Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 21 av 28 1 2 19 20 21 22 23 27 28

Tesla Model S

Re: Tesla Model S [Re: epsilone6] #1874212 15/10/2014 11:46
T
Thorst13 Offline
Entusiast
Entusiast
T
Sitat: epsilone6
Sitat: Thorst13
Sitat: Kjartandaddy
Haters are gonna hate.

Haha! Kaller du meg en "Hater" fordi jeg har personlige ytringer i et offentlig forum?

Det får deg til å høres snurt ut?

Håper du er fornøyd med ditt kjøp og hater absolutt ingenting med bilen din. Men kall en Tesla S for en Tesla S. Som du sikkert ser vurderte jeg en selv i de tidligere faser. Jeg ble ikke overbevist og gikk for en Tysk Kebabrakett isteden.

Forresten, hva var det med resten av posten min som var så ufornuftig? thinking

Dette er hating:

"Haha, kom ned på Jorda igjen, slike sammenligninger blir bare for dumt! Tror dere på dette selv? Jada, den har akselerasjonen, men igjen dette er ventet for en bil med elektrisk drivverk som har alt moment øyeblikkelig tilgjengelig. På absolutt alt annet faller den gjennom om en sammenligner med ovenforstående biltyper. Ikke kom med miljøargumentet, fordi jeg er overhodet ikke overbevist om at den "normale" Tesla eier har kjøpt bilen for å spare miljøet! Du ville ha en sprek og dengang kul bil som du kunne snylte på fellesksapet med:-) "

Omtrent alle hatere uttrykker seg ved personlige ytringer i offentlige forum, skjønte ikke helt den ICON_LAUGH

Ja, det er jo nærmest en selvfølge. Det blir et definisjonsspørmål om hva man ønsker å kalle det. Mitt poeng er at om du forventer at folk ikke har andre meninger i et offentlig forum så blir det litt lettvint å kalle meg en hater fordi jeg har en annen mening. Jeg henviser dog til noen av de tingene jeg synes blir for dumt, men mener ikke at Tesla eiere er dumme av den grunn.

Så for å avslutte, hvis en virkelig ikke bryr seg om hva jeg skrev, bare ignorer det eller skriv et skikkelig svar. cheers

Redigert av Thorst13; 15/10/2014 11:49.
Re: Tesla Model S [Re: Dexter] #1874219 15/10/2014 11:54
T
Thorst13 Offline
Entusiast
Entusiast
T
Sitat: Dexter

Skjønte ikke helt argumentet ditt vdr akselerasjonen. Siden den har annen drivlinje så går det ikke å sammenligne? Akselerasjon er vel en objektivstørrelse.

Var heller ikke klar over at det var et "hat" mot Tesla eiere. Det er vel en like homogen gruppe som innvandrere, svensker og trøndere.

PS Har ikke Tesla, vil heller ikke kjøpe Tesla.

Det er viden kjent siden starten av forrige århundre at en elektrisk motor vil ha en langt bedre utnyttelse av den kraften motoren genrerer kontra en fossilmotor. Motoren sitter jo direkte koblet så man slipper girkasse og mekanisk drivverk. Det blir veldig Epler og Appelsiner selv om begge er er frukter.

Det blir en urettferdig sammenligning begge veier da det er styrker og svakheter i begge motorteknologiene.

Tesla hatet er vel hovedsakelig noe som er skapt av Tesla eierne selv da de tror all kritikk bunner ut i misunnelse eller "Internett er en flopp" mentalitet.

Tesla har gjort masse spennende for bilens framtid og jeg håper de vil overleve da de virkelig store begynner å få opp dampen. Elon Musk er en karismatisk og tøff type som er vant til å lykkes så Tesla vil nok bare bli bedre fremover også.

Redigert av Thorst13; 15/10/2014 12:01.
Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1874225 15/10/2014 11:57
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Hvis jeg skulle kjøpt Tesla, er det SELVSAGT fordi jeg hadde fått ytelser som man vanligvis må betale mye mer for. Drivstofføkonomi, og deretter god miljø-samvittighet ville være en fin bonus.

Er det noen som hater Tesla-eiere på grunn av dette, da?

Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1874235 15/10/2014 12:02
sveinaa Offline
More than words
More than words
Tror Tesla menigheten kjøper Tesla biler fordi de tror det skal gi dem større mulighet på fesjå markedet. Pluss at mange kanskje har et indre ønske om et foto av seg selv sammen med mr Elon Musk.

Helt likt som de som kjøper andre status biler.

Er det så enkelt?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1874239 15/10/2014 12:03
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Du skriver at du ikke har noe imot bilen, men eierne. Du beskriver eierne som selvtilfredse, og bruker sterke adjektiver for å beskrive disse folka med sine store ipader.

Mulig akkurat DU ikke er en hater, og jeg bryr meg ikke spesielt mye om at de finnes heller. Gruppa "Vi som ønsker elbilen dit peppern gror" på FB hadde 3000 likes I ett av innleggene skrev de at de mente det nå var på tide å skru til hatet ett hakk til, med oppfordring om å trekke ut strømledningen fra elbiler som sto på lading. Mulig jeg er preget av å ha lest tilsvarende innlegg tidligere, og tillegger ditt innlegg noen av de samme holdningene. Folk er forskjellige. Jeg driter i hva naboen har i garasjen. Jeg har valgt å kjøre elektrisk først av økonomiske grunner. Etter å ha eid bilen snart ett år, er de økonomiske incentivene overdøvet av bilens andre egenskaper. Alternativet vårt var å kjøpe en dieselspyende 530. En bieffekt av vårt valg, som ble påvirket av statens incentiver, er at jeg har litt bedre samvittighet overfor de i byen som sliter når lufta blir dårlig. Jeg synes det er trist at en bils utseende, kjøreegenskaper og folks oppfatning av selvtilfredse eiere evt påvirker folk til å velge det dieselspyende alternativet.

Ikke et svar til pålgnål altså, men thorst13.

Redigert av Kjartandaddy; 15/10/2014 12:05. Rediger grunn: Svar til

Big wheels keep on turning
Re: Tesla Model S [Re: Kjartandaddy] #1874246 15/10/2014 12:05
sveinaa Offline
More than words
More than words
Du skriver at du ikke har noe imot bilen, men eierne. Du beskriver eierne som selvtilfredse, og bruker sterke adjektiver for å beskrive disse folka med sine store ipader.

Mulig akkurat DU ikke er en hater, og jeg bryr meg ikke spesielt mye om at de finnes heller. Gruppa "Vi som ønsker elbilen dit peppern gror" på FB hadde 3000 likes I ett av innleggene skrev de at de mente det nå var på tide å skru til hatet ett hakk til, med oppfordring om å trekke ut strømledningen fra elbiler som sto på lading. Mulig jeg er preget av å ha lest tilsvarende innlegg tidligere, og tillegger ditt innlegg noen av de samme holdningene. Folk er forskjellige. Jeg driter i hva naboen har i garasjen. Jeg har valgt å kjøre elektrisk først av økonomiske grunner. Etter å ha eid bilen snart ett år, er de økonomiske incentivene overdøvet av bilens andre egenskaper. Alternativet vårt var å kjøpe en dieselspyende 530. En bieffekt av vårt valg, som ble påvirket av statens incentiver, er at jeg har litt bedre samvittighet overfor de i byen som sliter når lufta blir dårlig. Jeg synes det er trist at en bils utseende, kjøreegenskaper og folks oppfatning av selvtilfredse eiere evt påvirker folk til å velge det dieselspyende alternativet.

Jeg har vel ikke sagt at jeg hater Tesla eiere? Jeg skrev bare at det er harry mennekser som gjør biler harry. Synes heller ikke det er drøyt å påstå at Tesla eiere kjøper bil for å dra mus? Da dette er ganske vanlig blant de som kjøper statussymbol biler.

Om jeg tråkket deg på tærne beklager jeg nå uansett det.

Redigert av sveinaa; 15/10/2014 12:06.

Re: Tesla Model S [Re: Stein] #1874248 15/10/2014 12:06
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Stein
Sitat: Dan
Min mistanke er altså fortsatt at disse felgene og dekkene er kjøpt inn kun for å se tøffe ut

Og det er vel helt greit?

Ja, men det er harry. Å endre bilen slik at funksjonen blir bedre og den ser tøffere ut er helt greit. Å endre den slik at funksjonen er uforandret og den ser tøffere ut er greit (f eks lakkere i en sprek farge). Å endre den slik at funksjonen i de fleste tilfeller blir dårligere for å gjøre den tøffere er derimot harry.

Men jeg har vel ikke mye jeg skulle ha sagt i saken all den tid jeg kjørte rundt med slicks på motorsykkelen og måtte stoppe i veikanten hver gang det begynte å regne. ICON_SMILE

Re: Tesla Model S [Re: sveinaa] #1874253 15/10/2014 12:08
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: sveinaa
Tror Tesla menigheten kjøper Tesla biler fordi de tror det skal gi dem større mulighet på fesjå markedet. Pluss at mange kanskje har et indre ønske om et foto av seg selv sammen med mr Elon Musk.

Er det så enkelt?

Statusbiler? Du kan kanskje se for deg at enkelte kjøper biler med gode (i den konvensjonelle betydningen av ordet) kjøreegenskaper fordi de liker å kjøre slike biler, og ikke hovedsaklig pga. en kunstig "status" bilen gir dem? Jeg gjetter at du kanskje ikke er så interessert i bil. (?) Det kunne ikke bry meg mindre hva det motsatte kjønn (Jeg antar det er det du mener med Fesjå-markedet) mener om meg basert på mitt bilvalg, og jeg tror uansett ikke kjøretøyet vil påvirke det i noen grad fra interessante kandidater i den gruppen.

Re: Tesla Model S [Re: sveinaa] #1874254 15/10/2014 12:08
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Nei, var ikke til deg.

Har merket lite til økt tilgang til mus. Men naboen har fått rotter i huset. Han kjører Leaf...

Re: Tesla Model S [Re: Stein] #1874257 15/10/2014 12:10
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: PålGnål

Man kan jo lure på hvorfor Formel 1 ikke har lavprofildekk.

De har det ikke av flere grunner.

Den viktigste er nok at dekk er lettere enn felg, og at litt volum gir veigrep, lavere rullemotstand og litt ekstra ettergivenhet. ...Men nå kan nok ikke F1-dekk sammenliknes med høyprofildekk som Hvermansen har tilgang til.

Lavprofildekk på gatebiler er nok i stor grad en motegreie, men tilgangen på sporty dekk i høyere profil er jo ikke så god, og dessuten ser det litt noldus ut. Nå snakker jeg om "lavprofildekk" med anvendelig høyde, da, ikke nødvendigvois 20-profil. 40-45-profil på 225mm dekk eller større, på 17-18" og oppover gir helt akseptabel komfort.

Her er en litt info om Dunlops dekk for BTCC 2014. Disse dekkene er nok mer relevant for typiske gatebiler enn F1 dekk.

http://www.btcc.net/2014/03/18/dunlop-introduces-new-developments-for-2014-btcc-tyres-2/

Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1874260 15/10/2014 12:12
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Ser ut som lavprofildekk for meg.

Re: Tesla Model S [Re: Kjartandaddy] #1874264 15/10/2014 12:14
T
Thorst13 Offline
Entusiast
Entusiast
T

Ikke et svar til pålgnål altså, men thorst13.

Hmmmm.....mulig jeg utrykte meg litt uklart i akkurat dette avsnittet av posten du refererer til. Dette er mer observasjoner av ting som blir sett/sagt og gjelder selvsagt ikke alle eierne. Men, at det er litt "menighetstilstander" rundt denne bilen kan ikke benektes. Det er nok mange som lar seg irritere eller ler litt inni seg angående akkurat det. Det var vel heller ikke de sterkeste adjektiv som ble misbrukt i denne sammenhengen?

Jeg har forøvrig bilen du refererer til og hovedgrunnen for meg var at det rett og slett er en bedre totalpakke for meg og min familie. Vi trenger rekkevidden og stasjonsvogen, i tillegg synes jeg den virker langt bedre skrudd.

Jeg er forøvrig ikke medlem av noen grupper som hater elbiler da vi også har en Miiiiiauuuu som bil #2. ICON_SMILE

Redigert av Thorst13; 15/10/2014 12:18.
Re: Tesla Model S [Re: Stein] #1874267 15/10/2014 12:15
sveinaa Offline
More than words
More than words

Er det så enkelt?

Statusbiler? Du kan kanskje se for deg at enkelte kjøper biler med gode (i den konvensjonelle betydningen av ordet) kjøreegenskaper fordi de liker å kjøre slike biler, og ikke hovedsaklig pga. en kunstig "status" bilen gir dem? Jeg gjetter at du kanskje ikke er så interessert i bil. (?) Det kunne ikke bry meg mindre hva det motsatte kjønn (Jeg antar det er det du mener med Fesjå-markedet) mener om meg basert på mitt bilvalg, og jeg tror uansett ikke kjøretøyet vil påvirke det i noen grad fra interessante kandidater i den gruppen.

Om det ikke hjelper hvorfor kaller man da tøffe biler for f...magneter da? Ingen ild uten røyk vet du? Og selv om man ikke er med i Tesla menigheten selv så må det da gå an å synes at de har lykkes godt med designet?

Jeg er ikke veldig opptatt av bil, men jeg eier en bil da. Kunne egentlig tenkt meg en til. Kanskje en veteranbil fra tidlig 80 tall med FIA godkjenning så jeg kunne kjørt Monte Carlo eller noe. Hadde vært artig.

Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1874269 15/10/2014 12:17
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
530 er jo en kongebil, og tyskerne vet hvordan de setter sammen deler til en bil, i større grad enn amerikanerne. Jeg har en 40 år gammel BMW selv, og der henger fortsatt de fleste delene der de skal.

Re: Tesla Model S [Re: sveinaa] #1874271 15/10/2014 12:19
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy

Om det ikke hjelper hvorfor kaller man da tøffe biler for f...magneter da?

Folk tror mye rart, og enkelte fjortiser i enkelte miljøer lar seg sikkert lokke av råneren med den tøffeste bilen. "interessante kandidater", skrev jeg.

Uansett betyr altså ikke det at det er derfor kjøpere av en gitt sportsbil/premiumbil kjøper den. Mange kjøper den sikkert pga. statussymbolismen, men ikke alle.

Re: Tesla Model S [Re: sveinaa] #1874278 15/10/2014 12:25
J
JayTe Offline
Ringrev
Ringrev
J

Om det ikke hjelper hvorfor kaller man da tøffe biler for f...magneter da? Ingen ild uten røyk vet du?

Jeg har eid bil med 550 hk og verd absurd mye penger, og det eneste det er magneter på er røykende og brennevinsdrikkende yngre gutter!

Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1874283 15/10/2014 12:29
T
Thorst13 Offline
Entusiast
Entusiast
T

Redigert av Thorst13; 15/10/2014 12:32.
Re: Tesla Model S [Re: Stein] #1874290 15/10/2014 12:39
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: PålGnål

Man kan jo lure på hvorfor Formel 1 ikke har lavprofildekk.

De har det ikke av flere grunner.

Den viktigste er nok at dekk er lettere enn felg, og at litt volum gir veigrep, lavere rullemotstand og litt ekstra ettergivenhet. ...Men nå kan nok ikke F1-dekk sammenliknes med høyprofildekk som Hvermansen har tilgang til.

Moderne formel 1 biler bruker dekkene som fjæring/dempere også. Dette går greit siden de kjører på fine baner. I Rally må man ha fjærer/dempere med lang vandring i tillegg.

Meeeen, profilen på et Formel-1 dekk er nok relativt lav allikevel, siden de er såpass brede og profilen er et forholdstall mellom bredde og høyde.

Tror ikke man bør sammenligne med Formel-biler når man skal finne ut hva som er et godt oppsett for gatebiler.

I rally så kjører du med lavprofildekk i asfaltrally, og høyprofildekk på grus og snø.
Men banedekk/slicks har såpass stive dekksider at de ikke trenger å være maks lavprofil. Det du vil unngå er at dekksiden bøyer seg så mye at dekket mister grep. Noe vil det jo bøye seg, så da må man sette opp camber på hjulene tilsvarende summen av krenging og dekk-vegg-flex...

Det er med andre ord kompleks å regne seg frem til hvilken profil som er helt optimal, og forskjellig ved forskjellig underlag. Stort sett er de aller laveste profilene mest pynt. Men skjæringspunktet mellom pynt og nytteverdi varierer med underlaget.

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1874293 15/10/2014 12:46
Espen Offline
More than words
More than words
Personlig synes jeg ekstrem lavprodil er harry, men smaken er jo delt.
En annen kjip ting med lavprofildekk er at felgkanten er ekstremt utsatt. Selv forsiktige møter med fortauskanter og den slags koster fort en formue.
Innersiden av felgen også, hvis dekk/feil er breie.

Nei, gi meg en sprek bruksbil, med drift på alle fire, litt bakkeklaring, kvalitet og komfort.

Ser man de store cruicerne på Autobahn, A8, S, 7 serie osv, ser man skjelden lavprofildekk.

e

E

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Tesla Model S [Re: Espen] #1874299 15/10/2014 12:50
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: Espen

Ser man de store cruicerne på Autobahn, A8, S, 7 serie osv, ser man skjelden lavprofildekk.

Vel, jo, men sjelden ekstreme lavprofildekk. Tror ikke noen monterer noe høyere enn 50-profil på disse. ...Og sjelden så høyt heller.

Re: Tesla Model S [Re: Espen] #1874302 15/10/2014 12:51
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Personlig synes jeg ekstrem lavprodil er harry,

Ja - spesielt hvis du setter dem på en bil som ikke kler det, som feks en Passat stasjonsvogn og spesielt hvis du har veldig åpne felger og ikke har bremseskiver som fyller nok av tomrommet. På den Teslaen jeg viste bilde av, synes jeg det passer.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Tesla Model S [Re: Stein] #1874304 15/10/2014 12:52
sveinaa Offline
More than words
More than words

Om det ikke hjelper hvorfor kaller man da tøffe biler for f...magneter da?

Folk tror mye rart, og enkelte fjortiser i enkelte miljøer lar seg sikkert lokke av råneren med den tøffeste bilen. "interessante kandidater", skrev jeg.

Uansett betyr altså ikke det at det er derfor kjøpere av en gitt sportsbil/premiumbil kjøper den. Mange kjøper den sikkert pga. statussymbolismen, men ikke alle.

Jeg vet ikke.

Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1874305 15/10/2014 12:52
Espen Offline
More than words
More than words
F1 hjul har IKKE lav profil på dekkene.

http://www.formula1-dictionary.net/Images/tires_size.png

e

Redigert av Espen; 15/10/2014 12:53.

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1874309 15/10/2014 12:57
E
epsilone6 Offline
Entusiast
Entusiast
E
Regelen er at du kan ha én tomme større felger enn det forbremsene krever med åpne felger og to tommer med mindre åpent design

Re: Tesla Model S [Re: GeirK] #1874310 15/10/2014 12:58
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Synes det kan se ganske bra ut, jeg. Eieren har bare et ønske om å få den noe trauste bilen sin til å se litt tøffere ut:

Re: Tesla Model S [Re: Stein] #1874311 15/10/2014 13:00
sveinaa Offline
More than words
More than words
Synes det kan se ganske bra ut, jeg. Eieren har bare et ønske om å få den noe trauste bilen sin til å se litt tøffere ut:

Det der er ikke biler jeg vil definere som f....magneter assa.

Re: Tesla Model S [Re: PålGnål] #1874314 15/10/2014 13:02
sveinaa Offline
More than words
More than words
BTCC ihht. ngtc regulations bruker 18" felger og 245 x 650 x R18 dekk. Tipper den dimensjonen vil være god på en gatebil og?

Re: Tesla Model S [Re: JayTe] #1874316 15/10/2014 13:04
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: JayTe

Om det ikke hjelper hvorfor kaller man da tøffe biler for f...magneter da? Ingen ild uten røyk vet du?

Jeg har eid bil med 550 hk og verd absurd mye penger, og det eneste det er magneter på er røykende og brennevinsdrikkende yngre gutter!

Hørtes ikke bra ut. Trodde en sånn bil ville dra damer jeg da.

Re: Tesla Model S [Re: Espen] #1874318 15/10/2014 13:08
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
F1 hjul har IKKE lav profil på dekkene.

http://www.formula1-dictionary.net/Images/tires_size.png

e

De har ikke lav profil, men det der tilsvarer jo 50-profil på bakhjulene, og det er "lavprofil", selv om det nok ikke regnes som det ette dagens standarder. ICON_WINK

Re: Tesla Model S [Re: Stein] #1874319 15/10/2014 13:09
Dan Offline
More than words
More than words

Der var det noen gode eksempler på hvor ille det kan se ut ja, takk! ICON_SMILE Hørte jeg noen si leppestift og gris?

Side 21 av 28 1 2 19 20 21 22 23 27 28

Moderator  support