller i dagene før konkurranse på lavt gir, samt noen rolige turer for å samle overskudd.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1984978 19/07/2015 21:08
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 2
S
sveinka Offline
Nytt medlem
Offline
Nytt medlem
S
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 2
Har i år rundet 200 mil for første gang. Samtidig løpt over 250 km. Løpeformen har aldri vært så bra som nå. Noe som også gjelder sykkel forøvrig. Men satser alt på birken. Takk for svar:-)

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: sveinka] #1984981 19/07/2015 21:12
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Prøv det; løp 10 km så fort du kan en dag, så sykler du en lang og hard tur tre dager etterpå. Ræva bein? Ikke løp før Birken. Gode bein eller ingen forskjell? Kjør på. Jeg tipper at du er i såpass til løpeform at du kan løpe ganske fort på de 10 km, og fortsatt gjøre det bra på Birken. Du har jo også tre dager i mellom der du kan få beina på rett kjøl også.

Redigert av Øyvind V; 19/07/2015 21:13.
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: sveinka] #1984999 19/07/2015 21:43
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 1,138
J
JayTe Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
J
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 1,138
Sitat: sveinka
Hei.

Et spørsmål er påmeldt for 8 gang. Men er og påmeldt en 4 løpskarusell som går over hele vår og sommeren. 3 løpet er da 3 dager før birken. Planen er å løpe dette veldig rolig for å få karusellen godkjent. Men mitt spørsmål er da hvor stor "skade" vil det medføre om jeg løper for fult i dette løpet ( 10 km )


Det spørs litt på hvilket nivå du er rent løpemessig, men generelt vil jeg anbefale deg å holde igjen en del. 10 km full spiker krever mye av muskulaturen (og det er syrefest fra start til mål), og for min egen del går det ei lita uke før beina er fullt restituerte. Men løp det gjerne som en progressiv tur, rolig første 4 km, middels (halvmaratonfart) 3 km og 10 km-fart siste 3 km.


Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: bmb] #1985025 20/07/2015 06:09
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 2,882
stosu Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 2,882
Sitat: bmb
Når det gjelder taktikk i Birken er det viktig å tenke gjennom følgende: Er du forholdsvis lett og har din styrke i bakkene så utnytt dette ved å kjøre litt hardt til Skramstad. Da kan du henge med et felt over fjellet som er "litt over din evne" og tjene mye tid. Hvis du ikke er så sterk i bakkene er det ikke noen vits å brenne alt kruttet opp til Skramstad. Kjør heller kontrollert i bakkene og fokuser på å finne et (så stort som mulig) felt over fjellet som passer ditt tempo.


Kommer an på når man starter.
Starter man tidlig vil man tjene på å åpne hardt til Skramstad, da rittiden uansett ikke er mer enn 3.30. Mange grupper setter seg før Skramstad, og man kan havne i ei gruppe som jobber bra. Er man dårlig, så er det bare å tråkke jevnt til man blir tatt igjen av neste pulje og henge seg på halen.
Starter man sent, så er det få som kan kjøre i felt, og man må kjøre jevnt hele vegen.


Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig


Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1986557 23/07/2015 22:26
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 2,014
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
H
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 2,014
hmm..er det andre som har fått seeding fra Terrengsykkelrittet i år og fått en "smule" bedre pulje enn forventet?


facebook.com/secondhandsessions

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: hJürg1] #1986568 24/07/2015 05:47
Registrert: Sep 2011
Innlegg: 166
D
Deckard Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
D
Registrert: Sep 2011
Innlegg: 166
Sitat: hJürg1
hmm..er det andre som har fått seeding fra Terrengsykkelrittet i år og fått en "smule" bedre pulje enn forventet?


Tja, kan vel slenge meg på den.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1987582 27/07/2015 11:57
Registrert: May 2012
Innlegg: 170
C
caad10 Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
C
Registrert: May 2012
Innlegg: 170
Sykla østmarkrittet i 2014 til en relativt god tid. Ca 550 poeng på Merida. Noen sjans for at Birken tar høyde for det, eller tar utgangspunkt i Merida bikerank når jeg ikke har noen andre terrengritt? Vil nødig debutere i birken i siste pulje for å brøyte med frem i feltet og ende opp mesteparten jagende på tidligere startende.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1987608 27/07/2015 13:06
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 2,014
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
H
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 2,014
Seedingritt annet en birken så gjelder vel kun inneværende år tror jeg.
Seeding fra tidligere birken går vel 5år tilbake..


facebook.com/secondhandsessions

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1989100 31/07/2015 03:56
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 58
O
ohenr Offline
Medlem
Offline
Medlem
O
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 58

Redigert av ohenr; 31/07/2015 03:57.
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: ohenr] #1989130 31/07/2015 07:12
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Noen som vet om tilgjengelige sjåfører for frakt av bil mellom Rena og Lillehammer? Finnes det en "pool" med slike man kan booke fra? ICON_SMILE

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #1989163 31/07/2015 07:50
Registrert: May 2013
Innlegg: 1,526
G
grr Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
G
Registrert: May 2013
Innlegg: 1,526
Er det kurrant med buss fra Lillehammer til Rena, med sykkel, etter fullført ritt?

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Øyvind V] #1989164 31/07/2015 07:55
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 1,846
kaiost Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 1,846
Sitat: Øyvind V
Noen som vet om tilgjengelige sjåfører for frakt av bil mellom Rena og Lillehammer? Finnes det en "pool" med slike man kan booke fra? ICON_SMILE


Har laget en tråd for dette.
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1989198#Post1989198

Redigert av kaiost; 31/07/2015 08:54.
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: ohenr] #1989265 31/07/2015 11:47
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 1,018
T
TonyN Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
T
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 1,018


Til hverdags bør en selvsagt forholde seg til fartsgrenene på stedet, men under konkurranse må det være lov å kjøre så raskt som mulig. Noe annet vil være totalt latterlig!

Side 1 av 26 1 2 3 25 26

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå