Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Ny klokke

Re: Ny klokke [Re: JB.] #1979942 03/07/2015 20:33
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Beklager, men den Inoxen ser helt generisk ut for meg. Ikke bling, og sikkert på sekundet nøyaktig som alle andre urverk, fra 1.000 kr og opp.

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Ny klokke [Re: vehe] #1979944 03/07/2015 20:38
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: vehe
Sitat: HeavyDude
Certina, Seiko .... Får noen høyere puls av disse her ? Stødige som en ....Skoda ? Men bruker vi sunn fornuft, så gjør vi det ICON_SMILE

Får du høyere puls av en Tag til 11000? Enda godt inne i midt-sjiktet selv om du har fått deg en fin Skoda GT ICON_SMILE

Ja, Tag Heuer har bygget en merkevarestyrke rundt profilen av "etablert sveitsisk kvalitetsurverk + sporty profil". Som står ut i ft intetsigende japanske Toyotaer som Seiko m.m. Rimelige og feilfrie, men uten profil forøvrig.
Men nå har jeg lagt Tag Heuer i skapet som reserveklokke. Polar V800 gjør nytten, og så slipper jeg å bytte klokke når jeg setter på pulsbeltet. Og den er atskillig mer "GT" enn min Tag Heuer synes jeg.

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Ny klokke [Re: talliere] #1979947 03/07/2015 20:54
talliere Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Re: Ny klokke [Re: talliere] #1979950 03/07/2015 21:00
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Fornuftig ? Tja ...Blir ikke å selge klokker /urverk som å selge strøm ? Watt=Watt ? Sekund=sekund ?

Re: Ny klokke [Re: HeavyDude] #1979954 03/07/2015 21:11
L
laurids Offline
Entusiast
Entusiast
L
Certina, Seiko .... Får noen høyere puls av disse her ? Stødige som en ....Skoda ? Men bruker vi sunn fornuft, så gjør vi det ICON_SMILE

Som noen andre sa før meg er ikke Seiko Seiko. Den nyeste Grand Seiko med Spring Drive er top of the tops for mange klokkebuffs der ute.

.....Ikke kjøp kopier eller replica.

Jeg har en IWC som allbruksklokke, men har hatt trøbbel med mekanikken et par ganger etter hårete sykling, og etter at jeg stod nesten en hel dag og hakket bort et tykt islag fra oppkjørselen. Urverket likte ikke støtene som forplantet seg oppover gjennom hedene, og noe sporet av inne i uret. Golfere opplever ikke så sjeldent samme problem. Så MAO dersom du skal bruke klokka til alt en aktiv livsstil innebærer eller ikke vil styre med å ha den inne til service, avmagnetisering og trykktesting med jevne mellomrom bør du vurdere annet enn mekanisk (Jeg har bare skumlest tråden, og har ikke sett noe konkret budsjett, men jeg får inntrykk av at du kanskje ikke ønsker å bruke så veldig mye penger på ur nå, og da ville jeg personlig sett bort fra de mekaniske).
Jeg ville ha kjøpt en Citizen Eco Drive. Flere fine modeller der i gården.

I won't drink and dial anymore.
Re: Ny klokke [Re: HeavyDude] #1979955 03/07/2015 21:13
L
laurids Offline
Entusiast
Entusiast
L

Ja, Tag Heuer har bygget en merkevarestyrke rundt profilen av "etablert sveitsisk kvalitetsurverk + sporty profil". Som står ut i ft intetsigende japanske Toyotaer som Seiko m.m. Rimelige og feilfrie, men uten profil forøvrig.

Der gjorde du det igjen. Det med Seikoen. Skjerpings.

I won't drink and dial anymore.
Re: Ny klokke [Re: talliere] #1979985 04/07/2015 01:36
K
kolli Offline
Ringrev
Ringrev
K
Etter en tur til Sveits forrige helg så jeg et stort utvalg av brukskunst for håndleddet som langt overgår norsk standardutvalg. Ønsker meg en Maurice Lacroix, enten Les Classic eller Masterpiece. Men mulig budsjettet sprekker her..

Re: Ny klokke [Re: HeavyDude] #1980017 04/07/2015 08:49
G
grr Offline
Ivrig
Ivrig
G
Tja. Kanskje har det skjedd noe siden den gang firmaet bare het Heuer ?
Min Tag Heuer Seamaster tok kvelden i vinter etter 6 år. Hele uverket måtte skiftes. Siden klokken koster drøyt 11.000 , så jeg tusenlappene ta av. Inntil jeg fikk valget, om jeg ville oppgradere urverket et hakk ? De ville koste ca. 100 kr. ekstra. Joda, urverket kostet ca. 500 kr. De resterende 11.000 var ..."merkevareverdi". Akkurat .

Du kjøpte ikke tilfeldigvis denne Tag Heuer Seamasteren fra innsiden av en frakk på en strand i Tyrkia? Håper i så fall du fikk god rabatt på de 11 000,-. Det er iallfall en ukjent modell for meg, all den tid jeg forbinder Seamaster med Omega... ICON_SMILE

Men når det er sagt, så syns jeg Tag har altfor mange dyre klokker med billig quartz-innmat som ikke trigger et eneste vil-ha-fiber i kroppen min. TH kalles jo gjerne klokkeverdenens Volkswagen. Men de har noen fine jeg kunne tenkt meg også. ICON_SMILE

Re: Ny klokke [Re: grr] #1980048 04/07/2015 10:58
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Sitat: grr
Sitat: EmilZipp
Ikke Tag Heuer kommentaren passer utrolig bra under pølsevev, sludder og vås !!

På spritsmuglertoppen gjerne i gull finner du Breitling, Rolex og Panerai (som noen tror er fra Sveits).

Bra gjort å både komme med generaliserende pølsevev, sludder og vås og å samtidig kritisere en annen for det samme i samme innlegg. Sjelden prestasjon!

Jeg har f.eks. en Breitling (Superocean II Abyss red med stållenke og gummirem), og den har ikke enda klart å få meg til å smugle sprit. Smakfull syns jeg også den er, og jeg mener også at den beviser at Breitling ikke har bare glorete modeller i sortimentet sitt.

Har forresten aldri hørt at noen tror Panerai er sveitisk. Bare ut fra navnet så gjetter de fleste hvor de har opphavet. Det kjipeste med Panerai er at det er de som er utsatt for de aller beste kopiene - de er rett og slett fryktelig vanskelige å skille ut. Brukthandel må nesten gjøres via forhandler!

OK jeg tar den.... Jeg liker forresten Breitling Superocean Heritage i den minste utgaven (tilpasset pinglearmer/hender) og som sagt smak er heldigvis veldig individuelt. Certina, Tissot og Longines som flere nevner lager fine ting hvor man ikke trenger å ødelegge sykkelbudsjettet...

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Ny klokke [Re: talliere] #1980052 04/07/2015 11:12
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
....... og for de av oss som liker makaniske (og gamle) ur er det en liten motbakke å argumentere for en klokke som er mer unøyaktig, som må ha bevegelse eller trekkes jevnlig for ikke å stoppe... i motsetning til en billigklokke som er nøyaktig helt frem til batteriet byttes. Omtrent samme diskusjoen som å argumentere for at en Supersix Hi-mod er bedre enn toppmodellen til White, Everest, Nakamura, Diamant. Det er heller ikke lov å kjøre fortere til hytta med en Cayenne enn en Skoda men av en elle annen grunn selges det dyre klokker, sykler og biler her i landet.....

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Ny klokke [Re: EmilZipp] #1980056 04/07/2015 11:27
Dan Offline
More than words
More than words
Jeg tror at jeg har kjøpt min siste batteriklokke av typen som må spanderes på et par hundringser med jevne mellomrom. Neste klokke må enten bli enda en smartklokke som lades, eller et opptrekksur eller noe automatisk/soldrevet. Grunnen er at det er kjipt å ha en klokkeskuff som tilsier at man godt kunne gå med forskjellig klokke hver dag i uken, men halvparten av dem står og trenger nye batterier. (Morsomt nok er selvfølgelig de minst batterikrevende de jeg har som krever trykking for at de skal lyse opp og vise tiden. De trenger tydeligvis minimalt med strøm for å holde orden på tiden mens de ligger ubrukte, sammenlignet med viserklokker som skal ligge i skuffen og rotere 24/7.)

Re: Ny klokke [Re: grr] #1980061 04/07/2015 11:55
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: grr
Ikke Tag Heuer kommentaren passer utrolig bra under pølsevev, sludder og vås !!

På spritsmuglertoppen gjerne i gull finner du Breitling, Rolex og Panerai (som noen tror er fra Sveits).

Bra gjort å både komme med generaliserende pølsevev, sludder og vås og å samtidig kritisere en annen for det samme i samme innlegg. Sjelden prestasjon!

Jeg har f.eks. en Breitling (Superocean II Abyss red med stållenke og gummirem), og den har ikke enda klart å få meg til å smugle sprit. Smakfull syns jeg også den er, og jeg mener også at den beviser at Breitling ikke har bare glorete modeller i sortimentet sitt.

Har forresten aldri hørt at noen tror Panerai er sveitisk. Bare ut fra navnet så gjetter de fleste hvor de har opphavet. Det kjipeste med Panerai er at det er de som er utsatt for de aller beste kopiene - de er rett og slett fryktelig vanskelige å skille ut. Brukthandel må nesten gjøres via forhandler!

Kjenner meg heller ikke igjen i spritsmugler sammenligningen. Synes egentlig min 16610lv (grønn bezel) er ganske fin. Oppfatter heller ikke meg selv som veldig harry.....

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Ny klokke [Re: EmilZipp] #1980062 04/07/2015 11:56
gare Offline
More than words
More than words

Den flotteste jeg har derfra er en 1949-1950 Chronograph (Heuer het det den gangen) med svart skinnreim og sort bunn. Skulle hatt en gammel Ferrari til den... De som har peiling vet hva det er... Og de som ikke har peiling kan kose seg med sine greier, ok for meg.

Så har jo Heuer fra den tiden lite med dagens "run-of-the-mill" klokker fra Tag Heuer da!
Utover det klarte jeg ikke å forsvare/finansiere en Omega Seamaster ovenfor meg selv og kjøpte en Luminox i stedet som ser kul ut, gjør jobben og passer meg utmerket. Kan godt hende det blir et mekanisk ur en gang siden jeg er fascinert av mekanikken bak, og nå lager jo Luminox også et mekanisk ur som jeg synes ser tøft ut, så slipper man unna med at folk tror man har kjøpt klokke for å imponere andre siden "ingen" vet hva det er for noe ICON_SMILE

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Ny klokke [Re: Dan] #1980104 04/07/2015 14:45
Dan Offline
More than words
More than words
Da har denne tråden fått meg til å sette nytt batteri og ny reim på min Citizen Promaster og i tillegg levere inn min gamle Seiko Automatic på prisoverslag for oppussing. De advarte om at det ville koste vesentlig mer enn de ca tusen kronene disse klokkene går for på auktion. Så spørsmålet er om det er verdt det. Jeg synes jo klokken er usedvanlig pen da, og det er arvegods etter min far så den har jo affeksjonsverdi.

Jeg glemte selvfølgelig å fotografere den før jeg leverte den, så jeg er ikke helt sikker på modellen. Men dette bildet av en Seiko Diashock fra 60-tallet ligner veldig. Hva sier dere, hvor mye burde man legge på denne?

Re: Ny klokke [Re: talliere] #1980155 04/07/2015 19:34
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sveitsiske Mondaine har en del pene ur.
Min ønskeklokkemder er Stop2Go, som simulerer jernbaneklokkens synkroniseringshopp. Unyttig, ja men moro :-)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Ny klokke [Re: talliere] #1980156 04/07/2015 19:34
G
grr Offline
Ivrig
Ivrig
G
Ser dette med batteribytte er et problem for mange her... kjøp dere et verktøysett for 130 kroner... f.eks. http://www.ebay.com/itm/144-Pcs-Watch-Re...=item1c51dde678 eller tilsvarende.

Da er det null stress å skifte batterier eller rem/lenke eller fjerne et ledd på lenka. Et minutts arbeid..

De som eier dyre klokker er sikkert klar over det, men pass bare på å ikke lage riper når en f.eks. skifter rem, veldig vanlig feil, og selv urmakere setter ofte en teipbit på kassen for å unngå det. Uansett kjempeenkelt å gjøre.

Re: Ny klokke [Re: talliere] #1980222 05/07/2015 05:31
G
GeirW Offline
Avhengig
Avhengig
G
Sitter egentlig og har lyst til å trykke på kjøpknappemn på en av disse to rimelige, men greie hverdagsklokkene. Noe for/imot/alternativ før jeg trykker?
Orient Ray Blue

Orient aviator

Re: Ny klokke [Re: GeirW] #1980479 06/07/2015 07:54
sindrer Offline
Besatt
Besatt
Den Orient Aviator'en likte jeg. Fin størrelse på kassa og riktig bredde på rem.

Sindre R.

Re: Ny klokke [Re: talliere] #1980508 06/07/2015 08:51
A
Arefu Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
A
Dress: Tissot Heritage Visiodate, ca. 4000 kr Google bilder
Diver: Seiko SKX 007 ca 1500 kr Google bilder

Kjøp et par natoreimer, skinnreimer, etc. og du får et nytt utrykk hver gang du skifter reim. Jeg har føler jeg får ny klokke hver gang jeg bytter mellom lenke, nato, perlon og skinnreim på min Rolex Explorer 1.

Re: Ny klokke [Re: talliere] #1980522 06/07/2015 09:16
G
GeirW Offline
Avhengig
Avhengig
G
Endte opp med Orient Ray blue og en Hirsch Mariner strap, tror det blir grei kombo:)
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00A5...ailpage_o01_s00

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support