Jeg er nysgjerrig og har tatt kontakt. Om jeg står for bestillingen osv kommer an på masse faktorer som ennå er usikre.
Det er sikkert forskjellige ønsker/forventninger til type pigger, antall, pris og leveringstid. For å få noe mer konkret å forholde seg til har jeg fyrt av en e-post.
Får svar hvor Alibaba Linda lurer på hvilken av de 47 variantene de har som jeg/vi ønsker og antall.
Foreslo 15000stk som antall og 15 stk verktøy. Med en eller to varianter av piggene. Sendte med dette bildet som beskrivelse på hvilke jeg/vi ønsker:
Det går en dag eller 2 mellom hver gang hun svarer, poster her når jeg får mer info.
Kjørte uten pigg igår, men på lørdag trodde jeg det skulle være mye mer is, så siden jeg ikke hadde fått satt opp de fabrikkspiggete XL'ene på egne hjul så kjørte jeg sykkelen med Kold Kutters. Rullet selvsagt ikke supert, men gikk helt greit på en 4 1/2 timers runde i stort sett hardpakkete løyper. Massivt grep på hard snø. Artig å tråkke rett opp kneiker der skiløperne måtte trampe sidelengs pga isete forhold.
Traff på Håvard H. i skogen i går og sjekket ut Grip studsene som han har inatsllert i ytterste rad på XL dekkene. De ser veldig bra ut som en mellomting mellom fabrikk type pigg og Kold Kutter.
Ville nok gått for en av de tre til høyre på bildet som Sindre postet over.
Så at piggmonterings videoen min lå som privat av en eller annen speisa grunn.
Her ser man hvor fort det er å smelle inn skrupigger: (og her må jeg faktisk konse litt for å skru inn piggen mellom det eksisterende pigghullet og kanten på knasten):
Hvordan vil det funke å selvpigge bud/lou med schwalbe pigger ?
Da må du først drille hull, så mye jobb. Spør Rørleggern... For Bud/Lou ville jeg brukt Grip Stud typen pigg, mao. typen som folket planlegger et gruppekjøp på over. Lettere å installere, og mer grep.
Knastene er i smaleste laget for Kold Kutters og vil nok gi for liten støtte, så pigg/knast vil brette seg en del ved belastning.
Oppdatering: Dårlig med svar fra Kina-Linda. Har vært i kontakt med 2-3 andre selgere på Alibaba som er litt mer på hugget, håper å få noen priser før helgen.
Noen som har forsøkt bruke monteringsskruer? Vurderer å pigge opp mine Vee Mission med 4,2x13mm MFT montasjeskruer. Disse har stort flatt hode og grove gjenger, så det burde funke å forborre knastene fra utsiden, for så å skru disse gjennom fra innsiden. Lurer på om skruene blir stikkende veldig langt ut, men de kan i verste fall kappes litt etterpå. Bør vel kanskje også lime på en splittet slange på innsiden.
Noen som har forsøkt bruke monteringsskruer? Vurderer å pigge opp mine Vee Mission med 4,2x13mm MFT montasjeskruer. Disse har stort flatt hode og grove gjenger, så det burde funke å forborre knastene fra utsiden, for så å skru disse gjennom fra innsiden. Lurer på om skruene blir stikkende veldig langt ut, men de kan i verste fall kappes litt etterpå. Bør vel kanskje også lime på en splittet slange på innsiden.
Se bildet mitt på instagram! Har ikke fått prøvd de enda, men skal prøve å sette de opp slangeløst ila. uka. Ca 450 selvborrende skruer i hvert dekk.