Flott reaksjon fra Terrengsykkel og Emil; håper det blir nytt prosjekt i stedet

Cred. for dette!
Men jeg stusser litt på svaret fra mange på at slike prosjekter ikke bidrar til økt bruk og slitasje på enkelte stier.
Er heller ikke med på at Barlindsåsen er spesielt utsatt for slitasje, sammenlignet med feks området mellom maridalsvannet og sognsvann.
Først og fremst, blir det for dumt å sammenlikne Barlindåsen, som er et stykke unna byen, med det mest syklede området i hele Oslo (kanskje Norge), med start på Sognsvann / Grinda. Det er en grunn a en av stiene på Høgåsen har fått navnet E6.
Jeg trur ikke det vil verken trekke flere syklister ditt eller bli noe mer slitasje pga dette. For det er mange gode navn folk kan teste seg mot der uansett.
Jeg har syklet i Oslo markaene de siste ti årene og sett utviklingen og økt slitasje. Den er ikke uniform. Kneiken på Årvollåsen som heter PTK er nå nedslitt. Ser man på filmer som har blitt tatt der over tid, ser man utviklingen. For fire år siden, ser man at slitasjen der var vesentlig mindre; men med omdømme til kneiken, har den tiltrukket seg mange som prøver opp og ned mange ganger, og lager nye linjer for å gjøre det lettere.
Søker man på Barlindåsen, ser man det samme. Men med Barlind har det blitt arrangert konkurranser på vinterstid og mye prat ellers.
Om man ikke lar seg overbevise av film, kan man se på Strava Heatmaps, som viser hvor det sykles mye.
http://labs.strava.com/heatmap/#13/10.80649/59.99106/blue/bikeHer ser man at Barlindåsen har nesten samme bruk som E6’en på Høgåsen. !!!
Er Barlind virkelig så mye bedre enn nedkjøringene fra Fagervann, eller ned fra Røverkollen? Sistnevnte er for så vidt også letter å komme til.
Jeg er heldigvis ikke fullt så alene på denne meningen som det virke når man leser svar som over.
NOTS viser vei i Oslomarka
April 27, 2014 at 6:30 •
Mens både turgåere og terrengsyklister sliter på de samme populære stiene nært bebyggelsen, gror milevis av buktende skogsti igjen bare et lite stykke lengre inn i Marka. NOTS Oslo og omegn inviterer derfor til GodTurGuiding bort fra trengsel, våte stihull og stiene der konflikter blir til. De “urørte” stiene er aldri mer en liten sykkeltur unna.