Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Faghandel på vei ut?

Re: Faghandel p� vei ut? [Re: Audittpåsykkel] #1941644 04/04/2015 16:00
Niko Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Audittpåsykkel

- Stats på verksted, en god mekaniker fakturere 1200kr timen i arbeid + deler.

Synes du har mange gode forslag "Audittpåsykkel" men dette tror jeg vil skremme bort langt flere potensielle kunder, enn det vil generere arbeid til mekanikeren.

Det må være en sammenheng mellom timepris og arbeidets art.

Re: Faghandel p� vei ut? [Re: Audittpåsykkel] #1941645 04/04/2015 16:04
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: Audittpåsykkel
Helt enig i at det med falske fakturaer er et problem. Men problemet til norske sykkelbutikker er hovedsaklig ikke prisene, men at de ikke får inn varer til rett tid. Har ikke min lokale LBS delene jeg trenger havner jeg fort på nett, ikke p.ga pris, men fordi jeg vet det finnes og det går raskere enn at LBS skal bestille osv.

Anders og Daniels på sykkelstasjonen.no bestiller opp og har ting inne raskere enn jeg får bestilt fra utlandet på nett.

Nå sist gikk det 3 dager fra jeg var innom dem og bestilte varer til de hadde dem inne. Denne gangen gjaldt det pakningssett til Fox-gaffelen med de medhørende oljene.

Også slipper jeg frakt-kostnaden, fortollings-trøbbel, DHL-tull og hva nå enn fandens oldemor måtte finne på.

Det har vel skjedd 3-4 ganger det siste året at de har skaffet det jeg trenger på så kort varsel. De andre gangen har de hatt det jeg har trengt.

Nå vet jeg faktisk ikke om denne butikken går bra, men jeg har inntrykk av at de har det ganske komfortabelt. De har i hvertfall råd til å dra på sykkelferier i blant og ha folk i butikken mens de er borte. Prisene hos sykkelstasjonen ligger hårfint over nettbutikkene men det blir likevel billigere fordi man slipper frakt-kostnadene. De matcher også XXL og GMax ganske greit på det meste. Jeg håper inderlig de driver bærekraftig slik at vi fortsetter å ha to (eller flere) rene sykkelsjapper i byen.

Det er i hvertfall himmelvid forskjell mellom servicenivået på byens to sykkelbutikker (regner ikke med Pedalen siden de er et rent verksted):

Her har du svarene disse to butikkene har gitt meg, noe redigert.

1. Velger å ikke navngi:
- Ja, det har vi inne
- Nei, det driver vi ikke med
- Det er for spesielt interesserte, så det tar vi ikke inn.

2. Sykkelstasjonen:
- Ja, det har vi inne
- Ja, det kan vi ordne
- Ja, det kan vi skaffe
- Jeg skal sjekke og sende deg en melding
- Det har vi om 3 dager. Sender deg melding

Butikk 1 lever godt på ansienniteten. De har "alltid" vært der så det er dit folk går.

Redigert av Raskall; 04/04/2015 16:06.
Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support