Tja, for 4300 får du en entry gamer med 2gb skjermkort, amd fx-6300 cpu og 4gb ram.
Jeg sjekket pris på anbefalt spec på stasjonær. Den kom på 7000. Tydeligvis et gaming spill!
Bedre å gjøre som meg, kjøpe en brukt maskin for noen små lapper, tror du finner mange habile stasjonære til halvparten av prisen du måtte ut med for en ny.
Trenger man virkelig en så bra pc? Jeg bruker en 6 år gammel laptop som jeg kostet 4000 (på Lefdal). I kjellerboden har jeg i tillegg svært dårlig wifi forbindelse - bare såvidt jeg få kontakt. Men det kjører helt uproblematisk..
Er nok bare hvis du vil ha det på stor skjerm med høy oppløsning at man trenger litt mer krutt. Fungerer helt fint på lavere oppløsninger hos meg med gammel maskin også.
2014 Canyon Ultimate CF SLX Ultegra di2 (Powertap P1) 2015 Big Bob 7.0 2014 Whaoo Kickr
Tok en times terskeløkt på Zwift nå. Må si at tiden går ganske fort på øya. Tror dette har potensiale til å bli veldig bra. Ser for meg at tourer (ala rulletour) og ritt kan bli interessant.
Skulle bare kjøre en roligøkt og teste dette. Konkurranseinnstinktet tok fullstendig over umiddelbart. Ble to runder på maks i stedet... Dette må da bli en rulletour dødare?
Har brukt Trainerroad til rulletrening hele høst og vinter. Vanvittig fint med planverk etc. Jeg har brukt en del sykkelvideoer som bakgrunn under TR øktene, som har funket ok.
I går satt jeg i ett ekstra ANT+ stick i PCen, slik at jeg fikk paret opp Zwift parallelt med TR. I og med at jeg kjører med pc mot egen tv, så splittet jeg skjermene. Kjørte TR på pcen og Zwift på TVen.
Dette funket meget bra. Skulle i går ha en 2 timer og 45 min økt og disse timene gikk relativt fort, i forholdt til tidligere.
Den eneste utfordringen var at jeg i starten ikke helt klarte å holde med nede på target på TR økta. En ble faktisk litt revet med når en har "leaderboard" som i Zwift. Etter hvert klarte jeg å roe ned hodet og følge TR økta litt bedre (til jeg nærmet meg slutten av økta ) Verdt å merke seg at TR økta skulle inneholde noen "spurter"
Må man ha to Ant+-sticker dersom man vil bruke Trainerroad og Zwift samtidig?
Jeg har hatt litt problemer med signalene til Ant+ dersom det er mange signaler i rommet (Bluetooth, WiFi, Ant+). Vil en ekstra Ant+ mottaker forverre dette?
Når jeg testet å kjøre TR og Zwift samtidig, så jeg at TR "tok" ant sticket først om det programmet var først startet og omvendt hvis Zwift ble startet først.
Ved å sette i 2 stick tar programmene hver sin stick og det funker uten problemer hos meg.
Jeg kjører med Stages og tidvis Bluetooth headset uten at jeg har hatt noen problemer de 3 gangene jeg nå har kjørt slik.
Jeg kjører med en ant+(Garmin) og en bluetooth stikke(Den som TR anbefaler å kjøpe).
1. Starter opp zwift og mapper alle ant+ enhetene(kickr,speed,hr...) og begynner sykle. 2. Starter TR og mapper opp kickr via bluetooth. Starter TR økten. 3. Tut og kjør
Bruker en USB extension kabel som jeg har trekt fram til Kickr
2014 Canyon Ultimate CF SLX Ultegra di2 (Powertap P1) 2015 Big Bob 7.0 2014 Whaoo Kickr
Måtte prøve en runde i dag selv om formen ikke er helt god. Ganske skummelt med balanserulle når man blir litt revet med. Hold nesten på å "kjøre av" rulla to ganger....
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Jupp jeg syns det blir det på min kickr. Spørs litt hva du mener med bakkefølelse dog.
Nå har Zwift gjengen justert ned bakkefølelsen slik at beta folket ikke skal kjøre seg så fort "tomme" i bakkene. Så 10% stigning føles litt vel lett for øyeblikket. Sykler hele runden på storklingen når det er sånn som nå. Greit for langturene :-)
Zwift går helt glatt og fint på min maskin, den har ikke de råeste specs. 1gb radeon gammelt skjermkort, 8gb ram og amd quad core. Var jo en top of the pops gaming-pc for en god del år siden, men ville bare poengtere at man ikke trenger en rå maskin for å kjøre zwift. Jeg betalte 500kr for maskina tidligere i vinter, uten skjerm.