Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Skjegg or knegg?

Re: Skjegg or knegg? [Re: jens fredrik] #1928764 28/02/2015 08:36
H
hrukin Online
Besatt
Besatt
H
Sitat: jens fredrik
Sitat: Dan
Og så kan vi konstatere at skjegg er pop blant syklister [..]

Appappapp! Jeg tror skjeggandelen blir kunstig høy i utvalget ditt siden de som klikker seg inn på tråden i utgangspunktet kanskje er mer interessert i skjegg enn andre. Dette utvalget har høyere sannsynlighet for å ha skjegg enn andre, så anslaget ditt på skjeggandelen blant syklister er muligens kunstig høyt.

I tillegg er vel ikke andelen beskjeggete syklister interessant uten å vite andelen menn med skjegg i befolkningen generelt? Det er godt mulig vi (som i gruppe, ikke jeg som har begredelig skjeggvekst) er en gjeng hipstere med tømmerhoggerskjegg, men uten å ha noen referanse kan tallet like gjerne bety at vi er en gjeng med gjennomsnittsmenn...

Superenkel forskning trumfer det meste.

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: Skjegg or knegg? [Re: hrukin] #1928796 28/02/2015 10:54
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Sitat: hrukin
Og så kan vi konstatere at skjegg er pop blant syklister [..]

Appappapp! Jeg tror skjeggandelen blir kunstig høy i utvalget ditt siden de som klikker seg inn på tråden i utgangspunktet kanskje er mer interessert i skjegg enn andre. Dette utvalget har høyere sannsynlighet for å ha skjegg enn andre, så anslaget ditt på skjeggandelen blant syklister er muligens kunstig høyt.

I tillegg er vel ikke andelen beskjeggete syklister interessant uten å vite andelen menn med skjegg i befolkningen generelt? Det er godt mulig vi (som i gruppe, ikke jeg som har begredelig skjeggvekst) er en gjeng hipstere med tømmerhoggerskjegg, men uten å ha noen referanse kan tallet like gjerne bety at vi er en gjeng med gjennomsnittsmenn...

Superenkel forskning trumfer det meste.

Jepp! Jeg burde kanskje lagt til en ICON_WINK på forrige post for å ikke bli oppfattet som surmaga...

Re: Skjegg or knegg? [Re: Dan] #1928813 28/02/2015 12:01
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Etter jeg begynte å sykle har det bare blitt mer og mer ansiktshår, begynte med skjegg på haka, så skjegg på kjakan og kinn, etter det kom barten automatisk. Kjerringa var først litt i mot, så ble det veldig sexeh med tredagers (en ukers for meg), nå sier hun jeg ser ung og snål ut uten litt lengde på det ICON_WINK

You are what you eat...mmm nuts
Re: Skjegg or knegg? [Re: sykkeloyvind] #1928899 28/02/2015 17:37
C
CarlGustav Offline
Entusiast
Entusiast
C
Sitat: sykkeloyvind
På sytti/søtti-tallet var jo skjegg, jesussandaler og cordfløyelsbukser det ultimate tegnet på den myke, sosialist-tøffelhelten.
Nå er liksom skjegg et sånt machosymbol. Ting går i sirkler.

ser hvem det er som har de lengste skjeggene og de artigste hodeplaggene
say no more

Re: Skjegg or knegg? [Re: Dan] #1928962 28/02/2015 21:54
N
nyzeta Offline
Veteran
Veteran
N
Jo feitere dekk jo feitere skjegg??
Landeveissyklister barberer jo det de finner.. Birkensyklister gjør et passende forsøk en gang i blant... Stisyklister har pels!

Re: Skjegg or knegg? [Re: Dan] #1928969 28/02/2015 22:44
T
Trillebår Offline
Ivrig
Ivrig
T
skjegg å kjerring
fikk klar beskjed fra min bedre halvdel att skejjeg fikk være på etter sist barbering ICON_TONGUE

så jeg kommer til å rocke glatte bein å skjegg i trynet på landeveis sykkelen i år som i fjor

Vedlegg
Snapchat--1091460489473636998.jpg (504.64 KB, 230 nedlastinger)
Redigert av Trillebår; 28/02/2015 22:44.

-Sverre-
http://duckcityadventureteam.net/ fatbike, fluefiske og vinter morro
Rule #5 // Harden The Fuck Up
http://www.velominati.com/the-rules/
Re: Skjegg or knegg? [Re: Dan] #1928974 28/02/2015 23:20
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Grunnen til at kjerringene forlanger at skjegget skal være på, er at antallet jenter som kaster lange blikk etter dere, blir sterkt redusert. he he

Re: Skjegg or knegg? [Re: Dan] #1928984 01/03/2015 02:37
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Neida. Skjegg er for menn det samme som stort brystparti er for damer. Skjeggvekst krever testosteronproduksjon, brystparti krever østrogenproduksjon. Og ethvert hetroseksuellt individ setter pris på at den man velger som sin utkårede definitivt er det kjønnet det utgir seg for å være.
Jeg får mer lange blikk nå enn før fra det motsatte kjønn. Mer uventet var det å bli vant til anerkjennende nikk fra andre skjeggete menn, ikke ulikt syklisters hilsninger på hverandre i skogen.

Trønder osv
Re: Skjegg or knegg? [Re: Espen J] #1929001 01/03/2015 09:39
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Eh, OK. roll

Re: Skjegg or knegg? [Re: Dan] #1929004 01/03/2015 09:51
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Jeg har hatt skjegg et halvt års tid. Det klør fortsatt, er helt grått så jeg seg gammal(/eldre enn mine unge 48 i alle fall) ut og er egentlig litt frynsete og må holdes kort/kort, så da sparer jeg ikke noe tid heller.

I tillegg er jeg for seint ute med dette skjegget så jeg får se å få det vekk før jeg kommer diltende etter moten på nytt,

Har skjegg, men det forsvinner
Har kone, hun blir.

LarsB

Re: Skjegg or knegg? [Re: larsb] #1929017 01/03/2015 11:01
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: larsb

I tillegg er jeg for seint ute med dette skjegget så jeg får se å få det vekk før jeg kommer diltende etter moten på nytt,

LarsB

Det som er irriterende for oss meg, er det faktum at jeg har hatt skjegg i snart tjue år, og glattbarbert hode like lenge. Nå er jeg plutselig innhentet av en slags mote uten å ville det. Det burde vært en button eller et hodeplagg(nei, ikke start meg på six-pence-diskusjonen heller ... arrrrghhh!)som klart viste at jeg har sett sånn ut hele tiden!!

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Skjegg or knegg? [Re: larsb] #1929021 01/03/2015 11:22
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Jeg har hatt skjegg et halvt års tid. Det klør fortsatt, er helt grått så jeg seg gammal(/eldre enn mine unge 48 i alle fall) ut og er egentlig litt frynsete og må holdes kort/kort, så da sparer jeg ikke noe tid heller.

Har skjegg, men det forsvinner
Har kone, hun blir.

LarsB

Det er derfor avataren har fått skjegg? (hadde ikke skjegg før eller)

Re: Skjegg or knegg? [Re: Dan] #1929042 01/03/2015 12:44
anderfo Online
Besatt
Besatt
Har ikke hatt noen hårvekst noe sted siden høsten 2008.

Er likevel i fast forhold!

Re: Skjegg or knegg? [Re: Tange] #1929059 01/03/2015 14:55
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: Tange
Det er derfor avataren har fått skjegg? (hadde ikke skjegg før eller)

Den har vel faktisk hatt "skjegg" fra før den fikk øyne og hatt. Skjegget er vel Birkengjørme hvis jeg husker riktig. Jeg liker også hvordan den fortsatt har grønnfargen fra det gamle forumet.

(For øvrig så ble den avataren fikset på i forumets gullalder, da photoshopping hadde sin glansperiode og man LOLet opp til flere ganger om dagen.)

Re: Skjegg or knegg? [Re: gare] #1929063 01/03/2015 15:31
L
lektorHaugen Offline
Ivrig
Ivrig
L
Sitat: gare

LarsB

Det som er irriterende for oss meg, er det faktum at jeg har hatt skjegg i snart tjue år, og glattbarbert hode like lenge. Nå er jeg plutselig innhentet av en slags mote uten å ville det. Det burde vært en button eller et hodeplagg(nei, ikke start meg på six-pence-diskusjonen heller ... arrrrghhh!)som klart viste at jeg har sett sånn ut hele tiden!!

Jeg har alltid gått med hatt eller sixpence. Nå for tida er det sixpence, og det plager meg egentlig ikke at det har blitt (litt) trendy. Det som derimot bekymrer meg en smule, er at om to år er det antakelig helt ut, men jeg vil fremdeles ha behov for å ha noe på hodet. Smalbremmet hatt og sixpence er da signaler om at man har sovet totalt i trendtimen, så hva gjør jeg da? I-landsproblem? Jepp. Er jeg forfengelig? Oh, yes.

Tidligere "kjent" som "Lektoren".
Re: Skjegg or knegg? [Re: lektorHaugen] #1929073 01/03/2015 16:11
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: lektorHaugen

LarsB

Jeg har alltid gått med hatt eller sixpence. Nå for tida er det sixpence, og det plager meg egentlig ikke at det har blitt (litt) trendy. Det som derimot bekymrer meg en smule, er at om to år er det antakelig helt ut, men jeg vil fremdeles ha behov for å ha noe på hodet. Smalbremmet hatt og sixpence er da signaler om at man har sovet totalt i trendtimen, så hva gjør jeg da? I-landsproblem? Jepp. Er jeg forfengelig? Oh, yes.

Hmmmm, det har jeg jammen ikke tenkt på, det har på sett og vis ikke vært slik at jeg noensinne har vært i en trend ... dette var en litt kjip tanke. Det løser seg nok i og med at jeg uansett er en gamlis som er utenfor håp uansett.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Skjegg or knegg? [Re: gare] #1929078 01/03/2015 16:25
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Hmmmm, det har jeg jammen ikke tenkt på, det har på sett og vis ikke vært slik at jeg noensinne har vært i en trend ... dette var en litt kjip tanke. Det løser seg nok i og med at jeg uansett er en gamlis som er utenfor håp uansett.

Du må selvfølgelig gå fullstendig ZZ Top før skjegg går av moten igjen. Og så når skjeggtrenden er fullstendig glemt og alle "alltid, fra det de var sju år gamle, har glattbarbert seg slik som de kule gutta" så kan du gå tilbake til velanset skjegg igjen.

Re: Skjegg or knegg? [Re: lektorHaugen] #1929144 01/03/2015 20:20
Espen J Offline
Besatt
Besatt

LarsB

Jeg leste en artikkel om det at det nå er trendy å være mann (skjegg altså), med intervju av noen av norges mest samfunnsnyttige mennesker (moteeksperter). Minst en av de mente at i dagens samfunn skifter trender såpass raskt at selv om det skulle finne på å gå av moten, så vil det være kjapt tilbake igjen. Du får bare ta et sabbatsår, så er du plutselig moteriktig før du vet ordet av det.

Trønder osv
Re: Skjegg or knegg? [Re: Dan] #1929171 01/03/2015 21:21
N
nyzeta Offline
Veteran
Veteran
N
Jeg har skjegg. Riktignok pent trimmet, men det er der. Og fruen er her enda også. Vært her i 11 år og skjegget i et lite år. Det skal vokse seg pent og stort til ekspedisjon i 2016. ICON_LAUGH

Re: Skjegg or knegg? [Re: Espen J] #1929218 02/03/2015 07:00
L
lektorHaugen Offline
Ivrig
Ivrig
L
Sitat: Espen J

LarsB

Jeg leste en artikkel om det at det nå er trendy å være mann (skjegg altså), med intervju av noen av norges mest samfunnsnyttige mennesker (moteeksperter). Minst en av de mente at i dagens samfunn skifter trender såpass raskt at selv om det skulle finne på å gå av moten, så vil det være kjapt tilbake igjen. Du får bare ta et sabbatsår, så er du plutselig moteriktig før du vet ordet av det.

Eller jeg kan være et fast punkt i et evig skiftende hav av trender. ICON_LAUGH

Tidligere "kjent" som "Lektoren".
Re: Skjegg or knegg? [Re: jens fredrik] #1929292 02/03/2015 09:08
H
henrikh Offline
Ringrev
Ringrev
H

Jepp! Jeg burde kanskje lagt til en ICON_WINK på forrige post for å ikke bli oppfattet som surmaga...

Alt på terrengsykkel.no blir tolket surmaga etter påbegynt side 2 ICON_WINK

Re: Skjegg or knegg? [Re: gare] #1929436 02/03/2015 13:18
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

LarsB

Jeg er lik deg i klesveien, særlig hva gjelder hodeplagg.

Dog har det jeg eier av hatter og sixpence såpass med patina, at selv enhver løk med reggis og skateboard kan se at jeg har brukt disse både før, under og i fremtiden, etter at trenden var over.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Skjegg or knegg? [Re: Alpers] #1929442 02/03/2015 13:25
H.Iversen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Alpers
Dog har det jeg eier av hatter og sixpence såpass med patina, at selv enhver løk med reggis og skateboard kan se at jeg har brukt disse både før, under og i fremtiden, etter at trenden var over.
Pøh...du har kjøpt det på Hipsterloppis! ICON_WINK

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Skjegg or knegg? [Re: Dan] #1929569 02/03/2015 18:47
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment

(For øvrig så ble den avataren fikset på i forumets gullalder, da photoshopping hadde sin glansperiode og man LOLet opp til flere ganger om dagen.)

Nostalgien var også mye bedre før!!!

Martin devilsmile

Re: Skjegg or knegg? [Re: Dan] #1929581 02/03/2015 19:07
SturlaS Offline
Avhengig
Avhengig
"Hos mennesket er behåringen nesten forsvunnet, mens selv de nærmeste slektninger – menneskeapene – har bevart sin." (kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Menneskets_evolusjon)

Her i gården har evolusjonen nådd langt så det er skjeggløst. Og det er kona godt fornøyd med.

Re: Skjegg or knegg? [Re: M@rtin] #1932434 09/03/2015 20:56
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Tydeligvis dreier det seg ikke lenger om å kvitte seg med hår på bena men hvor håret skal være plassert på kroppen ...

3 landeveisfarere med nærmest identisk skjeggpryd i sorte Raphaklær og sorte sykler føyk gjennom sentrum idag.
Uglesett av en ung jentetrio ved et kryss, alle 3 iført Uggs, Canada goose og blondt hår.

Vi e aill sammen individa, sjø.

Martin

Re: Skjegg or knegg? [Re: =DAZHOFF=] #1932596 10/03/2015 09:34
P
PekkaB Offline
Entusiast
Entusiast
P
Overraskende mange har rødlig skjegg selv om håret har en annen farge. Selv er jeg strålende fornøyd med rødt skjegg og rødt hår, synes det ser flott ut. Hårfargen gjør at jeg ble god til å sloss, det ble mye mengdetrening som barn da andre kom med nedsettende kommentarer. Har dog ikke hørt noe negativt om den fargen på et par tiår eller mer, så jeg tenkte verden hadde utviklet seg.

Skjegg-trenden er noe jeg har hevet meg på det siste halve året, delvis for å dekke ansiktet i kaldt og vått pendler-vær. Fruen liker det ikke, men hadde forholdet vært basert på et så tynt grunnlag hade det ikke vært verdt mye ICON_SMILE Dessuten legger jeg meg ikke opp i hennes utseende (selv når jeg blir bedt om det).

Alt jeg kan om hipstere har jeg fra Lunch og Hjalmar, og det holder for meg bigsmile

Re: Skjegg or knegg? [Re: PekkaB] #1932640 10/03/2015 10:44
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: PekkaB
Selv er jeg strålende fornøyd med rødt skjegg og rødt hår, synes det ser flott ut. Hårfargen gjør at jeg ble god til å sloss, det ble mye mengdetrening som barn da andre kom med nedsettende kommentarer.

https://www.youtube.com/watch?v=KVN_0qvuhhw

Re: Skjegg or knegg? [Re: PekkaB] #1932773 10/03/2015 13:50
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Sitat: PekkaB
Fruen liker det ikke

Skal man tro anmeldelsene av skjeggolje-produsenter på etsy.com som ser ut til å være skrevet av kvinnene til skjeggfolk, er det mye WAF å hente på å pleie skjegget med litt oppmykende og godt-luktende skjeggolje.

Trønder osv
Re: Skjegg or knegg? [Re: Dan] #1932775 10/03/2015 13:52
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
"Skjeggolje"?

Cheezus!

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support