Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Mobbing på skolen

Re: Mobbing på skolen [Re: gare] #1903448 18/12/2014 21:24
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig
Du skal få lov til å ha dine meninger, men jeg støtter de ikke. En voksen skal aldri true et annet barn. Her må det jobbes systematisk på et høyere plan. Vi voksne har en jobb som forbilder for våre barn, og da kan vi ikke synke ned på mobbers nivå.
Kan hende jeg misforstår deg, selvsagt kan du ta en prat med mobber, men er litt usikker på om det er rett metode. Og man skal være ytterst forsiktig med hvordan man ordlegger seg.

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Re: Mobbing på skolen [Re: NjuK] #1903453 18/12/2014 21:33
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: NjuK
Du skal få lov til å ha dine meninger, men jeg støtter de ikke. En voksen skal aldri true et annet barn. Her må det jobbes systematisk på et høyere plan. Vi voksne har en jobb som forbilder for våre barn, og da kan vi ikke synke ned på mobbers nivå.
Kan hende jeg misforstår deg, selvsagt kan du ta en prat med mobber, men er litt usikker på om det er rett metode. Og man skal være ytterst forsiktig med hvordan man ordlegger seg.

Hvis du blir vitne til at en stor gutt sitter oppå barnet ditt og dæljer løs, hva gjør du da? Ringer rektor?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på skolen [Re: gare] #1903455 18/12/2014 21:38
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig

Selvsagt griper man inn i en slik situasjon, men man går ikke til motangrep. Dette kalles nødverge, og er hjemlet i straffeloven.

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Re: Mobbing på skolen [Re: NjuK] #1903490 19/12/2014 06:35
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Så du griper inn og gjør det du kan for at plagingen skal opphøre, dersom du ser det. Dersom du ikke ser det, lar du det fortsette til skolen har fått satt de nødvendige tiltak, vel vitende om at mobbingen kan eskalere i mellomtiden.

Der er vi forskjellige. Jeg vile bruke de virkemidler som får det til å slutte så fort som mulig i begge tilfeller.

"Kan du ikke få ham til å slutte, da pappa? Du er jo mye sterkere enn ham."
"Jeg har snakket med skolen, og vi får håpe at de snakker til ham snart. I mellomtiden får du late som det ikke gjør så vondt når han slår."

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Side 7 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support