Megg kolben og se om det er feil på den, er det det må den byttes.
Og nei, sikkerhetsventilen spyler ikke på noen måte bort et belegg på kolben
Jeg har målt med multimeter at det er kontakt mellom det meste(alt tror jeg..), med unntak av jord.
Det er fire tilkoblingspunkter på kolben samt to på siden så jeg antar du da mener man kobler fra tilkobingene til kolben (og selvsagt støpselet) og ser om det gir utslag. Har ikke testet den mens alt var ok så hva bør utslaget være om alt er ok og ikke ok?
I ctc sine heat injection beredere er det en smelte sikring på en av ledningene til elementet, denne må kansje fjerne/kobles vekk... ellers er det en reset knapp på termostaten, rød knapp, trykk på den med en skru trekker og hør etter klikket!
Ps: ikke så lurt å spyle ut med sikkerhetsventilen heller da det ofte setter seg rusk på pakningen i den og den blir stående å dryppe
Trykket på knappen, men usikker på om jeg hørte noe klikk (trykket instinktivt før hjernen fikk med seg at den burde høre om det kom en lyd..)
Sjekket strømmen i kabelen til varmekolben og det var 12-13A noe som er omregnbart til ca 3KW som kolben er spesifisert til. Sikringen er 16A med jordfeil, men det er altså ikke jordfeilvernet som slår ut.
Etter å ha syklet en lengre tur idag og målt litt så har sikringen ikke slått ut på flere timer (noe som ikke var tilfelle tidligere). Samboeren og barna har bemerket at vannet i blandebatteriet på badet var varmere enn tidligere (ved samme instillingen) uten at jeg tenkte over det eller har endret på instillingene..
Takk for innspillene!