Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Doping

Doping #1861472 22/09/2014 12:34
sveinaa Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Kan man uten å miste all sin integritet si at man er for nulltoleranse for doping, men at man samtidig har forståelse for at mange har valgt galt pga. den samtiden de var en del av? Mener ikke at man skal akseptere valgene, men heller vise forståelse for at det der og da ikke var helt sort/hvitt for utøverne. Om det på en måte er legitimt å se det sånn kan man fortsatt ha idoler fra den tid sykkel var inn sauset i doping og det som fulgte med...

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Doping [Re: sveinaa] #1861545 22/09/2014 13:57
Espen E Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: sveinaa
Kan man uten å miste all sin integritet si at man er for nulltoleranse for doping, men at man samtidig har forståelse for at mange har valgt galt pga. den samtiden de var en del av? Mener ikke at man skal akseptere valgene, men heller vise forståelse for at det der og da ikke var helt sort/hvitt for utøverne. Om det på en måte er legitimt å se det sånn kan man fortsatt ha idoler fra den tid sykkel var inn sauset i doping og det som fulgte med...

Liker tankegangen, vet at det er mange som vil være uenig, men_jeg_liker tankegangen.

- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg....
2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International
http://instagram.com/esp1e/
Re: Doping [Re: sveinaa] #1861640 22/09/2014 15:58
K
kodax Offline
Veteran
Veteran
K
Hvis man ønsker å finne ut av dette må man vel først definere hvorfor man vil ha idoler. Deretter får man vurdere om de som var best til å kombinere dop og sykling passer inn i idol-begrepet sitt. Så lenge man ikke fornekter historien, så kan man vel romantisere så mye man vil, men etisk sett er det vel vanskelig å forsvare dette overfor de som valgte å ikke dope seg.

Re: Doping [Re: kodax] #1861646 22/09/2014 16:05
sveinaa Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: kodax
Hvis man ønsker å finne ut av dette må man vel først definere hvorfor man vil ha idoler. Deretter får man vurdere om de som var best til å kombinere dop og sykling passer inn i idol-begrepet sitt. Så lenge man ikke fornekter historien, så kan man vel romantisere så mye man vil, men etisk sett er det vel vanskelig å forsvare dette overfor de som valgte å ikke dope seg.

Selvfølgelig skal man ikke forsvare de som brukte doping. Personlig synes jeg det er lite romantisk ved doping og. Det er mer en tilnærming til alle de timene jeg som ung satt og glanet på sykling på tv. Fra tidlig 90 tall og etter det. Tenker man i de baner går det på en måte an å tenke på det uten å bli umåtelig trist.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Doping [Re: sveinaa] #1861771 22/09/2014 19:44
MoaDude Offline
Medlem
Medlem
Begynte å følge med Tour de France på midten av 90-tallet, og favorittlaget mitt var Festina. Syntes de stod for morsom og offensiv sykling. Mener spesielt det var i 1996 det var mange gode øyeblikk i kampen mellom Festina (Virenque, Dufaux, ...) og Telecom (Riis, Ullrich).

I ettertid kom det jo frem litt av hvert om omtrent alle fra Festina, og jeg er ingen fan av personene på laget lengre. Men er fortsatt litt tilhenger av Festina-laget. Kan ikke forsvare doping på noen måte, men jeg har fortsatt "gode" minner fra Tour de France på 90-tallet ICON_SMILE

Moderator  support