Bare tre størrelser er billig. Pinarello Dogma F8 kommer i 13 størrelser. Det er dyrt.
White-geometrien er ganske aggressiv, og de oppgitte rammestørrelsene kan virke villedende. En 54 er et sted i mellom en 58 og 60 Cannondale Caad10/SSevo, for eksempel. Styrerørsvinkelen er relativt slak, og med medfølgende gaffel skulle den kjennes mindre kvikk i styringen enn nevnte Cdaler.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Re: 2015 White modeller. Hva synes folket?
[Re: anonym]
#192671623/02/201507:52
Er jeg den eneste som får kaffen i halsen når jeg ser at PR-bildene er tatt med kjedet på minsteklinga / største drevet bak? Det er allerede påpekt at ventilene synes.
> Assos er laget for korpulente sveitsiske bankfolk.
Re: 2015 White modeller. Hva synes folket?
[Re: anonym]
#192680323/02/201510:17
Denne frykten for kompakt-krank synes jeg er rar. Det er lite som er så drepende på sykkelgleden som å unngå klatringer fordi man har for tungt gir. Det er ytterst få situasjoner hvor behovet for høygir gjør at man kvier seg mot å sykle på flatmark eller i utforkjøringer, lizzom.
Det er da mye bedre å selge syklene med vanlig kompakt 34/50 og heller la dem som vet at de trenger tyngre gir til Lillehammer-Oslo og lignende bytte, enn å la de som ikke vet bedre tro at det å klatre lange, fine bakker kun er for folk med O2-opptak over 65.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
Re: 2015 White modeller. Hva synes folket?
[Re: anonym]
#192706823/02/201520:38
Jeg har brukt 50/34 og 11/28 de to siste sesongene. Kall meg ei pingle, men steike så lett jeg sykler fra de jeg sykler med :-). Artigere å sykle litt fortere oppover enn på død og liv skulle ligge i 80km/t nedover.
Denne frykten for kompakt-krank synes jeg er rar. Det er lite som er så drepende på sykkelgleden som å unngå klatringer fordi man har for tungt gir. Det er ytterst få situasjoner hvor behovet for høygir gjør at man kvier seg mot å sykle på flatmark eller i utforkjøringer, lizzom.
Det er da mye bedre å selge syklene med vanlig kompakt 34/50 og heller la dem som vet at de trenger tyngre gir til Lillehammer-Oslo og lignende bytte, enn å la de som ikke vet bedre tro at det å klatre lange, fine bakker kun er for folk med O2-opptak over 65.
+17 i min nogen tynne bok, herr Redacteur
Re: 2015 White modeller. Hva synes folket?
[Re: anonym]
#192708123/02/201521:03
Jeg har syklet med 50/34 de siste 7-8 årene og har ikke akkurat savnet gampekrank. Jeg har også syklet Enebakk med Torshov og Frøy til tider under 2 timer med dette oppsettet, så det funker til flatbanking også.
Klarer meg som regel med 11-25-kassett til de fleste bakker <10% og da kan jeg unne meg å sitte det meste av bakken. I all beskjedenhet så er det mange som klatrer dårligere enn meg, men som likevel tviholder på gampekrank. Jeg forstår det ikke.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
Re: 2015 White modeller. Hva synes folket?
[Re: anonym]
#192708623/02/201521:19
Hva om man velger 11-32 kassett (med medium cage) og 39/53 foran. Vil man ikke da få omtrent like lett gir som 34/50 med 11-28 kassett, samtidig som man får de tyngre girene?
Re: 2015 White modeller. Hva synes folket?
[Re: Kull]
#192709023/02/201521:44
Hva om man velger 11-32 kassett (med medium cage) og 39/53 foran. Vil man ikke da få omtrent like lett gir som 34/50 med 11-28 kassett, samtidig som man får de tyngre girene?
Det blir veldig likt ja, men med fare for at "gamperne" skal steile... he he Gampekrank... Likte ordet, når spydigheter skal utveksles.. he he
Jeg funderer litt på Ultimate eller om Interceptor...
Har kanskje noen American Calssic 420 Aero 3 jeg kan slenge på, regener med det er oppgradering opp fra Ultimate sine, men Interceptor sine White er nok lettere(men uviss kvalitet...)
Re: 2015 White modeller. Hva synes folket?
[Re: anonym]
#198080606/07/201519:09
Interceptor og Ultimate er samme ramma, det gjør det kanskje letter å sammenlikne? Hjulsettet på Interceptor er godt oppgradert, og ellers er det et valg mellom elektronisk Ultegra eller mekanisk Dura Ace.
Jeg synes de er litt større enn det anbefalinene til XXL tilsier, så prøv en størrelse mindre enn anbefalingene også.
Re: 2015 White modeller. Hva synes folket?
[Re: anonym]
#198108707/07/201513:21
Godt valg. Generelt er det mye verdi i de fjorårsmodellene, siden verken ramme eller Shimano-komponentene har endret seg. Eneste forskjellen er dollarkursen, og det har gjort at de har tyna årets modeller kraftig der de kan.
Bare tre størrelser er billig. Pinarello Dogma F8 kommer i 13 størrelser. Det er dyrt.
White-geometrien er ganske aggressiv, og de oppgitte rammestørrelsene kan virke villedende. En 54 er et sted i mellom en 58 og 60 Cannondale Caad10/SSevo, for eksempel. Styrerørsvinkelen er relativt slak, og med medfølgende gaffel skulle den kjennes mindre kvikk i styringen enn nevnte Cdaler.
Jeg har sett litt på geometritabellen. Jeg er ikke noe råtass på vitenskapen bak seterørsvinkler, stack osv , så trenger litt hjelp.
Som det nevnes, 50 ramma er vel i stor grad like en typisk 54 ramme?
Er det noen som vil syns om geometrien? Link Geometri Hva passer meg som typisk passer 54/56. 180 høy 83 inseam Sitter på ca 77 cm (tror jeg har noe lange bein i forhold til overkropp/høyde)
Re: 2015 White modeller. Hva synes folket?
[Re: anonym]
#201710730/09/201522:32
Jeg ville gått for 50. Mulig du får en del synlig setepinne, men heller det enn stutt stem.
Først litt skryt av XXL og White. Har en 2012 mod, fått litt sprekker i lakken rundt krankhuset, Sender de en mail ang mulig reklamasjon, Under 24 timer etterpå ringer de meg og ber meg komme inn med sykkelen og se på ny ramme. Det er flott kundeservice!
Så i går "prøvde" jeg 50 og 54 ramma. Sammenliknet med målene på min nåværende sykkel. Og modellene har definitivt langt overfør ja. Så en 54 ramme utgår for meg. Arma stod rett ut, uten noe som helst mulighet for knekk i albu, og rakk såvidt frem til hodsa. Og det stod på 100mm stem samt sete var stilt i max fremre posisjon.
En 50 ramme er ganske lik en L/54 jeg har nå (2012 RR overkill). Faktisk så syns mindre av setepinnen på nye ramma vs gammel ramme (når jeg satt opp til 76,( som jeg sitter på).
Så jeg lurer litt på hvorfor de valgte disse tre store størrelsene... Jeg er 180 og passer trolig helt ok på den minste 50 ramma! Hva med de på 170 ish? Jaggu ikke sikker på om de kan trives på en 50 sykkel.
Butikken skulle sjekke opp om neste års rammer var like som årets. Får håpe at de tar inn noen mindre rammer også.
Noen andre som har erfaringer med rammestr på disse modellene?
Re: 2015 White modeller. Hva synes folket?
[Re: anonym]
#201716101/10/201506:50
Sto en 2014 og en 2015 White Interceptor vedsidenav hverandre her på XXL. 2014 er utstyr med Di2 og DT Swiss-hjul, mens 2015 har noe som best kan beskrives som Kinakarbon og selvfølgelig uten Di2. Går man ikke litt feil vei?
Sto en 2014 og en 2015 White Interceptor vedsidenav hverandre her på XXL. 2014 er utstyr med Di2 og DT Swiss-hjul, mens 2015 har noe som best kan beskrives som Kinakarbon og selvfølgelig uten Di2. Går man ikke litt feil vei?
Hvilken butikk? Str og pris på 2014 mod?
Går feil vei ja. Men tror de ikke akkuarat har tjent store penger på ''toppmodellene''. De har blitt solgt billig og med lav fortjenste tipper jeg. Og nå er det veldig mye av komponentene som er white. F.eks hjul og setepinne. Der var det mye ritchy før f.eks.
Re: 2015 White modeller. Hva synes folket?
[Re: anonym]
#201722101/10/201508:40
Jeg kjenner meg godt igjen i det som blir skrevet her, jeg kjøpte en 2012 RR Overkill som sprakk rundt ved lakken og nedre kjedestag. Ny ramme var ikke å oppdrive, så måtte ta til takke med en Ultmate ramme (skal vistnok være samme ramme, men annen farge og grafikk). Den ble ikke mye brukt før den viste tendenser til sprekker i øvre kjedestag. Det ble da bestemt at jeg kunne få bytte sykkelen i en ny 2015 RR Ultimate Di2, jeg ga heller litt i mellom og fikk 2014 RR Interceptor Di2 isteden for 2015 modellene som kun er whitekomponenter...
Jeg er 180 og gikk vel fra 54 til 50 på den nye modellen, er nok i minste laget på papiret, men fikk testet og tatt en tilpassning og den sitter som ett skudd! Den gamle var på 54, kanskje litt i største laget, men det gikk fint.
2014 modellen var også priset 15 000,- høyrere enn 2015 Interceptor så noe forskjell bør det være...
Men Interceptoren er faktisk tyngre på papiret enn Overkillen var, men dette er ikke mange grammene det er snakk om!
Re: 2015 White modeller. Hva synes folket?
[Re: anonym]
#201727101/10/201510:39
Angående Interceptor så har de gått fra Ultegra Di2 til full Dura Ace (mekansik). Prismessig på komponenter så er det i hvert fall en oppgradering dersom man ser på prisene på feks bike24.de.
Re: 2015 White modeller. Hva synes folket?
[Re: Gråstein]
#201727901/10/201510:45