Landevei #14, kom med tilbakemeldinger
|
Landevei #14, kom med tilbakemeldinger
26/08/2014 10:35
|
Alpers
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Landevei nummer 15 kommer i disse dager ut i butikkhyllene.
Vi er stolte av det vi har laget, men vi er samtidig helt avhengig av lesernes tilbakemeldinger på hva de synes. Så hva synes dere?
Her er dere velkommen til å komme med ris og ros, og stille spørsmål om det er noe dere måtte lure på!
Redigert av Alpers; 27/08/2014 05:54.
|
|
|
Re: Landevei #14, kom med tilbakemeldinger
[Re: Alpers]
26/08/2014 11:10
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Den har jeg lest og nytt allerede (fikk den før helgen). Veldig bra utgave, både dine skriverier Alpers fra Katelonia og sykkelkross er vel verdt penga, og liker også veldig godt Haaland/Valentino sine kronikker, og denne her var spesielt bra. Eneste jeg undrer på er hvorfor det ikke er noe Vueltaen stoff (for det Katalonia greiene hadde ingen link til det (bortsett fra samme land og muligens noen etapper toucher området, ikke sjekket ruten så godt).
Informatitv test også, selv om jeg hadde likt å sett enda flere sykler på testen (Merida og Cannondale er vel store her til lands også på dette segmentet) men er vel begrensninger mht tid og gjennomføring + tilgang på sykler kanskje. Men fin test er det.
Hyllesten til Kristoff er kul, men noe uleselig mht skriftfarge, men var vel ikke poenget eller kanskje, budskapet er jo at vi hyller han.
Alt i alt toppers lesing nok en gang, stå på framover:) Landevei og Terrengsykke supplerer hverandre veldig bra synes jeg, dekker mine behov iallefall.
Redigert av oddefa; 26/08/2014 11:17.
|
|
|
[Re: Oddefa]
26/08/2014 18:38
|
Valentino
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Wallentinsen  Hyggelig at slikt faller i smak.
|
|
|
26/08/2014 19:29
|
Bullterrier
Fersking
|
Fersking
Er det ikke nummer 15 nå?  Ikke lest enda, anmelder gjerne når jeg får tak i det.
|
|
|
[Re: Bullterrier]
26/08/2014 19:53
|
goerbi
Ivrig
|
Ivrig
Er det ikke nummer 15 nå?  Ikke lest enda, anmelder gjerne når jeg får tak i det. Du har helt rett, Alpers har blingsa i opprettelsen av tråden 
Hjelperytter for Landevei! Landevei.no TVK Elite
|
|
|
27/08/2014 18:34
|
Lamia
Medlem
|
Medlem
Hei! Alltid kjekt med Landevei! "Noregs vakraste" og alt av testar er veldig veldig bra!!
Men saknar / ynskjer meir om;
1. Fokus / orientering og intervju med unge lovande norske syklistar (ikkje berre proffane våre). Kven er gode på juniornivå?, kva med Skjerping, Eiking og den generasjonen? Meir av slikt.
2. Rittrapport ala, Hamburg Vattenfall (på nett) og den som var tidlegare om Ardennes-classics er digg! Meir av dens slags...
Keep it up!
ROAD: SWORKS Tarmac SL4 Campagnolo Superrecord TT: Canyon Speedmax CF 9.0 PRO @lakatrave
|
|
|
27/08/2014 20:06
|
peterpan
Avhengig
|
Avhengig
Rittrapporter i bladet er ikke veldig god lesning spør du meg. Den slags er ferskvare og passer best på nettsiden. Hva med å "anmelde" turrittene som finnes i norge? Valuta for pengene, organisasjon/logistikk, spennende rute osv. Likte cx-fokuset!
|
|
|
27/08/2014 20:20
|
quattro
Ringrev
|
Ringrev
Utrolig bra med omtaler av diverse turritt rundt omkring og hvordan logistikken fungerer for amatørene. Jeg har lyst til å sykle noen av disse etterhvert, og Hamburg visste jeg ikke om engang før jeg leste artikkelen her. Inspirerer til å dra på tur for å prøve.
I tillegg synes jeg turforslagene i Norge er veldig bra av samme grunn, så fortsett sånn.
Redigert av quattro; 27/08/2014 20:21.
Lars Olav
|
|
|
29/08/2014 07:42
|
JanM
Avhengig
|
Avhengig
Likte artikkelen om CX meget bra, tror dette kan ha potensiale i Norge etter hvert som det kommer flere kortreiste ritt mm.
Viktig med artikler om slikt som både er "nytt og nært".
Mål 2015: Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
|
|
|
29/08/2014 17:32
|
joje
Ivrig
|
Ivrig
Som syklist blir man jo møtt med fordommer om problemer med sexlivet som syklister visstnok skal slite med. I intervjuet med Sondre Holst Enger blir disse fordommene møtt med " Som proff blir det sinnsykt mye reisning......" Jeg er litt usikker på hva han da mener med at det er risikabelt med å få seg kjæreste. :-)
|
|
|
29/08/2014 18:09
|
turbo
Veteran
|
Veteran
Wallentinsens kåserier er det første jeg leser - meget bra som vanlig. Layout, design eller hva det nå heter, bladet frister alltid å lese. Rittrapporter mener jeg også er mer dagsaktuelt og egnet for nett, og ser gjerne at mest mulig av stoffet er varig. Ett ønske er å besøke produsenter, gøy å få se litt bak kulissene. Fokus på CX var bra!
|
|
|
01/09/2014 18:01
|
Gew88
Veteran
|
Veteran
Koster det plasteret virkelig 1300kr eller er det en kommafeil der? 
|
|
|
[Re: Gew88]
01/09/2014 19:18
|
Alpers
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Koster det plasteret virkelig 1300kr eller er det en kommafeil der? Det stemmer. Det er ikke plaster, men små nettingsaker satt inn med noe greier. Har brukt det selv mange ganger, verdt sin vekt i gull.
|
|
|
02/09/2014 12:16
|
thasle
Ringrev
|
Ringrev
Det kan vera mogleg å få kjøpe ett enkelt flak av disse på større apotek. Då er du nede på rundt 10% av prisen. Det geniale er at denne kan ligge på gjennom fleire skift av bandasjer og gir optimale forhold for såret. Eit billegare alternativ er å kjøpa skumbandasjer som for eksempel Mepilex, 3M Foam eller liknande. Dei har litt av dei samme egenskapene, men er mykje billegare.
|
|
|
03/09/2014 20:03
|
CAC
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Landevei er et flott blad, men jeg savner også litt Vueltastoff... :-)
|
|
|
04/09/2014 08:05
|
rockphotog
Besatt
|
Besatt
Jeg liker at bladene er delvis tidløse, slik at de er like fine å plukke opp også flere år etter at de kom. Sånn sett trenger det ikke å være alt for mye veldig aktuelle nyheter. Det er også prisverdig at dere tar fotografi alvorlig.
Kanskje litt mange sider på sykkeltester hvis man ser alle bladene samlet?
"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil
|
|
|
18/09/2014 12:34
|
Celeste
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Som Bianchi entusiast savner jeg litt stoff om dette merket!
Passione celeste
|
|
|
19/09/2014 14:31
|
Rumath
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Skilt ved fødselen? Må si jeg ble overrasket. Første gang jeg kjøper Landevei, og hadde virkelig ikke regnet med "Se og hør stoff". Trykk heller bilder av spennende sykler enn sånt fjas. Tror faktisk jeg foretrekker bilder av dekk før dette. Har akkurat begynt å bla, håper det tar seg opp. 
|
|
|
19/09/2014 15:58
|
Magnoos
Ringrev
|
Ringrev
Fjas er topp, syns skilt ved fødselen godt kan beholdes. Torshov-Jonas og Barte-Sam var helt prima!
Specialized Phenom 155 mm kjøpes
|
|
|
19/09/2014 18:49
|
Morten DMR
Veteran
|
Veteran
Ikke underkategorier, eller mulighet til å skru dem av!!
Stisykling har høyere oppløsning enn dataspill.
|
|
|
19/09/2014 19:14
|
Rumath
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Kanskje det er alderen. Nærmer meg 40, kanskje jeg ikke er i målgruppa.  Greit å finne ut av tidlig, mange flotte sykkelblader å velge mellom.
|
|
|
19/09/2014 19:15
|
vim
Avhengig
|
Avhengig
Er sikkert alene om å mene det, men synes CX ikke har annet til felles med landevei, enn bukkstyrene. Jeg kan styre meg for leserglede om temaet. Skynder meg å tilføye at Landevei og Landevei.no er absolutte favorittlektyrer på norsk!
Redigert av vim; 19/09/2014 21:23.
Ikke så rask, men veldig lite utholden.
|
|
|
[Re: Rumath]
19/09/2014 20:18
|
Valentino
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kanskje det er alderen. Nærmer meg 40, kanskje jeg ikke er i målgruppa.  Greit å finne ut av tidlig, mange flotte sykkelblader å velge mellom. Jeg er 49.  Det som alltid har tiltalt meg med Landevei er at de har vektlagt gleden ved å sykle selv, heller enn Se på proffene-kjøret.
|
|
|
19/09/2014 20:35
|
altitude
Avhengig
|
Avhengig
Støtter Valentino. Synes Landevei et er veldig bra magasin. Helt greit med noe materiale og temaer litt utenfor landeveissykling, slik som cyclocross og humor. Underkategoriene i forumet er litt uvant, men blir helt sikkert bra når jeg blir vant til de. Eneste som irriterer meg er at Alpers insisterer på å kalle cyclocross for sykkelkross 
|
|
|
[Re: vim]
20/09/2014 05:46
|
Alpers
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Er sikkert alene om å mene det, men synes CX ikke har annet til felles med landevei, enn bukkstyrene. Jeg kan styre meg for leserglede om temaet. Skynder meg å tilføye at Landevei og Landevei.no er absolutte favorittlektyrer på norsk! Takk for ris og ros. Kanskje du kan hjelpe oss litt mer? Vi vurderer stadig temasaker som ligger litt på siden, som store eller små saker. Kunne for eksempel saken om sykkelkross vært mer interessant om den hadde vært presentert på en bedre måte, om linken mellom de to grenene hadde vært forklart tydeligere, eller om artikkelen bare hadde vært mer spennende? Det er garantert flere som har meninger om dette. Vi tåler et par ekstra runder på tegnebrettet om det er det som trengs. Saken er også stor, så om en ikke interesserer seg for temaet ser jeg at denne utgaven blir mindre spennende.
|
|
|
20/09/2014 06:46
|
traktoregg
Besatt
|
Besatt
Kanskje det er alderen. Nærmer meg 40, kanskje jeg ikke er i målgruppa.  Greit å finne ut av tidlig, mange flotte sykkelblader å velge mellom. Hvilke (norske) sykkelblader er du mener er så "flotte"?
|
|
|
20/09/2014 07:16
|
Sykkelbob
Besatt
|
Besatt
Ser nesten ut som om "Landevei" er i en god periode igjen. Jeg likte syklecross dekningen. Merker meg at Alpers avviker fra NCF sitt norske offisielle grennavn. Anbefaler at dere finner et rom og blir enige. Samme for meg. Jeg uttaler det "cyclocross" uansett av gammel vane. Jeg synes stoff slik som temasidene om syklecross er veldig bra og gjør bladet mer interessant som lesesstoff. Jeg synes egentlig at bladet kan være rausere på tekst. Det vil gi rom for mer utdypninger og vinklinger på temaene. Jeg synes intervjuene kan være bra. Er enig med tidligere innlegg om at Landevei har et mulighetsrom innenfor norsk amatørsykling. Da tenker jeg ikke på å lage liksom-kjendiser av turryttere, men tenker mer på talentnivået bak proffene. Kan være interessant å kaste et blikk på ungdomsnivået (grasrota) også, i og med det yngler og spirer som bare det i norsk sykling. De fleste blader bruker alt for mye luftig spalteplass til stæsj-runking. Det fremstår for meg som litt dårlig skjult betalt reklame. Typisk sider som presenterer nyheter innen dingseverden - alt fra skrullete dyre pumper og hjulsett, til ting du ikke visste du hadde bruk for (og heller ikke har). Da synes jeg faktisk det er mer elegant med artikler som det svenske bladet har ute med pendler-kit presentert i en bildespesial og som avslører hva slags plagg modellene har og hvor du får kjøpt det til hvilken pris. Sikkert betalt journalistikk det også, men fremstår allikevel mer delikat og interessant og opprettholder i hvert fall en viss respekt for leseren. Jeg synes også nesten alle sykkelblader marsjerer i takt når det gjelder å dekke de store rittene. I perioden hvor alle sykkelbladene er knall gule, omtales de samme etappeprofilene, de samme lagene og de samme rytterne på samme måte, som om man tror at akkurat dette bladet har gjort litt av et scoop. Dersom man mener de store rittene ikke er til å unngå, så hadde det vært fint om "Landevei" hadde klart å finne sin egen unike journalistikk rundt dette og heller bare anta at leseren allerede har det offisielle programmet i bladbunken og sikkert minst ett av de øvrige knall gule blekkene. For å gi litt ros, så synes jeg nettopp ved en anledning at Landevei klarte dette særdeles godt i tema-utgaven om vårklassikerne. Tror de faktisk har klart det kunststykket å lage minst to interessante tema-utgaver om vårklassikerne, når jeg tenker meg om. Det røper en geniun interesse for Benelux-regionen og rittene der nede, og det gjør lesningen hyggelig. Overføre dette til de store etapperittene hadde vært bra. Generelt får jeg litt følelsen av at bladet henter litt inspirasjon fra Roleur, men tør ikke helt avvike fra Procycling-malen. Skal jeg oppsummere, så synes jeg Landevei vinner i mitt hode hver gang det kommer et nummer med mye av det hjerte og sjel man finner feks. i CX teamedekningen, vårklassikerdekningen, retro-artikler og dybdeintervjuer osv. ...og så taper de litt når ting blir mye bilder og lite tekst, mye stæsj-runking og kleine sykkeltester. Litt ris og ros. Men egentlig ligger bladet godt inne på + -siden i forhold til mange andre blader for min del.
|
|
|
20/09/2014 08:21
|
vim
Avhengig
|
Avhengig
Er sikkert alene om å mene det, men synes CX ikke har annet til felles med landevei, enn bukkstyrene. Jeg kan styre meg for leserglede om temaet. Skynder meg å tilføye at Landevei og Landevei.no er absolutte favorittlektyrer på norsk! Takk for ris og ros. Kanskje du kan hjelpe oss litt mer? Vi vurderer stadig temasaker som ligger litt på siden, som store eller små saker. Kunne for eksempel saken om sykkelkross vært mer interessant om den hadde vært presentert på en bedre måte, om linken mellom de to grenene hadde vært forklart tydeligere, eller om artikkelen bare hadde vært mer spennende? Det er garantert flere som har meninger om dette. Vi tåler et par ekstra runder på tegnebrettet om det er det som trengs. Saken er også stor, så om en ikke interesserer seg for temaet ser jeg at denne utgaven blir mindre spennende. Jeg vet jo at CX interessen er relativt stor og ser absolutt at det kan høre hjemme i bladet for veldig mange. Generelt liker jeg at stoffet er variert og at ikke ett tema, enten det er store ritt eller f. eks. CX temaet, dominerer mesteparten av en utgivelse. Samtidig liker jeg at Landevei som oftest gjør det ordentlig, når dere gjør det og ikke kjører for mange lettvinte korttester og "liksomsaker" (typisk "Guide to......") som totalt mangler dybde for lesere vet bare ørlite grann om temaet. Der er mange britiske magasiner skrekkeksempel (som Cycling plus - også det svenske). Det gjelder også andre, britiske magasiner i andre sjangere, som f. eks. What-HiFi. Vet ikke om britiske mannlige lesere generelt er kjent for å lese dårlig og vite lite på forhånd...  Liker blader der stoffet tar med enn to T-bane stopp å lese og som er skrevet av folk med reell brukererfaring og ikke bare redaksjonell tilnærming. Likte Fidelity bedre enn Lyd&Bile, liker Vak bedre enn Alt om Fiske osv. osv. Skulle jeg savne noe konkret, måtte det være en mekkespalte.
Ikke så rask, men veldig lite utholden.
|
|
|
[Re: Sykkelbob]
20/09/2014 10:00
|
Alpers
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Tusen takk for mange presise og gode tilbakemeldinger. Jeg synes stoff slik som temasidene om syklecross er veldig bra og gjør bladet mer interessant som lesesstoff. Jeg synes egentlig at bladet kan være rausere på tekst. Det vil gi rom for mer utdypninger og vinklinger på temaene.
Neste år vil bladene faktisk få 25 prosent mer redaksjonelt innhold, og dette vil gi rom for dette. Det er lov å glede seg, prisen vil være den samme! Jeg synes intervjuene kan være bra. Er enig med tidligere innlegg om at Landevei har et mulighetsrom innenfor norsk amatørsykling. Da tenker jeg ikke på å lage liksom-kjendiser av turryttere, men tenker mer på talentnivået bak proffene. Kan være interessant å kaste et blikk på ungdomsnivået (grasrota) også, i og med det yngler og spirer som bare det i norsk sykling.
Her har vi ikke vært flinke nok. MEN: Portrettintervjuene neste år blir i hovedsak norske, og vi er allerede i gang med Tormod Hausken, og har Vegard Breen og Sven Erik Bystrøm på listen. Vi vil også ta for oss klubber med et slags særpreg, unge talenter og ildsjeler i klubbene. Bladet tåler mer norsk stoff. De fleste blader bruker alt for mye luftig spalteplass til stæsj-runking. Det fremstår for meg som litt dårlig skjult betalt reklame. Typisk sider som presenterer nyheter innen dingseverden - alt fra skrullete dyre pumper og hjulsett, til ting du ikke visste du hadde bruk for (og heller ikke har).
Dette er for mange populært stoff. Vi ønsker å presentere dette med skråblikk, for når skal egentlig bransjen slutte med lettere-stivere-mer aero? Det jeg lurer på er: Om du synes stoffet fremstår som du beskriver i Landevei er det lov å si fra. Det hender vi ser oss blinde selv. Jeg synes også nesten alle sykkelblader marsjerer i takt når det gjelder å dekke de store rittene. I perioden hvor alle sykkelbladene er knall gule, omtales de samme etappeprofilene, de samme lagene og de samme rytterne på samme måte, som om man tror at akkurat dette bladet har gjort litt av et scoop. Dersom man mener de store rittene ikke er til å unngå, så hadde det vært fint om "Landevei" hadde klart å finne sin egen unike journalistikk rundt dette og heller bare anta at leseren allerede har det offisielle programmet i bladbunken og sikkert minst ett av de øvrige knall gule blekkene.
Her har vi mer å gå på. Nå eier vi også rettighetene til det offisielle programmet, noe som gir oss muligheten til å lage en helt annen redaksjonell pakke i sommerutgaven av Landevei. Det akter vi å gjøre. For å gi litt ros, så synes jeg nettopp ved en anledning at Landevei klarte dette særdeles godt i tema-utgaven om vårklassikerne. Tror de faktisk har klart det kunststykket å lage minst to interessante tema-utgaver om vårklassikerne, når jeg tenker meg om. Det røper en geniun interesse for Benelux-regionen og rittene der nede, og det gjør lesningen hyggelig. Overføre dette til de store etapperittene hadde vært bra.
Takker og bukker. Vi satser stort på egenopplevede amatørutgaver av ritt, og hvordan du selv kan delta på dem. De store turrittene i utlandet er mildest talt store opplevelser sammenlignet med mye av det nitriste vi finner her på berget. Nok en gang, takk for bidraget.
|
|
|
[Re: vim]
20/09/2014 15:47
|
nesfres
Medlem
|
Medlem
Skulle jeg savne noe konkret, måtte det være en mekkespalte. +1