Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Baner for Sykkelkross

Baner for Sykkelkross #1863909 26/09/2014 11:24
M
morelli Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Noen som vet om noen egnede baner eller løyper for Sykkelkross i Oslo eller kommunene nord for Oslo? Som er tilgjengelige for hvem som helst?

Re: Baner for Sykkelkross [Re: morelli] #1863922 26/09/2014 11:36
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: morelli
Noen som vet om noen egnede baner eller løyper for Sykkelkross i Oslo eller kommunene nord for Oslo? Som er tilgjengelige for hvem som helst?

Hola mann!

Det er ingen steder på kartet som Oslo kommune eller tilgrensende kommuner har satt av som egne sykkelkrossarenaer på kartet. Spør du noen i offentlig forvaltning om hva det er, tror jeg bare du får hevede øyenbryn.

Når det er sagt, å sette opp en løype for sykkelkross på et dertil egnet arena krever forbausende lite. Og når en kommune eller grunneier ser et sunt og positivt engasjement med en viss form, sier de nesten alltid ja til bruk.

Jeg anbefaler at du tar en tur på Bærumskross på onsdag og ser hvor enkelt det kan gjøres, og hvor lite som skal til for å finne et nytt område.

Bærumskross på facebok

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Baner for Sykkelkross [Re: Alpers] #1863933 26/09/2014 11:57
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Alpers

Hola mann!

Det er ingen steder på kartet som Oslo kommune eller tilgrensende kommuner har satt av som egne sykkelkrossarenaer på kartet. Spør du noen i offentlig forvaltning om hva det er, tror jeg bare du får hevede øyenbryn.

Når det er sagt, å sette opp en løype for sykkelkross på et dertil egnet arena krever forbausende lite. Og når en kommune eller grunneier ser et sunt og positivt engasjement med en viss form, sier de nesten alltid ja til bruk.

Jeg anbefaler at du tar en tur på Bærumskross på onsdag og ser hvor enkelt det kan gjøres, og hvor lite som skal til for å finne et nytt område.

Bærumskross på facebok

Forstår jeg Bærumskross riktig hvis det bare er å møte opp for hvem som helst hver onsdag fremover? Altså uten noen tilknytning til BOC, laber form, skranglete CX, middag som akkurat har passert mellomgulvet osv...

H

Re: Baner for Sykkelkross [Re: kjasmas] #1863963 26/09/2014 12:31
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: kjasmas

Hola mann!

Bærumskross på facebok

Forstår jeg Bærumskross riktig hvis det bare er å møte opp for hvem som helst hver onsdag fremover? Altså uten noen tilknytning til BOC, laber form, skranglete CX, middag som akkurat har passert mellomgulvet osv...

H

Jepp, det stemmer. Helt gratis, kun lek og moro. Sånn som sykling bør være. Ingen spisse albuer heller, men et og annet tre du fint kan dundre inn i.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Baner for Sykkelkross [Re: Alpers] #1864156 26/09/2014 18:18
Gew88 Offline
Veteran
Veteran

men et og annet tre du fint kan dundre inn i.

Å det vil jeg prøve og ICON_SMILE

Re: Baner for Sykkelkross [Re: morelli] #1865575 29/09/2014 16:05
M
morelli Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Takk for svar. Det virker fristende å ta med min nyinnkjøpte sykkelkross sykkel å bli med å prøve. Selv om jeg er nybegynner i den disiplinen høres det ut som jeg er velkommen?😊(til å drite meg ut)

Re: Baner for Sykkelkross [Re: morelli] #1865679 29/09/2014 18:43
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Man må jo bare slenge seg med!
Bli med på syklecross cupen i sportsklassen. Det skal jeg, i de rittene jeg ikke selv er med og arrangerer. - og jeg har ikke egen CX engang. Skal låne en av arrangør. Har ikke bein til å trå fort med heller, men det får jeg ikke lånt noe sted så jeg får klare meg med det jeg har.

Man får det ikke morsommere enn man gjør det til sjæl!! ! ICON_LAUGH

Moderator  support, Valentino