Holder å montere en annen ramme derfra Men har ikke prøvd den ennå. Den ser bra ut og alt virker å være bra.
Men har sett på amerikanske forum at kinesere generelt er dårlig på kundeservice om det skjer noe med rammen under transport, eller under produksjonen. Så dette er noe å være obs på.
Det er ikke mange som skriver standover height på geometri. I øvrig nesten samme geo som scale 900
Holder å montere en annen ramme derfra Men har ikke prøvd den ennå. Den ser bra ut og alt virker å være bra.
Men har sett på amerikanske forum at kinesere generelt er dårlig på kundeservice om det skjer noe med rammen under transport, eller under produksjonen. Så dette er noe å være obs på.
Kan du være litt mer konkret på hva du legger i "er dårlig på kundeservice"?
Scott Spark RC 2011 Hard Rocx Equilibrium Cambrium Discimus 2007
"dårlig på kundeservice" trenger ikke å bety at de er grinete eller negative, men at språkbarrieren blir for stor. Jeg sendte mail til en rammeleverandør og spurte om de har den-eller-den ramma i størrelse ditt-og-datt på lager. Svaret var at jeg skulle oppgi ordrenummeret mitt, så skulle han se hva jeg hadde bestilt. Og på spørsmål om styrerøret er 1 1/8 tomme er svaret at nei, det er 26 tommer. Osv. Sjarmerende før man har bestilt noe, men sikkert ganske slitsomt hvis ramma skal returneres eller reklameres, vil jeg tro.
Det er godt mulig, men Ger refererte til konkrete saker fra andre forum, så jeg er litt nyskjerrig. En del tilfeller jeg har sett virker det å være misforståelser eller litt underlige forventninger som ligger til grunn. For eks. har jeg sett flere som føler seg dårlig behandlet når de får noe feil, returnerer og får refundert beløpet eller ny ramme, men ikke får dekket fraktbeløpet. Man kan sikkert diskutere fram og tilbake, men min erfaring ved kjøp av andre ting er at man som regel må betale returfrakt selv (noe som gjør at stort sett all handel fra "langt borte" til en utfordring når det er noe galt - dette gjelder ikke minst også hifi utstyr) Er det slike tilfeller også Ger refererer til, eller er det andre typer saker?
Redigert av TEK; 26/10/201415:16.
Scott Spark RC 2011 Hard Rocx Equilibrium Cambrium Discimus 2007
Re: kinakarbonramme - hvor kjøper man smartest?
[Re: Ger]
#187958727/10/201406:43
Jeg har bygget to fra LTBIKE en 29er og en 27,5. 29 LTK 023 ramme 20 " med fult XT og 27,5 med fult XO og FSA trippelkrank Bilde på Alibaba på min ramme De er brukt i tre år og ikke en feil. Hadde en kjempe velt i Birken Med 4 brudd i kraniet og 3 ribbein, men på sykkelen var det kun en dropout og sete som måtte skiftes.
Har nå bygget en ny fra dene her, er lettere og stivere, men kvaliteten vet jeg ikke enda foreløbig er alt ok, men den er ikke blitt hard testet enda.
Bernt
Redigert av Berntjk; 29/10/201420:45.
[Re: Berntjk]
#188098929/10/201420:25
Har bygget en 1020g med dropout lett og stivere enn min gamle fra ltbike, men har ikke mange km på den enda Bernt
Har bygd på samme ramme. Husker ikke helt nøyaktig vekt på ramma, men det var under kiloen i small. Ferdig sykkel var så vidt under 9 med dempegaffel. Foreløpig godt fornøyd, men har ikke fått testa skikkelig ennå. Er forøvrig grei plass til 36t RF drev i midtre posisjon på en XT- krank.
Håvard
[Re: HåvardE]
#188114730/10/201408:29
Hvilken størrelse har du på din? Jeg vurderer stl 21 men kan ikke finne standover height på geometri. Hvis du får plass til 36T så burde min raceface next sl crank med 36T passe og.
Har bygget en 1020g med dropout lett og stivere enn min gamle fra ltbike, men har ikke mange km på den enda Bernt
Har bygd på samme ramme. Husker ikke helt nøyaktig vekt på ramma, men det var under kiloen i small. Ferdig sykkel var så vidt under 9 med dempegaffel. Foreløpig godt fornøyd, men har ikke fått testa skikkelig ennå. Er forøvrig grei plass til 36t RF drev i midtre posisjon på en XT- krank.
Som vanlig mange meninger og følelser om disse kina-rammene.
Jeg kjøpte min IP-056 direkte fra xmiplay.com og handlet med Peter. Han var enkel å ha med å gjøre og rask i responsen. Rammen ankom etter et par uker. Boksen var temmelig bulket, men rammen, gaffelen og det resterende var i god stand. Rammen veide omlag 1300 g, så ikke helt i forhold til oppgitt vekt, men eller er jeg veldig fornøyd. 9,7 kg all in, og soleklare personlige rekorder på alle årets ritt :-)
-D-
[Re: n1x0n]
#188203531/10/201416:45
Hvis det var min størrelse du lurte på så er det small. Det er ramma, altså. Husker ikke om standover var med i geometrien, men den var vel ikke så ulik geometrien på mer kjente merker?
H
Sitat: n1x0n
Hvilken størrelse har du på din? Jeg vurderer stl 21 men kan ikke finne standover height på geometri. Hvis du får plass til 36T så burde min raceface next sl crank med 36T passe og.
Da kom min kinaramme i posten. Det tok 16 dager fra bestilling fra Flyxii. 21-tommer/53.5cm, vekt 1270 gram. Girøret bøyd, men det går seg vel til. Nå skal jeg få litt hjelp til å stappe inn kranklagre, og få tak i styrelager. Da jeg hentet den på posten fikk jeg en regning på 83 kroner! Altså ikke moms-gebyret engang. Totalprisen ble 2100 kroner. Nå skal det bli stilig terrengsykkel!
jøss, er det noe nytt? I så fall er det jo genialt, nesten alt sendes jo fra Kina med EMS.
Definitivt ikke noe nytt, det gjelder uansett hvor pakken er sendt fra. Posten.no har dog fått for seg at hvis det er moms på EMS pakker så leverer de ikke på døra, men tvinger deg til postkontoret for å hente. Ikke alle bud/kontor har fått dette med seg riktignok.
Frakttid erfaringer Jeg har bla.a. et Neco styrelager til tollklarering nå, kjøpt fra xmiplay og sendt via EMS. Sendingen til Oslo fra Hong Kong har tatt 2,5 dag. Total forsendelsestid er likevel 6-8 dager. Årsaken er at de fleste carbon-dele levearandører bestiller eksterne deler som f.eks styrelager hos en innenlands leverandør etter bekreftet bestilling fra kunde. Det tar 2-4 dager før de har den og ergo blir total leveringstid 6-8 dager, vel og merke hvis de har carbon-delene på lager.