Det er fordi du ikke har god nok kondisjon så du kan gi mer gass. ;-) Men styrke i beina har du garantert nok av for å sykle fort.
For min egen del så er armstyrken det står mest på. Klarer ikke å holde i mot skikkelig når de store slagene kommer. Men det har egentlig alltid vært et problem når jeg kjørte moto cross også. Tynne spaghetti armer er sjelden sterke.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
En kan vel ha god kondis og samtidig bli helt ødelagt i beina? Bakfoten min pleier å være enig med Kristian etter lange, bratte og steinete nedkjøring. Ellers er det ofte kondisen som stopper meg.
Ødelagt i beina blir man jo uansett hvor sterk mann er. Er man ikke fucka i beina etter et ritt så har man ikke tatt i nok. Eneste forskjellen er jo bedre form man er jo fortere går det. Men for de aller fleste som skal bli bedre i en sykkelgren med begranset tid til trening så er ikke styrke på ben veien å gå.
Re: 80Twenty Enduro Series Sammenlagt
[Re: olechr]
#186154722/09/201413:59
Nå som alle rittene i serien har vært, hvilket var det beste 2014?
Oslo var for lite gjennomtenkt
Er det løypene du mener? Eller føler du at vi ikke hadde tenkt generelt?
Om det blir arrangert OsloEnduro neste år så blir det i alle fall ikke i mai om vi skal være i Tryvann, snøen lå for lenge til at vi kom igang med løypene.
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
[Re: Ripen]
#186163722/09/201415:54
Oslo var for lite gjennomtenkt
Er det løypene du mener? Eller føler du at vi ikke hadde tenkt generelt?
Om det blir arrangert OsloEnduro neste år så blir det i alle fall ikke i mai om vi skal være i Tryvann, snøen lå for lenge til at vi kom igang med løypene.
Det er fordi du ikke har god nok kondisjon så du kan gi mer gass. ;-) Men styrke i beina har du garantert nok av for å sykle fort.
For min egen del så er armstyrken det står mest på. Klarer ikke å holde i mot skikkelig når de store slagene kommer. Men det har egentlig alltid vært et problem når jeg kjørte moto cross også. Tynne spaghetti armer er sjelden sterke.
Jeg liker din mobbing av Kristian, men det er nok ikke umulig at du faller for fristelsen til å sammenligne andres behov med egne behov. For Kristian tror jeg nok ikke det skader med litt styrketrening for hele kroppen slik at han også får litt trøkk til å tråkke opp i fart igjen, men i ditt tilfelle er det nok helt riktig å fokusere på overkroppen! I tillegg til at det vil hjelpe deg til å stå i mot slag i utforkjøingene, vil det sikkert bli deilig å være i stand til å få melkekartongen ut av kjøleskapet uten å måtte få hjelp av dama!
He he du har ikke de tjukkeste beina du heller nei. Fordelen er at det blir billig når man må bandsjere da. Ekke så mye som skal til for å komme rundt ;-)
[Re: olechr]
#186182722/09/201421:07
Nei det er helt jævlig. Vurderte å bruke beina faktisk, men tenkte heldigvis før jeg gjorde det. For hadde jeg mistet taket da så hadde jeg fått meg en på kjakkan.
Traktor! Harde varierte løyper, god merking, god stemning.
Generell kommentar etter sesongen er at det altfor lange transporttider. Når man kjører så langsamt som overhode mulig (32-42 utveksling og lav kadens) og man altid har minst 10 min å vente på toppen (eller 20-40 min som i helga) så tar det bort en aspekt fra konkurranseformatet. Om mulig så hadde jeg gjerne sett lengre strekker som er fysisk tyngre og (som det ofte er sørover), men det er jo ikke altid så lett å få til med tanke på stier og logistikk.
På Oslo enduro var transporttiden såpass tight mellom enkelte etapper at de som punkterte gjerne ble et minutt for sene til neste start... De med litt mer teknisk trøbbel måtte bryte.
Personlig så synes jeg for mye fokus på å stresse oppover fjerner litt av det sosiale og morrofaktoren. Var ikke noe problem å nå opp på Oslo-enduro for meg, men jeg slapp heldigvis tekniske problemer. Dog, oppoverbakkene ser jeg kun på som et virkemiddel for å skille sporten fra ren DH, for å favoriserer stisykler overfor DH-sykler, ikke som et mål i seg selv. Andre kan være uenige, men tror de fleste kjører enduro fordi det er gøy, ikke fordi man elsker å sykle fortest mulig oppover...
Er det noe grunn til at mann ikke kunne ha praktisert kjør når du kommer til toppen prinsipp?
Jeg kjørte en av European enduroseries i år. Der var det en maks tid mann måtte innen. Men man kunne kjøre når man kom til toppen.
Det fungerte utrolig bra. Alle som ville sykle sammen kunne sykle sammen. Og ved dårlig vær så slapp man å stå i 30 min på hver topp. Det var bare å komme seg opp og gi gass. Men så klart en maks tid.