Lakkgarantien til Skoda er 3 år, men det er 12 års garanti mot gjennomrusting. Disse boblene er garantert sinkslipp, og jeg mener dette skal være en ganske smal sak å få gjennom på lakkgaranti, selv om bilen er 5 år gammel. Om disse boblene ikke blir gjort noe med nå, vil det garantert bli rust og evt gjennomrusting etterhvert. Nå er det sånn at garanti på gjennomrusting skal skje "innenfra" pga dårlig konstruksjon etc. Nå er ikke sinkslipp noe som skjer innenfra, men det er pga dårlige rutiner i forbindelse med sinkbad av karrosseri. Dette har jo vært et kjempeproblem på Passat og Transporter/caravelle tidligere. Jeg jobbet med bildetaking og reklamasjon mot Møller på sinkbobler tidligere. Dra innom en forhandler og få de til å se på det, det er et kjent problem så om du ikke møter på noen som har en dårlig dag tror jeg ikke du vil få så store problemer med å få det dekket.
Men dette sjekker du jo før du eventuelt slår til på bilen, setter Møller seg på bakbeina er det bare å finne en annen bil.
Redigert av Hoaas; 06/05/2015 08:01.