Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 23 av 28 1 2 21 22 23 24 25 27 28

Tesla Model S

Re: Tesla Model S [Re: vids] #1874654 16/10/2014 05:58
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 329
T
tech8 Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
T
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 329
Sitat: vids
Sitat: tech8
Formel 1 dekk i dimensjon 325/50-13 er ikke lavprofil selv om forholdstallet er 50.
Hadde det vært 325/50-20 (alså 20 toms felg) hadde det vært i nærheten av lavprofil.



Ordet lavprofil kommer av profilen (altså tallet 50) og har ingenting med størrelsen på felgen å gjøre eller mengden gummi.

Noen sier at alt under 82 profil er lavprofil, mens andre kilder sier man må under 70-profil som lavprofil I gamle dager var det bare racingbiler som hadde såpass lav profil. Så også for formel-1. Nå ville det nok være fornuftig å revidere tallene noe, siden dekkteknologien har gått videre og ethvert bildekk har under 70 profil ICON_SMILE



Da nøyer jeg meg med å si meg uenig i det.

Det er ingen som mener formel-1 dekk er lavprofil i dag. I praksis er det dekksidehøyden i forhold til felgdiameter som er avgjørende for hva vi oppfatter som lavprofil. Profilbrøken sier ikke nok alene.

Redigert av tech8; 16/10/2014 05:59.
Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1875204 17/10/2014 04:52
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266
Espen Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2001
Innlegg: 16,266
Standardekk på mellomklassebiler biler før i tia, var 195/65-15

205/55-16 har overtatt der, så jeg vil si at alt under dette, kan kalles lavprofil.

Feks 225/45-17


e


*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Tesla Model S [Re: Espen] #1875217 17/10/2014 05:56
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 329
T
tech8 Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
T
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 329
Så du mener alså at 325/50-13 (et fomel-1 bakdekk) er lavprofildekk?

Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1875230 17/10/2014 06:26
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Stein Offline
Yozo Fanboy
Offline
Yozo Fanboy
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Etter den klassiske definisjonen (som sier at dekk med lavere enn 82-profil, men la oss oppdatere til 70 eller 60-profil, da) så er de det, men de er langt fra lave.

Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1875292 17/10/2014 07:42
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 329
T
tech8 Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
T
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 329
Det vil jeg si er en definisjon som utelukkende gjelder personbildekk. Den egner seg ikke til å beskrive spesielle dekk som brukes i f.eks. formel-1.

Det snakkes i dag om å -gå over til- lavprofil dekk i formel 1, blant annet har Pirelli begynt testing av et nytt 18-toms dekk. Her vil naturligvis profiltallet bli ekstremt lavt, men i praksis vil det oppleves som normalt lavt.

Redigert av tech8; 17/10/2014 07:43.
Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1875294 17/10/2014 07:43
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Stein Offline
Yozo Fanboy
Offline
Yozo Fanboy
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Det er en eldgammel definisjon, som selvsagt ikke er logisk i dag. Uansett spiller det ingen rolle. Man får forholde seg til de faktiske dimensjonene.

Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1892185 20/11/2014 17:12
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 1,286
PålGnål Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 1,286


På tide å begynne å trene igjen...
Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1892198 20/11/2014 18:25
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 3,463
Rene Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 3,463
Det viktigste er jo at de tar tak i det. De fikser brukte drive units og stapper dem i biler igjen, går så fint så.

Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1892205 20/11/2014 18:49
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
erling Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
Jeg tenkte når Tesla tok markedet med storm at det nok er lurt å vente litt med innkjøp av en bil med så ny teknologi til ting har blitt litt mere utprøvd. Trolig smart tenkt.




Re: Tesla Model S [Re: erling] #1892209 20/11/2014 18:52
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 3,463
Rene Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 3,463
Hvorfor det? De ordner det jo på garanti. Det er etter garantiperioden er gått ut at risikoen starter.

Re: Tesla Model S [Re: Rene] #1892211 20/11/2014 19:05
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
erling Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
Sitat: Rene
Hvorfor det? De ordner det jo på garanti. Det er etter garantiperioden er gått ut at risikoen starter.


Når en bil må bytte driveruniten to tre ganger før den har gått 50 000 km så vil jeg alltid være engstelig for når det skal skje. Og en ting er sikkert. Det passer svært dårlig når det skjer.




Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1892214 20/11/2014 19:08
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 14
?
Øyvind.h Offline
Fersking
Offline
Fersking
?
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 14
Jeg har kjørt Tesla Model S siden i fjor sommer. De byttet motoren min i forbindelse med 20.000km service nå i september. Det var en 3-timers jobb, så bilen ble levert på morgenen og hentet samme ettermiddag ICON_SMILE

En ting er sikkert - kjører man Tesla må man leve med de merkeligste påstander i media, og det er alltid det negative som fester seg. Eks hevdes det fortsatt at Tesla brenner, fordi hele 3 biler har tatt fyr etter kraftige kollisjoner ICON_LAUGH

Re: Tesla Model S [Re: Øyvind.h] #1892240 20/11/2014 20:02
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
G
GeirK Offline
More than words
Offline
More than words
G
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
Sitat: Øyvind.h
Eks hevdes det fortsatt at Tesla brenner, fordi hele 3 biler har tatt fyr etter kraftige kollisjoner ICON_LAUGH


Hvor hevdes dette?


"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Tesla Model S [Re: GeirK] #1892245 20/11/2014 20:12
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 14
?
Øyvind.h Offline
Fersking
Offline
Fersking
?
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 14
Sitat: GeirK
Sitat: Øyvind.h
Eks hevdes det fortsatt at Tesla brenner, fordi hele 3 biler har tatt fyr etter kraftige kollisjoner ICON_LAUGH


Hvor hevdes dette?

I diverse kommentarfelt ICON_SMILE Selv VG-artikkelen i dag nevner branner allerede i første avsnitt, noe som understøtter folks oppfatning om at bilen brenner. Selv om det er snakk om tre solide kollisjoner i fjor en gang.

Re: Tesla Model S [Re: GeirK] #1892248 20/11/2014 20:18
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,167
sl500 Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,167
Sitat: GeirK
Sitat: Øyvind.h
Eks hevdes det fortsatt at Tesla brenner, fordi hele 3 biler har tatt fyr etter kraftige kollisjoner ICON_LAUGH


Hvor hevdes dette?


Følger du overhode med i nyhetsbilde?
Prøv å google Tesla+brann.
Noen hundre tusen treff (på norsk) på 3 bilbranner sier vel at dette er en smule overdrevet?

Redigert av sl500; 20/11/2014 20:24.
Re: Tesla Model S [Re: sl500] #1892335 21/11/2014 07:31
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
G
GeirK Offline
More than words
Offline
More than words
G
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
Sitat: sl500


Følger du overhode med i nyhetsbilde?
Prøv å google Tesla+brann.
Noen hundre tusen treff (på norsk) på 3 bilbranner sier vel at dette er en smule overdrevet?


Ja. jeg følger med i nyhetsbildet. Det at det finnes mange treff på dette tilbake i tid, støtter ikke utsagnet "fortsatt hevdes det at Tesla brenner". Jeg husker flere artikler om dette for et år tilbake, men det er mitt inntrykk av at dette ikke er særlig mye omtalt lenger.


"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Tesla Model S [Re: Øyvind.h] #1892336 21/11/2014 07:36
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
G
GeirK Offline
More than words
Offline
More than words
G
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
Sitat: Øyvind.h

I diverse kommentarfelt ICON_SMILE Selv VG-artikkelen i dag nevner branner allerede i første avsnitt, noe som understøtter folks oppfatning om at bilen brenner. Selv om det er snakk om tre solide kollisjoner i fjor en gang.


"Den svært populære modellen har også vært rammet av flere bilbranner." er fakta. Å ta med dette faktum i en artikkel som handler om nye problemer for Tesla, er helt naturlig. Dersom man ikke liker fakta, har man et problem med å forholde seg til virkeligheten.

"Tre solide kollisjoner"
Solid kollisjon?: http://finance.yahoo.com/news/another-tesla-caught-fire-while-


"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Tesla Model S [Re: GeirK] #1892339 21/11/2014 07:39
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
gare Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
Sitat: GeirK
Sitat: Øyvind.h

I diverse kommentarfelt ICON_SMILE Selv VG-artikkelen i dag nevner branner allerede i første avsnitt, noe som understøtter folks oppfatning om at bilen brenner. Selv om det er snakk om tre solide kollisjoner i fjor en gang.


"Den svært populære modellen har også vært rammet av flere bilbranner." er fakta. Å ta med dette faktum i en artikkel som handler om nye problemer for Tesla, er helt naturlig. Dersom man ikke liker fakta, har man et problem med å forholde seg til virkeligheten.

"Tre solide kollisjoner"
Solid kollisjon?: http://finance.yahoo.com/news/another-tesla-caught-fire-while-


Solid som i kraftig kanskje?


Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Tesla Model S [Re: gare] #1892349 21/11/2014 08:01
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
G
GeirK Offline
More than words
Offline
More than words
G
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
Ja, sånn forstod jeg det også, men det å stå til lading i en garasje kvalifiserer ikke til betegnelsen "solid kollisjon"

Det er forsåvidt heller ikke å kjøre over et tilhengerfeste som har ramlet av en annen bil, synes jeg. Når det som ville ødelagt bunnpanna og/eller eksosanlegget i en bensinbil, får en Tesla til å ta fyr, er det jo relativt oppsiktsvekkende.


"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Tesla Model S [Re: Øyvind.h] #1892354 21/11/2014 08:07
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
sveinaa Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
Sitat: Øyvind.h
Jeg har kjørt Tesla Model S siden i fjor sommer. De byttet motoren min i forbindelse med 20.000km service nå i september. Det var en 3-timers jobb, så bilen ble levert på morgenen og hentet samme ettermiddag ICON_SMILE

En ting er sikkert - kjører man Tesla må man leve med de merkeligste påstander i media, og det er alltid det negative som fester seg. Eks hevdes det fortsatt at Tesla brenner, fordi hele 3 biler har tatt fyr etter kraftige kollisjoner ICON_LAUGH

Du føler deg stigmatisert?
Tror ikke akkurat at det er det at det er en el bil som er grunnen til at det skrives om denne bilen denne gangen. Til og med en bil som ble drevet av fossilt drivstoff ville blitt nevnt om vitale deler av motoren måtte skiftes etter så kort tid.
Tror du pressen har konspiratoriske motiver mot Tesla? ICON_WINK


Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1892360 21/11/2014 08:21
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910
Kjartandaddy Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910
Nå snakker jeg ikke spesielt om denne saken, men journalister skal sørge for at avisen/nettstedet har flest mulig lesere (kjøpere). Dvs de er selgere. Gode selgere vet å selge riktig produkt til riktig tid. De beste selgerne har gode kontakter i bransjen. Kontakter kan være folk i et pr-byrå, eller f eks Ø. Stray-Spetalen. Spetalen har egeninteresse av å motarbeide elbilsatsingen i Norge, da han har interesser i hydrogen. Journalist kan alle kalle seg, er ingen beskyttet tittel. Er skremt over hva enkelte ser ut til å mangle av basiskunnskap, bevisst eller ikke for å selge flere aviser.


Big wheels keep on turning
Re: Tesla Model S [Re: Kjartandaddy] #1892367 21/11/2014 08:38
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607
Dan Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607
Jeg tror det er så enkelt som at Tesla er en klikkgenerator for nettavisene. Norges mest solgte bil i en periode slik at det er en masse eiere som må klikke på alt som handler om Tesla og enda flere som er misunnelige fordi de ikke har råd til Tesla og dermed muligheten til å kjøpe luksusbil til Nille-pris før avgiftene blir jevnet ut om noen år (min antakelse) og disse ønsker da å lese alt negativt om Tesla så de kan si "godt jeg ikke var så rik dum at jeg fikk det for meg å kjøpe en slik".

Re: Tesla Model S [Re: Kjartandaddy] #1892379 21/11/2014 09:02
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
sveinaa Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
Sitat: Kjartandaddy
Nå snakker jeg ikke spesielt om denne saken, men journalister skal sørge for at avisen/nettstedet har flest mulig lesere (kjøpere). Dvs de er selgere. Gode selgere vet å selge riktig produkt til riktig tid. De beste selgerne har gode kontakter i bransjen. Kontakter kan være folk i et pr-byrå, eller f eks Ø. Stray-Spetalen. Spetalen har egeninteresse av å motarbeide elbilsatsingen i Norge, da han har interesser i hydrogen. Journalist kan alle kalle seg, er ingen beskyttet tittel. Er skremt over hva enkelte ser ut til å mangle av basiskunnskap, bevisst eller ikke for å selge flere aviser.

Du tror ganske mye på konspirasjonsteorier eller?


Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Tesla Model S [Re: Dan] #1892383 21/11/2014 09:07
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
sveinaa Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
Sitat: Dan
Jeg tror det er så enkelt som at Tesla er en klikkgenerator for nettavisene. Norges mest solgte bil i en periode slik at det er en masse eiere som må klikke på alt som handler om Tesla og enda flere som er misunnelige fordi de ikke har råd til Tesla og dermed muligheten til å kjøpe luksusbil til Nille-pris før avgiftene blir jevnet ut om noen år (min antakelse) og disse ønsker da å lese alt negativt om Tesla så de kan si "godt jeg ikke var så rik dum at jeg fikk det for meg å kjøpe en slik".


Er nok så enkelt at dette er en nyhet på samme måte som bremseproblemene til Toyota. I tillegg er produktet er nytt, har solgt over all forventning, pluss en eier som personlig tar ansvar for feilene også har man de som eier en Tesla som ofte har tillagt kjøpet et imaginært liksom motiv, mens de i realiteten kun har kjøpt seg et kult image de måtte bladd opp flere hundre tusen ekstra om de skulle handlet en bil på fossilt drivstoff. Så nyheter om Tesla generer klikk ICON_SMILE

Redigert av sveinaa; 21/11/2014 09:08.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Tesla Model S [Re: sveinaa] #1892387 21/11/2014 09:12
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910
Kjartandaddy Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910
Sitat: sveinaa
Sitat: Kjartandaddy
Nå snakker jeg ikke spesielt om denne saken, men journalister skal sørge for at avisen/nettstedet har flest mulig lesere (kjøpere). Dvs de er selgere. Gode selgere vet å selge riktig produkt til riktig tid. De beste selgerne har gode kontakter i bransjen. Kontakter kan være folk i et pr-byrå, eller f eks Ø. Stray-Spetalen. Spetalen har egeninteresse av å motarbeide elbilsatsingen i Norge, da han har interesser i hydrogen. Journalist kan alle kalle seg, er ingen beskyttet tittel. Er skremt over hva enkelte ser ut til å mangle av basiskunnskap, bevisst eller ikke for å selge flere aviser.

Du tror ganske mye på konspirasjonsteorier eller?


Nei, syns bare det er dårlig journalistisk arbeid når Spetalen i debatt mot Fredric Hauge på NRK ikke får ett eneste kritisk spørsmål om sine egeninteresser i hydrogen.


Big wheels keep on turning
Re: Tesla Model S [Re: sveinaa] #1892388 21/11/2014 09:14
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910
Kjartandaddy Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910
Sitat: sveinaa
Sitat: Dan
Jeg tror det er så enkelt som at Tesla er en klikkgenerator for nettavisene. Norges mest solgte bil i en periode slik at det er en masse eiere som må klikke på alt som handler om Tesla og enda flere som er misunnelige fordi de ikke har råd til Tesla og dermed muligheten til å kjøpe luksusbil til Nille-pris før avgiftene blir jevnet ut om noen år (min antakelse) og disse ønsker da å lese alt negativt om Tesla så de kan si "godt jeg ikke var så rik dum at jeg fikk det for meg å kjøpe en slik".


Er nok så enkelt at dette er en nyhet på samme måte som bremseproblemene til Toyota. I tillegg er produktet er nytt, har solgt over all forventning, pluss en eier som personlig tar ansvar for feilene også har man de som eier en Tesla som ofte har tillagt kjøpet et imaginært liksom motiv, mens de i realiteten kun har kjøpt seg et kult image de måtte bladd opp flere hundre tusen ekstra om de skulle handlet en bil på fossilt drivstoff. Så nyheter om Tesla generer klikk ICON_SMILE


Ja. Et kult image var mitt hovedmotiv :-)


Big wheels keep on turning
Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1892392 21/11/2014 09:19
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
De som tror at å kjøre Tesla er så forbanna miljøvennlig må nesten ta seg en realitetssjekk. Utslippene ved å produsere en Tesla m/batteripakke gir like stort avtrykk som en vanlig dieselbil har HELE sin levetid.

Nå skal det flys 300 nye motorer i uka til Norge, pga produksjonsfeil, miljøvennlig..

En annen ting, hva i alle dager skal man gjøre med batteripakkene når de er ødelagt om 10 år? Dette er jo spesialavfall, det blir jo berg på berg med batteridunger.


You are what you eat...mmm nuts
Re: Tesla Model S [Re: Hoaas] #1892396 21/11/2014 09:24
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Sitat: Hoaas
Utslippene ved å produsere en Tesla m/batteripakke gir like stort avtrykk som en vanlig dieselbil har HELE sin levetid.


Dette er en påstand som jeg har sett flere steder, i ulik form men alltid uten gyldig kildehenvisning.

Har DU en god kilde her?


Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Tesla Model S [Re: Hoaas] #1892412 21/11/2014 09:39
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,677
silverwrx Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,677
Sitat: Hoaas
De som tror at å kjøre Tesla er så forbanna miljøvennlig må nesten ta seg en realitetssjekk. Utslippene ved å produsere en Tesla m/batteripakke gir like stort avtrykk som en vanlig dieselbil har HELE sin levetid.

Nå skal det flys 300 nye motorer i uka til Norge, pga produksjonsfeil, miljøvennlig..

En annen ting, hva i alle dager skal man gjøre med batteripakkene når de er ødelagt om 10 år? Dette er jo spesialavfall, det blir jo berg på berg med batteridunger.


1. Har du kildehenvsining fra en kilde som ikke er betalt av fossile interesser? Er eksosen på din bensin/dieselbil så veldig miljøvennelig. Realitetsjekk. Er leting etter oljem, bygging av rigger, blowout, utslipp, elektrisk produksjon med gassturbiner på rigger, pumping, distribusjon, rafinnering, distribusjon, og så pumpe drivsoffet inn i bilen din (eller den like energikrevende hydrogen) så utrolig miljøvennelig. realitetsjekk. ja. jeg er skremt over at vi lar oljebransjen gjøre "hva de vil". Om det er olje i flytende form, eller kull i fast form. Hvorfor er brenning av flytende varianten så jævla miljøvennelig, men kull ikke? Jeg forstår det ikke. Du som har et evolusjonsbilde burde virkelig skjønne noe.

2. Motorer flys over. Som alle andre deler, på vanlige rute fly med cargo. En driveunit(DU) motor veier ikke mye mer enn sydenbagasjen. Og hvem har ikke fått med sag at Porsche har tilakallt samtlige siste GT3 pga motorfeil. Men den var ikke så farlig, bilene begynte bare å brenne opp.

3. Brukte batteripakker på 10år har fortsatt 70% restkapasitet og er ikke halvveis i livssyklusen enda. Det er stor etterspørsel etter brukte batterier. De brukes til energiutjevning i elnettet. Du kan bruke de i huset ditt (solceller på taket og batteribank i kjelleren). Da kan du levere overskuddstrøm til elnettet, forsyne bilen din med energi, istedet for å kjøpe strøm, selv i kalde norge er det mere sol produserer du mer energi inn i 6mnd enn det en enebolig forbruker med solceller på taket. Men hovedsvaret, brukte elbil batterier er etterspurt i batteribanker da de ikke er halvveis i levetiden sin.

Verden går fremover. Bare litt sakte noen ganger, og noen henger litt etter.

Du kan ikke slå stikkontakten hjemme i distribusjon til 2.- "literen". Hydrogen er bare et nytt bensin, dyr distribusjon.

Re: Tesla Model S [Re: Hoaas] #1892413 21/11/2014 09:40
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910
Kjartandaddy Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910
Sitat: Hoaas
De som tror at å kjøre Tesla er så forbanna miljøvennlig må nesten ta seg en realitetssjekk. Utslippene ved å produsere en Tesla m/batteripakke gir like stort avtrykk som en vanlig dieselbil har HELE sin levetid.

Nå skal det flys 300 nye motorer i uka til Norge, pga produksjonsfeil, miljøvennlig..

En annen ting, hva i alle dager skal man gjøre med batteripakkene når de er ødelagt om 10 år? Dette er jo spesialavfall, det blir jo berg på berg med batteridunger.



Alle de ødelagte batteriene vil bli brukt til å lage nye demninger, helst i Finnmark, slik at vi får produsert nok strøm til bilparken i Norge.


Big wheels keep on turning
Side 23 av 28 1 2 21 22 23 24 25 27 28

Moderator  support