Ler så jeg griner, så på frokost TV (TV2), hvor de hadde innslag om droner, og hvor de hadde demonstrasjon av Drone, hvor det kommer en syklist å sykler over dronen.. ja sykler over dronen...
Forøvrig ble syklisten beskyldt for å gjøre dette med overlegg, så nå prøver jeg å finne opptak som viser episoden..
Tøft. Ser for meg ut som han ble overrasket over den lille dronen og begynte å vingle. Droner med skarpe propellere på ti tusen rpm har uansett ikke noe rundt folk eller offentlige steder å gjøre.
haha, det klippet kan en se mange ganger uten å gå lei! Jeg tro kombinasjonen mørke solbriller, blomsterkvast i sykkelkurv og TV-team gjorde at hun ikke så den lavtflyvende dronen.
Mistenker at den meget merkelige manøveren var et forsøk på å bombe tv-opptaket, og det klarte hun!!
Ser mer ut som at dronen kommer bakfra og svinger inn foran ham. Da er det ikke en gang sikkert at han skjønner hva det er han har syklet inn i heller. Hadde jo vært enda mer moro hvis han hadde krasjet fordi den klønete piloten klarte å fly inn i forhjulet og ikke bare foran det. Da kunne reporteren ha gått over i skytejernmodus med sitt spørsmål om etiske problemer.
Droner, rc fly og helikopter har stort skadepotensiale mot personer ved treff, drone-flyver skal vel bare være glad for at det ikke ble personskade.
I gamle dager snakket man om forsikring ved bruk av rc fly. Selv om det sjeldent skjer noe kan de på avveie ta livet av mennesker eller sette ting i brann (ved krasj)
Droner, rc fly og helikopter har stort skadepotensiale mot personer ved treff, drone-flyver skal vel bare være glad for at det ikke ble personskade.
I gamle dager snakket man om forsikring ved bruk av rc fly. Selv om det sjeldent skjer noe kan de på avveie ta livet av mennesker eller sette ting i brann (ved krasj)
Har sett et RC-fly kræsje fem meter unna turgåere. Det ble et lite krater, så hadde det truffet ville de ligget dårlig an. Store droner er vel i samme gate.