|
|
Terrengsykkelrittet 2015
|
Re: Terrengsykkelrittet 2015
[Re: olechr]
30/05/2015 15:17
|
BjKj
Ringrev
|
Ringrev
- Men dersom sykkelhatere ikke vil ha oss i skogen fordi vi ødelegger naturen, hvorfor lede horden inn i myrområder hvor en faktisk kan ha rett i at sykler kan gjøre en viss skade? Brødhuer! Unnskyld meg.
Dette var any hu en besynderlig opplevelse. Logistikkhelvetet gjorde at jeg ikke rakk starten i min klasse, hadde glemt planlagt overkroppstøy og syklet i bommullst-skjorte og fleecejakke! Det var digg! Rigget sykkel forrige lørdag etter gjeldende værmelding da: X-king 2.4 forran (funket ok) race-king 2.2 bak (26") - Funket IKKE. Lurer på hvor mange km jeg har trillet idag. Dog a like vel: Stisykling altså. Disse strekkene hvor det funker. Man kan ikke ha det bedre!
Og takk til alle frivillige for stål innsats!
Mvh
|
|
|
[Re: Mmar]
30/05/2015 15:24
|
feather+mtn
Entusiast
|
Entusiast
Begynt litt, men er veldig fersk. Kjørt mye grusritt sisten årene og blitt litt lei. Artig å prøve noe helt annet. jeg har lært mye på kort tid syntes jeg, mange flinke folk i løypene som har god teknikk og viser vei. Jeg er ganske uredd og har grei teknikk nedover. Ritt er den beste treningen:) Nivået på UB cup er foreløpig litt høyt, der ender jeg på nedre halvdel av resultatlisten.
|
|
|
30/05/2015 15:48
|
oyvin
Ivrig
|
Ivrig
Endurosegmentet var merket riktig i går. Det vet jeg, for jeg gjorde det selv. Da løypevaktene kom i dag, var merkingen flyttet ned i dalbunnen og til skiløypa.
Man kan jo spekulere i hva som har skjedd, men noen har i hvert fall fått de beste bildene de kan tenke seg for å vise at traseen ble kjørt sønder og se hvor slemme syklistene er.
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
|
|
|
[Re: oyvin]
30/05/2015 16:12
|
olechr
OP
More than words
|
OP
More than words
Trur aldri jeg har sett så mange så sjukt slitne som i dag. Men merking og informasjon var for dårlig i dag. I de yngre klassene sto de på start uten å vite hvor de skulle i første sving. Og mange har kjørt feil for så å komme seg inn i løypa igjen senere.
Man kan jo spekulere i hva som har skjedd, men noen har i hvert fall fått de beste bildene de kan tenke seg for å vise at traseen ble kjørt sønder og se hvor slemme syklistene er.
Er redd dette koster mer enn det smaker. Er ikke sikker på hvor lurt det var å arrangere slik som det var i dag. For nå har alle sykkelhaterne virkelig fått noe å vise frem.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
30/05/2015 16:13
|
Joar71
Veteran
|
Veteran
Kjipt med feilmerking, glad jeg krøsstrener løping sånn at jeg kanskje har en god tid ned endurobekken(?), synd at meteorologisk bestemte at i dag var dagen for å demonstrere hva en okklusjon er. Glad jeg var med! Lærte mye om meg selv, min eminente Niner AIR hardtail, for anledningen dopet med en antikk Hals-Lauritzen dempepinne fra forrige årtusen og at Ikon 2.2 herved kan kalles ok gjørmedekk. Det er på dager som dette at man bygger karakter og rutine. Takk til arrangementskomiteen for at de gidder 
|
|
|
30/05/2015 16:32
|
magnusc
Ivrig
|
Ivrig
Tviler litt på at de som har merket om løypen gjorde det for å få gjørmebilder av en skiløype. Virker mer som en "prank" eller at de ikke ville at deres favorittsti Blåbærstien skulle bli ødelagt. Noe jeg forsåvidt skjønner med tanke på hvordan løypa så ut på andrerunden.
Uansett digg med Enduroløpa, der var det en bekk rett ved "stien" hvor jeg kunne vaske brillene :-)
Virker for meg litt rart med alt dette hemmeligholdet for å unngå slitasje på stiene, når man velger å gjennomføre rittet på en regntung dag som denne. Glad jeg sykler mest i Nord og Lillo til vanlig.
Hadde ingen problemer med å finne veien, selv om det var en del nytt fra i fjor, så merkingen var bra synes jeg.
Jeg hadde det uansett veldig morsomt! Veldig fornøyd med Nobby Nic og Rocket Ron, spesielt på andre runden.
|
|
|
30/05/2015 16:47
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Vel vel det var litt av en dag kan man si!  Kjedelig med merkebåndflytting av "enduro" segmentet, var vel flere som klødde seg litt i hue der trur jeg. Og så var det vel den sedvanlige rare merkinga i Trulsen (?) rett før der man tar skarpt til venstre... høyre Anyhow, Scalpel 2 satt opp med Rocket Ron 2.25 med slange. Satt overraskende bra på i dag, 1. runde var helt ok etter forholdene. Litt høg puls uten veldig mye innsats, men det kan bare tilskrives min mangel på skikkelig og tilstrekkelig med hardøkter i år. Ikke greit å kjøre de vante bakkeintervallene når man flytter til flate Vestfold/Nøtterøy. ANyhow, runder på ca. 2.40, og lurer litt på hvordan jeg skal motivere meg til en ny runde. Hadde bestemt meg for å fortsette i hvert fall til oddefa tok meg igjen, og det hadde ikke skjedd enda (startet 10 min bak). På Bukkebergrunden kom han, og ikke lenge etter, så kom min første punktering, en clean snakebite på en stein i et vannhull. Sto å vurderte en stund om jeg skulle gidde å bytte eller ikke. Sykkelen er satt opp med X-12 aksling uten quick release, dvs. frem med verktøy for å få byttet slange. Pumper opp og legger ut på nytt. Ca midt i Samuels flyt merker jeg på nytt at bakdekket er litt mykt, og har fått en sivepunktering. Har ikke dissekert dekket enda for å se hva det var, men fikk jo med meg gjørme og halve skogbunnen inn i dekket ved første dekkbyttet, så mylig det er skylden. Så da ble det å traske tilbake til start, akkurat da var motivasjonen på minus 10. Takk til hyggelige heiarop fra dere som passerte meg, Truls, Lars Hugo (antar det var du som hilste på når jeg sto å pumpa dekk). Terrengsykkelrittet er et helt annet dyr i slike forhold, steder man kan suse igjennom på tørt blir tekniske nøtter på dette føret. Må si at det nye konstruerte partiet var veldig bra, og sikkert enda bedre i tørt. Man får virkelig prøvd hvor langt bak setet man kommer på noen av kulene...  Hvor mye skade blir det egentlig permanent av slike ritt? Nå ser det sikkert helt for jævlig ut, men antar det ikke blir så mye forskjellig fra normalen når det tørker opp, annet enn at noen av stiene har blitt kraftig definert nå 
Redigert av Elgvenn2; 30/05/2015 17:06.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
[Re: feather+mtn]
30/05/2015 16:55
|
Mmar
Ivrig
|
Ivrig
Begynt litt, men er veldig fersk. Kjørt mye grusritt sisten årene og blitt litt lei. Artig å prøve noe helt annet. jeg har lært mye på kort tid syntes jeg, mange flinke folk i løypene som har god teknikk og viser vei. Jeg er ganske uredd og har grei teknikk nedover. Ritt er den beste treningen:) Nivået på UB cup er foreløpig litt høyt, der ender jeg på nedre halvdel av resultatlisten. Neste UB-cup på Drøbak bør bli bra! Raske slake stier. Håper vi har været med oss 
|
|
|
[Re: oyvin]
30/05/2015 16:55
|
YODA
Veteran
|
Veteran
takk for hysteriskt ritt. begynte få chainsuck etter 5km og det fortsatte hele veien, og det ble krønt med et frembremshavari. brutt ritt er et nederlag man ikke er så spesielt fornøyd med.
men men, dette er det kuleste rittet i Norge fortsatt.
bra for Frøys og Terrengsykkel.no sitt ettermæle at mærking vært sabotert og ikke var dårlig i utgangspunkten. Dårlig for oss terrengsyklister at vi har fått slike fiender. hva skal vi gjøre for å bli venner igjen? dette skjer også i Sverige, Lida Loop utenfor stockholm har hatt problemer
skidding er teit
|
|
|
30/05/2015 16:59
|
TFN
Entusiast
|
Entusiast
Oppkjørte stier heles vel igjen om Vår Herre bevilger oss en liten stund med tørkevær.
Hva sabotørene tror de oppnår ved å ødelegge for terrengsyklistene er vanskelig å forstå. Men sånn er det ofte med forskrudde mennesker; de har en annen logikk.
- Tom Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
|
|
|
30/05/2015 17:01
|
no9
Entusiast
|
Entusiast
Takk til de som orker å ta på seg et slikt arrangement!
Mener som mange andre at når løypa er hemmelig fram til start må det være eksepsjonelt god merking for alle som ikke er godt kjent! Veldig kjipt å kjøre feil når man kjemper om en plassering man har trent lenge for å klare... Også vanskelig å planlegge drikking/spising når man ikke vet når gruspartiene kommer.
Så må man også spørre seg hvor lurt det er å arrangere et slikt ritt på en så våt dag i et område hvor sykling er så omstridt. Dette kan i verste fall få konsekvenser for sykling flere steder...
Som alltid trivelige folk i løypa og kudos til alle frivillige!
Beaver 2.25 var perfekt i dag!
|
|
|
30/05/2015 17:20
|
OveR
Apartheidmotstander
|
Apartheidmotstander
Jeg sykler ikke ritt, og har selvfølgelig heller ikke deltatt i dag. Siden diskusjonen pågår her hiver jeg meg på. Med forbehold om at jeg ikke har vært og sett sett på stiene selv, men jeg har folk jeg kjenner som har sett og sier at det ser ganske jævlig ut.
Jeg lurer på hvilke diskusjoner som ble tatt på forhånd for å avgjøre om det er lurt å arrangere dette med slike forhold det har vært i Østmarka i det siste, og spesielt i dag. Hvilke vurderinger gjør dere? Hvem blir rådspurt?
Vi er mange som bruker Østmarka flere ganger i uka året rundt. På ski, sykkel og på beina. Vi skal bruke stiene framover og leve med de andre markabrukerne og deres holdninger. Vi kan ikke dra hjem til Hamar, Elverum eller Drammen. Vi lever med stiterror der vi jevnlig rydder stier for rot og vi opplever også at det legges ut farlige hindringer. De siste året har jeg opplevd like mange kjipe kommentarer fra folk jeg møter som de 15 første jeg har syklet i Østmarka. Terrengsykkelrittet arrangert på en slik dag forsterker sykkelhaternes argumenter, de har fått mye skyts i dag.
Hva gjør dere for å sette stiene i stand igjen? NOTS arrangerer "godturguiding" for å spre slitasjen på stiene gjennom sesongen. Hvorfor skal man da dra tusen syklister gjennom noen av kremstiene på en av årets aller våteste dager når marka er på sitt mest sårbare? Det er heller ikke slik at dette nødvendigvis blir i orden igjen bare vi får noen dager med sol.
Kort og godt:
Hvor ille må det være før dere avlyser/utsetter rittet?
Mvh OveR
|
|
|
[Re: Elgvenn2]
30/05/2015 17:30
|
Hugen
Entusiast
|
Entusiast
Vel vel det var litt av en dag kan man si!  Kjedelig med merkebåndflytting av "enduro" segmentet, var vel flere som klødde seg litt i hue der trur jeg. Og så var det vel den sedvanlige rare merkinga i Trulsen (?) rett før der man tar skarpt til venstre... Anyhow, Scalpel 2 satt opp med Rocket Ron 2.25 med slange. Satt overraskende bra på i dag, 1. runde var helt ok etter forholdene. Litt høg puls uten veldig mye innsats, men det kan bare tilskrives min mangel på skikkelig og tilstrekkelig med hardøkter i år. Ikke greit å kjøre de vante bakkeintervallene når man flytter til flate Vestfold/Nøtterøy. ANyhow, runder på ca. 2.40, og lurer litt på hvordan jeg skal motivere meg til en ny runde. Hadde bestemt meg for å fortsette i hvert fall til oddefa tok meg igjen, og det hadde ikke skjedd enda (startet 10 min bak). På Bukkebergrunden kom han, og ikke lenge etter, så kom min første punktering, en clean snakebite på en stein i et vannhull. Sto å vurderte en stund om jeg skulle gidde å bytte eller ikke. Sykkelen er satt opp med X-12 aksling uten quick release, dvs. frem med verktøy for å få byttet slange. Pumper opp og legger ut på nytt. Ca midt i Samuels flyt merker jeg på nytt at bakdekket er litt mykt, og har fått en sivepunktering. Har ikke dissekert dekket enda for å se hva det var, men fikk jo med meg gjørme og halve skogbunnen inn i dekket ved første dekkbyttet, så mylig det er skylden. Så da ble det å traske tilbake til start, akkurat da var motivasjonen på minus 10. Takk til hyggelige heiarop fra dere som passerte meg, Truls, Lars Hugo (antar det var du som hilste på når jeg sto å pumpa dekk). Terrengsykkelrittet er et helt annet dyr i slike forhold, steder man kan suse igjennom på tørt blir tekniske nøtter på dette føret. Må si at det nye konstruerte partiet var veldig bra, og sikkert enda bedre i tørt. Man får virkelig prøvd hvor langt bak setet man kommer på noen av kulene...  Hvor mye skade blir det egentlig permanent av slike ritt? Nå ser det sikkert helt for jævlig ut, men antar det ikke blir så mye forskjellig fra normalen når det tørker opp, annet enn at noen av stiene har blitt kraftig definert nå  Det var meg vet du kjedelig å hilse på en slik måte, men det er vel endel av gamet Hadde ellers en grei dag selvom jeg står som DNF (noen jeg ikke er) strømmen gikk vist når jeg kom i mål:) Ble en hard dag akkurat slik som det skal være der det å fullføre er en bra greie:)
Lars Hugo LCK
|
|
|
30/05/2015 17:46
|
thomah25
Entusiast
|
Entusiast
Før denne sabotasjeteorien etablerer seg som fakta så er det greit å minne om at gjørmedalen var tegnet inn på løypekartet. Det kan jo hende at vedkommende som hang opp merkingen rett og slett gjorde det han trodde var riktig. Les: feilen begynte vel med løypekartet.
Sesong? Er jo alltid sesong!
Thomas
|
|
|
30/05/2015 17:53
|
andregja
Medlem
|
Medlem
Dette var helt rått! Møkkete, vått og kjølig - ok, men super steming i løypa likevel! Takk til alle medsyklister for å gjøre det til en flott dag tross været. Og tusen takk til alle løypevaktene for sårt trengte heiarop og tilbakemeldinger hele veien. Jeg angret hardt på Nobby Nick i TS de siste 2-3 gruskilometerne. Resten av turen satt det som støpt og hjalp meg i mål til soleklar ny pers i ritt! Mener at arrangøren ikke gjorde feil i å kjøre ritt selv om det er vått. Naturen heler seg selv, og jeg tror på at stiene er tilbake i form i løpet av en sessong eller to, selv om det ser ganske ille ut nå. Å avlyse for å tilfredsstille noen haters (opplever at de er i klart mindretall av alle markabrukere) er feil for alle syklistene som gleder seg. Og VassEnduro-segmentet må ha vært morro for de som gjennomførte på fatbike 
|
|
|
30/05/2015 18:02
|
ose13erg
Fersking
|
Fersking
Det ble knipset en masse bilder underveis i dag. Noen som vet hvor sitter evt er å finne i ettertid. Det er alltid gøy å se seg selv og andre kjente i utfordrende traseer..
|
|
|
[Re: thomah25]
30/05/2015 18:06
|
runermm
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Før denne sabotasjeteorien etablerer seg som fakta så er det greit å minne om at gjørmedalen var tegnet inn på løypekartet. Det kan jo hende at vedkommende som hang opp merkingen rett og slett gjorde det han trodde var riktig. Les: feilen begynte vel med løypekartet. Frøy/TS-folket har nok ikke så lite peil at de med vilje merker ei slik løype. Det skremmende er at noen misliker rittet så sterkt at de bruker timer på sen fredag til å merke på nytt. De ler nok godt i dag, men å vinne et slag er ikke å vinne krigen. Samtidig burde jo Langvann-Blåbær vært sløyfet i dag, men det er en annen diskusjon.
|
|
|
[Re: OveR]
30/05/2015 18:08
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Jeg sykler ikke ritt, og har selvfølgelig heller ikke deltatt i dag. Siden diskusjonen pågår her hiver jeg meg på. Med forbehold om at jeg ikke har vært og sett sett på stiene selv, men jeg har folk jeg kjenner som har sett og sier at det ser ganske jævlig ut.
Jeg lurer på hvilke diskusjoner som ble tatt på forhånd for å avgjøre om det er lurt å arrangere dette med slike forhold det har vært i Østmarka i det siste, og spesielt i dag. Hvilke vurderinger gjør dere? Hvem blir rådspurt?
Vi er mange som bruker Østmarka flere ganger i uka året rundt. På ski, sykkel og på beina. Vi skal bruke stiene framover og leve med de andre markabrukerne og deres holdninger. Vi kan ikke dra hjem til Hamar, Elverum eller Drammen. Vi lever med stiterror der vi jevnlig rydder stier for rot og vi opplever også at det legges ut farlige hindringer. De siste året har jeg opplevd like mange kjipe kommentarer fra folk jeg møter som de 15 første jeg har syklet i Østmarka. Terrengsykkelrittet arrangert på en slik dag forsterker sykkelhaternes argumenter, de har fått mye skyts i dag.
Hva gjør dere for å sette stiene i stand igjen? NOTS arrangerer "godturguiding" for å spre slitasjen på stiene gjennom sesongen. Hvorfor skal man da dra tusen syklister gjennom noen av kremstiene på en av årets aller våteste dager når marka er på sitt mest sårbare? Det er heller ikke slik at dette nødvendigvis blir i orden igjen bare vi får noen dager med sol.
Kort og godt:
Mvh OveR
Er for så vidt enig med deg der. En ting er sikkert: dagens trasé må være off limits for sykling i en måned eller 2, for de trenger tid til å sette seg igjen.
|
|
|
[Re: YODA]
30/05/2015 18:20
|
oyvin
Ivrig
|
Ivrig
bra for Frøys og Terrengsykkel.no sitt ettermæle at mærking vært sabotert og ikke var dårlig i utgangspunkten. Dårlig for oss terrengsyklister at vi har fått slike fiender. hva skal vi gjøre for å bli venner igjen? dette skjer også i Sverige, Lida Loop utenfor stockholm har hatt problemer
Vi vet ikke hva som har skjedd. I hvert fall ikke jeg. Men konsekvensen er jo trist, både for oss som syklet en gjørma i stedet for en gullsti, og for arrangørene som ikke fikk den planlagte løypa, for skiløypa der, og dertil for det det gir sykkelhaterne. For de kommer ikke ett sted til å nevne at løypa skulle gått et annet sted enn der. Edit: Godt poeng thomah75, og jeg tenkte det samme selv. Men det var altså jeg som hang opp merkingen i går, og jeg gjorde det der vi skulle syklet. Ikke der merkingen hang da løypevaktene kom i dag morges.
Redigert av oyvin; 30/05/2015 18:26.
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
|
|
|
[Re: thomah25]
30/05/2015 18:21
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Før denne sabotasjeteorien etablerer seg som fakta så er det greit å minne om at gjørmedalen var tegnet inn på løypekartet. Det kan jo hende at vedkommende som hang opp merkingen rett og slett gjorde det han trodde var riktig. Les: feilen begynte vel med løypekartet. Var hvertfall noen som hadde STIFTET fast piler i helt feil retning inn i skogen ved Skullerudstua. Så enten har løypevakten vært helt på trynet eller så har noen sabotert.
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
30/05/2015 18:44
|
Natier
Veteran
|
Veteran
Det har altså ikke vært noen kontroll av løypa på morgenen før de første rytterne startet?? Ingen som har vært igjennom for å sjekke at alt er som det skal etter merkingen i går ettermiddag/kveld?
Jeg husker ikke detaljene med kjettingen som var satt opp for noen år siden, men siden det faktisk er noen der ute med klare mangler er det jo ikke utenkelig at de første i rittet blir ledet mye farligere steder enn ut i ei myr.
/Atle
Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
|
|
|
[Re: Natier]
30/05/2015 18:52
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Det har altså ikke vært noen kontroll av løypa på morgenen før de første rytterne startet?? Ingen som har vært igjennom for å sjekke at alt er som det skal etter merkingen i går ettermiddag/kveld?
Jeg husker ikke detaljene med kjettingen som var satt opp for noen år siden, men siden det faktisk er noen der ute med klare mangler er det jo ikke utenkelig at de første i rittet blir ledet mye farligere steder enn ut i ei myr. Enig i den. En eller annen stakkar burde blitt skremt ut i løypa før rittet for å kvalitetssikre merkingen. Tippet det allerede står på blokka som en erfaring man bør ta med til neste år.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
[Re: baronKanon]
30/05/2015 19:01
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kort og godt:
Mvh OveR
Er for så vidt enig med deg der. En ting er sikkert: dagens trasé må være off limits for sykling i en måned eller 2, for de trenger tid til å sette seg igjen. 100% enig. Og der er du ved kjernen av problemet som vi har sett ved tidligere års ritt - i etterkant er det mange som skal sykle gjennom for å se hvor rittet gikk, sykle samme ruta igjen for å knekke crux de ikke klarte, og hundrevis av andre årsaker. Merbruken av rittløypa er betydelig i etterkant. Og det blir ugreit når gjørma står til oppover leggen. At markabrukere er forbanna, saboterer og ønsker syklende dit pepper'n gror er ikke vanskelig å forstå. Dessverre. Jeg syns vi skal tåle og kunne leve med slitasje fordi det gir glede til brukerne av marka og mange markaentusiaster er veldig bra for den langsiktige bevaringen av Oslomarka og ikke minst Markagrensen. Men dette, det er en katastrofe for alt arbeidet som har blitt lagt ned på det politiske planet de siste åra. Dette er ikke å skyte seg i foten. Det er å lade kanontårnet og blåse av begge beina.
Redigert av Anders A-R; 30/05/2015 19:02.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
30/05/2015 19:04
|
Juffe
Besatt
|
Besatt
De kunne i det minste annonsert at det kun blir en runde i år spør du meg.
'...once more, and more intensity!'
|
|
|
30/05/2015 19:26
|
Heliboy
The Photographer
|
The Photographer
Sikkert mange "lessons learnt" hos arrangøren i dag, da møkkavær ikke har vært TSR sitt domene på snart 10 år. Dersom feilmerkingen i løpet av natta har blitt gjort med organisert overlegg, så er det et rekordaktig lavmål fra ØV eller hvem det nå er som absolutt ønsker TSR til livs. Venter bare på katastrofeoverskrifter i Aftenposten til uka, med krigstyper over gjørmebilder: "Slik raserte syklistene Østmarka til det ugjenkjennelige. Ulven har rømt til Sverige".
Som tidligere sentral person i TSR-arrangementet, så har jeg stor medfølelse for både arrangøren og deltakerne i dag. Jeg vet godt hvor krevende det er å arrangere et ritt som TSR - og særlig ille må det ha vært i dag. Gadd ikke engang svippe innom Haraløkka i det ufyselige været :-)
Vil anta at èn runde hadde nok vært mer enn nok i dag, både for elite og mosjonister, ut i fra værforholdene. Tror ikke mange koste seg nevneverdig på 2.runde. Her burde nok arrangøren ha varslet en nedkorting i forkant, dersom de ikke var skråsikre på at løypetraseen ville tåle to våte runder. Østmarka og sykling er et allerede betent nok tema.
Forslag til neste års TSR: Løypa bør merkes på morgenen på rittdagen, for i alle år har TSR slitt med "ivrige" turgåere som har vært kreative med merkebånd og skilting (og kjetting) i løpet av natten før rittet. 3-4 dedikerte løypemerkere med hver sitt sektoransvar fikser dette brillefint på morgenen, og samtidig får løypevaktene med på en siste gjennomgang / kontroll før start for sin aktuelle del av traseen. Dette krever litt ekstra ressurser, planlegging, organisering og dedikasjon, men er verdt hver krone/time for å skape et best mulig ritt. For TSR er jo Norges feteste sykkelritt!
Løvsteika
|
|
|
[Re: Hugen]
30/05/2015 19:29
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Det var meg vet du kjedelig å hilse på en slik måte, men det er vel endel av gamet
Hadde ellers en grei dag selvom jeg står som DNF (noen jeg ikke er) strømmen gikk vist når jeg kom i mål:)
Ble en hard dag akkurat slik som det skal være der det å fullføre er en bra greie:)
Sterkt kjørt å komme i mål til to runder i dag uansett. Kikka på slange 2 nå, ser ut som et stikk nesten ved ventilen, kan ikke tro annet enn det er noe grus inni felgen som har jobba seg igjennom. Ellers så var det overraskende lite bremseklosslitasje. Klossene bak er nå byttet, men hadde nok tålt å fullføre runden. Klossene forran er gulle gode. Er vel ikke så mye bremsing forran på slike ritt i rådende forhold.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
30/05/2015 19:31
|
Deckard
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Noen som vet om fotografene langs løypa ønsker å dele bildene sine?
|
|
|
[Re: Juffe]
30/05/2015 19:35
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Først, jeg er enig at rittet med kunne vært avlyst når været de siste 3 dagene var som de var. Avgjørelsen om kun en runde for 2 runderne kunne også med fordel vært tatt før start.
Dagen startet ganske stressende med at startnummeret ikke lå bak i bilen sammen med resten av utstyret. Det ble en halvtimes svipptur hjemmom før start, noe som resulterte i at jeg var klar 0953, med start 0955. Akkurat passe altså. Jeg var i en stor gjeng som havnet på villspor opp i trulsland. I ettertid er jeg ganske sikker på hvor vi burde holdt høyre, men der var ihvertfall ingen merking. Det var masse spor hvor vi syklet så det var nok flere som var ute på den feile ruta. Vi fant tilbake uten så mye tidstap, kansje et minutt eller to. Vidar/Samuel var en halvtrist affære. Trist fordi det er et fantastisk flott stiparti som ikke kom til sin rett i dag. Håper vi ikke har gjort for mye skade der. Den tidligere nevnte endurostrekningen endte jeg opp med å gå for å få fremdrift. Nå var det mye negativt fra meg, men egentlig så har jeg hatt en veldig fin dag. Jeg har smilt mye, og eneste plassen det var virkelig hat var i grusbakkene ved rustadsaga skolen. Jeg syklet med stisykkel, og hadde "lette" stidekk i Purgatory/Ground Control. Dette var egentlig perfekt idag. Godt grep på gjørmete sva og røtter og ok rull der det var nødvendig. Ble forbisykla av Kjøren og Kippernes på slutten. Alltid moro å se de "store gutta"
Oppsummert: Jeg hadde det veldig fint, men jeg er redd løypa hadde hatt best av å få være i fred
- Stefan
|
|
|
30/05/2015 19:47
|
AdIoS
Entusiast
|
Entusiast
Begynte å psyke meg ned i går med tanke på værmeldingen, og hele veien til Haraløkka prøvde jeg å overbevise meg om at jeg ikke skulle sykle. Det klarte jeg ikke! Første søledammen prøvde jeg å holde meg unna, etter 5min gjennomvåt og etter 10min gadd jeg ikke bry meg lenger. Ikke kald, ikke næringstom, utstyret fungerte strålende bortsett fra en knukket bremsehendel som førte til redusert fart i alle nedoverbakker etter dette pga manglende bremseeffekt, MANGE OTB, krypende i gjørma, løpende/gående gjennom myr med vann til knærne. Tenkte gjennom "enduro-segmentet" at her må definitivt en fatbike være beste verktøy! En opplevelse utenom det vanlige  Var redd Nobby Nick med Pace star gummi ville gi for lite grep, men all gjørmen som ble dratt opp på røtter og stein virket nesten som om det gav mer grep enn om det bare var vått! Og ja, Nobby Nick spinner som bare juling når du kommer ut på gjørme uansett. Tar nok litt tid før løypa er helbredet igjen men vi kjørte jo også partier som så nesten urørt ut, til tross for alle som var gjennom. Mye bra partier som jeg gleder meg til å kjøre på tørre forhold til neste år. Med tanke på hvordan løypa ser ut nå vil det selvsagt være et spørsmål om man kanskje skulle avlyst arrangementet pga hvordan det ble, men tror nok ikke folk hadde vært spesielt positive til det heller. Totalt sett litt ting å forbedre seg på men vi fikk hvertfall en opplevelse utenom det vanlige!
|
|
|
[Re: Deckard]
30/05/2015 19:54
|
REJ
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Her er hvertfall en del: FLICKR