Sukk, nå husker jeg noen av utfordringene med rulletouren, siden er ikke mobiltilpasset... Om jeg angrer på at jeg ikke fikk lagt nettverk ut i boden..
Hvilken rulle anbefales om man skal kaste seg med (og når man egentlig trenger pengene til temposykkel)? Hvordan er det med stabilitet på programvare etc nå?
Personlig mener jeg Fortius rulla er et veldig godt verktøy med mye bra software som gjør rulleøktene til en mye bedre trening enn vanlige manuelle ruller. Fortius ruller er sikkert å få kjøpt på bruktmarkedet.
Huff - må jeg virkelig prøve å få satt opp en XP-maskin i år også da...installerer orginal programvare fra Tacx, diverse oppdateringer...all verdens tilleggsprogrammer og ting som kjører i bakgrunn her og der - Nei, i år tror jeg at jeg står over, dessverre.
Maskinen min gikk i bakken en kald vinterdag i fjor og det frister egentlig lite å gå gjennom hele pakke for å prøve å få dette til å virke igjen.
Fortiusen fungerer forresten fint uten rulletour også, men jeg må si at rulletouren har gjort treningen mer motiverende på kalde vinterdager.
Er et par år siden jeg var med sist. Har fått ny pc i mellomtiden og tenker med gru på hvordan jeg skal komme igang i år. Er det noen som er særdeles tålmodige og med teskjepedagogikk erfaring som forbarmer seg over meg og kan gi meg eninnføring i hvordan jeg får rulla opp og gå på min nye pc med win 8.1?
Hvis jeg skjønner det riktig, risikerer jeg å måtte mikke og makke med pc, drivere, inkompatibilitet og windows (grøss).. Da blir det å fortsette med den frittstående jeg har, uten rulletour.
Rullen er testet for første gang denne høst/vinter, 7 år gammel fortius funker som en kule fortsatt :-) Ser ikke poenget med å bytte denne ut. Når er det oppstart?
Tja - hvorfor ikke? Har fremdeles den gamle XP-haugen stående, men nettverkskortet er ikke lenger kompatibelt med virkeligheten. Hva heter denne kjørefila og hvor finner jeg den etter en kjøring..?
Vi har også fått inn vår første Gran Fondo kjøring!!
Jepp, kjørte en tur allerede første dag, men det var ikke stort å skrive hjem om. Jeg hadde nok en dårlig dag, og i tillegg startet jeg alt for hardt. Måtte ta det mer rolig allerede etter et par mil, og fra halvveis og inn var det bare snakk om å fullføre (hadde veldig lyst til å stå av opp den siste bakken).
Får vel prøve å ta en tur til i løpet av høsten, men denne gang skal jeg ta det MYE mer rolig fra starten av.
Hm, bare tre stk inne på Imagic enda. Er det aktuelt å slå sammen begge klassene snart?. Forskjellen mellom rulletypene er kanskje ikke større enn variasjonen innad blant Fortius rullene, dekktrykk osv.
en viss lengde på resultatlista synes jeg er viktigere. fordeler og ulemper er det i stort monn både i landeveiskonkurranser og strava også.
Bah, så enkelt var det selvfølgelig ikke. Avi-filen hos rullesykling.com er korrupt, så jeg er fortsatt på jakt etter Tryvann-filene dersom noen har de.