Dette blir verktøyet for neste sesong. Innkjøpt på slutten av årets sesong og har nå fått noen vinteroppgraderinger. Det er en 13 SJ FSR Comp Carbon. Oppgraderinger er Command post, XT bremser og Pike 140. Har også liggende ett Dogstar hjulsett med karbonringer som skal på til våren sammen med "sommerdekka".
RC4 shock og 26"(!!) float 36 rc2 Fit (Grei klaring med 650b magic mary) 42T wolftooth med Saint bakgir, bygd om til medium RAD cage. Fungerer helt utmerket! neste blir å heve gaffel til 170mm og installere 2 graders angle-set. Har også en ava-fisert RP23 i vente.
Siden jeg nå endelig har fått gjort de utskiftningene jeg har tenkt, kan jeg presentere 2015-utgaven av Tracer'n. Fint å vekke til live en gammel tråd også, det er jo nå 2015-barmarksesongen starter for fullt.
Nytt av året er 1x10-drivverk (jadda, vet jeg er 4 - 5 år for seint ute), juksepinne (seint ute med det også), 785 mm RaceFace SixC-styre og DSP-holker. 30:36 som letteste gir krever litt mer kroppsspråk enn før opp de bratteste kneikene, men veies opp av ryddig styre. Digg med stille sykkel også, clutch-gir er konge.
Redigert av btm; 20/04/201512:35. Rediger grunn: Inn med bilde... :-D
Blir en sessong til på min oppgradere Specialized Enduro Comp 29 2014 mod. XO1 gir Shimano Saint bremser Rock Shox Reverb setepinne Sram Carbon krank Rock Shox Monarc RC3 DebonAir
det vanskelige er en lek, det umulige en utfordring....
Her er min nye herjesykkel. Er nok mer som blir oppgradert etterhvert. Nye Shimano XTR bakskifter/trigger, gammel XTR krank, Avid Guide bremser, Syntace hjul, Fox 36 i front og Fox Nude bak.
Redigert av olechr; 20/04/201520:31.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
De fleste ser vel at det er en Canyon Nerve.Sykkelen ble kjøpt i fjor i versjon 7.9. Siden da er mye oppgradert.
OozyTrail 295 hjulsett XT bremser 2x10 XX/XO/XTR-blandings Karbonstyre fra XXL.
Reverb er på service. Blå holker ligger og venter på et postkontor.
Har ikke turt å veie sykkelen, mistenker at den ikke har blitt særlig lettere. Det lille jeg har spart i vekt har jeg vel tatt inn med tyngre dekk, som dere ser står den med Magic Mary foran og Hans Dampf bak.
Fin sykkel det der. Har du vurdert å endre vandringa på gaffelen til 120mm? Fox lager ikke 110mm gafler, dette skal være 120mm varianten med en spacer, slik jeg har skjønt. Har en kamerat som kjøpte en nå nettopp og vi tenker at 120mm er en god idé.
Det blir også neste sesong 2013 Rocky Mountain Element 950 RSL, som jeg kjøpte i fjor høst:
Modifisert med 740mm Ragley styre, Fizik Gobi sadel og Lizard Skins Peaty holker.
Så feil kan man ta, julesalget ville det annerledes, sykkelstallen ble utvidet: 2014 Cannondale Trigger 29 4. Fått seg Reverb senkepinne, 785mm Funn styre og 50mm Easton Havoc stem, Fizik Gobi Sete og Hans Dampf Trailstar dekk.
Fin sykkel det der. Har du vurdert å endre vandringa på gaffelen til 120mm? Fox lager ikke 110mm gafler, dette skal være 120mm varianten med en spacer, slik jeg har skjønt. Har en kamerat som kjøpte en nå nettopp og vi tenker at 120mm er en god idé.
Nei, har ikke tenkt så mye på gaffelen, utover at jeg gjerne skulle sett at den var svart. Vet ikke hvordan man evt. skulle endret og hva det har å si for geometrien. Også mulig garantien ryker. Jeg kjenner egentlig ikke noe særlig på behov for mer vandring akkurat nå.
Jeg sendte en Mail til canyon om dette i fjor da jeg hadde nerve al 29 9.9. Fikk da til svar at det var en 100mm gaffel som var endret til 110mm, og ikke en 120 i utgangspunktet
Her er min nye herjesykkel. Er nok mer som blir oppgradert etterhvert. Nye Shimano XTR bakskifter/trigger, gammel XTR krank, Avid Guide bremser, Syntace hjul, Fox 36 i front og Fox Nude bak.
Kjører denne jeg og. men med Syntace W35 ringer hope nav, noen småjusteringer til blir det vel når jeg får litt tid
************ @Supersand82 at Insta Strava athlete 972825
2023 Scott Foil RC 10 2022 Scott Spark RC 900 Team Issue 2021 Scott Addict RC 10 2016 Scott Speedster 10 CX 2015 Giant TCR Advanced 1 ************
Dette blir framkomstmidlet i skauen i år. Cube Stereo HPC 140 Pro. Foreløpig har jeg bygget den om til 1x10 med Wolftooth 30T drev foran og 11-36 XT kassett med 42T Wolftooth drev. Begge i blått selvsagt
Blir nok å bytte ut hjulsettet til et litt mer rittvennlig (originale veier 2kg+) med lettere gummi. Da skal sykkelen veie ca 12kg med Fox 34 140 og RS Reverb.
Hadde veldig lyst på SHPC SLT, men her var det nok budsjettet som ikke strakk til, med 2 sykler (og muligens fatbike neste år) blir det fort dyrt. I tillegg har fruen begynt å fable om FS til seg selv Har bare fått til et par ordentlige nedkjøringer med stereoen i år, akkurat blitt bart på noen stier, men må si at jeg likte svært godt hvordan sykkelen oppførte seg