Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Sivile sykkelklær til hverdag og pendling

Re: Sivile sykkelklær til hverdag og pendling [Re: rockphotog] #1863809 26/09/2014 09:39
F
Flylow Offline
Medlem
Medlem
F
Jepp. Utelukkende gode erfaringer ift urban stretch. Og ift andre produkter jeg har fra Endura.

Re: Sivile sykkelklær til hverdag og pendling [Re: rockphotog] #1863891 26/09/2014 11:08
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Hvordan er vannavisingen på de der? Min Levis commuter var også vannavisende fram til første tur i vaskemaskin. Er den der mer holdbar i så måte?

Trønder osv
Re: Sivile sykkelklær til hverdag og pendling [Re: rockphotog] #1863896 26/09/2014 11:12
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
En del slike klær må vaskes med spesialsåpe for å beholde slike kvaliteter. Vanlig såpe er ofte for sterkt.

Re: Sivile sykkelklær til hverdag og pendling [Re: rockphotog] #1864451 27/09/2014 11:27
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Noen forslag til etter-impregnering av slike sykkelspesifikke dongrybukser? Dama på den nærmeste sportsbutikken ville ikke selge meg impregnering for gore-tex da hun ikke kunne garantere for virkningen på andre stoffer enn gore-tex

Trønder osv
Re: Sivile sykkelklær til hverdag og pendling [Re: rockphotog] #1871374 10/10/2014 01:10
S
Stian() Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Chrome har mye fine produkter i denne kategorien:

Overkropp:
http://www.chromeindustries.com/us/en/apparel/mens-apparel/chrome-warmtm/chrome-warmtm-work-shirt

Prøvde denne i butikk for noen dager siden. Regner med den havner i min garderobe når det blir litt kaldere her. Perfekt med "guljakke" på den ene siden. Vrenges for å møte venner på byen. Denne finnes også i vest.

Sko:
http://www.chromeindustries.com/us/en/footwear/city-spd

Ikke så frekke som noen av skoene nevnt tidligere, men stilige nok for meg.

Re: Sivile sykkelklær til hverdag og pendling [Re: rockphotog] #1878589 24/10/2014 08:46
Y
yannsky Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
Y
Hei,

Et innspill til Giro buksene som er nevnt tidligere.

Jeg kjøpte meg et par Mobility trouser - tailor fit i våres.

Jeg har vært godt fornøyd med dem og har brukt dem masse til pendling til og fra jobb (10 km flatt terreng).
Personlig synes jeg buksene er stilige og at de sitter godt uten å stramme for mye (var på forhånd spent på hvordan de ville sitte over sykkellegger). Den har også flere fine løsninger (skjult mobillomme, refleksbånd).

Jeg tok sjansen på å bestille buksen uten å ha prøvd den - tenkte som en annen bruker her at jeg ville prøve først, men så ble jeg utålmodig og kjøpte usett.

Redigert av yannsky; 24/10/2014 08:51.
Re: Sivile sykkelklær til hverdag og pendling [Re: rockphotog] #2628768 16/09/2020 09:07
B
Ben Riddle Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
B
I love cycling with my padded short. By the way in this week i bought a new cycling bell. ICON_GRIN

Re: Sivile sykkelklær til hverdag og pendling [Re: Moonlit] #2628781 16/09/2020 10:10
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: Moonlit
Shoppa leeenge etter ny høst/vinter-sykkeljakke som så stilig ut, og endte opp med denne, bruker det samme skjerfet og jeans på vinteren. (med stillongs!)
799 på LMC på oslo city.

Trust me, it's good. Ikke for varm, god lufting som du regulerer med skjerf , god luftflyt til armhulene så man ikke blir så svett, og du får respekt i trafikken! Jeg kødder ikke, litt tykke ull-blazere er faktisk konge til pendling.

[Linket bilde fra pr0.no]
Ser jo stilig ut. Ankepunktene som gjør at jeg likevel bruker andre klær til jobb:
* Hvor synlig er du i mørket med denne, evt. hvor fester du refleksene?
* Revner den bak/under armene eller bakpå ryggen når du strekker deg fram til styret, eller har du sykkel med veldig oppreist sittestilling?
* Som trønder må jeg jo sykle i regnbukse og regnjakke nesten hele høsten og mye av vinteren, og hvis det eventuelt er tørt på veien på morgenen må jeg uansett være forberedt på å tre regnjakke og regnbukse utenpå når jeg skal sykle hjem igjen. Kan se for meg at det er tricky å få regnjakka mi utenpå en sånn...

Dermed blir det altså stort sett trønderbunad på meg. Dvs. regnjakke og regnbukse, med jeans og genser(e) under.
Velger vanlig vindjakke og jeans på tørre dager, synes å huske at det skjedde for noen uker siden. Eller var det i slutten av juni, tro? ICON_WINK

Re: Sivile sykkelklær til hverdag og pendling [Re: anderfo] #2628805 16/09/2020 11:36
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
ICON_SMILE

Siden Moonlit la ut bildet for syv år siden og ikke har skrevet et innlegg på forumet de siste fire årene, får du kanskje ikke kjapt svar ICON_SMILE

Tråden ble vekket til live av Ben Riddle, som trolig ikke er en skapning av kjøtt og blod. Eller har sykkelklær.

Re: Sivile sykkelklær til hverdag og pendling [Re: Sepeda] #2628806 16/09/2020 11:45
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: Sepeda
ICON_SMILE

Siden Moonlit la ut bildet for syv år siden og ikke har skrevet et innlegg på forumet de siste fire årene, får du kanskje ikke kjapt svar ICON_SMILE

Tråden ble vekket til live av Ben Riddle, som trolig ikke er en skapning av kjøtt og blod. Eller har sykkelklær.

Ser nå at denne tråden er faktisk fra før din tid(registrerting på forumet), Sepada. Her har det vært fisket godt i gammel moro.

Ut på tur!

Re: Sivile sykkelklær til hverdag og pendling [Re: Supermann] #2628809 16/09/2020 12:11
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: Supermann
Sitat: Sepeda
ICON_SMILE

Ser nå at denne tråden er faktisk fra før din tid(registrerting på forumet), Sepada. Her har det vært fisket godt i gammel moro.
Haha, der gjorde jeg en klassisk tabbe!

Men denne tråden fra 2014 er jo forsåvidt ganske ny... Det er jo flere av bidragsyterne her i tråden som var registrert på forumet i 2004 eller tidligere ICON_WINK

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support