igjen.. det er jævlig ufint når trær kappes bare for å bli dratt ut til hinder for folk. Dette kan jo ikke irritere bare syklister? Selv om det var rimelig nedtur å stoppe for hver 10-15 meter og rydde..
Kan jo være en idé at flere gjør det, og ikke minst får BYM på banen. Som grunneier antar jeg at Oslo kommune ikke setter spesielt pris på at en masse trær kappes med formål om å hindre ferdsel....
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Man skal jo ikke se bort fra at det faktisk er en av våre egne som holder på. Tenker først og fremst på innehaverne av de ulike KOM'er i området. De gjør nok alt i sin makt for at ingen skal slå rekorden...
Haha, det skal du ikke se bortifra :-) I Barlindåsen er det jo noen som bygger ny klopp der det allerede er klopp, bare for å få litt bedre spor og spare noen sekunder.
Haha, det skal du ikke se bortifra :-) I Barlindåsen er det jo noen som bygger ny klopp der det allerede er klopp, bare for å få litt bedre spor og spare noen sekunder.
Den la jeg ikke merke til da jeg var i området her om dagen. Men jeg la derimot merke til at noen har rettet ut et par svinger ved å felle småtrær et stykke nedover. Så nå er det motorvei i form av det gamle sporet som slynger seg nedover, og et gjørespor på siden. Skamme seg!
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Trollene er fortsatt aktive. Fjernet omlag 10 stokker på Bukkeberget på lørdag i går. Utrolig at noen gidder å holde på med det der. Forøvrig var det bare smil og hei fra alle gående vi møtte.
Redigert av lmo; 15/05/201507:18. Rediger grunn: Går helt vill i ukedagene med midtukefri
Var der i forigårs, da så det ganske greit ut. Et par steder med stokker og buskas, men ikke det endeløse sporet som det pleier å være. Det eneste som var litt i overkant var en ny stokk i bunn av uoversiktlig nedovercrux, hadde jeg ikke holdt pinglefart inn i det kunne det blitt kjipt
Trollenes aksjonsområde utvides stadig. Jeg hadde en runde i dag som gikk over Dalsåsen (hærverket fortsatt godt synlig der de har lempet vekk stein o.l.) videre over Fugleleiken, Trollvanna, Sandbakken, Vidvangsåsen, Skytten og retur.
På sørsiden av Dalsåsen var det en stokk over hovedstien. Fjernet med håndmakt. Ved Trollvanna (Østsiden) var det flere stokker på tvers av stien, de lå ikke der sist jeg var der, selv om det nok er ett års tid siden.
I nedkjøringen på Vidvangsåsen (Nordsiden) var det lagt en stokk i yttersving i et litt mykt parti - denne lå "blindt" bak en tust med blåbærlyng. Ingen av disse var noe stort problem for meg å fjerne, men den siste syns jeg var stygg.
Redigert av Anders A-R; 02/07/201515:06.
Ja at kjeppetrollet gidder dette, Må jo være mentalt forstyrret med tvangstanker å det hele. Det gagner jo ingen brukere av marka at veletablerte stier gjøres om til hinderløyper. Selv om det er irriterende får det ingen permanente følger, men ødelegger flyten til den første som kommer. Mao mye innsats for ingenting. Hvis det ikke blir stormobilisering blant kjeppetrollene er dette en kamp de er nødt til å tape.
Pussig at de kommer frem igjen nå som stormen etter TSR har lagt seg. Det var jo veldig mye aktivitet før TSR, så virker det som det stoppet opp helt gjennom sommeren, mens debattene og skittkastingen frem og tilbake sto på. (med noen unntak)
Pussig at de kommer frem igjen nå som stormen etter TSR har lagt seg. Det var jo veldig mye aktivitet før TSR, så virker det som det stoppet opp helt gjennom sommeren, mens debattene og skittkastingen frem og tilbake sto på. (med noen unntak)
Troll har vel fellesferie de også Måtte rydde litt her og der ved Østernvann forrige tur. Vi har noen syklisthatere på den kanten også.
Det der er vel selve definisjonen av å bli tatt på fersken. Herlig type. Rart hvordan sånne typer blir så knelende spake ved plutselig konfrontasjon. Tøffest uten publikum.
Noen av disse er plassert på ganske slue steder. Falt nesten av sykkelen her om dagen pga. en slik stokk som lå på et veldig merkelig sted inne på en smal sti. Utvilsomt plassert der med vilje.
Hvordan man kan ha tid til noe sånt og i tillegg risikere å skade andre mennesker forstår jeg ikke.