Er det bare å flytte den gaffelen til en hvilken som helst demper?
Nei, det kan man dessverre ikke. I praksis er man henvist til å bruke bakdemperne som Fox produserer for Specialized
Rockshox har begynt å produsere shocker som passer odde specialized og trek. Mye pga av sponsede ryttere begynt å be om RS på sine Spesh / trek, og de måtte endre på de for å tilpasse, og vips nytt marked å erobre.
Dette er jo en svært god nyhet for oss som har Specialized! Var ikke klar over at RS hadde kommet med slike dempere - mange takk for informasjonen, polkaDOT
EDIT:
Ser på RockShox hjemmesider at de har valgt å lage Monarch RT3 tre millimeter lengre enn den orginale demperen på Stumpjumper. Noen som vet hvorfor?
Redigert av cayman; 09/10/201416:35.
Mountain biking is not about seeking the path of least resistance
Endte opp med en Specialized Enduro Comp 650b 2015. Oppgraderinger er: Comand Post (positivt overrasket) og Butcher Grid bakdekk. (Purgatory tålte ikke slangeløst oppsett særlig bra) Allerede fått logget noen timer på sykkelen og er strålende fornøyd!
3 millimeter stroke eller 3 millimeter eye-to-eye?
Tre millimeter differanse eye-to-eye for min 2013 modell SJ , men jeg ser nå at det bare(?) er to millimeters differanse på 2014 modellene.
2013 Stumpjumper/Stumpjumper EVO har 194x51 på 26 tommer, og 194x48 på 29 tommer.
2014 Stumpjumper/Stumpjumper EVO har 195x51 på 650B, 195x48 på 29 tommer og 195x46 på 29 tommer med carbonramme.
(alt dette iflg Specializeds egne hjemmesider).
Sitat: RockShox
Also available in 197x48 and 197x51 with AutoSag and Specialized mount
EDIT:
Forsket litt videre på dette, og i reservedelskatalogen ser det ut som om det er flere varianter av Monarch/Specialized-demperen enn de som nevnes i sitatet ovenfor.
Redigert av cayman; 09/10/201420:58.
Mountain biking is not about seeking the path of least resistance
Som en kuriositet fra Fox verden så kan jeg nevne at min 2012 Stumpy Comp har en Fox med målene 197mmx48mm, men ved åpning hos Cyklon viser det seg at den egentlig er en dønn standard 200x50, men med en travel-spacer inni. Vips var min kjipe Triad fra 2012 en 2014 CTD Factory med alt dilldall(uten kashima)...
Blir nok denne tøtta til neste år også om jeg ikke vinner i lotto. Har nerrover-ifisert henne med en DSP Dueler coildemper og Works Components styrelager som slakker vinkelen med 1,5 grader. Mulig gaffelen får AVA i løpet av vinteren og så kan det hende hun får nye sko også før snøen forsvinner
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
Enduro S-Works str large 11.8 kg XX1, Traverse SL, DBair CS
Syns det der var veldig lav vekt, greit nok at du har karbon-hjul og sånn, men er det der inkl pedaler, med hvilke/hvor tunge dekk? Float 34 gaffel? Hva er rammevekt med demper?
Enduro S-Works str large 11.8 kg XX1, Traverse SL, DBair CS
Syns det der var veldig lav vekt, greit nok at du har karbon-hjul og sånn, men er det der inkl pedaler, med hvilke/hvor tunge dekk? Float 34 gaffel? Hva er rammevekt med demper?
Sykkelen er dritlett! Har ikke veid ramma. Er inkl Straitline Amp pedaler, og Butcher/Purgatory begge i 2.3 og control casing slangeløst. Er en 34 som står på ja.
En Ghost EBS Amr Lector 2012 model Bygd om til 1x10 med fint fargematchende kjede og drev Shimano Zee gir og xt bremser. Bildet funker ikke på min skjerm, kan hende det funker på din.. Hvis ikke er det bare å trykke på vedlagt fil nederst
Som de siste årene blir det denne gjennom 2015 også. Til tross for litt trangt studentbudsjett får den noen enkle oppgraderinger som den som sårt trenger i vinter.
"You should never underestimate the predictability of stupidity."
Sag nr. 2 er veid til å være 34,6 lbs, dvs. 15,69 i L. Jeg har bestilt denne, og Excel-slanket den med ca. 1 kg med slangeløs konvertering, styre/stem, 1x og Reverb. Det er respektabelt sammenlignet med Pugsleyen jeg hadde, som jeg fikk ned i 15,5kg.