Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Pixmania og ikke fullt så vanntette olympus kamera

Pixmania og ikke fullt så vanntette olympus kamera #1897703 03/12/2014 23:02
O
oysandr Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
O
Etter å ha startet en reklamasjonssak mot pixmania 5 september i år begynner jeg å bli matt.

Etter å ha ventet i det vide og brede fikk jeg vite 20 oktober at kameraet var reparert og på vei tilbake til meg. Ingenting kommer i postkassa..

Begynner å etterlyse kameraet, og 4 eposter og 5 telefonsamtaer (pluss to uker til) får jeg beskjed om at kameraet er eldre enn 2 år, at det er vannskadet og derfor ikke kan repareres.
Dog litt ironisk at kamera skal tåle dykking ned til 10 meter. Forøvrig ligger kameraet visstnok fortsatt hos pixmania i frankrike. De opplyser også at de ikke har noen planer om å dekke nytt kamera eller heve kjøpet.

Kontakt med olympus sin service i norge gir tilbakemelding om at kameraet skal tåle "alt" og derfor ville de sørget for reperasjon eller nytt kamera svært raskt.

Spørsmålet er :Hvor mye jobb er det egentlig å få fylt ut klageskjema til forbrukerråd og ta hele mølla, og er det egentlig verdt tiden med tanke på at er ett tre år gammelt kamera som kostet 1750kr ? Hva ville du/dere ha gjort?

Og om noen likevel har lyst til å spare småpenger på å handle hos de? Dere er herved advart..

Take Care!
Re: Pixmania og ikke fullt så vanntette olympus kamera [Re: oysandr] #1897740 04/12/2014 06:56
DeepFu Offline
Ringrev
Ringrev
Har også et Olympus som har begynt å tulle, og nok ikke er helt vanntett lenger. Så vidt jeg fant ut, så forutsetter garantien at man har kameraet inne på service en gang i året. Dog er mitt kamera eldre enn tre år.

Re: Pixmania og ikke fullt så vanntette olympus kamera [Re: oysandr] #1897745 04/12/2014 07:32
B
bvp Offline
Avhengig
Avhengig
B
Hva garantien sier har egentlig ingen betydning for det er forbrukerkjøpsloven som gjelder, selv om det hadde vært bare ut-døra-garanti så sier loven minimum 2 år eller 5 år hvis produktet er ment å vare lenger enn 2 år og jeg tror de fleste forventer at ett kamera skal vare vesntlig lenger enn 2 år.
.

I didn't want my Mom to know I was drag racing for 30 years so I told her I was in prison.

T.C. Lemmons
Re: Pixmania og ikke fullt så vanntette olympus kamera [Re: bvp] #1897748 04/12/2014 07:44
Arne_And Offline
More than words
More than words
Antakelig er årlig service en forutsetning for at kameraet skal være vanntett, så om den ikke er overholdt og man har fått en vannskade kan man ikke forvente at man har reklamasjonsrett. Dessuten er det nok en tung vei å gå å anvende den norske forbrukerkjøpsloven mot en fransk nettbutikk.

Re: Pixmania og ikke fullt så vanntette olympus kamera [Re: oysandr] #1897797 04/12/2014 09:44
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Om det er verdt egen tidsbruk kan bare du svare på, men det skal ha blitt en del enklere de senere år:
http://www.regjeringen.no/nb/dokumentark....html?id=732469

http://forbrukereuropa.no/en/

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Pixmania og ikke fullt så vanntette olympus kamera [Re: oysandr] #1897826 04/12/2014 10:21
sverreb Offline
Besatt
Besatt
Dette er desverre en risiko ved å bruke aktører som pixmania. Du er nok ikke alene: http://www.prisguide.no/butikker/pixmania

Moderator  support