Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 6 1 2 3 4 5 6

Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for?

Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: Papegøyal] #1872488 12/10/2014 14:07
lubb1 Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Papegøyal
Hvorfor er det ingen her som nevner:
norco
commencal (SX?)

Kall meg fjollete, men Commencal har etter min mening skikkelig dølle farger og logoer på syklene sine (rammeformen er dog ikke så verst). Hvis jeg skal kjøpe ny sykkel til massemasse penger så er det digg dersom den ser bra ut og.

Til eksempel.

-----------------------------
lubbduro
www.ibiscyclesnorge.no
Ibis <3
Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: huff] #1872509 12/10/2014 14:58
TAZZZZZ Offline
Avhengig
Avhengig
trodde faktisk det var sykkelbutikken som var importør av commencal i norge , my bad og ser prisene nå er meget konkuranse dyktige ICON_SMILE synts fargene er litt rare ja , men ska vere en god sykkel det også .

leser man dog noen tester på nett i det store utland så er det dog EN sykkel som kommer fram som den klare vinneren både mtp utstyr og pris , men også i bruk og det er yt sin Capra

sorte får*
kjør hardt_kjør stil
kjør MAXXIS uten tvil
drift ! ICON_SMILE
Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: lubb1] #1872533 12/10/2014 16:17
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: lubb1
Sitat: Papegøyal
Hvorfor er det ingen her som nevner:
norco
commencal (SX?)

Kall meg fjollete, men Commencal har etter min mening skikkelig dølle farger og logoer på syklene sine (rammeformen er dog ikke så verst). Hvis jeg skal kjøpe ny sykkel til massemasse penger så er det digg dersom den ser bra ut og.

Til eksempel.

Enig med deg. Commencal er kult på de som er sponset av Commencal. Men å kjøpe en sykkel med de fargene er ikke helt min stil heller.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: lubb1] #1872596 12/10/2014 18:37
Papegøyal Offline
Troll
Troll

I don't have goals. I have a perspective on what I could do well.
Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: huff] #1872600 12/10/2014 18:49
erijon Offline
Ivrig
Ivrig
Pivot får vel også veldig gode tilbakemeldinger. Vurderte en mach6 da jeg skulle kjøpe men synes det ble vanskelig uten norske forhandlere.

Jeg har visst begynt å trene igjen...

Er på utkikk etter:
Spinergy hjul
Coda sykkeldeler
Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: erijon] #1872618 12/10/2014 19:35
H
huff Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
H
Sitat: erijon
Pivot får vel også veldig gode tilbakemeldinger. Vurderte en mach6 da jeg skulle kjøpe men synes det ble vanskelig uten norske forhandlere.

Birk selger Mack 6 for en god pris hvis du forhansbestiller

Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: huff] #1872624 12/10/2014 19:38
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Dæven, Pivot hos Birk. Så ikke den komme. Ålreite priser og.
http://www.birksport.no/index.php?main_p...8hpt41jinrqmc17

Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: huff] #1872635 12/10/2014 20:03
H
huff Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
H
Etter en uke med nettgrubling ble det litt IRL nå i helgen. Testet Ripleyen med forskjellig stemlengder for å få inntrykk av hvilken reach jeg liker. Testet vider en Mack6 i large som har 6mm kortere reach enn Strive i small og en Kona process 153 også i large som har reach på 460mm (12mm lenger enn strive i medium).

Jeg er ikke noe sykkeltester; så ingen grunn til å utbrodere. Var litt glatt og jeg er ikke spess god til å hoppe så det ble med noen små sprett. Men fikk nå kjørt på litt både ned fra Frognesetern og i Barlinåsen.

Kort fortalt: jeg liker lang reach (føltes bedre å ha styret foran seg enn under seg. Har ingen ting med stupe over styret følelsen å gjøre, har aldri bekymret meg. Var mer med hvoran jeg fikk kjørt svingene uten at jeg skjønner hvorfor). Kona´en var leken nok for meg. Koste meg stort på den. Ripley´en er fortsatt rå bra:). Men det er mykere å lande med mer demp.

Sum-up: Strive Cf Race i medium og Ripley´en blir vedens morsomste rundbane/maraton sykkel - og jeg er en heldigris:D

Lært mye om sykler denne uka. Det viktigste var nok at størrelsesanmerkningene small, medium osv ikke er så interessante. Først sjekke Reach så tittet litt på Stack og så kan man titte litt resten hvis man gidder. Mener nå jeg i hvertfall.

Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: huff] #1872673 12/10/2014 20:39
lubb1 Offline
Entusiast
Entusiast
Hvor lang er du da huff? Jeg er 183, men med litt lang overkropp og har inne en bestilling på Strive Race i Large. Usikker på om jeg burde beveget meg mot medium for å få en mer leken sak.

Og hva har egentlig Stack å si for "passformen"?

lubbduro
www.ibiscyclesnorge.no
Ibis <3
Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: lubb1] #1872686 12/10/2014 20:59
H
huff Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
H
Sitat: lubb1
Hvor lang er du da huff? Jeg er 183, men med litt lang overkropp og har inne en bestilling på Strive Race i Large. Usikker på om jeg burde beveget meg mot medium for å få en mer leken sak.

Og hva har egentlig Stack å si for "passformen"?

174cm.

Jeg er ikke noe ekspert på passform. Men Kona´en er ganke lav (rundt 60cm i stack tror jeg det var). det likte jeg. Først og fremst er det vel greit å sjekke i forhold til hvor høyt man ønsker å ha styret. Greit at det ikke blir for høyt og må man slenge på masse spacere blir på en måre reach kortere. Vet ikke helt om det var noe godt svar men det jeg kom på.

Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: huff] #1872693 12/10/2014 21:14
lubb1 Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: huff
174cm.

Jeg er ikke noe ekspert på passform. Men Kona´en er ganke lav (rundt 60cm i stack tror jeg det var). det likte jeg. Først og fremst er det vel greit å sjekke i forhold til hvor høyt man ønsker å ha styret. Greit at det ikke blir for høyt og må man slenge på masse spacere blir på en måre reach kortere. Vet ikke helt om det var noe godt svar men det jeg kom på.

Takk, fett nok svar for min del. Godt å høre at du går for Medium med dine 174 cm. Da føler jeg meg litt tryggere på min Large.

Redigert av lubb1; 12/10/2014 21:18. Rediger grunn: Fjernet tåpelig bruk av hermetegn.

lubbduro
www.ibiscyclesnorge.no
Ibis <3
Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: huff] #1872735 13/10/2014 05:14
erijon Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: erijon

Birk selger Mack 6 for en god pris hvis du forhansbestiller

Det var som f@£n!

Jeg har visst begynt å trene igjen...

Er på utkikk etter:
Spinergy hjul
Coda sykkeldeler
Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: huff] #1872941 13/10/2014 10:51
T
Tollef Offline
Ringrev
Ringrev
T
Etter en uke med nettgrubling ble det litt IRL nå i helgen. Testet Ripleyen med forskjellig stemlengder for å få inntrykk av hvilken reach jeg liker. Testet vider en Mack6 i large som har 6mm kortere reach enn Strive i small og en Kona process 153 også i large som har reach på 460mm (12mm lenger enn strive i medium).

Jeg er ikke noe sykkeltester; så ingen grunn til å utbrodere. Var litt glatt og jeg er ikke spess god til å hoppe så det ble med noen små sprett. Men fikk nå kjørt på litt både ned fra Frognesetern og i Barlinåsen.

Kort fortalt: jeg liker lang reach (føltes bedre å ha styret foran seg enn under seg. Har ingen ting med stupe over styret følelsen å gjøre, har aldri bekymret meg. Var mer med hvoran jeg fikk kjørt svingene uten at jeg skjønner hvorfor). Kona´en var leken nok for meg. Koste meg stort på den. Ripley´en er fortsatt rå bra:). Men det er mykere å lande med mer demp.

Sum-up: Strive Cf Race i medium og Ripley´en blir vedens morsomste rundbane/maraton sykkel - og jeg er en heldigris:D

Lært mye om sykler denne uka. Det viktigste var nok at størrelsesanmerkningene small, medium osv ikke er så interessante. Først sjekke Reach så tittet litt på Stack og så kan man titte litt resten hvis man gidder. Mener nå jeg i hvertfall.

Hvorfor kjøper du ikke bare Kona i stedet for å gamble på Strive?

Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: huff] #1873087 13/10/2014 15:37
TAZZZZZ Offline
Avhengig
Avhengig
http://www.vitalmtb.com/product/guide/Bikes,3/YT/Capra-Comp-1,14534#product-reviews/1930

les denne ICON_WINK

sorte får*
kjør hardt_kjør stil
kjør MAXXIS uten tvil
drift ! ICON_SMILE
Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: huff] #1873099 13/10/2014 16:33
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Først sjekke Reach så tittet litt på Stack og så kan man titte litt resten hvis man gidder. Mener nå jeg i hvertfall.

Problemet er at reach er avhengig av stack, så hvis man har forskjellig stack på to sykler så er det begrenset hjelp i å sammenligne reach.

Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: huff] #1873152 13/10/2014 18:36
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Skjønner ikke helt hvordan stack spiller inn jeg. Kan noen forklare litt mer.
Reach skjønner jeg og fått et bevisst forhold til.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: huff] #1873155 13/10/2014 18:40
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Pgs styrevinkelen vil reach bli kortere med høyere stack og ellers like mål. Setter du ringer under styrefremspringet, vil du få kortere cockpit. Du kan dermed tro at en sykkel er sykt mye lenger enn en annen, men det kan bare være den har kortere styrerør. Dette merker man mer jo slakkere styrevinkel man har. Bruker en kalkis for å sjekke faktisk forskjell. http://bb2stem.blogspot.no/2011/10/stack-reach-calculator-v100.html

Redigert av baronKanon; 13/10/2014 18:41.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: hbakken] #1873156 13/10/2014 18:41
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: hbakken
Skjønner ikke helt hvordan stack spiller inn jeg. Kan noen forklare litt mer.
Reach skjønner jeg og fått et bevisst forhold til.

Jeg blir veldig sliten av å tenke på dette, så jeg linker til denne i stedenfor (:
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1770263

Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: baronKanon] #1873162 13/10/2014 18:52
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: baronKanon
Pgs styrevinkelen vil reach bli kortere med høyere stack og ellers like mål. Setter du ringer under styrefremspringet, vil du få kortere cockpit. Du kan dermed tro at en sykkel er sykt mye lenger enn en annen, men det kan bare være den har kortere styrerør. Dette merker man mer jo slakkere styrevinkel man har. Bruker en kalkis for å sjekke faktisk forskjell. http://bb2stem.blogspot.no/2011/10/stack-reach-calculator-v100.html

Så hvis jeg forstår sånn delvis riktig
Denne Troy i str Large: http://www.devinci.com/bikes/bike_524_scategory_132
vil trolig føles lenger enn denne Spartan i str Large fordi Troy har lavere stack?
http://www.devinci.com/bikes/bike_524_scategory_132

Og for å evnt kompensere for det, så er det så bruke minst mulig spacere under stem for å få en så langt reach som mulig?

Edit: jepp, brukte kalkisen og fikk bekreftet det. Stemmer overens med hvordan jeg har følt begge syklene har vært også.
Men uansett, går fra Medium Troy til Large Spartan neste år.

Redigert av hbakken; 13/10/2014 19:11. Rediger grunn: sjekket sjæl.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: huff] #1873177 13/10/2014 19:19
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Litt like de to linkene, Spartan og Troy har oppgitt ca samme reach, men Spartan har ~1cm mer stack.

Som Kristian sier; Pgs styrevinkelen vil reach bli kortere med høyere stack og ellers like mål.
Senker man styret på Sparan med 1 cm så øker reach, Spartan får da lenger reach, men den blir vel ikke lenger enn at de syklene fortsatt er ganske like.

Vet ikke om du leste linken jeg posta, synes dette sitatet er bra
Sitat: Kontact
Reach is independant of STA, but completely dependant on HT height, which is a largely arbitrary number, comparable to seat post collar height.

If I provided you with two frame set up to be identical, but one had a traditional headset and the other an internal, the stacks would be different, and the bike with the traditional headset would have a longer reach. Yet when you build them and use the same spacers, stem, etc, they are identical.
-OR-
Two bikes with different HT lengths, but everything else is the same. One uses a few spacers and 10 degree stem, the other a -17 to achieve identical positions. HT lengths are very different, so reach is completely different. So was stack and reach useful for comparing the bikes?
http://forums.roadbikereview.com/bikes-frames-forks/stack-reach-258123.html

Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: knut77] #1873220 13/10/2014 20:25
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: knut77

Vet ikke om du leste linken jeg posta, synes dette sitatet er bra
Sitat: Kontact
Reach is independant of STA, but completely dependant on HT height, which is a largely arbitrary number, comparable to seat post collar height.

If I provided you with two frame set up to be identical, but one had a traditional headset and the other an internal, the stacks would be different, and the bike with the traditional headset would have a longer reach. Yet when you build them and use the same spacers, stem, etc, they are identical.
-OR-
Two bikes with different HT lengths, but everything else is the same. One uses a few spacers and 10 degree stem, the other a -17 to achieve identical positions. HT lengths are very different, so reach is completely different. So was stack and reach useful for comparing the bikes?
http://forums.roadbikereview.com/bikes-frames-forks/stack-reach-258123.html

Orket ikke starte å lese hele den tråden, men fint sitat ja! ICON_SMILE

Ettersom jeg har hatt Troy i Medium i år, samt testet både Troy og Spartan i Large synes jeg det er interessant å skjønne hvilke geometri tall som "stemmer" med hvordan jeg føler forskjellene der. Dermed bygger jeg litt mer erfaring på hva slags geometri som passer jeg. Greit å vite for fremtidige sykler.

#NBNL -

Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: huff] #1873424 14/10/2014 10:17
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Den tråden er egentlig ikke så lang, bare et par av innlegga mine der som er litt slitsomt å lese (:

Jeg synes det kan være vel så informativt å se på overrørslengde (ETT). Når man ser på to sykler kan man korrigere for setevinkel ved å trekke fra eller legge til ca en og en kvart cm på overrøret pr grad setevinkel (1* er ca 1,25cm ved 75cm fra kranken).

Eks:
A: HTA73 ETT600mm
B: HTA74 ETT590mm

Hvilken av disse syklene er lengst? Sykkel A ser lenger ut men har slakere setevinkel, tenker vi oss at A har HTA74 må vi trekke fra 1,25 cm på ETT, ny ETT er 587,5mm.

Stack er kanskje et greiere mål å forholde seg til enn reach, men så lenge man sammenligner sykler med samme hjulstørrelse/vandring så er styrerørslengde ganske informativt og. Jeg liker bedre å vite hvor endene på ramma er enn å vite måla med et bestemt stem/styre og avstandsringer.

Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: knut77] #1873588 14/10/2014 12:41
H
huff Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
H
Sitat: knut77
Først sjekke Reach så tittet litt på Stack og så kan man titte litt resten hvis man gidder. Mener nå jeg i hvertfall.

Problemet er at reach er avhengig av stack, så hvis man har forskjellig stack på to sykler så er det begrenset hjelp i å sammenligne reach.

Da har i tilfelle jeg misforstått. Forstår Reach og Stack som mål knytt til rammens geo hvor Reach er horisontal avstand mellom senter krankaksling og overkant overrør, mens Stak er den vertikale avstanden. Og dermed to uavhengige størrelser.

Men begge vil jo naturligvis påvirke sittestilling.

Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: Tollef] #1873593 14/10/2014 12:44
H
huff Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
H
Sitat: Tollef

hehe - ja tenkte nok den tanken. Men Kona er ikke samme prisleiet og holder til i Bergen (Canyon har service i Moss). Dessuten har jeg lyst på carbon. Striven føles ikke som noen dramatisk gambling. Og så er jeg nysgjerrig på to sykler i ett konseptetet.

Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: huff] #1873618 14/10/2014 12:58
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Det er en fyr som svarer på telefon i Moss. Ikke verksted - såvidt jeg vet.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: huff] #1873620 14/10/2014 12:58
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Altså. Man ønsker at styret skal være ett sted/område med kranken som utgangspunkt - spesielt på nedoverorientert sykkel. Man står jo og sykler nedover, med mindre man har problemer med bein eller ikke kjører så fort/teknisk. Det er vel "alle" enige i.

Stack og reach hører gjerne med hverandre. Man justerer også oftest styrehøyden og -avstanden med distanseringer, stemlengde, stem-vinkel og styreoppsving. Det er da det blir moro! legger du til distanseringer, kommer også styret litt nærmere, grunnet styrevinkelen. Øker du 10mm på stemlengde, vil ikke dette utgjøre 10mm på opplevd reach, da den peker litt oppover p.g.a. styrevinkel. Har du i tillegg vinkel på stemen, vil du få enda kortere reach ved oppovervinkling, og lenger ved nedovervinkling (avhengig av hvor mange grader etc - litt grovt sagt). Setter du på styre med oppsving, vil du i teorien justere kun i høyden, hvis du monterer det helt i vater etter spec. Stort sett blir det litt bakoverlent, og da får du kortere reach. Det kan også nevnes at du ved begrenset lengde på kronerør kan få styret enda høyere med stem med lav klemme enn en med høy klemme og like mye vinkel.

Og sånn går dagan, du mister nattesøvnen, blir grå i hårene, og drømmer om Excel i prøve-feile-prosessen om å fine DITT oppsett.

Det er dog veldig greit å ha excelarket jeg har linket til som et utgangspunkt, og notere dine innstillinger når du er fornøyd. Da kan du sammenligne neste gang du skal ha sykkel og lettere finne størrelse, f.eks.

Eksempel er at jeg nå har et oppsett jeg er passe fornøyd med, notert i excel og lagt inn ny ramme for sammenligning. Da kan jeg i ro og mak bestille ny stem og styre uten å prøve først.

Puh.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: baronKanon] #1873676 14/10/2014 13:42
H
huff Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
H
Det er en fyr som svarer på telefon i Moss. Ikke verksted - såvidt jeg vet.

Beklager det utsagnet. Tok det for gitt. Skjønner ikke helt poenget med bare tlf support.

Klarer dessverre ikke redigere innlegget mitt. For feilmelding i heading.

Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: huff] #1873684 14/10/2014 13:48
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Tollef

hehe - ja tenkte nok den tanken. Men Kona er ikke samme prisleiet og holder til i Bergen (Canyon har service i Moss). Dessuten har jeg lyst på carbon. Striven føles ikke som noen dramatisk gambling. Og så er jeg nysgjerrig på to sykler i ett konseptetet.

Canyon har ikke noe verksted i Moss. Tror det er mer å regne som salgssupport og generell telefonsupport ved trøbbel etter kjøp. Slik jeg forsto det på Pål så forsto jeg det sånn at de bruker verksteder rundt om kring i Norge (altså lokalt) til å utføre service og reklamasjoner?

Har det evt. blitt ny praksis?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: huff] #1873686 14/10/2014 13:49
V
valotunk Offline
Fersking
Fersking
V
Canyon har i hvertfall tilgang på mekaniker i Moss. Jeg hadde min inne der for å se på og fikse noe foring i baktriangelet.

Nedover orientert stisykkel: Hva bør jeg gå for? [Re: baronKanon] #1873689 14/10/2014 13:52
H
huff Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
H
Altså. Man ønsker at styret skal være ett sted/område med kranken som utgangspunkt - spesielt på nedoverorientert sykkel. Man står jo og sykler nedover, med mindre man har problemer med bein eller ikke kjører så fort/teknisk. Det er vel "alle" enige i.

Stack og reach hører gjerne med hverandre. Man justerer også oftest styrehøyden og -avstanden med distanseringer, stemlengde, stem-vinkel og styreoppsving. Det er da det blir moro! legger du til distanseringer, kommer også styret litt nærmere, grunnet styrevinkelen. Øker du 10mm på stemlengde, vil ikke dette utgjøre 10mm på opplevd reach, da den peker litt oppover p.g.a. styrevinkel. Har du i tillegg vinkel på stemen, vil du få enda kortere reach ved oppovervinkling, og lenger ved nedovervinkling (avhengig av hvor mange grader etc - litt grovt sagt). Setter du på styre med oppsving, vil du i teorien justere kun i høyden, hvis du monterer det helt i vater etter spec. Stort sett blir det litt bakoverlent, og da får du kortere reach. Det kan også nevnes at du ved begrenset lengde på kronerør kan få styret enda høyere med stem med lav klemme enn en med høy klemme og like mye vinkel.

Og sånn går dagan, du mister nattesøvnen, blir grå i hårene, og drømmer om Excel i prøve-feile-prosessen om å fine DITT oppsett.

Det er dog veldig greit å ha excelarket jeg har linket til som et utgangspunkt, og notere dine innstillinger når du er fornøyd. Da kan du sammenligne neste gang du skal ha sykkel og lettere finne størrelse, f.eks.

Eksempel er at jeg nå har et oppsett jeg er passe fornøyd med, notert i excel og lagt inn ny ramme for sammenligning. Da kan jeg i ro og mak bestille ny stem og styre uten å prøve først.

Puh.

Syns jeg var bra beskrevet. Likte spesielt begrepet opplevd Reach og Stack. Kjenner man sine ideal "opplevd Reach og Stack" har man vel et godt utgangspunkt for å se på rammestørrelse. Mener bare at det er mer fornuftig å ha et forhold til disse tallene når man titter på rammer/sykler enn small og medium osv. Justeringer med spacere, stem osv må sikkkert alltid til, men greit med en ramme som er i nærheten som utgangspunkt.

Redigert av huff; 14/10/2014 14:17.
Side 4 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support