Snart egen tråd for "vis meg din Cannondale" ?? :-)
Min nærmer seg da endelig ferdig! Startet livet som en Cannondale Synapse, men er ikke mye Cannondale igjen Kontaktpunkter opplagt ikke ferdig, og diverse deler er på vei. MEN, endelig kan den sykles med! Har det orginale Enve Disc hjulsettet, men er ikke like lenger så sikker på at jeg trenger disse.
Takk takk! Det får komme når den er helt ferdig (og jeg lærer å ta gode bilder!).
Venter på en Moots pinne, men er enda usikker på styrefremspring. Står mellom Moots og Enve (Enve kun fordi den passer med gaffel og koster ca. halvparten). Gaffel kappes etter litt prøving, men beholder nok en spacer hvor jeg da vurderer å gå over til Moots sin egen.
Det store spørsmålet er om jeg skal gå for hvitt sete eller ikke?
(Det grønne gjør seg for øvrig mye bedre i virkeligheten enn på bilder!)
T.
Re: Vis oss din 2015 racer
[Re: bza]
#193335111/03/201512:31
Har valgt meg ut to egne sykler denne sesongen, og er vel omtrent forpliktet til å sykle mest på disse. Her er den ene.
Sensa Calabria med Ultegra Di2 (eller Ui2 hvis dere vil).
redigert : Beste måten å få kommentarer til bide på : Ha på ventilhettene OK da, kan ikke la den ligge slik, så jeg la inn nytt bilde Noen vil nok nå raskt kommentere et noe lagt kronerør - beholder lengden litt til da litt finjustering og utprøving gjenstår...vinteren er lang vi Valdres, så det var første tur på landeveien i går.
Redigert av ColnagoReflex; 12/03/201514:16.
#193393212/03/201512:49
Sensa Calabria med Ultegra Di2 (eller Ui2 hvis dere vil).
Likte nettsiden med detaljert "spec mulighet". Lekte meg litt og landet på 39.000,- slik jeg ville hatt den. Sikkert ikke en altfor vanskelig forpliktelse å måtte sykle på en slik en hel sesong :-)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
#193424413/03/201507:33
redigert : Beste måten å få kommentarer til bide på : Ha på ventilhettene OK da, kan ikke la den ligge slik, så jeg la inn nytt bilde Noen vil nok nå raskt kommentere et noe lagt kronerør - beholder lengden litt til da litt finjustering og utprøving gjenstår...vinteren er lang vi Valdres, så det var første tur på landeveien i går.
Tommel opp :-)
#193458813/03/201515:55
Det mangler selvfølgelig et sete - det skal befris fra nåværende sykkel. Si fra hvis det mangler noe annet Strips og overdrevent mye ytterstrømpe er pga innvendig kabelføring på girvaierne.
Oppdatering med ferdig sykkel om noen uker - dette er et innimellomprosjekt. Det kan gå med mer enn en mekke-øl
Redigert av Radival; 15/03/201515:00.
#193501615/03/201516:01
Kveldskos i garasjen... bla; -Ramma er pussa ned til bart alu og lakka opp i mattsort med synlig alu på bakre stag (ala som dei eldre racerane med kromma detaljer) -cannondale dekaler -Montert praxis kranklager konversjon (slepper dei hersens BB30lagerbytta) -pussa ned EVO gaffel -montert 6800ultegra gruppe.
Imponerende arbeid, andrev. Meget pent. Anslagsvis, hvor mye tid har du brukt på selve pusse- og lakkeringen av ramma? Vurderer å gjøre noe liknende med en gammel Scott CR1.
Kveldskos i garasjen... bla; -Ramma er pussa ned til bart alu og lakka opp i mattsort med synlig alu på bakre stag (ala som dei eldre racerane med kromma detaljer) -cannondale dekaler -Montert praxis kranklager konversjon (slepper dei hersens BB30lagerbytta) -pussa ned EVO gaffel -montert 6800ultegra gruppe.
Wow, super jobb ! ! !
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Usikker på tiden. Time her og time der (småunger og seine kveldstimer) Kommer an på om man skal fjerne all maling eller kun for overlakkering. Men vanvittig tykkelse på org.lakken fra cannondale, så tok sin tid. Ikkje tar malingsfjærneren noko heller, så pusse og skrape med tapetknivblad.
-A-
#193576817/03/201509:09