Og så kan vi konstatere at skjegg er pop blant syklister [..]
Appappapp! Jeg tror skjeggandelen blir kunstig høy i utvalget ditt siden de som klikker seg inn på tråden i utgangspunktet kanskje er mer interessert i skjegg enn andre. Dette utvalget har høyere sannsynlighet for å ha skjegg enn andre, så anslaget ditt på skjeggandelen blant syklister er muligens kunstig høyt.
I tillegg er vel ikke andelen beskjeggete syklister interessant uten å vite andelen menn med skjegg i befolkningen generelt? Det er godt mulig vi (som i gruppe, ikke jeg som har begredelig skjeggvekst) er en gjeng hipstere med tømmerhoggerskjegg, men uten å ha noen referanse kan tallet like gjerne bety at vi er en gjeng med gjennomsnittsmenn...
Og så kan vi konstatere at skjegg er pop blant syklister [..]
Appappapp! Jeg tror skjeggandelen blir kunstig høy i utvalget ditt siden de som klikker seg inn på tråden i utgangspunktet kanskje er mer interessert i skjegg enn andre. Dette utvalget har høyere sannsynlighet for å ha skjegg enn andre, så anslaget ditt på skjeggandelen blant syklister er muligens kunstig høyt.
I tillegg er vel ikke andelen beskjeggete syklister interessant uten å vite andelen menn med skjegg i befolkningen generelt? Det er godt mulig vi (som i gruppe, ikke jeg som har begredelig skjeggvekst) er en gjeng hipstere med tømmerhoggerskjegg, men uten å ha noen referanse kan tallet like gjerne bety at vi er en gjeng med gjennomsnittsmenn...
Superenkel forskning trumfer det meste.
Jepp! Jeg burde kanskje lagt til en på forrige post for å ikke bli oppfattet som surmaga...
Etter jeg begynte å sykle har det bare blitt mer og mer ansiktshår, begynte med skjegg på haka, så skjegg på kjakan og kinn, etter det kom barten automatisk. Kjerringa var først litt i mot, så ble det veldig sexeh med tredagers (en ukers for meg), nå sier hun jeg ser ung og snål ut uten litt lengde på det
På sytti/søtti-tallet var jo skjegg, jesussandaler og cordfløyelsbukser det ultimate tegnet på den myke, sosialist-tøffelhelten. Nå er liksom skjegg et sånt machosymbol. Ting går i sirkler.
ser hvem det er som har de lengste skjeggene og de artigste hodeplaggene say no more
Jo feitere dekk jo feitere skjegg?? Landeveissyklister barberer jo det de finner.. Birkensyklister gjør et passende forsøk en gang i blant... Stisyklister har pels!
Neida. Skjegg er for menn det samme som stort brystparti er for damer. Skjeggvekst krever testosteronproduksjon, brystparti krever østrogenproduksjon. Og ethvert hetroseksuellt individ setter pris på at den man velger som sin utkårede definitivt er det kjønnet det utgir seg for å være. Jeg får mer lange blikk nå enn før fra det motsatte kjønn. Mer uventet var det å bli vant til anerkjennende nikk fra andre skjeggete menn, ikke ulikt syklisters hilsninger på hverandre i skogen.
Jeg har hatt skjegg et halvt års tid. Det klør fortsatt, er helt grått så jeg seg gammal(/eldre enn mine unge 48 i alle fall) ut og er egentlig litt frynsete og må holdes kort/kort, så da sparer jeg ikke noe tid heller.
I tillegg er jeg for seint ute med dette skjegget så jeg får se å få det vekk før jeg kommer diltende etter moten på nytt,
Har skjegg, men det forsvinner Har kone, hun blir.
I tillegg er jeg for seint ute med dette skjegget så jeg får se å få det vekk før jeg kommer diltende etter moten på nytt,
LarsB
Det som er irriterende for oss meg, er det faktum at jeg har hatt skjegg i snart tjue år, og glattbarbert hode like lenge. Nå er jeg plutselig innhentet av en slags mote uten å ville det. Det burde vært en button eller et hodeplagg(nei, ikke start meg på six-pence-diskusjonen heller ... arrrrghhh!)som klart viste at jeg har sett sånn ut hele tiden!!
Jeg har hatt skjegg et halvt års tid. Det klør fortsatt, er helt grått så jeg seg gammal(/eldre enn mine unge 48 i alle fall) ut og er egentlig litt frynsete og må holdes kort/kort, så da sparer jeg ikke noe tid heller.
Har skjegg, men det forsvinner Har kone, hun blir.
LarsB
Det er derfor avataren har fått skjegg? (hadde ikke skjegg før eller)
Det er derfor avataren har fått skjegg? (hadde ikke skjegg før eller)
Den har vel faktisk hatt "skjegg" fra før den fikk øyne og hatt. Skjegget er vel Birkengjørme hvis jeg husker riktig. Jeg liker også hvordan den fortsatt har grønnfargen fra det gamle forumet.
(For øvrig så ble den avataren fikset på i forumets gullalder, da photoshopping hadde sin glansperiode og man LOLet opp til flere ganger om dagen.)
LarsB
Det som er irriterende for oss meg, er det faktum at jeg har hatt skjegg i snart tjue år, og glattbarbert hode like lenge. Nå er jeg plutselig innhentet av en slags mote uten å ville det. Det burde vært en button eller et hodeplagg(nei, ikke start meg på six-pence-diskusjonen heller ... arrrrghhh!)som klart viste at jeg har sett sånn ut hele tiden!!
Jeg har alltid gått med hatt eller sixpence. Nå for tida er det sixpence, og det plager meg egentlig ikke at det har blitt (litt) trendy. Det som derimot bekymrer meg en smule, er at om to år er det antakelig helt ut, men jeg vil fremdeles ha behov for å ha noe på hodet. Smalbremmet hatt og sixpence er da signaler om at man har sovet totalt i trendtimen, så hva gjør jeg da? I-landsproblem? Jepp. Er jeg forfengelig? Oh, yes.
LarsB
Jeg har alltid gått med hatt eller sixpence. Nå for tida er det sixpence, og det plager meg egentlig ikke at det har blitt (litt) trendy. Det som derimot bekymrer meg en smule, er at om to år er det antakelig helt ut, men jeg vil fremdeles ha behov for å ha noe på hodet. Smalbremmet hatt og sixpence er da signaler om at man har sovet totalt i trendtimen, så hva gjør jeg da? I-landsproblem? Jepp. Er jeg forfengelig? Oh, yes.
Hmmmm, det har jeg jammen ikke tenkt på, det har på sett og vis ikke vært slik at jeg noensinne har vært i en trend ... dette var en litt kjip tanke. Det løser seg nok i og med at jeg uansett er en gamlis som er utenfor håp uansett.
Hmmmm, det har jeg jammen ikke tenkt på, det har på sett og vis ikke vært slik at jeg noensinne har vært i en trend ... dette var en litt kjip tanke. Det løser seg nok i og med at jeg uansett er en gamlis som er utenfor håp uansett.
Du må selvfølgelig gå fullstendig ZZ Top før skjegg går av moten igjen. Og så når skjeggtrenden er fullstendig glemt og alle "alltid, fra det de var sju år gamle, har glattbarbert seg slik som de kule gutta" så kan du gå tilbake til velanset skjegg igjen.
LarsB
Jeg leste en artikkel om det at det nå er trendy å være mann (skjegg altså), med intervju av noen av norges mest samfunnsnyttige mennesker (moteeksperter). Minst en av de mente at i dagens samfunn skifter trender såpass raskt at selv om det skulle finne på å gå av moten, så vil det være kjapt tilbake igjen. Du får bare ta et sabbatsår, så er du plutselig moteriktig før du vet ordet av det.
Jeg har skjegg. Riktignok pent trimmet, men det er der. Og fruen er her enda også. Vært her i 11 år og skjegget i et lite år. Det skal vokse seg pent og stort til ekspedisjon i 2016.
LarsB
Jeg leste en artikkel om det at det nå er trendy å være mann (skjegg altså), med intervju av noen av norges mest samfunnsnyttige mennesker (moteeksperter). Minst en av de mente at i dagens samfunn skifter trender såpass raskt at selv om det skulle finne på å gå av moten, så vil det være kjapt tilbake igjen. Du får bare ta et sabbatsår, så er du plutselig moteriktig før du vet ordet av det.
Eller jeg kan være et fast punkt i et evig skiftende hav av trender.
LarsB
Jeg er lik deg i klesveien, særlig hva gjelder hodeplagg.
Dog har det jeg eier av hatter og sixpence såpass med patina, at selv enhver løk med reggis og skateboard kan se at jeg har brukt disse både før, under og i fremtiden, etter at trenden var over.
Dog har det jeg eier av hatter og sixpence såpass med patina, at selv enhver løk med reggis og skateboard kan se at jeg har brukt disse både før, under og i fremtiden, etter at trenden var over.
Pøh...du har kjøpt det på Hipsterloppis!
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
Tydeligvis dreier det seg ikke lenger om å kvitte seg med hår på bena men hvor håret skal være plassert på kroppen ...
3 landeveisfarere med nærmest identisk skjeggpryd i sorte Raphaklær og sorte sykler føyk gjennom sentrum idag. Uglesett av en ung jentetrio ved et kryss, alle 3 iført Uggs, Canada goose og blondt hår.
Overraskende mange har rødlig skjegg selv om håret har en annen farge. Selv er jeg strålende fornøyd med rødt skjegg og rødt hår, synes det ser flott ut. Hårfargen gjør at jeg ble god til å sloss, det ble mye mengdetrening som barn da andre kom med nedsettende kommentarer. Har dog ikke hørt noe negativt om den fargen på et par tiår eller mer, så jeg tenkte verden hadde utviklet seg.
Skjegg-trenden er noe jeg har hevet meg på det siste halve året, delvis for å dekke ansiktet i kaldt og vått pendler-vær. Fruen liker det ikke, men hadde forholdet vært basert på et så tynt grunnlag hade det ikke vært verdt mye Dessuten legger jeg meg ikke opp i hennes utseende (selv når jeg blir bedt om det).
Alt jeg kan om hipstere har jeg fra Lunch og Hjalmar, og det holder for meg
Selv er jeg strålende fornøyd med rødt skjegg og rødt hår, synes det ser flott ut. Hårfargen gjør at jeg ble god til å sloss, det ble mye mengdetrening som barn da andre kom med nedsettende kommentarer.
Skal man tro anmeldelsene av skjeggolje-produsenter på etsy.com som ser ut til å være skrevet av kvinnene til skjeggfolk, er det mye WAF å hente på å pleie skjegget med litt oppmykende og godt-luktende skjeggolje.