Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 69 av 94 1 2 67 68 69 70 71 93 94

Hvem bruker Strava?

Re: Hvem bruker Strava? [Re: ØysteinS] #1880369 28/10/2014 13:32
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Min slutsats är också att problemet är strava sin höjdedata som de använder i korrigeringen. Den är inte i närheten av tillräkligt bra för att kunne användas med bra noggranhet (iallafall inte här oppe nord).

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1880851 29/10/2014 13:41
E
erlendisme Offline
Besatt
Besatt
E
Garmin/Strava til rulletrening gjør at jeg ikke får opp "tid i sone". Leser flere steder at dette er fordi jeg ikke beveger meg utenfor "privacy zone".

Har ikke husket å skru av gps'en før øktene. Er det nok å gjør dette? Andre tips?

Du ække voksn før du tør å være barnslig, gammelt jungelord

Trek Fuel EX 9.8, BMC Roadmachine, Cannondale Topstone, Orbea Oiz M10

Sport1 Røyken CyclingTeam
Re: Hvem bruker Strava? [Re: erlendisme] #1880861 29/10/2014 14:04
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: erlendisme
Garmin/Strava til rulletrening gjør at jeg ikke får opp "tid i sone". Leser flere steder at dette er fordi jeg ikke beveger meg utenfor "privacy zone".

Har ikke husket å skru av gps'en før øktene. Er det nok å gjør dette? Andre tips?

Har du krysset av for "Stationary trainer"?

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1880970 29/10/2014 19:37
E
erlendisme Offline
Besatt
Besatt
E
Hvis det er løsningen funker det kanskje bare ikke på tidligere økter?

Neste utfordring er:
Jeg har en Garmin 810 edge, den er koblet til mobilen på hele turen og sanntidssporing funker som fjell. Når jeg kommer hjem fra turen og trykker "lagre" vil den likevel ikke alltid synce med Strava. Det ser ut til å stoppe opp i Garmin sine systemer. Av og til skjer det hvis jeg går inn på gps'en og trykker på opplasting manuelt og av og til funker det ikke i det hele tatt. (= frem med ledning og laste opp på "gamlemåten") Men så hender det av og til at det går av seg selv også da... snodig!

Tips?

Du ække voksn før du tør å være barnslig, gammelt jungelord

Trek Fuel EX 9.8, BMC Roadmachine, Cannondale Topstone, Orbea Oiz M10

Sport1 Røyken CyclingTeam
Re: Hvem bruker Strava? [Re: Trond Vidar] #1880980 29/10/2014 20:12
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: Trond Vidar
gjør det gjerne, null stress det ICON_SMILE

OK, her kom svaret fra Strava Support:
Sitat: Ashley @ Strava
Hi Anders,

There are a few things going on here, but before I delve into that it's important to understand how segment matching works.

When we match you to a segment, we look at your GPS data points in comparison to the segment. When we create your match, we choose the datapoints that fall closest to the segment's start point and end point. Depending on how far apart your datapoints land and how accurately your device records, these matches can vary.

With that in mind, your GPS data will always be different from device to device for the same ride—It's just the nature of GPS technology at this point. Because the app and a Garmin will record different data, we will choose slightly different start and end points.

We never remove paused time from segments because they are competitive in nature, so all matches will include any resting time within those chosen GPS points. In your friends case, it looks like he stopped to rest at the end of the segment and because of the way his datapoints were recorded, we chose a datapoint from that resting time. We always recommend resting well before or well beyond a segment's start and end points for this very reason.

Additinally, we do not allow people to upload two of the same activity to their account without marking one as private or as a workout so I've flagged one of his activities.

I've included some screenshots of the resting time.

Hope this helps!

Best,
Ashley
Strava Support Team

...og her er vedleggene:

Re: Hvem bruker Strava? [Re: slanken] #1881065 30/10/2014 00:26
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: slanken
Folk som forsøpler Strava med telefonapper irriterer noe grenseløst.

Forslår et innlegg her: https://www.facebook.com/landsproblem

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Hvem bruker Strava? [Re: anderfo] #1881119 30/10/2014 07:42
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
Takk!

Det ser jaggu ut som garminen plukket opp mitt bytte av slange. Interessant at det er Edgen som gjør dette og ikke mobilen. Det var ca 100 meter etter at segmentet slutter.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Hvem bruker Strava? [Re: Trond Vidar] #1881135 30/10/2014 08:13
anderfo Online
Besatt
Besatt
Jess. Litt heftig offset kan dukke opp både med mobil og med dedikert GPS. I dette tilfellet (og forsåvidt også det jeg lenket til lenger opp) var det Garmin som var på jordet. Beste måte å unngå dette på er å la GPS-en akklimatisere seg på verandaen/gårdsplassen et kvarters tid før du skal sykle.
Mulig at en farts-/kadenssensor også kan hjelpe, det er jeg usikker på...

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1881148 30/10/2014 08:37
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Interessant!

Jeg har også sett lignende når slutten av segmentet er ved utgangen av tett skog. Da får noen av "deltakerene" med et par minutter av ventetiden rett etter slutt-linjen, mens andre får nøyaktig tid. Hadde et lite race i vår hvor akkurat det skjedde. Jeg gikk inn og justerte på segmentet til jeg fant et punkt hvor alle gps-dataene hadde "stabilisert" seg. Ser ikke at det var noen stor forskjell på garmin og telefondata der heller.

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Hvem bruker Strava? [Re: vids] #1881323 30/10/2014 12:57
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: vids
Interessant!

Jeg har også sett lignende når slutten av segmentet er ved utgangen av tett skog. Da får noen av "deltakerene" med et par minutter av ventetiden rett etter slutt-linjen, mens andre får nøyaktig tid. Hadde et lite race i vår hvor akkurat det skjedde. Jeg gikk inn og justerte på segmentet til jeg fant et punkt hvor alle gps-dataene hadde "stabilisert" seg. Ser ikke at det var noen stor forskjell på garmin og telefondata der heller.

Denne enkle justeringen du gjorde på segmentet er jo egentlig slik man bør opprette segmentene. Det er dumt å sette sluttpunktet akkurat i det stikrysset hvor folk bruker å stoppe - nettopp fordi mange av dem da får pausen medregnet.
Sett heller sluttpunktet 50-100m før stikrysset!
Denne regelen har mange forholdt seg til en stund, men den burde kanskje skrives med større bokstaver ICON_WINK

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1884373 03/11/2014 15:35
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Er du lei av å se alles turer til/fra jobb, til kiosken, etc? Jeg har sendt inn et ønske:

Quote:
Request #331393:
New privacy setting: "Private for one week". Useful for travels, commutes, etc

I use Strava for EVERY ride, run, hike, etc. I don't want to annoy my (few) followers with all my commutes and short rides, so I set them private. On travels, I often set activities to private, since I don't want everyone to know where I am (and that I am not at home).

For both of these use cases, I would have liked a setting to make the activity private for a short while, then automtically set it public. There could be a checkbox marked "Mark as private, change to public after one week".

This would allow fellow nerds to inspect my mediocrity on all my rides, not matter how short, and it would also make all rides count in challenges, show up on heatmaps, etc. It would also work well for activities logged on travels, as nobody would be able to "stalk" me and know my whereabouts.

Please consider adding this (small) feature, I think it would be very useful.

Hvis der er andre som kunne tenkt seg det, kan du jo sende inn noe lignende, og referere til #331393: https://strava.zendesk.com/requests/new

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1884384 03/11/2014 15:57
T
trondmm Offline
Veteran
Veteran
T
Jeg skulle ønske det var mulig å legge inn E-sykler i strava, og at turer foretatt på disse ikke teller med i resultatlistene. Nå må jeg merke de som privat, noe som for så vidt funker, men det burde ikke være nødvendig.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1884785 04/11/2014 01:18
L
Lunix Offline
Entusiast
Entusiast
L
Jeg har lagt de fleste tidene mine som er satt nedover skiløyper med fatbike som private. Eller så har jeg laget meg et eget vintersegment. Blir liksom litt feil med Kom ned fra Løvlia satt i mars.
Ser mange andre ikke følger samme opplegg.

ex her
strava-brunkollen-muren

Er vel Alpers som har den reelle Kommen, de andre har juksa. 40km/t i snitt ned den røysa tror jeg ingen klarer på sommeren.

Føler at strava har en mangel her, hadde vært fint å kunne flagge dem som skiløypesykling eller noe sånt.

-------------------------------
NOTS
Re: Hvem bruker Strava? [Re: Lunix] #1884910 04/11/2014 07:50
Trond Vidar Offline
Sitat: Lunix
Jeg har lagt de fleste tidene mine som er satt nedover skiløyper med fatbike som private. Eller så har jeg laget meg et eget vintersegment. Blir liksom litt feil med Kom ned fra Løvlia satt i mars.

ex her
strava-brunkollen-muren

Er vel Alpers som har den reelle Kommen, de andre har juksa. 40km/t i snitt ned den røysa tror jeg ingen klarer på sommeren.

Føler at strava har en mangel her, hadde vært fint å kunne flagge dem som skiløypesykling eller noe sånt.

Denne er satt med piggdekk og knallharde snøløyper. Også opp på snø.

Redigert av Trond Vidar; 04/11/2014 08:00.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: Lunix] #1884915 04/11/2014 07:51
Q
quattro Offline
Ringrev
Ringrev
Q
Nedoversegmenter er tullete uansett, spør du meg. Kan løses ved at alle segmenter som har mer enn 2 eller 3 % negativ stigning slettes.

Lars Olav
Re: Hvem bruker Strava? [Re: Trond Vidar] #1884950 04/11/2014 08:40
L
Lunix Offline
Entusiast
Entusiast
L

ex her
strava-brunkollen-muren

Ok var egentlig ikke sykkeltypen jeg var ute etter, mere muligheten til å ha egne vintersegmenter (både opp og ned)
Blir liksom litt greiere å sammenligne da.

Redigert av Lunix; 04/11/2014 08:43.

NOTS
Re: Hvem bruker Strava? [Re: quattro] #1884960 04/11/2014 08:49
L
Lunix Offline
Entusiast
Entusiast
L
Sitat: quattro
Nedoversegmenter er tullete uansett, spør du meg. Kan løses ved at alle segmenter som har mer enn 2 eller 3 % negativ stigning slettes.

Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg er enig i den der.
Er vel egentlig mest enig, men tror det man oppnår er at mange bare bytter til annet verktøy for registrering.

NOTS
Re: Hvem bruker Strava? [Re: quattro] #1884966 04/11/2014 08:56
sindrer Offline
Besatt
Besatt
Hvorfor?

Sindre R.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: Lunix] #1885023 04/11/2014 09:47
Trond Vidar Offline

ex her
strava-brunkollen-muren

Ok var egentlig ikke sykkeltypen jeg var ute etter, mere muligheten til å ha egne vintersegmenter (både opp og ned)
Blir liksom litt greiere å sammenligne da.

Jeg er 100% enig med deg altså. Det skulle gjerne vært en måte å fikse dette på, men jeg tror det blir vanskelig å gjennomføre. Forholdene i terrengsykling endrer seg hele tiden. Når det er barfrost uten sidestykke blir mange KOM'er satt. Ikke noe snø, bare hardere underlag enn de vanlige gjørmete/myke stiene vi er vant til. Det er kanskje et vindu på 2-3 uker hvert år hvor dette er mulig, i tillegg oppleves syklingen for mange som ekstra kul akkurat da. Det er jo konge å sykle slikt underlag også. Men det representerer ikke mulighetene vi normalt sett har tilgjengelig, og man er sjanseløs mot rekorder satt på slikt underlag.

Re: Hvem bruker Strava? [Re: quattro] #1885098 04/11/2014 11:26
vids Offline
Ivrig
Ivrig

Nedoversegmentene er de eneste som betyr noe for meg dog. Artig om man har satt en bra tid oppover også, men det har ingen praktisk betydning, det er jo tiden nedover jeg måler og prøver å forbedre.

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1885184 04/11/2014 12:44
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Æhhæææ, wræææl, buhu jeg vil være KOM!!!!!11

Alle som slår meg er tapere, dopere, juksere, har medvind, puler for lite, er venneløse, jukser, er flinkere, sykler i felt, sykler om vintern, sykler om sommer, trener for mye, er stygge....

I min teig har Laurens Ten Dam, Niki Terpstra, Kwiatkowski, Taylor Phinney og Lars Petter Nordhaug umuligjort enhver suksess!

Strava burde gjøre noe med det!

No added style
Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1885193 04/11/2014 12:54
L
Lunix Offline
Entusiast
Entusiast
L
Hehe, den fortjente jeg ICON_WINK

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde valgt en litt annen formulering en juks.
Den var feil, jeg ser det.

Fortsatt kunne jeg dog tenkt meg en flagging av vintertider.

NOTS
Re: Hvem bruker Strava? [Re: Christian] #1887245 07/11/2014 15:39
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Sitat: Christian
Er du lei av å se alles turer til/fra jobb, til kiosken, etc? Jeg har sendt inn et ønske:

Quote:
Request #331393:
New privacy setting: "Private for one week". Useful for travels, commutes, etc

I use Strava for EVERY ride, run, hike, etc. I don't want to annoy my (few) followers with all my commutes and short rides, so I set them private. On travels, I often set activities to private, since I don't want everyone to know where I am (and that I am not at home).

For both of these use cases, I would have liked a setting to make the activity private for a short while, then automtically set it public. There could be a checkbox marked "Mark as private, change to public after one week".

This would allow fellow nerds to inspect my mediocrity on all my rides, not matter how short, and it would also make all rides count in challenges, show up on heatmaps, etc. It would also work well for activities logged on travels, as nobody would be able to "stalk" me and know my whereabouts.

Please consider adding this (small) feature, I think it would be very useful.

Hvis der er andre som kunne tenkt seg det, kan du jo sende inn noe lignende, og referere til #331393: https://strava.zendesk.com/requests/new

Jeg bomma visst på hvordan man foreslår ting, men nå er den på riktig sted: https://strava.zendesk.com/entries/58786...ls-commutes-etc

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1888046 10/11/2014 10:31
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hva skal jeg laste ned for å få et bedre kart når jeg bruker strava på sonyen min?

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1889265 13/11/2014 08:38
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
Mulig denne har vært nevnt før, men...

Jeg kjøpte Sony Xperia Z1 compact, blant annet fordi den har ant+ og dermed var jeg i den tro at jeg kunne laste økter fra garmin 910 til den og så opp på strava. Prøvde derfor Garmin Uploader og knota med den en stund uten at det funka i det hele tatt:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.carlopescio.uploader

...nå har jeg imidlertid sett at det har kommet en annen app som sørger for denne kommunikasjonen, nemlig Ant Uploader

https://play.google.com/store/apps/details?id=fr.jgu.sportwatchuploader.full

Den har jeg nå testet og den ser ut som den funker. Ser fram til å slippe å bruke PC og ant-stick kombinert med Garmin Express ICON_SMILE

Kanskje et tips som andre også kan dra nytte av?

Re: Hvem bruker Strava? [Re: Joar71] #1889302 13/11/2014 09:52
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Joar71
Mulig denne har vært nevnt før, men...

Jeg kjøpte Sony Xperia Z1 compact, blant annet fordi den har ant+ og dermed var jeg i den tro at jeg kunne laste økter fra garmin 910 til den og så opp på strava. Prøvde derfor Garmin Uploader og knota med den en stund uten at det funka i det hele tatt:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.carlopescio.uploader

...nå har jeg imidlertid sett at det har kommet en annen app som sørger for denne kommunikasjonen, nemlig Ant Uploader

Den har jeg nå testet og den ser ut som den funker. Ser fram til å slippe å bruke PC og ant-stick kombinert med Garmin Express ICON_SMILE

Min nye Samsung Galaxy tab S har også ANT +. Må prøve dette ICON_SMILE

- Stefan
Re: Hvem bruker Strava? [Re: Joar71] #1892328 21/11/2014 06:58
esv Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Joar71

Supert tips!
Hvilke Garmin-enheter funker dette med egentlig? Funker for eksempel Fenix? Alle Forerunners?

Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1892440 21/11/2014 10:30
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
Vet ikke, men man kan jo teste først med Lite-versjonen som er gratis.

https://play.google.com/store/apps/details?id=fr.jgu.sportwatchuploader.lite

Re: Hvem bruker Strava? [Re: Joar71] #1892636 21/11/2014 16:11
C
campafanatic Offline
Entusiast
Entusiast
C
Vet ikke om dette er blitt diskutert tidligere i tråden.. Men er det noen måte å få strava fitness and freshness til og også ta med løpeturer, nå som du kan bruke heartrate til å få vurdert treningene dine opp mot denne funksjonen? Får bare registrert sykkelturene mine i grafen for fitness and freshness.

Cannondale Flash 29er HM1
Cannondale Supersix Evo
Cannondale CAAD9 CX
Tacx Genius
Re: Hvem bruker Strava? [Re: MortenML] #1893188 23/11/2014 21:19
T
TaNielsen Offline
Entusiast
Entusiast
T
Se denne..
http://www.strava.com/activities/222395555

Får plasseringer på segmenter via rulla..

Side 69 av 94 1 2 67 68 69 70 71 93 94

Moderator  support