Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 46 av 48 1 2 44 45 46 47 48

Fatbike: Modding av Diamura

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1940220 28/03/2015 21:52
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 25
L
Lars E. Nilsen Offline
Fersking
Offline
Fersking
L
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 25
Hva slags styrelager / headset må man benytte ved konvertering til Bluto, på en 2014 Mammut F4?

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1952067 28/04/2015 07:40
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 110
A
andy81 Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
A
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 110
Noen som opplever bb 5.0 / mammut f3 som noe "myk"?
Det føles ut som enten ramme eller bakhjul flekser mye, spes ved hard tråkking.
Dette kan testes ved å vippe sykkelen litt til siden, klemme inn bremser og trå ned på pedalen.

Er det noe modding som kan gjøres for å stive opp sykkelen? Stivere/sterkere quickrelease eller noen form for forsterkning rundt dropouts? (aksling fra 1 gen. er allerede byttet til sterkere versjon)

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: andy81] #1952089 28/04/2015 08:04
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607
Sitat: andy81
Det føles ut som enten ramme eller bakhjul flekser mye, spes ved hard tråkking.

Har du sammenlignet med andre tjukkaser eller er det bare en generell betraktning? Jeg har ikke noen stor tro at man klarer å skille ramme-/hjulfleks fra dekkfleks på en fatbike. ICON_SMILE

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1952130 28/04/2015 08:45
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 110
A
andy81 Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
A
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 110
Hehe, jeg var ikke så fjern at jeg bare sto med lukkede øyne og kjente sviktet i dekkene...;)

Nei, dette er direkte sammenliknet med en billigere 15 kg xeed sykkel med TA. (en tur på den ene og en tur på den andre, og flyttet faktisk over slanger og dekk)

"Følelsen" er at bb5.0 er mye mykere og det merkes ved svinging under klatring (der tråkket også føles mer direkte på xeed) og det kjennes ut som det er mer "bevegelse" ved bremsing i hele sykkelen.

For lenge siden så testet jeg også beargrease modellen til salsa, og slik jeg husker det så opplevde jeg heller ikke den som spesielt myk.

Dette kan jo være alt mulig fra felger og eiker til akslinger og dropouts, event. ren rammefleks. Så nøye har jeg ikke sjekket dette.. Muligens en kombo av alt.

Kanskje det kun er meg med denne opplevelsen, og kanskje det er prisen å betale (lite) for en lett sykkel, men ønsket mitt er likevel å få en følelse av et stivere bakparti på sykkelen spesielt ved stisykling.
Tanken var kanskje at hvis noen hadde en liknende opplevelse på denne/disse modellene og en eller annen mod som kunne gjøres for å stive opp sykkelen, så er det interessant.


Redigert av andy81; 28/04/2015 08:46.
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1952174 28/04/2015 09:51
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 1,251
P
Plankepetter Offline
Veteran
Offline
Veteran
P
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 1,251
Det med gynging i tråkket kan skyldes et sprekt boss som vrir seg litt hver gang du tråkker. (Alle palene tar ikke tak samtidig i tannkransen).
Har knekt to boss på min BB5.

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1954630 04/05/2015 11:28
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 30
L
Loyd Offline
Fersking
Offline
Fersking
L
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 30
Kjøpte en Nakamura BigBob 5.0 i august 2014. Merket etter ca 25 mil at det begynte å komme kneppelyder fra navet ved belastning (dette var sikkert fra paler som glapp over i bosset), som til slutt endte med at kasett gikk rundt mens hjulet stod stille. Åpnet deretter navet og fant ut at det var oppstått grader på palene slik at de ble hengende fast på fjøra i nedre stilling. Fjernet gradene med et fint smergelpapir og da fungerte det bra igjenn. Problemet er at dette skjer med jevne mellomrom og nå ser palene så slitte ut at de bør byttes ut.
Nå har også akslingen i navet også røket rett av etter ca. 45 mil sykling.

Ser jo at det er flere som har hatt de samme problemet med dette navet. Er dette navet så dårlig at det bør byttes ut med et annet fabrikat eller skal jeg satse på at nye deler fikser problemene.







Redigert av Loyd; 04/05/2015 11:30.

Canyon Spectral 9.9 EX
Canyon Inflite AL 8.0
Nakamura BigBob 5.0
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Loyd] #1954960 05/05/2015 07:30
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 110
A
andy81 Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
A
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 110
Du bør få byttet akslingen på reklamasjon hvis dette var den førsteutgaven som hadde alt for tynn bakaksling.

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1956294 07/05/2015 21:05
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 34
T
Tiki Offline
Fersking
Offline
Fersking
T
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 34
Espen Wethe har verkligen varit serviceminded och hjälpsam när saker har strulat men det kan nog vara skäl i att se över varför bossen (är det rätt böjning på norska?) går sönder med så korta intervaller. Nu har det gått sönder två stycken på mindre än 7 månader på min BB 5.0 och då har jag rätt hjulaxel.

Behövs det kraftigare hjulaxel bak eller är bossen i för klent material? Jag kör stig men hoppar inte eller kör särskilt våldsamt utför. De andra cyklarna jag haft har inte upplevt samma problem.

Ska man byta till andra hjul och i sådana fall till vilka?

Redigert av Tiki; 07/05/2015 21:06.
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Tiki] #1957951 12/05/2015 09:32
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 3,379
svegar Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 3,379
Her er min Diamura mod, sakset fra tråden om 29+, men jeg synes det ble så bra at jeg bare må vise den fram en gang til. Fire testturer hittil, og jeg lurer alvorlig på om jeg egentlig trenger min 130mm 29er fulldemper...

Sykkelen er satt sammen fra scratch, og jeg har bygget både fatbikehjul og 29+ til den. Stiv gaffel og 90mm felger med Bud og Lou på vinteren, til sommerbruk har jeg en Lefty gaffel, 100mm 29er gaffel som er tatt ned til 90mm vandring og 29+ hjul.

Av andre køstomgreier må jeg vel nevne kranken, jeg har lange bein og vil ha 180mm krank. Det finnes ikke til fatbike, så jeg har tatt en S-Works landeveiskrank og fått laget et skjøtestykke på akslingen. Da kunne jeg også bestemme bredden selv, så kranken har ca 15mm lavere q-faktor enn en standard krank til denne sykkelen. XX1 drivverk, med 16,5% ovalt drev fra Doval, funker som fjell uten kjedefører, har kjørt i hele vinter uten å miste kjedet en gang.

Satt opp slangeløst bikka den desverre 110 gram over over 10 kilo, så jeg må se på en løsning her for å den på rett side av 10-tallet thinking

Sitat: svegar
Jeg har konvertert min BigBob 7.0 til stisesongen, og hadde første tur i går. Funka helt supert! Kvikk og fin, og supergrep i skauen. Bakhjulet er med Light Bicycle 29x50mm karbonfelg, foran med 29x35mm karbonfelg. Forhjulet er bygget ca. 5 mm offset for å ha klaring til Leftygaffelen. Grunnen til smalere felg foran er dette, jeg måtte ha bygget med en del mer offset foran dersom jeg også skulle hatt 50mm felg der. Bontrager Chupacabra dekk. Dagens tur til jobb på asfalt gikk også som ei kule med drøyt 20 psi i dekka. Moro!






Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1957964 12/05/2015 10:03
Registrert: Sep 2011
Innlegg: 1,173
rørleggern Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Sep 2011
Innlegg: 1,173
Gratulerer med morsom utgave av bb7.0.

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1957965 12/05/2015 10:06
Registrert: Nov 2006
Innlegg: 875
S
skiraffen Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
S
Registrert: Nov 2006
Innlegg: 875
Så utrolig bra ut! Du har ikke vurdert ekstra vide klammer på leftygaffelen så du kan bruke demper med bud om vinteren også? Trenger vel ikke offset på sommeren heller da, selv om det kanskje ikke er merkbart.

Jeg fikk inspirasjon nå for å videreutvikle bruksområdet til fatbiken min.

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: skiraffen] #1958068 12/05/2015 12:42
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 3,379
svegar Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 3,379
Sitat: skiraffen
Så utrolig bra ut! Du har ikke vurdert ekstra vide klammer på leftygaffelen så du kan bruke demper med bud om vinteren også? Trenger vel ikke offset på sommeren heller da, selv om det kanskje ikke er merkbart.

Jeg fikk inspirasjon nå for å videreutvikle bruksområdet til fatbiken min.


Takk! Disse ekstra lange klemmene til Lefty går bare på de gamle Leftyene i aluminium. Det er en tyngre gaffel, og klemmene og hjuladapter bidrar også med litt ekstra vekt, og i tillegg får man ikke nymotens XLR med låsebryter på styret. Og hvis man tar en gammel 110mm gaffel og konverterer til 29+ er det bare 70mm vandring igjen, da synes jeg 90mm er bedre. På toppen av alt dette så måtte jeg ha Lefty med XL klemmer, som er 163mm mellom klemmene, fordi vanlig Lefty med 137mm ikke går inn på denne ramma i Large - det mangler ca. 5 mm. Mulig dette kan fikles til med de løse klemmene. Men jeg synes heller ikke det er særlig behov for dempegaffel til vinterbruk med svære dekk, så motivasjonen er lav...

Offset på forhjulet er ikke merkbart, men i teorien skal sykkelen spore litt med offset på det ene hjulet. Jeg merker ikke dette, men det er mulig at den er mindre stabil om jeg skulle slippe styret, har ikke prøvd. Jeg synes uansett det er litt spooky å slippe styret med Lefty, så jeg pleier å holde meg fast.

sv

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: svegar] #1958885 14/05/2015 06:02
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 516
R
Rukus Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
R
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 516
Med hvilket oppsett er den rett over 10 kg?

Sitat: svegar
Her er min Diamura mod, sakset fra tråden om 29+, men jeg synes det ble så bra at jeg bare må vise den fram en gang til. Fire testturer hittil, og jeg lurer alvorlig på om jeg egentlig trenger min 130mm 29er fulldemper...

Sykkelen er satt sammen fra scratch, og jeg har bygget både fatbikehjul og 29+ til den. Stiv gaffel og 90mm felger med Bud og Lou på vinteren, til sommerbruk har jeg en Lefty gaffel, 100mm 29er gaffel som er tatt ned til 90mm vandring og 29+ hjul.

Av andre køstomgreier må jeg vel nevne kranken, jeg har lange bein og vil ha 180mm krank. Det finnes ikke til fatbike, så jeg har tatt en S-Works landeveiskrank og fått laget et skjøtestykke på akslingen. Da kunne jeg også bestemme bredden selv, så kranken har ca 15mm lavere q-faktor enn en standard krank til denne sykkelen. XX1 drivverk, med 16,5% ovalt drev fra Doval, funker som fjell uten kjedefører, har kjørt i hele vinter uten å miste kjedet en gang.

Satt opp slangeløst bikka den desverre 110 gram over over 10 kilo, så jeg må se på en løsning her for å den på rett side av 10-tallet thinking

Sitat: svegar
Jeg har konvertert min BigBob 7.0 til stisesongen, og hadde første tur i går. Funka helt supert! Kvikk og fin, og supergrep i skauen. Bakhjulet er med Light Bicycle 29x50mm karbonfelg, foran med 29x35mm karbonfelg. Forhjulet er bygget ca. 5 mm offset for å ha klaring til Leftygaffelen. Grunnen til smalere felg foran er dette, jeg måtte ha bygget med en del mer offset foran dersom jeg også skulle hatt 50mm felg der. Bontrager Chupacabra dekk. Dagens tur til jobb på asfalt gikk også som ei kule med drøyt 20 psi i dekka. Moro!







det vanskelige er en lek, det umulige en utfordring....
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Rukus] #1960696 19/05/2015 09:31
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 3,379
svegar Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 3,379
Sitat: Rukus
Med hvilket oppsett er den rett over 10 kg?


Jeg bytta pedaler, og den veier nå 10.130 kg med følgende oppsett:

Ramme Nakamura BigBob 7.0 large
Gaffel Lefty XLR m Hellore karbon styrerør
Styrelager Nakamura
Stem 3T
Styre Syntace Vector karbon 740mm
Grep Extralite foam
Forbrems Avid XX, Alligator Aries 180mm skive
Girhendel foran XX1 gripshift
Bakbrems Avid XX, Hope Floating Disc 160mm skive
Girhendel bak NA
Krank S-Works karbon (custom fatike)
Klinger Doval 34t med 104 BCD spider
Kranklager BB30
Pedaler Egg beater triple Ti
Framgir NA
Bakgir XX1
Kjede XX1
Krans XX1 10-42
Bakhjul u/QR, m/ felgbånd Chosen/Revo/Alunipler/LB karbon 50mm
Forhjul u/QR, m/felgbånd Lefty/Revo/Alunipler/35mm LB karbon
Hurtigkobling 12x190mm / Lefty
Slanger Guffe, ca 100 gram i hvert dekk
Dekk Bontrager Chupacabra
Setepinne KCNC Ti Pro Lite 31.6
Seteklemme Niner
Sete Selle Italia SLR Kit Carbonio Gel Flow
Kabler/strømper Shimano
Flaskeholder King Cage titan

Jeg vurderer å bytte klinge til en spiderløs titanklinge jeg har liggende, det vil spare ca. 50 gram. I tillegg kunne jeg muligens ha bytta ut det blytunge styret på 210 gram, men samtidig liker jeg det veldig godt, så litt teit å bytte til noe dårligere for å knipe noen gram. Men det er selvfølgelig ikke bra for nattesøvnen at jeg ikke får den under 10 kilo, så noe må jo skje her. 90 gram må til. Kan selvsagt helle ut guffa og prøve uten :-)

sv

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1961434 20/05/2015 17:20
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 516
R
Rukus Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
R
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 516
Jeg bare skjønner ikke hvordan den kan bli såååå lett, til og med med demper (lefty)
Jeg har en BigBod 7.0, satt opp RTL slangeløst. Den er 12.3 kg. Det er riktignok med alufelger og 4.8 dekk (jumbo Jim). Men har karbonfelger såååå mye og si?
Min har heller ikke demper....men Carbon gaffel.

Redigert av Rukus; 20/05/2015 17:21.

det vanskelige er en lek, det umulige en utfordring....
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Rukus] #1961693 21/05/2015 08:31
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 110
A
andy81 Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
A
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 110
Sjekk specs, han har 35mm og 50mm karbonfelger , du har 2x 100mm alu og
dekka dine veier nesten 2,5 tilsammen mot sikkert langt under 1kg for begge hans. I tillegg kjører han karbonkrank.

Jeg tipper det er spart et kvart kg på krakken og minst to kg på hjulsettene. I tillegg noen gram her og der. Karbonlefty er nok ikke så tung..

Trekk fra 3 kg på din vekt, legg på litt under en kg for gaffel og du havner på litt over 10kg totalt;-)

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1962001 22/05/2015 04:39
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 516
R
Rukus Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
R
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 516
Å fuck! Min feil. Overså at han hadde så smale felger og slike dekk ICON_SMILE da er jeg med.


det vanskelige er en lek, det umulige en utfordring....
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1967039 02/06/2015 08:07
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 549
G
GeirW Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
G
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 549
Noen som vet hvordan det blir med nye shimano xt 1*11 på Mammut F4, vil det passe med fullt oppsett fra krank til gir?

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1967177 02/06/2015 11:40
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Offline
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
Krank vil ikke passe til fatbike.


-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1975521 22/06/2015 18:07
Registrert: Sep 2011
Innlegg: 1,173
rørleggern Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Sep 2011
Innlegg: 1,173
Tar det i denne tråden.
Espen den nye fb din. Bb5.0. Skikkelig fin. Kommer den med justerbar dropout?

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: rørleggern] #1975785 23/06/2015 09:43
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W Offline
Diamonds are forever
Offline
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Sitat: rørleggern
Tar det i denne tråden.
Espen den nye fb din. Bb5.0. Skikkelig fin. Kommer den med justerbar dropout?


BB5.0?
Den får standard TA12 dropouts (197mm spacing)
BB5.5 derimot, som er under utvikling får justerbare dropouts, for den er laget for å takle opptil 5.6'' dekk, men kan kortes ned for bruk med mindre dekk.


Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1975804 23/06/2015 10:20
Registrert: Sep 2011
Innlegg: 1,173
rørleggern Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Sep 2011
Innlegg: 1,173
Mente bb5.5. Litt rask på å lese andre tråden. Interessant med justerbar droppouts. Dæven, lommeboka skal få svi med andre ord.
Ikke dårlig med 12 mm droppouts på 5.0 også.

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1975843 23/06/2015 11:20
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 2,703
sindrer Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 2,703
Jeg søker i det vide og det brede men finner ikke a-c lengden på gaffelen på en Large Diamant Mammut mk2. Noen som vet?

Tenkte bestille en RS Bluto nå i dag og har ikke sykkelen tilgjengelig for måling..


Sindre R.


Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: sindrer] #1975852 23/06/2015 11:32
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W Offline
Diamonds are forever
Offline
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Sitat: sindrer
Jeg søker i det vide og det brede men finner ikke a-c lengden på gaffelen på en Large Diamant Mammut mk2. Noen som vet?

Tenkte bestille en RS Bluto nå i dag og har ikke sykkelen tilgjengelig for måling..



470mm
Husk at du må ha et adapter type styrelager siden Bluto er 1.5''


Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Espen W] #1975872 23/06/2015 12:09
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 2,703
sindrer Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 2,703
Sitat: Espen W

470mm
Husk at du må ha et adapter type styrelager siden Bluto er 1.5''


Takk!

Har riktig lager (håper jeg..) i deleskuffen kjøpt for dette formålet ICON_SMILE

Hope EC44/40


Sindre R.


Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #2023375 19/10/2015 07:07
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 538
E
EBL Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
E
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 538
Er det noen som vet rammevekt på siste generasjon Mammut F4 med 190mm spacing og konisk styrerør. Samt vekt på gaffelen(150mm)?

Og har noen veid de hjulene som sitter på F4.

Jeg har kjøpt meg en slik og vurderer å "slanke den litt", men lurer på om utgangspunktet er såpass tungt at det er liten nytte.

Den veier nå 14,6kg med pedaler og flaskeholder. Har da byttet sete og setepinne, men resten er std. Slangeløst skal vel på plass uansett hvis jeg bare får tak i noe Tyvek, men det spørs om det stopper der.

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: EBL] #2023728 19/10/2015 18:43
Registrert: Nov 2012
Innlegg: 99
Lekrot72 Offline
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Nov 2012
Innlegg: 99
Sitat: EBL
Er det noen som vet rammevekt på siste generasjon Mammut F4 med 190mm spacing og konisk styrerør. Samt vekt på gaffelen(150mm)?

Det er mulig disse verdiene fra 2014 ikke er helt korrekte, men det gir en viss pekepinn på vektforskjellene på ramme og gaffel på F4 vs F3.

Råvekt ramme (uten lakk)
BB 5.0 1450g
F4 1850g
Legg på 70-100g for lakk.
fatbike karbonramme (som på BB 7.0) ligger på 1300-1500g

Stiv alugaffel:
BB 5.0 640g
F4. ca 920g.

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #2024504 21/10/2015 17:25
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 105
Millhouse Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 105
Hei.

Ja,jeg har søkt før noen nevner det. ;-)

Passer Lou 4,8 på Mk2? Uten mod? Ser det er flere som har fått det til,mens andre sier de må modifisere både dekk og kasett.
Eller må.man enkelt og greit bare teste

Anders

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #2024530 21/10/2015 18:22
Registrert: Sep 2004
Innlegg: 1,063
Q
quattro Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Q
Registrert: Sep 2004
Innlegg: 1,063
Har en Diamant F4 2014-modell, tror det er mk3, med 135 offset baktriangel. Er det noen som vet om det er front specific eller rear specific disc spacing foran på denne? Skal kjøpe et nav for å bygge nytt forhjul, og da kan dette velges, men jeg vet jo ikke hva gaffelen er.


Lars Olav
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #2026049 27/10/2015 08:46
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 110
A
andy81 Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
A
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 110
Spacere til samox kranken som sto på mk3 BB5.0 / f3?

For å flytte drevet litt (plass til større dekk) så har bla EspenW nevnt det å legge på en 2 mm spacer på drivsiden.

Hvor får jeg tak i slike?
Noen som vet delnr eller størrelsesnavn? Event nettbutikklink?

Side 46 av 48 1 2 44 45 46 47 48

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå