Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3

Menn som velges bort

Menn som velges bort #1933151 11/03/2015 09:07
C
CarlGustav Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
C
Hvem er det dette gjelder ?

Ser for meg en mann uten utdannelse og med lav lønn som er kortvokst, overvektig, med måne og tynt skjegg

Redigert av CarlGustav; 11/03/2015 09:08.
Re: Menn som velges bort [Re: CarlGustav] #1933154 11/03/2015 09:12
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: CarlGustav

Ser for meg en mann uten utdannelse og med lav lønn som er kortvokst, overvektig, med måne og tynt skjegg

Fordi han ikke har barn når han fyller 45? Tenkt på at noen kanskje prioriterer ned det å få barn, eller kanskje rett og slett ikke ønsker seg barn i det hele tatt? Det finnes jo mer enn nok mennesker som det er, mener jeg.

Skjerp deg!

Re: Menn som velges bort [Re: CarlGustav] #1933157 11/03/2015 09:14
sveinaa Offline
More than words
More than words
Er vel bare evolusjonen dette?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Menn som velges bort [Re: CarlGustav] #1933158 11/03/2015 09:17
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er ikke alle som synes barn er det mest fantastiske i verden, kjenner flere som er barnløs og rundt 40, uten at de preges av det. De lever akkurat det livet de vil leve.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Menn som velges bort [Re: CarlGustav] #1933163 11/03/2015 09:23
Z
zero Offline
Ringrev
Ringrev
Z

Tynt skjegg? Er det et symptom på lite testosteron eller dårlig sæd kanskje?

-joachim
Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
Re: Menn som velges bort [Re: CarlGustav] #1933165 11/03/2015 09:23
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M

Ser for meg en mann med lang utdannelse som er lang, tynn, med tykt ufrisert hår og utrimmet bustete skjegg....

Re: Menn som velges bort [Re: CarlGustav] #1933174 11/03/2015 09:29
Bishop007 Offline
Avhengig
Avhengig
Helt sikkert, mange også flere end tidligere vælger børn fra, som et del af et valg, og ikke fordi de ikke kan finde sige en kone.

Forhold hvor både mand og kone er ambitiøse overlader ikke meget plads til børn. og slet ikke flere af slagsen.

Er det iøvrigt ikke også i Norge som i danmark at lige netop folk med "lav" løn og uden uddannelse står for at producere flest børn?

Re: Menn som velges bort [Re: CarlGustav] #1933202 11/03/2015 09:49
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A

Full av fordommer er du, men du klarer ikke å linke til en artikkel som kan leses uten å måtte betale for det.
Jeg har også fordommer, men jeg klarer stort sett å holde kjeft om de, og det skal du være glad for.

Re: Menn som velges bort [Re: Bishop007] #1933208 11/03/2015 09:52
N
Naustdal Offline
Entusiast
Entusiast
N
Sitat: Bishop007

Er det iøvrigt ikke også i Norge som i danmark at lige netop folk med "lav" løn og uden uddannelse står for at producere flest børn?

Det er vel forksjellige grunner til at menn blir valgt vekk. Jeg får ikke lest artikkelen, da jeg ikke gidder å betale for kjipe aviser, men dette er ikke en ny ting som blir tatt opp. Suksessrike menn har to eller tre barnekull, med forskjellige kvinner, på bekostning av "taperne".

Selv om jeg er et stykke unna de nevnte 45 år, kjenner jeg flere som fort kan havne i nevnte kategori, av ulike grunner. Noen havner sikkert der grunnet usannsynlige forventninger til hva de "fortjener". Andre er rett og slett dårlig på å markedsføre seg selv. I et samfunn som får mot mer likestilling, kan menn gå i fellen og tror at kvinner vil sjekke dem opp. Hvis kvinnen holder på tradisjonelle kjønnsrollemønster, vil den mannen som knekker koden, og sjekker opp kvinner, få "tilgang til" flere kvinner. Jeg kunne selv fort endt opp der selv, da sjekking er grusomt uinteressant. Heldigvis møtte jeg en fantastisk kvinne som klarte å sjekke meg i senk.

Mvh.
Naustdal
Re: Menn som velges bort [Re: Naustdal] #1933226 11/03/2015 10:10
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Men nå forutsetter du også at middelaldrende menn uten barn, er barnløse fordi de ikke har lykkes å få barn. For mange er det et helt bevisst valg.

Re: Menn som velges bort [Re: CarlGustav] #1933234 11/03/2015 10:20
N
Naustdal Offline
Entusiast
Entusiast
N
Jepp. Nå får jeg ikke lest artikkelen, så hva de legger til grunn der får jeg bare tenke meg til.

Denne artikkelen sier at Få menn eller kvinner velger bevisst ikke å få barn. Ønsket om å få barn har altså ikke forandret seg

Edit: Årsakene i den artikkelen er forøvrig mye bedre enn de mitt hode klarte å tenke ut.

Redigert av Naustdal; 11/03/2015 10:21.

Mvh.
Naustdal
Re: Menn som velges bort [Re: CarlGustav] #1933277 11/03/2015 11:20
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Gruer meg til jeg blir middelaldrende mann og faller inn under den kategorien.

Re: Menn som velges bort [Re: Naustdal] #1933289 11/03/2015 11:30
Raindog Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Naustdal
Denne artikkelen sier at Få menn eller kvinner velger bevisst ikke å få barn. Ønsket om å få barn har altså ikke forandret seg

Jeg stusser over en annen ting som står i artikkelen:
Sitat: Nrk
Norge kan altså godt være et land hvor mange menn er uten barn – samtidig som fruktbarheten i befolkningen er høy.
Har vi høy fruktbarhet?
Er ikke sædkvaliteten blant norske og danske menn verdens dårligste?

Redigert av Raindog; 11/03/2015 11:37. Rediger grunn: Skrivefeil
Re: Menn som velges bort [Re: Raindog] #1933299 11/03/2015 11:35
N
Naustdal Offline
Entusiast
Entusiast
N
Fruktbarheten i befokningen er mest avhengig av kvinner, og "hvor løsslupne" de er. Én mann, med god kvalitet på varene, kan ordne haugevis med unger på kort tid, bare han får tilgang på nok damer.

Mvh.
Naustdal
Re: Menn som velges bort [Re: CarlGustav] #1933305 11/03/2015 11:38
Dan Offline
More than words
More than words
Som barnfri må jeg innrømme at jeg blir forbauset over at folk tar det for gitt at uten barn så evner man ikke å sette seg inn i den enorme gleden det er å ha barn, når det helt åpenbart er den andre veien det skorter på forståelsen, nemlig at folk som har barn ikke ser ut til å skjønne at noen faktisk kan bevisst velge bort barn og nyte livet veldig godt likevel.

Re: Menn som velges bort [Re: Naustdal] #1933314 11/03/2015 11:44
Raindog Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Naustdal
Fruktbarheten i befokningen er mest avhengig av kvinner, og "hvor løsslupne" de er. Én mann, med god kvalitet på varene, kan ordne haugevis med unger på kort tid, bare han får tilgang på nok damer.

Ja, det ser ut som fruktbarhet brukes om antallet barn som faktisk blir født i en befolkning.
Jeg trodde fruktbarhet sa noe om individers fysiske forutsetning for å produsere barn.

Re: Menn som velges bort [Re: Dan] #1933315 11/03/2015 11:45
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: Dan
Som barnfri må jeg innrømme at jeg blir forbauset over at folk tar det for gitt at uten barn så evner man ikke å sette seg inn i den enorme gleden det er å ha barn, når det helt åpenbart er den andre veien det skorter på forståelsen, nemlig at folk som har barn ikke ser ut til å skjønne at noen faktisk kan bevisst velge bort barn og nyte livet veldig godt likevel.

Det er flere ganger at jeg som tobarnsfar tar meg selv i å ønske et liv uten barn.

Anonym5
Re: Menn som velges bort [Re: Dan] #1933316 11/03/2015 11:50
sveinaa Offline
More than words
More than words

Utfordringen er vel at det i alle tilfeller er ganske umulig å si noe om andres subjektive valg ut i fra egne subjektive preferanser?

Barn eller ei. Det er uansett jævlig mange ulykkelige sjeler her til lands. Tror neppe barn eller ikke barn ville gjort noen stor forskjell ICON_SMILE

Redigert av sveinaa; 11/03/2015 11:50.

Re: Menn som velges bort [Re: anonym5] #1933320 11/03/2015 11:51
nilswithskills Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: pontiff

Det er flere ganger at jeg som tobarnsfar tar meg selv i å ønske et liv uten barn.

+1, og jeg regner med veldig mange andre også.

mvh
Nils
Re: Menn som velges bort [Re: nilswithskills] #1933321 11/03/2015 11:53
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: nilswithskills

Signert

Re: Menn som velges bort [Re: anonym5] #1933323 11/03/2015 11:53
sveinaa Offline
More than words
More than words

Du er nok ikke alene om den tanken. Trøster meg allikevel med at det sannsynligvis er dagens samfunn, og ikke nødvendigvis jr som provoserer frem slike tanker.

Re: Menn som velges bort [Re: nilswithskills] #1933330 11/03/2015 11:58
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M

Ja, kan skrive under på den. De små jævelene bruker oss foreldre til å slipe hoggtennene sine på slik at de blir klar til et selvstendig voksenliv.

Re: Menn som velges bort [Re: Hoaas] #1933331 11/03/2015 11:58
H.Iversen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Hoaas
Signert
Hør Hør.
Det er heldigvis skjeldent. Sånn sett er ønske et hardt ord. Fantasere er mer treffende for min del.

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Menn som velges bort [Re: nilswithskills] #1933334 11/03/2015 12:04
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R

Den tanken har faktisk aldri slått meg. Jeg savner vesla hvert eneste sekund jeg er borte fra henne. Når andre jubler over barnefri så jubler jeg hver gang jeg ser den nydelige datteren min.

Men jeg forstår også ønsket/valget om å ikke ha barn. Jeg ble pappa da jeg var 32 år gammel og ser gledene ved livet før hun kom til verden. Jeg gleder meg også til den dagen hun er voksen og flytter hjemmefra. Men disse 18 (+) årene jeg får under samme tak som henne skal gjøres til de 18 beste årene i hennes (og muligens mitt) liv. Bare 7 år igjen nå.

Re: Menn som velges bort [Re: Raskall] #1933337 11/03/2015 12:09
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: Raskall
Jeg savner vesla hvert eneste sekund jeg er borte fra henne.

Det er det jeg gjør med mine også. Og det er derfor jeg vet jeg har gjort det riktige.

Redigert av anonymous5; 11/03/2015 12:09.

Anonym5
Re: Menn som velges bort [Re: H.Iversen] #1933341 11/03/2015 12:20
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: H.Iversen
Hør Hør.
Det er heldigvis skjeldent. Sånn sett er ønske et hardt ord. Fantasere er mer treffende for min del.

Man må jo ta det for det det er, jeg kunne aldri drømt om et liv uten barna, de gir vanvittig mye glede. Men det er enkelte ganger, under raseriutbrudd og trommehinna vibrerer mer enn 15-tommeren i russebilen på 16.mai, eller når kabalen ikke går opp osv. Man fantaserer jo om hvor enkelt livet kunne vært uten, og det er jo det det er..noe man fantaserer om i et svakt øyeblikk ICON_WINK

Re: Menn som velges bort [Re: CarlGustav] #1933348 11/03/2015 12:26
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Forestillingen om den lykkelige kjernefamilien og et liv uten barn som mislykket og ufullendt er ganske så typisk Norsk.
Velger man bevisst bort barn her oppe så skal det litt av en rygg for å tåle den massive fordømmelsen/forundringen man blir møtt med. Det er muligens litt lettere for en mann, men er du kvinne og ikke bor i en hipstergate/miljø så er vel eneste utvei å emigrere.
At det likevel finnes menn der ute, påvirket av zeitgeisten eller ikke, som er ufrivillig uten barn og ikke minst dame har jo såklart med den rivende utviklingen av bla kvinnefrigjøringen å gjøre. Japan går vel foran som det beste (verste) eksempelet hvor kvinnen ikke helt følger de rasjonelle mønstre for hvordan utvelgelsesprosessen burde/skulle ha foregått når kjønnene blir likestilte. Kravspekket følger, sikkert overraskende for genusforskere, likevel tradisjonelle/ genetiske mønstre som makt, penger, beskyttelsespotensiale selv om mange av dem er å regne som på toppen av næringskjeden selv. Det sier seg selv at det ikke er så mange Tor Olav Trøimer der ute og damene (ihvertfall i Japan) velger heller å gå og drømme om fantasimannen. Noe jeg forøvrig synes å se antydninger til i deler av
MILFflokken til kona. Mens de venter på Tor Olav Trøim så har de det
moro med noen 10-15 år yngre partysvensker ICON_SMILE

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Menn som velges bort [Re: CarlGustav] #1933365 11/03/2015 12:43
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M
Savne barnet "hvert eneste sekund" man er borte fra han/henne/de? Prøv flere barn krydret med stadige søskenoppgjør, opprør, frekkhet og trassighet samt en dose pubertet. Legg også inn i ligningen oppussing på hus slik flere av oss til stadighet må holde på med. Så jeg kan ikke si at jeg savner de så raskt. Men det er godt å komme hjem igjen etter å ha vært borte (men MYE lenger enn et sekund).

Den seriøse avisen VG referte nylig til en rapport som viser at foreldre er mindre lykkelige når barna når en viss alder. Og det må jeg bare innrømme at jeg føler på kroppen selv.

Re: Menn som velges bort [Re: CarlGustav] #1933371 11/03/2015 12:55
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg er litt sånn at jeg mener man må kunne kose seg i sitt eget selskap også. Jeg nyter tiden jeg har for meg selv, på samme måte som at jeg nyter å være sammen med kona og barna. Hvis jeg skulle surka og vært deppa når jeg drar på egotrip eller kona reiser med barna til svigers så hadde det ikke vært mye glede i livet.

Det er godt å være borte fra hverandre, både voksne og barn, så er det like gledelig å se hverandre igjen.

Så leste jeg en ting for en tid tilbake, som jeg egentlig er enig i. Det er ikke barna som er viktigst, det er kona. Man skal ikke planlegge hver dag eller livet etter barna, for hvordan har barna det om foreldrene ikke har det bra med hverandre? Det er viktig å sette bort barna til besteforeldre e.l. og ha voksentid også, på fjellet, på sykkel eller kino..og ikke om jeg sitter på fjellet med kjerringa og savner barna mine..

Redigert av Hoaas; 11/03/2015 12:59.

Re: Menn som velges bort [Re: CarlGustav] #1933372 11/03/2015 12:56
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Her i gården er det empty nest.........aldri hatt det bedre ICON_SMILE
Koselig med besøk da såklart

"It never gets easier, you just go faster."
Side 1 av 3 1 2 3

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå