Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 9 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Stephen Hawking: Det finnes ingen gud.

Re: Stephen Hawking: Det finnes ingen gud. [Re: Espen W] #1867757 03/10/2014 14:50
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Espen W

I følge de mest pålitelige kildene, dvs et levende, og ikke minst fransk, øyevitne som har møtt dem, så er ikke elohim en entitet, de var og er mange: http://www.rael.org/message

Sjekk det ut, raelianerne er ID fans, dog ikke ungjord.

Ikke ukjent nei, morsom måte å flette sammen Hawking og bibelen; 'what the heck, hvorfor ikke ta med mormonerne og? Ønsker dem lykke til.
Litt tynt å påstå at elohim 'per definisjon' skulle ha vært flertall. Grammatisk flertall kan abolutt diskuteres og semantisk entall er udiskutabelt
Noen ganger er det i hvert fall tydelig en entitet, næremere sagt et menneske, som f.eks. Moses.

Fortsatte ute å fiske? Prøver deg med nytt agn?

Re: Stephen Hawking: Det finnes ingen gud. [Re: Dan] #1871227 09/10/2014 18:18
progres Offline
Besatt
Besatt
Det lå noe uforløst der og gnog og jeg måtte derfor lese gjennom tråden på ny , gjenfant rimeligvis at Dan ganske tidlig skrev

Quote:

En ateist er en som ikke tror at guder eksisterer. En ateist er ikke en som tror at guder ikke eksisterer. Spot the difference.
Man tror på den sterkeste teorien man kjenner til på et gitt område, uten nødvendigvis helt å skjønne den. Man lar den være en del av ens verdensbilde fordi sannsynligheten for at den er riktig ser ut til å være høy, grunnet at folk man stoler på og som skjønner teorien mener at det er den for tiden sterkeste teorien. ..

ok, enig og godt formulert,
for 150 år siden skrev
Sitat: fjodor dostojevski 1821-1881

Jeg har for lengst bestemt meg for ikke å forstå. Hvis jeg ønsker å forstå noe, begynner jeg straks å fordreie fakta, og jeg har bestemt meg for å bli stående ved fakta...

godt formulert det og ... ICON_SMILE

Re: Stephen Hawking: Det finnes ingen gud. [Re: supernalle] #1871323 09/10/2014 21:04
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Side 9 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Moderator  support