Noen vil sikkert hevde at jeg burde visst bedre, men jeg hadde en ide om å finansiere alpetur til sommeren med å kjøre litt Taxi Hemsedal. Etter noen dagers kjøring i nyttårshelgen så blir det helt klart at mitt nyttårsforsett i years to come blir å ALDRI, ALDRI, ALDRI gjøre det igjen.
Nyttårsforsett ? Sykle mer Stå mer på ski Leke mer Være mer sammen med familien Alt dette må gå på bekostning av noe, og da får jeg legge til: Jobbe mindre, spesielt på kontorjobben min.
Jeg har i år valgt å gå for et som er gjennomførbart, nemlig å gjøre noe (positivt) for minst ett menneske hver dag. Være seg å åpne en dør for noen med armene fulle, gi plassen min på toget til noen andre, gi en bolle til en sulten tigger, ta oppvaskmaskinen i stedet for ungene og sånt.
Alt annet av tradisjonelle forsetter vil bare være en pisk og negativ forsterkning. Slike ting gjøres nå heller som en del av hverdagen/livet i stedet for skippertak som nyttårsforsetter ofte ender opp som.
Ultrabirken skal bli gøy, da må jeg 10kg ned i vekt. Ikke handle mat hver dag, planlegge. Trene riktigere. (I fjor hadde jeg 440treningstimer og klarte å legge på meg 4 kg, ikke muskler)
Mye tradisjonelt her, men faen, dette irriterer meg.
Jeg er ikke født med ski på beina. Jeg er i beste fall født med en sofapute bak nakken!
- Ikke få kramper i ritt (dvs trene mer og bedre) - Gå ned 7kg fett (jeg har allerede investert i en slik vekt som sender fettprosent via bluetooth til telefonen slik at jeg kan følge med på en kewl graf over fremgangen) - Være mer ute i naturen - Lære meg wheelies - Gå opp mye i lønn
Har egentlig ikke noe annet nyttårsforsett enn å gjøre ting godt nok. Tren nok, spis sunt nok, ha det morro nok, få meg en god nok jobb...osv...i tråd med alle trådene om å hoppe av karriere- og superflink-karusellen som har florert her inne og andre steder det siste året.
Bryte grenser. De trenger ikke være store annet enn for meg selv. Og å komme ut av jobb-transen å begynne og gjøre det som betyr noe for meg. Det er ikke dagene ved kontorpulten du husker når du blir gammel...
Dette året skal jeg prøve å skaffe meg flere dager jeg klarer å huske for positive ting enn 2014. Om det så er å lære seg nye ting, henge med bra folk, eller flere dager på tur.
Ingen store nyttårsforsett, men har meldt meg på Holmenkollmarsjen og Birkebeinertrippelen. I tillegg blir det nok å delta i Sentrumsløpet, kanskje Terrengsykkelrittet (en runde) og forhåpentlig et eller to andre ritt før Birken.
Akkurat nå virker det som utfordring nok å fullføre disse distansene. Formen er langt fra optimal og usikker på hvor mye tid det blir til trening når jeg går i pappaperm.
I tillegg skal jeg prøve å jobbe mindre og ta bedre betalt for det jeg gjør.
"Alt var så mye bedre før" og derfor skal jeg prøve å ta med meg videre inn i 2015, det som var fint og spesielt fra 2014. Pluss noen justeringer.
1) Trene med god samvittighet - glede meg over mulighetene når de er der, fremfor å være ergelig for alle de som forsvant. for de er det alltid nok av og ergelse hjelper ingen.
2) Jobbe for å leve godt, og trene for å mestre jobben godt.
3) Spise for å trene bedre, ikke trene for å spise mer.
4) Fortsette å lese boken jeg begynte på. Og starte en ny når den er ferdig lest.
5) Tørre å gjøre alt jeg har lov til å gjøre. Det vil si, ikke koble elektrisk anlegg, legge rør eller utføre kirurgiske inngrep. Har fungert fint så langt.
6) Få operert den andre hånden (les: Offroadfinnmark setter sine spor)
7) Muligens sykle Offroadfinnmark 300 igjen (se pkt. 6)
Med pappaperm rett rundt hjørnet er mulighetene kanskje tilstede også...
Nå tror jeg du lurer deg selv ... (men intensjonen er jo god)
Æsj, ikke si sånn da. Jeg prøver desperat å ha en positiv innstilling til noe jeg gruer meg til.. Sykkelhenger og pulk er rigga og klar, så det skal ikke stå på utstyret i hvert fall...
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"