Jeg fikk meg en Edge 1000 før helga og skulle teste den med det pulsbeltet jeg har brukt på min Edge 800. Pulsbeltet er et Wahoo Tickr. Det klarer ikke å koble opp mot Edge 1000. Sendte mail til Wahoo for å sjekke det ut og fikk dette svaret: "Sorry you are having this issue! Unfortunately the TICKR will pair to every Garmin device except for the Edge 1000. They have not allowed the firmware in the device to be compatible with the Edge 1000 firmware. Sorry I don't have better news for you. It will take a firmware change on their end to allow the connection. Please let me know if you have any other questions about this. Thanks, Melinda"
Da sendte jeg henvendelsen videre til Garmin og fikk dette svaret: "Takk for din e-post angående pulsbelte til Edge 1000. Vi kan kun garantere for funksjonaliteten hvis du bruker ett pulsbelte fra Garmin. Har du det? Hvis du ikke har det så kan det kjøpes her: https://buy.garmin.com/nb-NO/NO/shop-by-...0-10997-07.html Hvis alle andre sensorer fungerer fint, så tyder dette på at feilen ikke ligger i selve enheten. Hvis det er ett Garmin pulsbelte du har problemer med vil jeg anbefale at du tester å skifte batterier. Har du flere spørsmål ber vi deg vennligst svare på denne e-posten, eller kontakte oss på 815 69 555. Vi har åpent alle hverdager 9.00-17.00 Med vennlig hilsen / Best regards Caroline Garmin"
Åpenbart at Garmin ikke svarer på spørsmålet mitt, så jeg har sendt et oppfølgingsspørsmål om hvorfor beltet virker på 800 og ikke på 1000. I tillegg presiserer jeg nok en gang at det er snakk om Wahoo Tickr.
Noen her som vet hvorfor det er slik eller som har fått det til å virke?
Tenkte å kjøpe med en Edge 1000 pga stor skjerm, mulighet til overføring til Strava etter turene, men og pga mulighet til å få enheten til å foreslå turer, som jeg har lest om på engelske nettsteder. Noen som vet om dette funker i Sandnes / jæren? Er dette den beste sykkelcomputeren, eller noen som vet om noen bedre? Er den bra - barnesykdommene borte?
Tja, det kan jo like gjerne være produsenten av beltet som ikke leverer iht. spek på protokollen mellom enhetene som at det er Garmin som har gjort noe galt selv om produsenten sier de trenger en firmware endring hos Garmin. Jeg har ikke oppfattet at det kun er Garmin-belter som funker med Edge 1000, så da er det altså mulig for andre til å få det til å funke. (Jeg har ikke en Edge selv, men en Fenix3 og Montana 650).
noen som har erfaring med at Edge 1000 har dårlig batterikapasitet? Nå på vårparten så holder den kun 3-4 timer på en tur. wifi og bluetooth er skrudd av. Vet at den bruker en del batteri hvis man viser kartet hele tiden og løype. Men synes den nå har veldig lav batteritid utenom det. tips?
Er du sikker på at den har vært fullt oppladet før tur? Min skrur seg på når den trekkes ut av kontakten.
ja jeg er sikker. Vet om at den skrur seg på etter strømmen tas ut (irriterende egentlig). Den har stått lenge på og jeg har batteriindikatoren på skjermen nederst som viser prosent. Vet at Fenix 2 har hatt litt problem ved lading ved at skjermen viser 100% oppladet,men når man tar ut usb-pluggen så viser riktig % som kan være en del lavere.
Hva sier Garmin til dette, har du byttet den? Er det andre som opplever like dårlig batterikapasitet?
Jeg lurer på Edge 1000 eller Polar V650, og heller utrolig nok mot Polar. Det skyldes først og fremst det utallet av bugs jeg leser at Edge 1000 plages med, men også at Polar faktisk videreutvikeler produktene sine (firmwaren) etter de er utgitt, og da mener jeg annet enn kun bugfixer. Dama fikk en M400 klokke nå, og plutselig etter en oppdatering støtter den smart-notifications fra iPhone. V650 er nettopp oppdatert med kartfunksjoner, dog ikke turn-by-turn navigering.
> Assos er laget for korpulente sveitsiske bankfolk.
Det skyldes først og fremst det utallet av bugs jeg leser at Edge 1000 plages med, men også at Polar faktisk videreutvikeler produktene sine (firmwaren) etter de er utgitt, og da mener jeg annet enn kun bugfixer. Dama fikk en M400 klokke nå, og plutselig etter en oppdatering støtter den smart-notifications fra iPhone. V650 er nettopp oppdatert med kartfunksjoner, dog ikke turn-by-turn navigering.
Etter å ha lest gjennom samtlige (tre-sifret antall) posts på dcrainmaker sin review av edge 1000 virker det som det største motargumentet mot edge 1000 er at d en koster så mye mer en 510 og 810, til tross for at de aller fleste funksjonene edge 1000 ble lansert med har kommet til 510 og 810 gjennom firmware updates.
Høres da ikke ut som om garmin kan være noe værre enn polar på utvikling av tidligere produkter.
Jeg fikk meg en Edge 1000 før helga og skulle teste den med det pulsbeltet jeg har brukt på min Edge 800. Pulsbeltet er et Wahoo Tickr. Det klarer ikke å koble opp mot Edge 1000. Sendte mail til Wahoo for å sjekke det ut og fikk dette svaret: "Sorry you are having this issue! Unfortunately the TICKR will pair to every Garmin device except for the Edge 1000. They have not allowed the firmware in the device to be compatible with the Edge 1000 firmware. Sorry I don't have better news for you. It will take a firmware change on their end to allow the connection. Please let me know if you have any other questions about this. Thanks, Melinda
Da sendte jeg henvendelsen videre til Garmin og fikk dette svaret: "Takk for din e-post angående pulsbelte til Edge 1000. Vi kan kun garantere for funksjonaliteten hvis du bruker ett pulsbelte fra Garmin. Har du det? Hvis du ikke har det så kan det kjøpes her: https://buy.garmin.com/nb-NO/NO/shop-by-...0-10997-07.html Hvis alle andre sensorer fungerer fint, så tyder dette på at feilen ikke ligger i selve enheten. Hvis det er ett Garmin pulsbelte du har problemer med vil jeg anbefale at du tester å skifte batterier. Har du flere spørsmål ber vi deg vennligst svare på denne e-posten, eller kontakte oss på 815 69 555. Vi har åpent alle hverdager 9.00-17.00 Med vennlig hilsen / Best regards Caroline Garmin"
Åpenbart at Garmin ikke svarer på spørsmålet mitt, så jeg har sendt et oppfølgingsspørsmål om hvorfor beltet virker på 800 og ikke på 1000. I tillegg presiserer jeg nok en gang at det er snakk om Wahoo Tickr.
Fant akkurat ut av dette selv og ble skuffet da Tickr pulsmåleren funker veldig bra. Men fant ut at selve beltet funket fint med Garmins sender. Så da fungerte det med Garmins sender for første gang for mitt vedkommende.
Edge 1000 er verdt hver krone og knallbra. Gull verdt. kan ramse opp masse argumenter, men den er bare best
fikk helt ny garmin edge 1000 pga redusert batterikapasitet. (vet litt selvmotsigelse på kommentar over - men service på garmin er også gull verdt og har alltid hatt god service)
Når jeg har startet en lagret løype viser kartet at jeg sykler "motsatt vei" av hva jeg gjør. Dvs på kartet ser ut som om jeg sykler nedover og rotert 90 grader. Noen som vet hvordan jeg får snudd kartet? Bruker kart fra frikart.no
I det siste har eg fått noe høye watt spikes på min Edge 1000. De kan være så høye som 2000-5000W når eg bare ligger rundt 150-200W.. Av og til mye høyere enn det også.
Sist tur gikk eg riktignok tom for batteri på Stages så det kan være en årsak til at den leste av rare verdier, men idag oppdaterte eg FW på Stages og byttet batteri. Allikevel skjedde det samme idag.
Det som er litt rart er at Garmin Connect viser en spike på over 3000W, men ikke Strava.
Som ledd i å forsøke å løse synkeproblemer med telefon, "retiret" jeg enheten på Garmin Connect ihht råd fra Garmin support, og la den til igjen på telefon. Dette så ut til å funke greit, men jeg fjernet den også fra Express på Macen.
Når jeg nå skal legge til enheten som en ny enhet i Express, dukker den opp, viser serienr og greier, men jeg får melding om at enheten ikke er kompatibel med Express med et sånt skjermbilde. Samme problem på begge Macene jeg har testet på ved å fjerne enheten fra Express og velge at den skal retires på Connect.
Har du lastet ned siste Garmin Express? Sleit i går med å starte Garmin Express, og fant ut at jeg ikke hadde fått autooppdatert til siste versjon (windows)
Eg har visst enda flere problemer. Hadde nettopp min første rulleøkt med denne og power + kadens dropper ofte til 0. Bruker stages. Har nyeste FW og har selvfølgelig kalibrert. Hadde aldri disse problemene på Edge 500. :S
Dette kan skyldes at trådløse enheter blokkerer signalene mellom stages og garmin enheten. Har hatt samme problem, løste seg vet at jeg skrudde av trådløsrouter som var like ved.
Eg har visst enda flere problemer. Hadde nettopp min første rulleøkt med denne og power + kadens dropper ofte til 0. Bruker stages. Har nyeste FW og har selvfølgelig kalibrert. Hadde aldri disse problemene på Edge 500. :S
Dette kan skyldes at trådløse enheter blokkerer signalene mellom stages og garmin enheten. Har hatt samme problem, løste seg vet at jeg skrudde av trådløsrouter som var like ved.
Takk for tips, men dette skjer når eg sykler ute. Har en mistanke om at lokket ikke har stått skikkelig på og batteriet mister kontakt når det humper litt. Har ikke skjedd siden eg tok av og på lokket igjen.
Avinstallerte Express og la inn ny versjon som kom i dag, nå får jeg hvertfall lagt til Edgen igjen.
Men nå får jeg feilmelding om at den ikke får til å kommunisere med serverne fra Express når jeg sjekker etter ny firmware etc.
Skal ikke være lett å få denne saken til å funke gitt.
I dag fikk jeg derimot feilmelding om at "There was an error installing the update.", mens sjekken av ny software tilsynelatende funka fint. Fikk heller ikke til å overføre ruter jeg har ordnet i Connect.
Kan ikke noen snart lage noen kurante alternativ som også bærer preg av litt brukerrelevant testing før de slippes?
Har lastet inn et GPS-spor på min Edge 1000. Når jeg starter navigeringen veksler Edgen mellom de forskjellige skjermene. Jeg vil ha muligheten til å kun se på kart-skjermen, og kun se på de andre skjermene ved å sveipe med fingeren. Noen som vet hvordan jeg stiller dette inn?
Hvordan legger man segmenter inn på Garminen? Skulle gjerne gjort det rett fra Strava, ettersom jeg heller ikke finner segmenter på Garmin connect
Mulig linken ligger tidligere i tråden, hvis ikke google "strava segments to garmin".
Du må finne hvert enkelt segment du vil ha inn og få konvert den til en tcx fil du legger inn på garminen.
Eller vente til slutten av Q3, oppdatere dingsen din, ha Strava premium abo, og få over segmenter du setter som favoritter automatisk ved synk, inkl oppdatert liste over tider.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Har problemer med min Garmin 1000. Den slår seg av etter ca 20 sekunder uansett hva jeg gjør. Noen som har noe quickfiks de vet om? Står på jobb og skal sykle om en times tid. Ser ikke ut som man får logget Strava på mobilen lenger heller.
Kan ikke hjele deg med Edgen, men det går da fint å logge med Strava på mobil fortsatt, hvorfor skulle det ikke gjøre det? Trykk på den store rundingen nederst når du står i feeden så er du i gang