Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå?
|
Re: Øke utholdenheten, er virkelig sone 1 veien å gå?
[Re: EHAa]
01/12/2014 09:52
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Har lest innlegget noen ganger nå, og for å forstå det riktig: Du kjører 30-minuttere på 30 watt mer enn på 60-minuttere i forrige bolk? Beklager, sikkert uklart formulert. Ble skrevet mens jeg fortsatt var i "sone 3-rus" i går kveld. Har økt med 30 W, ja. Da måtte jeg gå ned fra 60 til 30 min drag. En økning på 30 W føles veldig stor ut når jeg ligger og vaker helt oppunder terskel. Har tenkt å "venne meg til" denne økta, og føler så langt at det funker. Veldig tung første gang, ganske tung andre gang, litt mer overkommelig tredje gang. Forhåpentligvis kjører jeg denne økta uten å skjære grimaser i det hele tatt på slutten av denne uka. Håper kroppen forteller meg at den føler seg snytt etter tredje økt i uka som kommer, fordi jeg sluttet alt for tidlig. Da øker jeg med noen minutter, og kjører en ny "tilvenningsfase". Så blir det jul, med litt alternativ trening en ukes tid.. Forhåpentligvis svarer kroppen på at jeg slipper opp litt, og er klar for videre progresjon:) Hvordan går det med dere andre? Noen som føler at formen kommer snikende? Jeg kan ikke si jeg føler formen komme. Synes jeg opplever øktene veldig forskjellig og at dagsformen betyr alt. Har vært litt snufsete, men det har mest påvirket pulsen (litt "treg") samt at det er litt mer ork å bytte til bib og trøye. Foreløpig er det ikke noe stress med progresjonen på programmet. Jeg har neppe hatt den progresjonen du har hatt. Kan i tillegg nevne om litt "artige" opplevelser med balanserulle. Litt synd jeg ikke har det på film. Har "glemt" meg noen ganger når jeg har vært sliten og falt av rulla pga manglende konsentrasjon. Hadde aldri trodd jeg ville dra med meg velting min inn på innesyklingen, hehe.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
01/12/2014 10:19
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Beklager, sikkert uklart formulert. Ble skrevet mens jeg fortsatt var i "sone 3-rus" i går kveld. Har økt med 30 W, ja. Da måtte jeg gå ned fra 60 til 30 min drag. En økning på 30 W føles veldig stor ut når jeg ligger og vaker helt oppunder terskel.
Du har hatt bra fremgang, virker det som. Jeg er spent på å høre progresjonen videre; om dette fortsetter trør du vel 7 watt/kg til sommeren 
|
|
|
[Re: Øyvind V]
01/12/2014 10:25
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
Hvordan går det med dere andre? Noen som føler at formen kommer snikende? .. minstejenta mye våken om natta.. Oh yeah, kjenner den. På en god natt er våre to våkne til sammen 2-3 ganger. På dårlige netter er det rundt 20. Jeg klarer ikke etter beste evne å forstå hva det er som kan føre til at et barn våkner med intervaller på 30-60 min. Alle triks i boka er prøvd ut. Minstemann på 2,5 har sovet hele natta 1 eneste gang i sitt liv. Størstemann har klart det noen flere ganger, men også der er det uvanlig. Heldigvis er det flere måneder siden siste anfall med nattskrekk (30 min - 2 timer med så intensiv panikk som jeg ikke trodde var fysisk mulig, med start fra kl 21-22 en gang). Vi føler oss veldig heldige når vi bare har vært oppe 2-3 ganger med våkne barn i løpet av en natt:)
|
|
|
[Re: grr]
01/12/2014 10:27
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Mine tre på 16, 18 og 21 år sover godt ;-)
|
|
|
01/12/2014 10:37
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
Beklager, sikkert uklart formulert. Ble skrevet mens jeg fortsatt var i "sone 3-rus" i går kveld. Har økt med 30 W, ja. Da måtte jeg gå ned fra 60 til 30 min drag. En økning på 30 W føles veldig stor ut når jeg ligger og vaker helt oppunder terskel.
Du har hatt bra fremgang, virker det som. Jeg er spent på å høre progresjonen videre; om dette fortsetter trør du vel 7 watt/kg til sommeren Nåja:) Jeg vil være ekstremt fornøyd om jeg ender opp mellom 4,25 og 4,5 W/kg en plass. Jeg har som sagt kjørt veldig lite hardtrening det siste året, og da er det vel bare naturlig at man får et løft når man endelig begynner å trøkke til. Ser jo det på Hoaas også. Mye rolig trening i bunn gir kanskje enda raskere fremgang når man begynner med hardøktene. Men det er jo vanskelig å si om det lønner seg fremfor å bare begynne å kjøre på med hardtrening med en gang. Kan godt tenkes at jeg hadde vært en vesentlig bedre syklist nå hvis jeg hadde trent mye hardt i sesongen som var. Og husk: Jeg var omtrent 20 min bak deg på de lange maratonrittene i sommer/høst. Det er ganske mye. Jeg har som mål å forbedre meg med minst 10 min til neste sesong (i forhold til vinnertid, merketid eller liknende). Det er litt lettere å ha framgang når man er dvask i utgangspunktet:) Når jeg henger på halen av Sportsbua-gruppa opp første fjellet på Jotunheimen rundt 2015, da tror jeg at jeg trenger alle de W/kg jeg kan få. I høst var jeg den dårligste syklisten i gruppa med en margin på ca 5-10 min på et maratonritt. Det ønsker jeg ikke å være til neste år, da blir det tunge 430 km og 4800 høydemeter. Noen må være svakest, men jeg håper det ikke blir meg.
|
|
|
01/12/2014 10:38
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvordan går det med dere andre? Noen som føler at formen kommer snikende? .. minstejenta mye våken om natta.. Oh yeah, kjenner den. På en god natt er våre to våkne til sammen 2-3 ganger. På dårlige netter er det rundt 20. Jeg klarer ikke etter beste evne å forstå hva det er som kan føre til at et barn våkner med intervaller på 30-60 min. Alle triks i boka er prøvd ut. Minstemann på 2,5 har sovet hele natta 1 eneste gang i sitt liv. Størstemann har klart det noen flere ganger, men også der er det uvanlig. Heldigvis er det flere måneder siden siste anfall med nattskrekk (30 min - 2 timer med så intensiv panikk som jeg ikke trodde var fysisk mulig, med start fra kl 21-22 en gang). Vi føler oss veldig heldige når vi bare har vært oppe 2-3 ganger med våkne barn i løpet av en natt:) Aiaiai, unner ingen nattevåk med barn. Jeg som trodde jeg hadde det forferdelig i natt, når minsten våkna 1-2 ganger i timen. Han er forkjøla, hoster så han våkner, men sovner igjen like fort. Er verre med meg som ikke sovner like fort igjen. Tror begge ungene slektes på mora, godt sovehjerte, kan sovne hvor som helst, når som helst..og har sovet hele natta siden de ble født. Edit: Så jeg hadde skrevet "misunner ingen"..mente selvsagt at jeg ikke UNNER noen nattevåk  I høst var jeg den dårligste syklisten i gruppa med en margin på ca 5-10 min på et maratonritt. Det ønsker jeg ikke å være til neste år, da blir det tunge 430 km og 4800 høydemeter. Noen må være svakest, men jeg håper det ikke blir meg. Kjenner meg veldig igjen der. Sykkelklubben arrangerer tempo og terrengkaruseller fra tidlig vår til senhøstes. På tempoen gikk det ikke så verst, midt på treet, men på siste terrengkarusell i høst ble jeg sist med 30s. Jeg var "bare" 2-3 minutter bak de beste, men det var ille nok. Tenkte da at jeg måtte gjøre noe med treninga, for dit skal jeg ikke igjen. Det var fælt når vi lå en liten gruppe samlet og en etter en gampet fra meg, når jeg lå på 90%+ i puls..huffhuff!
Redigert av Hoaas; 01/12/2014 10:51.
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
[Re: erling]
01/12/2014 10:51
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
Mine tre på 16, 18 og 21 år sover godt ;-) Med tre (bortimot) voksne barn, regner jeg med at det er helt fortjent at du slipper å stå opp på natta fordi de ikke klarer å sove:) Da har du stått på i så mange år at jeg unner deg all den fritid du kan få!
|
|
|
01/12/2014 10:54
|
Lostbuthappy
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg kjører også sone 3 opplegg. Med tre harde økter i uka. 1 bakketrening: 6*5min (sone 4) 2 rulle/flatmarks trening: 45-60 min sone 3 Og 1-2 rolige treninger i sone 1.
Har nå hatt tre harde uker og tenkte jeg skulle kjøre en rolig uke. Bør jeg da ned i kun en sone tre økt i løpet av uka (60 min sone 3) og 3-4 rolige sone 1 økter?
Eller kan jeg kjøre to sone 3 økter og fortsatt få hentet meg inn?
Vet dette vil variere fra person til person. Men greit å høre andres synspunkter på dette.
|
|
|
[Re: Lostbuthappy]
01/12/2014 11:28
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg har kjørt 4-5 rolige og 1 hard sone 3 på de ukene jeg skal hente meg inn. Har da kjørt 5 harde s3 økter uka/ukene før. Dette er, som du sier, veldig individuelt, men jeg har forstått at superkompensering kan være lurt, i stedet for at man har 2-3 harde uker og 1 halvhard.
Redigert av Hoaas; 01/12/2014 11:28.
|
|
|
01/12/2014 11:49
|
traktoregg
Besatt
|
Besatt
Jeg hadde et par døgn med feber for to uker siden. Siden har jeg snørra og våkner om morgenen med hes stemme og litt vondt i halsen, men det går seg til etter et par kopper kaffe. Er også "tung i hodet" og har lite overdkudd. Hvordan gjør dere andre det med trening i slike tilfeller? Jeg er jo ikke sjuk heller. Burde jeg htfu og trene som vanlig, kutte ned på intensitet eller antall økter eller ta det helt rolig til jeg er helt bra igjen?
|
|
|
[Re: traktoregg]
01/12/2014 11:49
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
ØyvindV: jeg prøver mer av din variant med stort sett lange sone 3-drag denne vinteren, og merker at det er vesentlig hardere, ikke minst restitusjonsmessig. I hvilken grad mixer du lange/korte drag og bolkla du vintersesongen ? Hvordan og hvor ofte hadde du i tilfelle hardbolkene ? Hvis du opplever de lange sone 3 dragene som at du får lang restitusjonstid så kjører du de for hardt. Mye av poenget er at du skal kjøre de med litt lav intensitet slik at du orker mange minutter i sonen i uka. Jeg er påpasselig med at jeg aldri kommer over terskel slik at jeg ikke bygger noe særlig med syre. Pulsterskel? Jeg har ikke wattmåler, og kjører på pulsmåling.
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
01/12/2014 12:01
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg opplever det tøffere å kjøre f.eks 1*30 i sone 3, med litt glidende inn i lav sone 4 på tampen, enn feks 6*5 med visitt inn i lav sone 4 på hvert av dragene, ikke minst restitusjonsmessig. Men jeg satser på at det er forbigående. Formen er smått stigende, etter at jeg har lagt inn en ekstra styrkeøkt ( inkl roing) og en ekstra løpeøkt i uka.
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
01/12/2014 12:27
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Angående trening med lett sykdom/forkjølelse:
Jeg opplever at jeg kan trene helt fint, selv om jeg er forkjølt. MEN: Jeg må likevel sørge for at totalbelastningen blir lav, og at restitusjonen blir så optimal som mulig.
Hvis jeg er litt syk, men velger å trene likevel, bruker jeg å gjøre følgende:
- Være ekstra nøye med påkledning - Være ekstra kjapp med å hive meg i dusjen etter endt økt - Spise (mer enn) nok - Sove et par timer mer enn vanlig (f.eks legge meg kl 20, etter at barna har sovnet) - Unngår sone 3 og oppover
Om det hadde vært bedre å bare slappe av, det vet jeg ikke. Jeg snakker nå om lett forkjølelse/vondt i halsen og liknende, ikke 40 i feber. Her er jeg enig, og jeg ville nok i all hovedsak holdt meg til sone 1, økter kortere enn 1 time. Rolig innetrening ok, utetrening i kald luft ikke ok. Skrevet tidligere i tråden. Det er tydelig at kroppen din sliter med noe fortsatt, siden du er tung i hodet, vond hals og hes i stemmen. Ta det rolig 1 uke ekstra med rolig og korte økter, så føler du deg fram. Det er bedre det enn at du bare bryter på og hangler i ukesvis. Trener du hardt med virus i kroppen kan det gå skikkelig ille, infeksjon på hjertemuskel, ME osv osv..worst case scenario 
Redigert av Hoaas; 01/12/2014 12:29.
|
|
|
01/12/2014 13:26
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Jeg hadde et par døgn med feber for to uker siden. Siden har jeg snørra og våkner om morgenen med hes stemme og litt vondt i halsen, men det går seg til etter et par kopper kaffe. Er også "tung i hodet" og har lite overdkudd. Hvordan gjør dere andre det med trening i slike tilfeller? Jeg er jo ikke sjuk heller. Burde jeg htfu og trene som vanlig, kutte ned på intensitet eller antall økter eller ta det helt rolig til jeg er helt bra igjen? Jeg er nok for dårlig til å lytte til kroppen i slike tilfeller, og ville nok ha trent hvis jeg hadde samme "symptomer". Men, nå er det jo vanskelig å vite akkurat hvordan du føler deg, så kjenn litt ekstra etter. Jeg har lært meg å avsløre sykdomstendenser på et par måter som hjelper til å med og velge mellom trening/ikke trening. Øynene er av alle ting en god indikator, det samme er ryggen. Øm i korsryggen? Svir det i øynene? Ingen trening, for da er det noe på gang. Det gjelder nok å ta det med ro, men samtidig hadde det ikke blitt mange treningsøkter på meg gjennom vinteren dersom jeg skulle latt være å trene hver gang jeg var litt snufsen.
|
|
|
01/12/2014 13:40
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Mine tre på 16, 18 og 21 år sover godt ;-) ...men er et helvete å få opp om morgenen? LarsB
|
|
|
01/12/2014 13:50
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
Det gjelder nok å ta det med ro, men samtidig hadde det ikke blitt mange treningsøkter på meg gjennom vinteren dersom jeg skulle latt være å trene hver gang jeg var litt snufsen. Det er jo nettopp dette som er så vanskelig. Man får på en måte aldri vite "svaret". Det hadde ikke blitt mange treningsøkter på deg gjennom vinteren dersom du droppet trening ved litt snufsing. Men ville du snufset like mye hvis du gjorde dette til en vane? Jeg har vært heldig de siste årene, og vært ekstremt lite syk. Noe tror jeg skyldes at jeg har prøvd å ha overskudd hele veien. Ikke en gang barnehagebasiluskene bruker å bite på meg, selv når 2 åringen kommer med snørra si og kliner den utover ansiktet mitt. Jeg har meget god erfaring med å sove ekstremt mye når jeg merker at noe er på gang. Da dropper jeg jobb før lunch, og sover i stedet. (Vi doktorgradsstipendiater har det greit sånn). Etter en slik 4-timers formiddagsdupp opplever jeg gjerne at jeg har kjempelyst til å trene på kveldstid (eller i hvertfall dagen etter), og at overskuddet er tilbake igjen. Dagen etter er alt ved det normale.
|
|
|
[Re: larsb]
02/12/2014 07:23
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Mine tre på 16, 18 og 21 år sover godt ;-) ...men er et helvete å få opp om morgenen? LarsB Spot on!
|
|
|
02/12/2014 07:27
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
For egen del går treninga bra. Kjører 2 - 3 økter med ett langt drag per økt. Er oppe på 40 min nå. Merker det er tøffere for hodet enn for beina. Derfor må jeg mentalt være på plass når jeg tar øktene.
Sykler i tillegg 2 turer ute på sti eller asfalt. Blir ikke så mye mengde. Men bra med kvalitet. Blir mere langrenn og styrke utover nå.
|
|
|
02/12/2014 08:21
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kjører du kun ett langt drag pr. økt Erling ? Noe styrketrening i tillegg ? For ikke å nevne det unevnelige ( styrketråkk ...) ?
|
|
|
02/12/2014 12:47
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
Det er virkelig ikke meningen å kverulere eller pirke i gamle innlegg, Erling, men nå har det seg sånn at jeg er litt "autist" på dette området..
Derfor lurer jeg på følgende: Har du endret mening angående testing, intensitetsstyring og pulsmåling osv, har vi snakket forbi hverandre, eller synes du bare det er kult å slenge ut bastante forenklinger? Jeg sikter da til dine, etter mitt syn, overforenklede og/eller bastante innlegg i starten av den pågående diskusjonen (Erling 1 og (til dels) Erling 2), sammenliknet med de fornuftige og saklige innleggene mot slutten (Erling 3 og Erling 4). Jeg kunne nok sakset flere innlegg, men dette var kanskje nok for å fremme poenget..
Erling 1: Jeg skjønner ikke hvorfor dere stresser med denne pulsen når dere kjører etter watt. Kast pulsklokka i dass og kjør etter wattsonene. Det blir jo helt feil å blande inn puls når dere trener etter watt. Pulsen blir det den blir. Dere trener uansett riktig så sant dere ligger i riktig wattsone.
Erling 2: Et lite tips. Prøv å gjøre trening litt enklere ;-)
Erling 3: Hvis du opplever de lange sone 3 dragene som at du får lang restitusjonstid så kjører du de for hardt. Mye av poenget er at du skal kjøre de med litt lav intensitet slik at du orker mange minutter i sonen i uka. Jeg er påpasselig med at jeg aldri kommer over terskel slik at jeg ikke bygger noe særlig med syre.
Erling 4: Jeg trener etter watt basert på FTP beregnet ut fra 20 min test. Men for å holde kontrollen på syra så har jeg på pulsbelte. Jeg passer på å holde meg under pulsterskel for å ikke bygge for mye syre.
Edit: Jeg tipper at den mest sannsynlige forklaringen ligger at vi har snakket forbi hverandre, og at "de to grupperingene" ("overanalytikerne" mot "overforenklerne") egentlig var ganske enige, men brukte forskjellige ord.
Redigert av EHAa; 02/12/2014 12:51.
|
|
|
[Re: HeavyDude]
02/12/2014 14:58
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kjører du kun ett langt drag pr. økt Erling ? Noe styrketrening i tillegg ? For ikke å nevne det unevnelige ( styrketråkk ...) ? Kun ett langt drag per økt. Samler tid i sone 3 gjennom uka. Kjører 40 min nå. Øker på opp til 60 min. Trener kun kjernemuskelatur overkropp. Styrketråkk har jeg null tro på, så det gjør jeg ikke.
|
|
|
02/12/2014 15:06
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er virkelig ikke meningen å kverulere eller pirke i gamle innlegg, Erling, men nå har det seg sånn at jeg er litt "autist" på dette området..
Derfor lurer jeg på følgende: Har du endret mening angående testing, intensitetsstyring og pulsmåling osv, har vi snakket forbi hverandre, eller synes du bare det er kult å slenge ut bastante forenklinger? Jeg sikter da til dine, etter mitt syn, overforenklede og/eller bastante innlegg i starten av den pågående diskusjonen (Erling 1 og (til dels) Erling 2), sammenliknet med de fornuftige og saklige innleggene mot slutten (Erling 3 og Erling 4). Jeg kunne nok sakset flere innlegg, men dette var kanskje nok for å fremme poenget..
Erling 1: Jeg skjønner ikke hvorfor dere stresser med denne pulsen når dere kjører etter watt. Kast pulsklokka i dass og kjør etter wattsonene. Det blir jo helt feil å blande inn puls når dere trener etter watt. Pulsen blir det den blir. Dere trener uansett riktig så sant dere ligger i riktig wattsone.
Erling 2: Et lite tips. Prøv å gjøre trening litt enklere ;-)
Erling 3: Hvis du opplever de lange sone 3 dragene som at du får lang restitusjonstid så kjører du de for hardt. Mye av poenget er at du skal kjøre de med litt lav intensitet slik at du orker mange minutter i sonen i uka. Jeg er påpasselig med at jeg aldri kommer over terskel slik at jeg ikke bygger noe særlig med syre.
Erling 4: Jeg trener etter watt basert på FTP beregnet ut fra 20 min test. Men for å holde kontrollen på syra så har jeg på pulsbelte. Jeg passer på å holde meg under pulsterskel for å ikke bygge for mye syre.
Edit: Jeg tipper at den mest sannsynlige forklaringen ligger at vi har snakket forbi hverandre, og at "de to grupperingene" ("overanalytikerne" mot "overforenklerne") egentlig var ganske enige, men brukte forskjellige ord. Jeg trener etter watt. Men jeg bruker pulsbelte kun for å ha en pekepinn på hvor jeg ligger. Blant annet for å unngå å bygge for mye syre, Men det er watten som styrer intensiteten. Men jeg kunne godt ha kuttet ut pulsbeltet. Mest bare for en liten kontroll. Ja, jeg prøver å gjøre ting enkelt. Derfor kjører jeg ett langt drag per økt basert på watt. Samler tid i sone 3 uten å bygge noe særlig syre. Jeg er påpasselig med å ligge under terskel. Som sagt før er dette med ett langt drag nytt for meg i år. Men jeg har trua på dette opplegget. Så får vi se til våren om det har funka. Jeg venter med mer intens trening til februar.
|
|
|
02/12/2014 15:11
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ok, jeg hadde 1 t 38 i forrige uke i sone 3 + 13 min i sone 4 ( drifter opp ) , på tre økter. 7* 7-drag går greit, men f.eks 2*20 på en økt sliter jeg med.
|
|
|
[Re: HeavyDude]
02/12/2014 15:16
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ok, jeg hadde 1 t 38 i forrige uke i sone 3 + 13 min i sone 4 ( drifter opp ) , på tre økter. 7* 7-drag går greit, men f.eks 2*20 på en økt sliter jeg med. Det å kjøre ett langt drag sitter mye i hue. Det løsner etterhvert. Blir tøff i hua av slike økter. Så start med 20 min og øke på f. eks.
|
|
|
02/12/2014 16:03
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Eventuelt start med en intensitet som tar deg relativt lett gjennom 40 minutter. Ikke latterlig lavt, som rolig langtur, men såpass at man gjennomfører. Lurt å bli vant til "distansen".
|
|
|
02/12/2014 16:44
|
birker
Entusiast
|
Entusiast
Eller gjør som meg, kast pulsklokka og glem watt, kjører kun på følelse. Orker ikke alle disse sonene og watt greiene.
|
|
|
[Re: birker]
02/12/2014 17:14
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Føler du at du har hatt fremgang da?
|
|
|
02/12/2014 17:42
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
Tror vi både trener og styrer ganske likt. Jeg kjørte nok litt lettere enn deg forrige måned, og litt tyngre et par uker nå. Den ene stituren din har jeg byttet ut med løping, ellers mye det samme. Kult at du også synes det funker bra så langt. Jeg gleder meg allerede til kveldens økt:)
|
|
|
[Re: birker]
02/12/2014 19:29
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Eller gjør som meg, kast pulsklokka og glem watt, kjører kun på følelse. Orker ikke alle disse sonene og watt greiene. På rulla også?
|
|
|
02/12/2014 20:11
|
birker
Entusiast
|
Entusiast
Har vell perset på det meste i år. Jeg har sansen for litt variasjon i treningen, rører knapt sykkelen før etter birken i mars.
|
|
|
|
|