Hei,
Da har jeg omsider byttet ut mine slanger med slangeløst oppsett, og hadde i helga mitt første ritt slangeløst.. Har DT felger med RaRa og RoRo i 29".
Hang med de første 10km som var en blanding av motbakker og terreng, men når jeg kom ut på grusveien så merket jeg etterhvert at lufta i bakhjulet var borte. Jaja, min uvitenhet gjorde at jeg hadde tatt med meg en liten håndpumpe(mest for syns skyld), og ikke patronene ettersom det å bli luft-tom ikke var et alternativ noe lengre tenkte jeg..
Så feil kan man ta! Fikk omsider luft i dekket, og startet på igjen. Så ble det tomt igjen... På ny frem med pumpa, begynte å kjenne på syre i "pumpe"arma... Kom meg på sykkelen og dro i vei, for så å bli tom igjen!!! Thats it! DNF. men så kommer det merkelige. Pumpet opp igjen dekket, og syklet asfalt raskeste veien til mål(ca 10km), uten å miste noe luft i dekket??
Noen som har noen tips til hva dette kan skyldes?
Nå har det gått 3 dager siden hendelsen, og dekket er fortsatt peise tett.
KAn hjulet glippe fra felgen hvis det er for mye luft i dekket? er det forskjell på god og dårlig "guffe"? Har Stans No tubes pr i dag. Fylte på med Conti sin guffe når jeg kom hjem, ikke vært noe sig etter det.