..Som med årene har druknet i gram, kortere eller lengre stem, mer eller mindre rise, kortere eller lengre vandring, og masse bortkastet tid på funderinger/ fordypelse på temaer som egentlig betyr fint lite på mitt nivå..
Hvorfor nyttårsforsetter? Hva er i veien for å bestemme seg for å endre på ting de øvrige 364 dagene i året? I 2016 får man sågar en bonusdag ekstra å gjøre det på.
- Mild reduksjon i inntak av godis og øl - Kun holde sykler vedlike, ikke oppgradere eller bytte ut komponenter uten god grunn - Flere timer på sykkelsetet - Braap
(Er forøvrig på jobb, om noen skulle lure hvorfor noen vil sitte på TS 2300 på nyttårsaften.. )
+1 på bakhjulet! Kjøpe ny (komfort og mer vandring) stihoj. Få mer jobb ...... og det hadde vært godt å våkne en dag uten at det gjør vondt. Men, det er sutring, og sutre, det gjør vi ikke! Sykle mer, ikke nødvendigvis lengre, men mer, helst sammen med andre!
Hvorfor nyttårsforsetter? Hva er i veien for å bestemme seg for å endre på ting de øvrige 364 dagene i året? I 2016 får man sågar en bonusdag ekstra å gjøre det på.
Nå er år en måleenhet, som brukes i mange sammenhenger. om det er snakk om sessonger i sport, eller om det er snakk om årsregnskap i bedriftssammenheng. Det er en relativt grei periodisering av planlegging. Jeg er ingen stor tilhenger av nyttårsforsetter selv, men jeg synes jula er en grei tid for refleksjon over hva man har oppnådd de siste 364 dagene, og hva som bør endres over de neste 364 dagene. Denne er litt mer tricky om du setter årsforsett den 12. februar, rent hukommelsesmessig og fordi det ikke er en naturlig spessiell dag.
Med pappaperm rett rundt hjørnet er mulighetene kanskje tilstede også...
Nå tror jeg du lurer deg selv ... (men intensjonen er jo god)
Æsj, ikke si sånn da. Jeg prøver desperat å ha en positiv innstilling til noe jeg gruer meg til.. Sykkelhenger og pulk er rigga og klar, så det skal ikke stå på utstyret i hvert fall...
Av erfaring kommer du til å være travelt opptatt. Til å begynne med er det heftig, men så får du taket på det og da blir det sabla gøy. Ikke bli skuffa når du ikke får gjort det du hadde tenkt, men ha som mål å få til én ekspedisjon sammen med poden hver dag - selv om det kan være en tur på butikken. Åpne barnehager for din egen og minstens mentalhygiene er gull om slikt finnes. Lykke til
Mitt forsett må være å si mer nei - og da ikke i oppdragersammenheng...
Største nyttårsforsett er mer uteaktivitet med barna på 1 og 4 år, hele året. Har blitt for mye skjermtid siste perioden. Jeg som var sikker på at jeg aldri ville bruke TV/nettbrett som barnevakt og tidsfordriv. Kommer oss stort sett ut en tur hver dag i helgene, men har som mål å komme mer ut på tur, etterhvert også på kveldene.
Kjører forøvrig hvit vinter, no alko/sjoko/snack/kaker etc frem til påske. Forventer å ta av 2-4 kg innen da, også med bidrag fra 3-4 ukentlige treningsøkter. Må være oppnåelig å passere 200 treningstimer i året, fra 150 i år.
Sykle meir, og ha minst ein tur på over 20 mil i løpet av året. Kanskje barnemat for enkelte her, men langt for ein sofagris med dårlig hofte og vond rygg. Som ein konsekvens av dette satser eg på at vekta går ned, forhåpentligvis er eg nede under 90 kg for første gong på 15 år.
Har disse nyttårsforsettene: Det første er å trimme vekta litt til for å bli raskere i bakkene. Det krever mange perioder med godteristopp og sunnere kosthold. Mer grønnsaker, mindre kjappe karbohydrater annet enn ved trening/ritt.
Så er målet å komme under 3,30 på birken, uansett vær, under 3,10 på Grenserittet og under 2,05 på Montebellorittet. Det skal være overkommelig!
Målet er å trene som i dag, men trene enda bedre...