Må man ha to Ant+-sticker dersom man vil bruke Trainerroad og Zwift samtidig?
Jeg har hatt litt problemer med signalene til Ant+ dersom det er mange signaler i rommet (Bluetooth, WiFi, Ant+). Vil en ekstra Ant+ mottaker forverre dette?
Med mindre noen har implementert noe teit låsing mot ANT+ pinnen slik at ikke begge programmene får tilgang så skulle det ikke være noen grunn til det. Om maskinen står langt fra sykkelen så kan du jo alltids hive pinnen på en usb skjøtekabel eller i en USB-hub som står litt nærmere sensorene.
På min pinne er det i alle fall sånn at om jeg f.eks har Garmin Express oppe, får jeg ikke kontakt med sensorene på TR. Får heller ikke kontakt med FR610 om et annet program bruker ANT+ sticken.
Giret og fristet... tenker å legge penger i en Kickr + noe stash til pc'en så det blir jo en del penger av det men dette kan være oppskriften på jevn trening over tid. Så er det jo snart feriepenger da
Ja, utendørstrening er selvsagt å foretrekke denne tida på året. Har brukt Zwift litt nå når jeg har vært alene hjemme barna eller det er grisevær (regn ca 5 grader).
Kan bli moro til vinteren. Kanskje jeg slenger meg med i morgen bare for å prøve.
Tenkte å ta en liten tur i kveld for dette var veldig moro. Men i dag gikk alt betydelig tyngre enn sist. Første gangen fikk jeg ikke stilt inn alt før jeg startet så alt stod i miles. I dag hadde jeg selvsagt stilt alt inn i metriske mål og kjørte igang. På tross av iherdig jobbing brukte jeg 5 min lenger på runden nå. Rare greit synes jeg. Mulig de gjør det lettere første gang eller noe. Formen har jo ikke blitt så mye dårligere de siste dagene. Men uansett veldig gøy og digger hele konseptet.
Det var jo helt sinnsykt...folk er gale! Men veldig moro, var vanskeligere å ligge i rulla her enn i virkeligheten så det ble veldig mye rykk og napp, når spurten gikk hadde jeg brent alle fyrstikkene, men ble nr 3. Rota mot slutten når to stk gikk så ble hengende etter og måtte tråkke som en gal for å ta de igjen, når jeg endelig fikk ryggen var jeg ferdig og da la de inn sistegiret
Vurderer å kjøpe en Tacx Vortex smart for å erstatte Elite rulla mi, noen som har erfaringer med denne? Vet den vil fungere godt med Zwift, men lurer litt på om motstanden er jevn osv.
Er nysgjerrig på zwift, og vurderer og gå til innkjøp av enten ny rulle, eller billigste wattmåler. Har en Tacx sirius som jeg har brukt med trainerroad. Billigste wattmåler er vel stages, men går vel ikke sammen med min Rotorkrank tror jeg. Gode forslag til rulle evt wattmåler innenfor budsjett på 6-7-8K mottas med takk.