Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 73 av 94 1 2 71 72 73 74 75 93 94

Hvem bruker Strava?

Re: Hvem bruker Strava? [Re: joje] #1922504 11/02/2015 15:41
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
Viruset smitter ved samsykling, best å holde seg unna infiserte :-)

Re: Hvem bruker Strava? [Re: joje] #1922536 11/02/2015 16:55
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Sitat: joje
Jeg er ikke medlem av Veloviewer eller noen andre utenlandske klubber, men jaggu fikk jeg kudos av Toninho igår. Kan det være fordi jeg møtte RoyE underveis? :-)

Hæhæ! Da kan vi snakke om å være ivrig etter å gi kudos til ukjente, om du først går inn på en kjempeklubb som Veloviewer på Strava, og deretter sjekker flyby-tjenesten til dem du har gitt kudos til. Gurimalla, da har du jobben....
Regner med du var med i gjengen jeg møtte på Ringdal i går da, joje? Trevligt att råkas!

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Hvem bruker Strava? [Re: RoyE] #1922590 11/02/2015 19:11
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J
Sitat: RoyE
Sitat: joje
Jeg er ikke medlem av Veloviewer eller noen andre utenlandske klubber, men jaggu fikk jeg kudos av Toninho igår. Kan det være fordi jeg møtte RoyE underveis? :-)

Hæhæ! Da kan vi snakke om å være ivrig etter å gi kudos til ukjente, om du først går inn på en kjempeklubb som Veloviewer på Strava, og deretter sjekker flyby-tjenesten til dem du har gitt kudos til. Gurimalla, da har du jobben....
Regner med du var med i gjengen jeg møtte på Ringdal i går da, joje? Trevligt att råkas!

Da er du ivrig ja!

Vi er en gjeng i Sandefjord Sykleklubb som har syklet hver tirsdag kveld i hele vinter, med noen få unntak.Vi bruker stort sett piggdekk da.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1923069 12/02/2015 20:20
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T
I "Power Curven" min prøver jeg å sammenligne denne vinteren med fjorårets, og setter Custom Date Range fra feks 30.12.2013 til 06.04.14 sammenlignet med All of 2015, så vises "resultater" fra feks 12.05.2013. Andre som sliter med dette?

Re: Hvem bruker Strava? [Re: traktoregg] #1923144 13/02/2015 07:06
I
imag Offline
Ivrig
Ivrig
I
Ja, eller rettere sagt, jeg får ikke sett på kurver fra før 2013-sesongen selv med egendefinert tidsrom.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1923187 13/02/2015 08:49
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T
Fikk det til. Satte de tidsrommene jeg ville ha, også lasta jeg inn siden på nytt.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1923771 15/02/2015 16:44
Dan Offline
More than words
More than words
Kan se ut som at jeg har klart å lure Strava til å ta med bilder selv om de er opplastet til Instagram langt etter øktens slutt. Saken er at noen ganger har man ikke nett (i hvert fall ikke annet enn dyrt utenlandsk mobilnett) i det man avslutter turen og så kanskje en litt for lang biltur etterpå før man kommer seg hjem og på nett og kan poste Instagrambildene fra turen.

Løsningen ser ut til å være at man trykker stop, men ikke reset, når man avslutter økten. Så setter man seg i bilen, med gps-en enten av eller på, men i hvert fall ikke startet. Når man er hjemme starter man gps-en, ser til at den har tegnet en lang strek fra øktens slutt og hjem og så trykker man stop igjen og reset.

Last så først opp Instagrambildene og last opp økten på Strava. Nå finner Strava bildene siden de er "tatt" bare noen minutter etter liksom-endt økt. Når økten har kommet opp i Strava med bilder og alt så er det bare å croppe øktens siste punkt og se at loggen slutter der den skal. Distansen og høydemeterne blir korrigert, men bildene har klart å feste seg til økten. Mission accomplished.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1924373 17/02/2015 10:34
anderfo Online
Besatt
Besatt
Alle disse tingene har sikkert blitt foreslått før, men likevel har jeg nå lagt inn en "feature request" hos Strava, som dere gjerne kan stemme på.

https://strava.zendesk.com/entries/62313...-activity-types

Quote:
Suffer score, heatmap, achievements and statistics for all activity types

Hi,

A couple of weeks ago I found a few cycling segments in the middle of an area with plenty of wetland/bogs, where we wouldn't expect anyone to cycle unless they have a fatbike. Everyone on the leaderboard had done the segment in winter time.

I asked the people on the leaderboard whether their activities were actually cycling (as they had tagged it) or whether it was cross-country skiing. In only one out of 11 cases it was cycling (fatbike). In all the other 10 cases they had tagged it as cycling even though it was skiing.

So I asked them why they didn't tag it as skiing. Some of them didn't know it was possible (since it hasn't been available in the app until recenty), but six of them told me that they tag all skiing activities as cycling - on purpose! Because otherwise they wouldn't get any heatmap, suffer score, achievements, statistics etc.

Of course I told them to select the correct activity type and instead tell you (Strava) to "upgrade" nordic skiing to a real activity with statistics, segment explorer, suffer score and heatmap. But we told you several years ago, and you are too slow, so they don't bother. They are thus filling up your database with wrongly tagged activities!

I've told them to start using VeloViewer to get statistics from skiing (even when properly tagged), but it doesn't offer them the other features...

So Strava, are you aware of this? That you are building up a pile of wrongly tagged activities, just because people want the features you've only allowed for running and cycling?

Please do something about it!

I don't understand why it should be so difficult for you to offer the same features for other activity types. Most likely it would be easier for you to implement all activities in the same way, instead of developing separate methods for each activity type...

Innlegget er skrevet med en noe irritert tone, så hvis noen vil "omskrive" det på en hyggeligere måte for meg, gjør gjerne det og send meg teksten så jeg kan oppdatere den ICON_WINK

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1924411 17/02/2015 11:34
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Lycka till ICON_SMILE

Jag har kommit fram till att strava inte lyssnar spesiellt mycket på sina användare och det att föreslå och bry sig om vad det gör är meningslöst och riskerar att bli ett irritations moment.

Det finns ju request som har många hundra likes och som strava borde kunne fiksa väldigt lätt utan att de gör det.

Folk tog opp problemet med nordic skiing i oktober men inget har hänt trots att de efter ett tag förstod att det var ett misstag.

Funktionen att gömma löpsegment försvann för över 1.5 år sedan tror jag och de skrev att de skulle prioritera att fiksa det utan att de gjort något.

För mig är det helt obegripligt att de har olika sidor för olika aktiviter. De skulle kunna bygga allt från en sida och variera några småsaker. Varför ska man för exempel inte kunna se medelpulsen för ett segment på översikten när man går på ski när man kan göra det när man syklar?

Jag såg föresten att en hade lagt in langrensturen som alpin skiing i helgen. Inte helt lätt att förstå vad folk gör. Det är ju också en hel del som har kom på löpesegment för att de brukte sykkel eller ski.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: fredriks] #1924421 17/02/2015 11:46
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: fredriks
Jag har kommit fram till att strava inte lyssnar spesiellt mycket på sina användare och det att föreslå och bry sig om vad det gör är meningslöst och riskerar att bli ett irritations moment.

Jepp. Snøkrystallen har fortsatt åtte armer. Jeg vurderer å kutte ut Strava.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1924434 17/02/2015 12:07
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Jeg kom ut for en kinkig sitasjon her om dagen.

Jeg synes dette fitness/freshness-kurven er fin og har begynt å se litt på den. En ting er at intervall-økter på løping/løping generellt ikke blir regnet inn og demed forpurrer kurven. En annen ting jeg oppdaget her om dagen var litt mer trøblete.
Jeg har watt-måler på raceren, men med nye batterier fikk jeg den ikke til å funke. Jeg dro på en 14 mil lang tur med en liten gjeng og det gikk tidvis hardt for seg i bakkene.
En gang på turen tenkte jeg at jeg skulle gi wattmåleren en ny sjanse og satt computeren i søkemodus. Det som selvfølgelig skjedde var at jeg hekta meg på en annens wattmåler et øyeblikk. Jeg skjønte det raskt, men rakk å logg noen sekunder med watt-informasjon på turen.
Etter endt tur var jeg spent på hvordan denne relativt harde turen ville påvirke min fitness og freshness. Dessverre ble den upåvirket. Selv med Suffer-score Tough valgte Strava å se bort i fra pulsinformasjonen for turen, siden watt-informasjon forelå (dog bare noen få sekunder) på en 5 timers tur.
Jeg sendte dem en henvendelse og de svarte tilbake bare med informasjonen jeg allerede hadde gitt dem, at den manglende registreringen i fitness skyltes at wattmåleren hadde stått på noen få sekunder.
Kan jeg gå inn å klippe bort de få sekundene fra loggen?

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Hvem bruker Strava? [Re: sykkeloyvind] #1924461 17/02/2015 12:51
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: sykkeloyvind
Kan jeg gå inn å klippe bort de få sekundene fra loggen?

Det er antakelig enklere å bare klippe vekk wattmålingen.
Last ned GPX-fila, åpne den i notepad e.l. og søk opp de "taggene" som handler om wattmåling/power. Så sletter du de aktuelle linjene, lagrer fila og laster den opp på nytt. For å få til det må du først fjerne originalversjonen av økta (på Strava).

Slik har jeg tidligere bl.a. fjernet pulsmåling fra ei økt.

(Evt kan du bruke en mer automatisert metode som den beskrevet nedenfor)

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1924462 17/02/2015 12:52
M
mroek Offline
Ivrig
Ivrig
M
Hvis det er en Garmin du bruker, så kan du f.eks fjerne power-data fra den originale .fit-filen ved å gå inn her: https://www.fitfiletools.com/#/top og velge "Field stripper". Velg filen din, og kryss av for "Power", trykk "Go" og last ned den modifiserte filen.

Så må du slette aktiviteten på Strava, og deretter laster du opp den nye filen (bare velg manuell opplasting fra fil i Strava).

Du kan også slette aktiviteten fra Strava før du går inn på Fit File Tools, og i stedet for å laste ned filen kan du laste den direkte opp på Strava.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: Dan] #1924654 17/02/2015 19:59
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Dan

Jepp. Snøkrystallen har fortsatt åtte armer. Jeg vurderer å kutte ut Strava.

Den har seks i app'en. Du har jo lovet å være mindre på internett, så det passer jo bra.

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: Hvem bruker Strava? [Re: rockphotog] #1926102 20/02/2015 20:44
anderfo Online
Besatt
Besatt
Noen som har prøvd Strava Plus (Chrome Extension)?
http://bit.ly/stravaplus

Omtale:
http://www.dcrainmaker.com/2015/02/stravaplus-extension-plugin.html
...appen funker visst i Opera og Chromium også.

KOM/CR Map var kul!

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1926835 23/02/2015 10:57
S
slanken Offline
Entusiast
Entusiast
S
Ref Nordic skiing og den slags.

Så vidt jeg vet er fordelingen 55% Sykkel, 30% Løping og 15% ymse.

Langrenn kommer da sammen med yoga, svømming, kano og annet rart (i global sammenheng). Kan tenke meg at langrenn utgjør 3-4%.

Blir det ikke da litt sært å gnåle om heatmaps, segementer og design av snøkrystaller i en (gratis)app?

Re: Hvem bruker Strava? [Re: slanken] #1926845 23/02/2015 11:15
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Sitat: slanken
Blir det ikke da litt sært å gnåle om heatmaps, segementer og design av snøkrystaller i en (gratis)app?

Jo, jeg synes det. "Ingen" driver med langrenn.

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1926847 23/02/2015 11:16
Tomas Offline
Kaffe?
Kaffe?
Design av snøkrystaller er særs undervurdert funksjonalitet i de fleste apper.

Dropp skia og sykle i løypa istedet ICON_SMILE

Redigert av Tomas; 23/02/2015 11:19.
Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1926854 23/02/2015 11:28
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jag är inte säker på att det är så få av strava brukarna som håller på med langrenn. Flertalet av kommentarerna om langrenn kommer faktiskt från brukare utanför norden.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: slanken] #1926865 23/02/2015 11:43
anderfo Online
Besatt
Besatt
Tja. Hvor stor andel langrenn, svømming, turgåing/fjelltur, alpint og andre idretter/aktiviteter utgjør på Strava i dag (15%) er kanskje ikke like interessant som hvor mye de vil kunne utgjøre i Strava en gang i framtida? Dersom de fortsetter å nedprioritere dem vil de kanskje fortsette å ligge på 15%, men hvorfor burde Strava si at markedsvekst er uønsket? Og hvor stor potensiell andel har de i de landene hvor Strava er populært eller kan bli populært?

Jeg forstår godt at langrenn ikke er en svær idrett med enormt markedspotensial, men jeg tror Strava burde prioritert flere aktiviteter enn sykkel og løping, altså at de burde gjort "hele Strava" (inkl. heatmap, effort, mer statistikk osv.) tilgjengelig for disse aktivitetene for å få et større marked.

Arbeidsinnsatsen for å få til dette bør være relativt liten sammenliknet med det andre de har på lista si. Funksjonaliteten er jo der allerede; den er bare disablet (kommentert vekk?) for en haug med aktiviteter...
Hvis man har valget mellom å bruke 8-10 uker på å implementere en ny feature som vil gjøre en liten andel kunder bittelitt mer fornøyd, eller å bruke en liten halvtime på å aktivere ferdigimplementerte features som kan øke markedet drastisk (ja, sykkel og løping utgjør jo ikke 85% av hele markedspotensialet...) så tror jeg at jeg vet hva jeg ville valgt.

Men det kan selvfølgelig hende at Strava har implementert alt på en veldig ugunstig måte, slik at det å reaktivere features for andre aktiviteter ikke er så enkelt som det burde vært.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: fredriks] #1926867 23/02/2015 11:48
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Jag är inte säker på att det är så få av strava brukarna som håller på med langrenn. Flertalet av kommentarerna om langrenn kommer faktiskt från brukare utanför norden.

Tviler sterkt på at det er spesielt mange ift. hvor mange som sykler eller løper. Langtrnn er ikke så stort andre steder, vel?

Re: Hvem bruker Strava? [Re: Stein] #1926870 23/02/2015 11:58
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
nei, langrenn är självklart inte spesiellt många jämfört med sykling och löping men jag tror att langrenn är större på strava än vad många tror. Det är inte bara normänn och svenskar som loggar langrenns turer på strava och bland motionister i länder med snö så tror jag att det är en del.

Förövrigt är jag enig med anderfo. Det handlar ju om funktioner som borde vara lätta att implementera eller som i några fall försvunnit eller blivit fel.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1927607 24/02/2015 22:11
jan erik Offline
Besatt
Besatt
Suunto klokka mi logger økter fior meg nå om vinteren men Movescount ser ut til å kun sende over et resyme eller gjennomsnitt på pulsverdiene? Må jeg allikevel begynne å laste inn de filene manuelt for å få med alt?

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1929961 03/03/2015 12:37
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
Bjørn Anders Johnsen – Norges egen Toninho Gomes? :-)

Re: Hvem bruker Strava? [Re: jaknudsen] #1930001 03/03/2015 13:12
P
peterpan Offline
Avhengig
Avhengig
P
Sitat: jaknudsen
Bjørn Anders Johnsen – Norges egen Toninho Gomes? :-)

og jeg som trodde jeg hadde fått meg en fan...

Re: Hvem bruker Strava? [Re: jaknudsen] #1930071 03/03/2015 14:29
Q
quattro Offline
Ringrev
Ringrev
Q
No shit, lurte på hvorfor i allverden jeg fikk kudos på en kort testtur. ICON_SMILE

Lars Olav
Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1930078 03/03/2015 14:37
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Laps har slutat att fungera för mig. Någon annan som har det problemet?

Re: Hvem bruker Strava? [Re: fredriks] #1930113 03/03/2015 16:09
Boas Offline
Fiseufin
Fiseufin
Laps har slutat att fungera för mig. Någon annan som har det problemet?

Samme problemet akkurat nå. Prøver å se laps fra en intervalløkt med "Nordic ski", men den står bare og spinner. Godt det er flere, da er det sannsynligvis ikke noe med aktiviteten.

Edit: Testa noen andre økter, samme problemet der.

Redigert av Boas; 03/03/2015 16:10.
Re: Hvem bruker Strava? [Re: fredriks] #1930123 03/03/2015 16:50
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K

Mulig at dette er nevt før, men er ikke Stravas bisniss å selge big data? Er vel ikke så stort marked for å selge info om hvor folk går langrenn?

Re: Hvem bruker Strava? [Re: knutspeed] #1930133 03/03/2015 17:17
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Möjligt att det är så men jag skulle tro att de försökte sälga ett konsept som passade så många som möjligt. Det finns ju folk som håller på med andra aktiviteter än löpning, sykkel och simning som också är intresserade av strava.

Som det är nu tror jag att de förlorar en del folk till andra tjänster.

Side 73 av 94 1 2 71 72 73 74 75 93 94

Moderator  support