Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 53 av 74 1 2 51 52 53 54 55 73 74

Fatbike: Den store dekktråden

Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Dan] #1914427 21/01/2015 20:16
H
Håvard H Offline
Avhengig
Avhengig
H
Tja...Xl er nok ikke helt rett verktøy for tørr nysnø. Pakker seg litt lett og grepet blir borte. Måtte helt ned på ca 1psi , men det fiser litt pga stive sidekanter selv med beadlock, så.måtte bruke pumpa noen ganger.

Orange seal virker veldig bra i kulda.

I tråkka løyper er XL bra, men det setter seg fortsatt litt snø i mønster. Ved varmegrader og grovt føre er vet veldig bra.

Tror summa summarum jeg ville ønsket meg et supermykt Jumbo Jim med enda høyere asymmetriske knaster på 5mm som jeg kunne pigget med bestgrip.

Mvvh

Hug a tree
Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Gunnstein Lye] #1914464 21/01/2015 22:19
Gunnstein Lye Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Gunnstein Lye
Det originale Mission-bakdekket på min MK2 går i oppløsning etter bare 500 km:

Fatbike tire falling apart by gunnsteinlye, on Flickr

FØKK.

Mission tire splits open, again! by gunnsteinlye, on Flickr

Halveis på turen min idag merker jeg at noe subber. Det viser seg at bakdekket (Mission) har revnet - igjen - og denne gangen har det utviklet seg til full brokk. Subber i kjedet og kjedestaget.

Jeg tapper ut en del luft og sykler (sakte!) videre. Det rare er at jeg faktisk kommer meg hjem! Snaue 10 km, med subbing hele veien. Så slangen er i det minste kvalitetsvare, det skal den ha.

Forrige gang fikk jeg kjøpt et par brukte Mission her på forumet, så jeg har fortsatt ett uskadet dekk igjen. Det må vel være en skarp kant på felgen som gjør dette? Fant ikke noe sist gang, men skal sjekke grundigere nå.

Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Dan] #1914477 22/01/2015 06:42
L
Lars E. Nilsen Offline
Fersking
Fersking
L
Jeg vurderer å kjøpe Snowshoes XL med pigg til min Mammut.
Jeg leser i tråden at det selvsagt er som natt og dag i forhold til selvpiggede dekk av ymse slag, men jeg har rett og slett ikke tid til å forske for mye på dette nå.

Piggdekkene blir som en ekstra sikkerhet på litt glatt underlag, og skal gi meg en mulighet til å ta ut Tjukkasen like mye på gangvei med dårlig brøyting og is under. I skogen satser jeg på at de originale Snowshoes'a vil holde ut vinteren og jeg holder meg unna de verste dagene med mye is.

Er Snowshoes XL greie dekk kun som en ekstra sikkerhet?
Jeg tenker ikke brutal klatring og sånn i første omgang.

Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Dan] #1914489 22/01/2015 07:24
H
Håvard H Offline
Avhengig
Avhengig
H
Synes Xl er bedre enn vanlig snowshoe uansett føre.

Ruller overraskende bra , vil nesten si bedre, og selvstyrer mindre ved lavt trykk. Mye mer grep i sølete og snø. Beskytter felgkant på 100 felger.

De pakker seg noe ved.tørr nysnø pga myk gummi.

Sitter greit på is, men ikke som ett 400p 29 dekk, da må du skru inn diverse pigget i tillegg. Kantgrep like så.

Pigging kan du gjøre selv med Ice Spike (pro) og tilsvarende, pluss evnt bestgrip på kantknaster.

Er de ferdig pigga sparer du en god del tid og krefter.

Mvvh

Hug a tree
Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Dan] #1914816 22/01/2015 18:24
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Kjørte opp Vettakollen på Schwalbe Jumbo Jim i går kveld, og igjen må jeg si de funker svært bra. Selv om senterknastene kun er 3.5mm så er grepet godt ved superlavt (sub 3psi) trykk, fordi Liteskin casingen kjørt slangeløst er så ekstremt fleksibel. Pluss: ved dette trykket er også sideknastene nedi, og de er 7mm.
Jumbo Jim 4.8 kommer som standard på neste generasjon BigBob 6.0 og 7.0 som kommer til landet om noen uker, så blir spennende å høre tilbakemeldinger fra andre da, for det drøyer nok en stund etter det før de er tilgjengelige løst.
De funka også svært bra ved litt skikkelig pudderbasing her på Helsfyr idag, med ingen ringere enn Aftenposten bak kameraet (de lager en fatbike artikkel som kommer i neste uke. Intervjuer med en del forummedlemmer, etc).
Her er link til rapport og videobevis fra gårsdagens sykt fete Vettakoll tur med forummedlem Grunde (aka. Grusen):
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1914814#Post1914814

Redigert av Espen W; 22/01/2015 19:28.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Dan] #1914844 22/01/2015 20:04
R
Rukus Offline
Avhengig
Avhengig
R
Vet du når sånn ca den nye versjonen av BB 6.0 kommer til landet? Jeg veeeenter ICON_TONGUE

det vanskelige er en lek, det umulige en utfordring....
Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Rukus] #1914859 22/01/2015 20:48
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Sitat: Rukus
Vet du når sånn ca den nye versjonen av BB 6.0 kommer til landet? Jeg veeeenter ICON_TONGUE

Mener det er uke 10.
(kommer med Jumbo Jim 4.8 (as seen on Youtube)

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Gunnstein Lye] #1914899 22/01/2015 23:49
Gunnstein Lye Offline
Entusiast
Entusiast
FØKK.

Mission tire splits open, again! by gunnsteinlye, on Flickr

Halveis på turen min idag merker jeg at noe subber. Det viser seg at bakdekket (Mission) har revnet - igjen - og denne gangen har det utviklet seg til full brokk. Subber i kjedet og kjedestaget. (...) Forrige gang fikk jeg kjøpt et par brukte Mission her på forumet, så jeg har fortsatt ett uskadet dekk igjen. Det må vel være en skarp kant på felgen som gjør dette? Fant ikke noe sist gang, men skal sjekke grundigere nå.

Worn rim by gunnsteinlye, on Flickr

Det viser seg at begge dekkene er tynnslitte mange steder langsmed kanten. Og begge felgene er tydelig slitt, malingen er skrapt av og de er ujevne, på innsiden mot dekket.

Det kan se ut som at sand og møkk kommer inn her og blir liggende og gnage, og sliper ned felgen og dekket til det revner. Har liten hensikt å sette på nytt dekk, det kommer til å revne igjen om ikke lenge. Tok bare 500 km å ødelegge det første dekket. 200 for det andre. Er jeg den eneste som sliter med dette?

Greit nok at sykkelen har opplevd mye gjørme og dritt i sitt korte liv, og er knapt nok vasket, men likevel. Er dette (enda) en svakhet med Mission-dekkene? Eller med Nakamant-felgene? (Jeg har jo flere andre sykler som har opplevt sand og støv og lite renhold, ingen antydning til sånt på dem. En av dem har 7000 km på ett dekksett og still going strong.)

Eller pleier alle dere andre å vaske etter hver tur, og tappe ut lufta og renske ømt og varsom mellom dekk og felg med en hermelinspensel?

*surmule*

Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Gunnstein Lye] #1914960 23/01/2015 08:37
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Alt til sitt bruk.
Jeg tok Mission dekkene av min Mk2 ganske kjapt pga de var dårlige på sti og ikke er brede nok til å beskytte felgkantene, selv ikke på 80mm felg.
Satte på grovere 4,8" dekk og så meg aldri tilbake.

Ja, jeg tror at kombinasjonen Mission og 80/100 mm felg bruk i gjørme og møkk gjør at dekk-kant og felg får gjennomgå.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Ripen] #1914977 23/01/2015 09:01
Gunnstein Lye Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Ripen
Ja, jeg tror at kombinasjonen Mission og 80/100 mm felg bruk i gjørme og møkk gjør at dekk-kant og felg får gjennomgå.

Aha, har ikke tenkt på at dekkbredden kan være en faktor også. Dette er en Bigbob mk2 med 80/100 felger. Får lese bakover i tråden om hva folk vet passer på mk2.

Spørsmålet nå er om felgene mine må regnes som ødelagt. Jeg kan evt. pusse kantene før jeg setter på nye dekk.

Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Dan] #1914987 23/01/2015 09:13
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Du kan trygt ha Surly Nate bak, uten kassettstokking eller kjedesubb, Lou kan også funke med enten litt knastetrimming eller modding.
Foran er Bud helt konge.

Er du ute etter enda mer grep på sleipe saker er Snowshoe gode, de får man i 4,0" og XL som er ekte 4,8".
Samme greia her, du kan få på 4,8" bak, foran er det ikke noe problem.

Og så finnes det etter hvert flere andre gode dekk, men de jeg nevner er de jeg har brukt selv.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Dan] #1915061 23/01/2015 10:58
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Jeg har fått tak i en feiting fra White. 80mm felg. Hvilke dekk anbefales, kan jeg kjøre opp mot 4,8 på denne? Er det Bud og Lou som gjelder?

Beklager at jeg ikke gidder lese gjennom alle 53 sidene får å finne svaret!

Big wheels keep on turning
Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Dan] #1915221 23/01/2015 16:44
Snowshoe Offline
Fersking
Fersking
Jeg har en 2Fat Pro 17". Lou fungerer ikke for meg. Det subber i bakramma.
Det er litt klaring ved 5 psi, men subber av flex.

Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Dan] #1915222 23/01/2015 16:46
Snowshoe Offline
Fersking
Fersking
Bud har god plass i gaffel.

Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Kjartandaddy] #1915284 23/01/2015 20:08
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Kjartandaddy
Jeg har fått tak i en feiting fra White. 80mm felg. Hvilke dekk anbefales, kan jeg kjøre opp mot 4,8 på denne? Er det Bud og Lou som gjelder?

Beklager at jeg ikke gidder lese gjennom alle 53 sidene får å finne svaret!

Bud og Nate da, siden Lou subber bak.

Roy

Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Dan] #1915285 23/01/2015 20:10
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Takker!

Big wheels keep on turning
Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Dan] #1915378 24/01/2015 09:07
H
Håvard H Offline
Avhengig
Avhengig
H
Etter gårdagens tur i (relativt) harde tråkkeløyper og skipreppa løyper vil jeg nesten konkluere med slangeløst er et must.

I allefall sammenliknet med Q tubes oppsett med slanger. Problemet virker å være at slangen ikke fyller utover (aksiellt) , men heller utover (radiellt) slik at trykket må opp for at beaden i det heletatt skal sette seg mot felgkant.

I tilegg til at formen på dekket blir mye "høyere" med slangen vs flatt på slangeløst.

Skal måle litt på bredder ; slange vs slangeløst med samme trykk.

Spørsmål; vil ikke diskusjonen om 65mm vs 100 felg vel så mye dreie seg om dekkprofil som bredde ? Gir en smalere felg rundere profil ala det jeg opplevde i går vil jeg tro dette er vel så viktig som flatearealet (ettersom trykkfoldelingen innefor kontaktarealet da er veldig ulik)

mvh
h

Hug a tree
Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Håvard H] #1915398 24/01/2015 10:09
Gunnstein Lye Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Håvard H
Problemet virker å være at slangen ikke fyller utover (aksiellt), men heller utover (radiellt) slik at trykket må opp for at beaden i det heletatt skal sette seg mot felgkant.

Interessant, i forhold til problemet mitt (over) med bead som revner, tilsynelatende pga møkk som samler seg mellom bead og felg og sliter den ut. Det høyres i hvert fall riktig ut at en slange vil redusere trykket i et 90 graders hjørne som felgkanten er, fordi det er grenser for hvor mye slangen kan forme seg etter underlaget. Jo tjukkere/stivere slangemateriale, jo større effekt.

Hvilket problem ser du med at trykket på beaden er lavere med slange, som gjør at slangeløst er et must?

Spørsmål; vil ikke diskusjonen om 65mm vs 100 felg vel så mye dreie seg om dekkprofil som bredde? Gir en smalere felg rundere profil ala det jeg opplevde i går vil jeg tro dette er vel så viktig som flatearealet (ettersom trykkfoldelingen innefor kontaktarealet da er veldig ulik)

Det siste om trykkfoldelingen innefor kontaktarealet er jeg mer usikker på. Det høres på en måte intuitivt riktig ut, men likevel ikke: "Vet" alle delene av dekket, og lufta som presser på dem, hvor langt hver del av dekket er klemt inn mot felgen? Sånn at de kan sørge for høyere trykk på midten av kontaktarealet altså? Inntil en fysikk-fysakk sier noe annet går jeg ut i fra at trykket er det samme over hele kontaktarealet. I hvert fall for harde, flate underlag. Det blir mer komplisert med myk snø og gjørme.

(For harde, tykke, formede dekk a la motorsykkel så vil spenningen internet i dekket sikkert gi høyere trykk i midten av kontaktarealet, men jeg ser ikke for meg den effekten med slappe tjukksykkeldekk.)

Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Dan] #1915400 24/01/2015 10:35
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Bruker man i tillegg slanger mindre enn beregnet til dekkbredden blir dekket enda smalere.
En stor slange gir bredere dekk, slangeløst gir bredest dekk.

Roy

Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Gunnstein Lye] #1915405 24/01/2015 11:09
H
Håvard H Offline
Avhengig
Avhengig
H
Problemet virker å være at slangen ikke fyller utover (aksiellt), men heller utover (radiellt) slik at trykket må opp for at beaden i det heletatt skal sette seg mot felgkant.

Interessant, i forhold til problemet mitt (over) med bead som revner, tilsynelatende pga møkk som samler seg mellom bead og felg og sliter den ut. Det høyres i hvert fall riktig ut at en slange vil redusere trykket i et 90 graders hjørne som felgkanten er, fordi det er grenser for hvor mye slangen kan forme seg etter underlaget. Jo tjukkere/stivere slangemateriale, jo større effekt.

Hvilket problem ser du med at trykket på beaden er lavere med slange, som gjør at slangeløst er et must?

Spørsmål; vil ikke diskusjonen om 65mm vs 100 felg vel så mye dreie seg om dekkprofil som bredde? Gir en smalere felg rundere profil ala det jeg opplevde i går vil jeg tro dette er vel så viktig som flatearealet (ettersom trykkfoldelingen innefor kontaktarealet da er veldig ulik)

Det siste om trykkfoldelingen innefor kontaktarealet er jeg mer usikker på. Det høres på en måte intuitivt riktig ut, men likevel ikke: "Vet" alle delene av dekket, og lufta som presser på dem, hvor langt hver del av dekket er klemt inn mot felgen? Sånn at de kan sørge for høyere trykk på midten av kontaktarealet altså? Inntil en fysikk-fysakk sier noe annet går jeg ut i fra at trykket er det samme over hele kontaktarealet. I hvert fall for harde, flate underlag. Det blir mer komplisert med myk snø og gjørme.

(For harde, tykke, formede dekk a la motorsykkel så vil spenningen internet i dekket sikkert gi høyere trykk i midten av kontaktarealet, men jeg ser ikke for meg den effekten med slappe tjukksykkeldekk.)

Ingen tvil om at en ball eller dekk med krum flate gir ett krumt avtrykk , men at dette er avhngig av fastheten på snøen og trykket i dekket. Hviis du presser en ball /dekk mot ett underlag med en viss kraft vil det enten deformere underlaget eller dekket , avh av hva som er minste motstand.

Mao, trykkfordelingen i kontaktflaten er størst i midten og avtar i begge retninger, hvor mye er avh av dekktrykk og mottykk- > rund profil/liten kontaktflate (smal felg/høyt trykk) graver mer i snøen enn lavt trykk/flat profil (bred felg/lavt trykk).

For lavt trykk på steinhardt underlag er jeg litt mer usikker, det vil muligens bli en tilbakekrumning mot senter av dekket hvis sidekantene er stive nok.

Hadde vært fint hvis noen hadde tykkmatter liggende...Vi har bare enkeltsensorer på jobben

http://www.tekscan.com/industrial/tirescan-system.html

mvvh

Redigert av Håvard H; 24/01/2015 11:29.

Hug a tree
Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Håvard H] #1915419 24/01/2015 12:29
Gunnstein Lye Offline
Entusiast
Entusiast
Ingen tvil om at en ball eller dekk med krum flate gir ett krumt avtrykk , man at dette er avhngig av fastheten på snøen og trykket i dekket.

Ja, det har vi vel alle sett...

Mao, trykkfordelingen i kontaktflaten er størst i midten og avtar i begge retninger

...men denne forklaringen har jeg ikke troen på. For det første, formen på dekket gjør at midten kontakter bakken først, og skyver snøen litt til side, før den fulle bredden kommer i kontakt. Den plogeffekten kan være nok til å forklare runde avtrykk. Runde profiler vil ploge mer enn flate. (Og selvfølgelig, hvis trykket er så høyt at dekket ikke deformerer seg må jo avtrykket bli som profilen.)

Problemet med ujevn trykkfordeling i kontaktflaten er at trykket er jevnt fordelt inni dekket. Lufta flytter seg dit det er lavest trykk, og det blir likevekt når det er samme trykk overalt. Så lufta inni dekket som presser på kontaktflaten innenfra har det samme trykket, over hele kontaktflaten (og hele resten av dekket). Hvordan kan da kontaktflaten utvendig ha variabelt trykk? Det virker logisk at overalt hvor dekket er i kompresjon er det jevnt, høyt trykk. Der hvor det er i tensjon/strekk (ikke i kontakt med bakken) er det jevnt, lavt atmosfærisk trykk. (Og så må det være en liten overgangssone hvor kompresjon går brått over i strekk, kanskje et par cm, rundt kontaktarealet.)

Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Håvard H] #1915421 24/01/2015 12:35
Gunnstein Lye Offline
Entusiast
Entusiast
For lavt trykk på steinhardt underlag er jeg litt mer usikker, det vil muligens bli en tilbakekrumning mot senter av dekket hvis sidekantene er stive nok.

Tviler på det med mine dekk i hvert fall. Med bildekk er det vel vanlig.

Hadde vært fint hvis noen hadde tykkmatter liggende...Vi har bare enkeltsensorer på jobben

Skulle hatt en sånn en, ja. Men funker de på snø? ICON_SMILE
mvh

Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Dan] #1915427 24/01/2015 13:02
H
Håvard H Offline
Avhengig
Avhengig
H
Ja det kan sees på mange måter, ingen tvil om det.

Men hvis du går på

trykker tab "software" og går til bilde "large offroad 7100) så ser du hva jeg mener.

mvh
h

Hug a tree
Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Håvard H] #1915433 24/01/2015 13:25
Gunnstein Lye Offline
Entusiast
Entusiast

trykker tab "software" og går til bilde "large offroad 7100) så ser du hva jeg mener

Joda, men dette er bildekk. Massivt tjukk gummi, armert med en vev av ståltråd, som yter masse motstand mot deformering, selv uten luft i. Fatbikedekk er mer som våt papp. Det blir en akademisk diskusjon fram til noen faktisk får målt det.

Redigert av Gunnstein Lye; 25/01/2015 09:42. Rediger grunn: staveleif
Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Dan] #1915521 24/01/2015 20:18
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Et ødelagt Mission er vel ikke akkurat det helt store tapet, bare et påskudd for å kjøpe seg noen bedre dekk ICON_WINK

Hvis du vil ha noen Mission-lignende dekk men med verdens mest solide sidevegger for feite dekk å være så si fra til meg.
Du kan få overta et par veeeldig billig ICON_SMILE

Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: krankdrev] #1915529 24/01/2015 20:54
Gunnstein Lye Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: krankdrev
Et ødelagt Mission er vel ikke akkurat det helt store tapet, bare et påskudd for å kjøpe seg noen bedre dekk ICON_WINK

Hvis du vil ha noen Mission-lignende dekk men med verdens mest solide sidevegger for feite dekk å være så si fra til meg.
Du kan få overta et par veeeldig billig ICON_SMILE

Merke/modell? Skal ikke se bort i fra at jeg slår til på det. Er på mitt andre sett Mission nå.

Vurderer jo mer fancy og litt større dekk. Men er usikker siden jeg ikke har noen god forklaring på hvorfor dekkene mine revner på denne måten. Surt å punge ut 1500-2000 kr for dekk hvis det viser seg at de revner etter 200 km de også.

Mulig det bare er Mission som suger på dette området også, men skulle tro jeg ikke er den eneste som har over 500 km på dem. Likevel virker det ikke som at noen andre har hatt dette problemet.

Grepsmessig savner jeg ingen ting. Mission kommer seg fram overalt. Hvis det er sant som alle sier at alt annet er bedre, så regner jeg med å kunne tråkke opp Trollveggen når jeg bytter ICON_SMILE

Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Dan] #1915582 25/01/2015 09:03
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
Dillinger 5 og XL forskjell på størrelse, mønster og pigger

Redigert av eldo472; 25/01/2015 09:06.
Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Dan] #1915654 25/01/2015 17:21
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Mener at jeg leste at dillinger 5 piggene blir like fort slitt som dillinger4 piggene. Og d4 dekkene jeg syklet i fjor ble piggene fort runde. Etter få mil på asfalt. Er det tilfelle med d5 også, så sier det vel en del om kvalitet.

Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: rørleggern] #1915663 25/01/2015 18:13
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
Sitat: rørleggern
Mener at jeg leste at dillinger 5 piggene blir like fort slitt som dillinger4 piggene. Og d4 dekkene jeg syklet i fjor ble piggene fort runde. Etter få mil på asfalt. Er det tilfelle med d5 også, så sier det vel en del om kvalitet.

Disse har gått 25km på snødekt vei og er ikke slitt noe. Hadde et sett på en F3, og jeg synes de holdt seg bra. Kjørte vel toppen 20 mil på de.
Hadde du den foldbare versjonen av D4, eller den med stål i. Den med stål har ikke de konkave piggene.
Mulig NRTH har finpusset kvaliteten siden i fjor.

Re: Fatbike: Den store dekktråden [Re: Dan] #1915677 25/01/2015 19:11
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Hadde ikke konkave pigger på d4, som jeg brukte ifjor. Modifiserte de med 100 pigg ekstra i hvert dekk. Ble vesentlig bedre. Tommelen opp for nrth vis de har gjort de mer holdbart. Noe jeg mener piggdekk i den prisklassen bør være. Ikke uten grunn jeg valgte icespiker pigger til mine xl. De holder. Noen av piggene jeg bruker har rullet 200 mil, på asfalt. Kunne kjøpt konkave pigger løst, men gikk for det sikre.
Og med 480 icespiker pigger i bakdekket. De stikker vesentlig lenger ut enn originale pigger til xl. Er bra feste i bakdekket. Langt bedre enn modifisert d4. En ting er sikkert. Pigge opp dekk uten hull fra før er en tålmodighetsprøve. Tar tid, men går fortere etter hvert som man innarbeider teknikk. Gøy er det når det man modifiserer funker.

Side 53 av 74 1 2 51 52 53 54 55 73 74

Moderator  support