Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Vann i bilen er helt normalt hos Volkswagen

Re: Vann i bilen er helt normalt hos Volkswagen [Re: silverwrx] #1863844 26/09/2014 10:15
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Skal du kjøpe bremseskiver og den slags så får du omtrent de samme billige prisene ved å bestille fra http://altibildeler.no også.

Da har du norsk kjøpslov i tillegg..

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Vann i bilen er helt normalt hos Volkswagen [Re: silverwrx] #1863894 26/09/2014 11:11
T
Tommy D. Offline
Ringrev
Ringrev
T
Sitat: silverwrx
Bilen er levert av Møller ny i 2011, og har full Møller servicehistoikk.

Derfor har den Norgesgaranti.
Men norgesgarantien stopper på 100.000km..

silverwrx - Dette er opprigtig godt ment fra min side. Gjør deg selv den tjenesten og sett deg inn i forskjellen mellom en garanti og en reklamasjon.

Du skal pent gi f... i om "Norgesgarantien" er utløpt ved 100.000km, da den enkelt og greit oversryres av Norsk lov.
Av egen erfaring tar jeg konsekvent ALDRI noe som helst på garanti, så fremt denne ikke er bedre enn hva jeg får gjennon Norsk lov (reklamasjon). Du har en god sak her, men bare gjør det klinkende klart at dette er noe du vil ha utbedret via reklamasjon da bilen er under 5 år, og IKKE gjennom garantien!

Nyttig lenke - http://www.advokat.no/kompetanseomraader/eiendomsrett/kjopsrett/garanti-eller-reklamasjon/

Mer av det samme!

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon

Ta kontakt med NAF eller tilsvarende om du er medlem, så bør denne saken løse seg relativt enkelt.

Mvh. T

Redigert av Tommy D.; 26/09/2014 11:11.
Re: Vann i bilen er helt normalt hos Volkswagen [Re: silverwrx] #1863918 26/09/2014 11:32
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg hadde vært mer bekymret for hvor vannet kom inn enn selve kortslutningen.

Som flere er inne på: med mindre dette er brukerfeil ved at vindu/takluke har stått oppe eller du har kjørt rundt med en åpen 4L Imsdaldunke i bagasjerommet høres dette ut som en relativ grei reklamasjonssak.

Re: Vann i bilen er helt normalt hos Volkswagen [Re: silverwrx] #1863927 26/09/2014 11:44
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Kjørt Passat siden 1998 og har vært en meget fornøyd eier.
Men det hjelper jo deg fint lite.

Jeg ville nok tatt opptil flere runder til med de.
Du sier den har stått ute, har den stått noe sted hvor det f.eks. har dryppet rett ned på bilen fra tak osv?

Treffer sånt "drypp" de rette steder så kan fort drensystemet får mer enn nok å gjøre med å ta unna.

Det skjedde pussig nok på min Subaru en gang i tiden ICON_WINK

Re: Vann i bilen er helt normalt hos Volkswagen [Re: vids] #1863975 26/09/2014 12:44
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Sitat: vids
Skal du kjøpe bremseskiver og den slags så får du omtrent de samme billige prisene ved å bestille fra http://altibildeler.no også.

Da har du norsk kjøpslov i tillegg..

Takk for linken!
Greie priser der (langt lavere enn de fleste rekvisitasjapper), men i mitt tilfelle ca. 3000 inkl frakt vs. ca 1600kr inkl frakt fra Tyskland.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Vann i bilen er helt normalt hos Volkswagen [Re: Tommy D.] #1864014 26/09/2014 13:37
silverwrx Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: Tommy D.
Bilen er levert av Møller ny i 2011, og har full Møller servicehistoikk.

Derfor har den Norgesgaranti.
Men norgesgarantien stopper på 100.000km..

silverwrx - Dette er opprigtig godt ment fra min side. Gjør deg selv den tjenesten og sett deg inn i forskjellen mellom en garanti og en reklamasjon.

Du skal pent gi f... i om "Norgesgarantien" er utløpt ved 100.000km, da den enkelt og greit oversryres av Norsk lov.
Av egen erfaring tar jeg konsekvent ALDRI noe som helst på garanti, så fremt denne ikke er bedre enn hva jeg får gjennon Norsk lov (reklamasjon). Du har en god sak her, men bare gjør det klinkende klart at dette er noe du vil ha utbedret via reklamasjon da bilen er under 5 år, og IKKE gjennom garantien!

Nyttig lenke - http://www.advokat.no/kompetanseomraader/eiendomsrett/kjopsrett/garanti-eller-reklamasjon/

Mer av det samme!

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon

Ta kontakt med NAF eller tilsvarende om du er medlem, så bør denne saken løse seg relativt enkelt.

Mvh. T

Vet.

De har nå hevdet på telefon at garantien utløp på 100.000.
Da jeg hentet bilen så var alt etter 150.000 ikke dekket (den har gått like over). Så kjøpsloven må man virkelig jobbe for. delen skal vare lenger, men vannintrengingen som tok knekken på den. Og vannintrengingen det er mitt ansvar tydeligvis. Uansett.Men det var åpning for sinkslippet, det var bare utrolig lang ventetid for vurdering. Men kjøpslov er kjøpslov.

Er bare å kjøpe seg ut av det og slippe å diskutere. Og prøve å få en time ved juletider til sinkslippet om man klarer å ha en slik bil så lenge.

Re: Vann i bilen er helt normalt hos Volkswagen [Re: Lurifax] #1864015 26/09/2014 13:38
silverwrx Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: Lurifax

Det skjedde pussig nok på min Subaru en gang i tiden ICON_WINK

Stoppet den av vann inn i bilen? Da kjørte du nok i vann dypere enn 80cm ICON_WINK

Det må komme inn vann under parkering. Får kjøre med baksetet oppe og finne årsaken. Selv. Står i parkeringhus på jobben. Og utenfor garasje hjemme. Og det har ikke regnet så mye i det siste. Har vel alle forutsetninger for å komme til bunns i det selv..

Leave no trace - with fatbike

Diamant Apex 29Ltd 6,8kg
Diamant Pinnacle R1 6,6kg
Nakamura BigBob 5.0 MK3 11,6kg
Surly Moonlander (solgt)
Cannondale 1000w..
Re: Vann i bilen er helt normalt hos Volkswagen [Re: silverwrx] #1864021 26/09/2014 13:43
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Uansett så skal vel en bil laget de siste 20 år tåle at det regner?

Re: Vann i bilen er helt normalt hos Volkswagen [Re: silverwrx] #1864027 26/09/2014 13:48
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Ikke soltak?
Ikke takmontert (Fuba style) antenne?

Sjekk tetningslistene langs dørene for skader.

Klips av plastlisten som holder bakkant av headliner og lys under headliner med lykt.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Vann i bilen er helt normalt hos Volkswagen [Re: silverwrx] #1864050 26/09/2014 14:41
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Tex
.. og hva motiverte Mr Subaru til å kjøpe en Passat??

DSG

Har jo mobilitetsgaranti til 2016. Meeen, det er jo bare en henteordning slik at de kan ta seg svingodt betalt. Skulle fått leiebil og dersom feilen ikke lar seg fikse på stedet, det skjedde ikke. Så blir ikke så mobil med den garantien da jeg har vært 3 dager uten bil.

Ikke rart den har oppkobling på telefon til service knapp i taket. Det trengs. Sorry. Bare veldig skuffet, mest over meg selv. Dette visste jeg jo var slik der (Var jo Audimann på 2000 tallet).

Høre hva de sier til sinkslippene som jeg fant under polering. Som samtlige Passater har.

Beklager, men jeg måtte virkelig smile litt her. Antakelig en av de mest bilkyndige personer på forumet som kjøper en bil med hjerte; åh, DSG, bare må ha det!

Bil skal kjøpes med huet, ikke med hjertet.

Men det med tre dager uten bil skjønner jeg ikke helt. Hadde dere ikke flere enn to biler? To Subaruer og en Leaf og hvordan var det med Lotusen?

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support