Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 13 av 24 1 2 11 12 13 14 15 23 24

Folkeopplysningen!

Re: Folkeopplysningen! [Re: Abit] #1855911 12/09/2014 19:16
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Abit
Sitat: sveinaa
Det som gir meg noe, er å klemme en dame, et godt knull, høre på Manu Chao, gjøre noe kunstnerisk.

Er du sikker? Som en som betrakter deg litt uten i fra syne jeg å legge merke til at du har et veldig behov for å sette de personene som utfordrer deg i en psykologisk "bås". Et sånt personlighetstrekk må vel nødvendigvis falle langt fra kunstner "stammen"?

God innvending.

Er mangel på de nevnte stimuli, som får meg til gjøre det. Derav min selvdefinerte psykopatiske side. Jeg kjeder meg fort. Og har en svak evne til å holde det for meg selv ICON_SMILE

Akkurat nå. Ja liker jo dette forum da. Men om den norske stat hadde gitt meg en brøkdel av hva de norske jenter får, så hadde jeg heller sittet et sted og spilt gitar uten "nabovarsel". Så enkelt er det. Jeg føler meg fanget og sprer litt galle.

Og jeg liker å spille gitar. Jeg er også flink. Veldig flink. Men etter å ha blitt kasta ut av 2 "studentleiligheter" av mangel på noen som kan gidde å finansiere meg, ettersom familien min gir faen, så gidder jeg ikke utsette meg for det igjen. Verste av alt, jeg spiller primært klassisk gitar.

Hei . Har en låt jeg har spilt, på klassis ettersom jeg solgte forsterker for mange utkastelser siden, når "verden virkelig suger":

Men klart. Mulig jeg hadde høgtalervolum litt høgt, for de det ikke passer:

All kommunikasjon er tosidig, og så blir greia: Hva gidder jeg da ?

Anyway... Etter alle disse årene, så kan jeg ikke annet enn å si at denne låta har noe grotesk vakkert over seg: Bytter den med en enklere tilnærming

Men hvor går grensen mellom sane/insane? Du skal i alle fall ha for at du aldri velger de svake når du begynner å analysere. Viser at du har stor forståelse og en underliggende godhet.

Redigert av sveinaa; 12/09/2014 19:18.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Folkeopplysningen! [Re: GeirK] #1855922 12/09/2014 19:26
E
eGo Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: GeirK

Har en grandios oppfatning av egen betydning (f.eks. overdriver bedrifter og talenter, forventer å bli oppfattet som bedre enn andre uten at dette grunner seg på tilsvarende prestasjoner).
Er opptatt av fantasier om ubegrenset berømmelse, suksess, makt, briljanse, skjønnhet eller ideell kjærlighet.
Tror at han eller hun er "spesiell" og unik og og bare kan bli forstått av, eller bør være sammen med, spesielle eller høystatusfolk (eller institusjoner).
Krever overdreven beundring.
Har en følelse av å være særlig berettiget, f.eks. urimelige forventninger om særlig gunstig behandling, eller at andre uten videre skal oppfylle hans eller hennes forventninger.
Er utnyttende i mellommenneskelige forhold, dvs. søker fordeler gjennom andre for å nå sine egne mål.
Mangler empati; er ikke villig til å anerkjenne eller identifisere seg med andre menneskers følelser og behov.
Er ofte misunnelig på andre eller tror at andre er misunnelige på ham eller henne.
Viser arrogant, hovmodig atferd eller holdninger.

Abit har sikkert surra litt for det der høres ut som supernalle.

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Folkeopplysningen! [Re: GeirK] #1855923 12/09/2014 19:27
sveinaa Offline
More than words
More than words
Musikk ja, kunne jo leke med tanken om at du er en kunstneriskrebell. Blir uansett litt vanskelig å forstå trangen til dine avanserte "mind games" (hvor hardt/langt kan jeg pushe før det blir for ubehagelig for mottakeren?). Er det et snev av sosiopat i deg?

Re: Folkeopplysningen! [Re: Abit] #1855929 12/09/2014 19:35
sveinaa Offline
More than words
More than words
Musikk ja, kunne jo leke med tanken om at du er en kunstneriskrebell. Blir uansett litt vanskelig å forstå trangen til dine avanserte "mind games" (hvor hardt/langt kan jeg pushe før det blir for ubehagelig for mottakeren?). Er det et snev av sosiopat i deg?

Vet ikke. Tror det er en anti-sosiopati. Har hele livet vært en musiker og alle har fortalt meg at jeg er en akademiker. Jeg er whatever. Og i min familie brydde ingen seg om hva jeg egentlig var. Jeg ser det samme her. Geir K er faen ingen buisnessman osv.... Fyren har følelser.

Basically, i motsetning til så mange andre, jeg har noe jeg virkelig brenner for. Utover å få meg fitte en lørdagskveld
Du har i alle fall et behov for å slenge på en intetsigende handling, ønsket, pick what u want, etter at du har formidlet noe som betyr noe for deg. I dette tilfellet fitte kommentaren. Det å brenne for noe bør stå alene uten en flåsete og litt teit... jeg setter et punktum kommentar.

Redigert av sveinaa; 12/09/2014 19:36.

Re: Folkeopplysningen! [Re: Abit] #1855936 12/09/2014 19:43
sveinaa Offline
More than words
More than words
En annen fucked up thing med meg Sveinaa. Det er at jeg ikke prøver å forstå deg. Du kan sende 2 innlegg og jeg vet hvor du kommer fra, hvem du er, hva du i dine "kritiske " innlegg forsøker å få svar på.

Im a fuckin lie detector .. og jeg drikker med dritings for å ikke se fakta så enkelt.

Har til og med en skår på selvtillitsskalaen din. Masocisme skalaen. Basically så respekterer jeg tilnærmingen din. Er litt i samme gate

Spennede. Jeg kan nesten ikke vente. Noen ganger vet jeg jo nesten ikke hva som driver meg selv. Kanskje dette kan gi meg litt forståelse?

Re: Folkeopplysningen! [Re: sveinaa] #1855939 12/09/2014 19:46
sveinaa Offline
More than words
More than words
En annen fucked up thing med meg Sveinaa. Det er at jeg ikke prøver å forstå deg. Du kan sende 2 innlegg og jeg vet hvor du kommer fra, hvem du er, hva du i dine "kritiske " innlegg forsøker å få svar på.

Im a fuckin lie detector .. og jeg drikker med dritings for å ikke se fakta så enkelt.

Har til og med en skår på selvtillitsskalaen din. Masocisme skalaen. Basically så respekterer jeg tilnærmingen din. Er litt i samme gate

Spennede. Jeg kan nesten ikke vente. Noen ganger vet jeg jo nesten ikke hva som driver meg selv. Kanskje dette kan gi meg litt forståelse?

Ja, kan hende. Er i så fall litt ubevisst. Har ikke et macho selvbilde av meg selv i alle fall. Artig at jeg kan oppfattes som macho?

Re: Folkeopplysningen! [Re: sveinaa] #1855942 12/09/2014 19:48
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A

Aldri hevdet at jeg er noen profet. Du likevel, føles som du er i et emosjonelt rennestein. Ingenting skjer osv.. Du er bankboka, om du har familie. Lær deg litt basic spansk og lytt til Manu Chao. Poenget er ikke primært tekstene, men vekslinga mellom studio og live. He is a fucked up supersmart borderliner who gives a flying big fuck and despite still cash in.

Hei. Han er jo et tema for Nalle sin "innovasjon". Men Nalle fucking get it ? Hva skiller Chao ut ? Er det "inkrementell innovasjon" lol....

Se det litt i fugleperspektiv og det er pretty fucked up

Redigert av Abit; 12/09/2014 19:49.
Re: Folkeopplysningen! [Re: Abit] #1855953 12/09/2014 19:56
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G
He is a fucked up supersmart borderliner who gives a flying big fuck and despite still cash in.

Hei. Han er jo et tema for Nalle sin "innovasjon". Men Nalle fucking get it ? Hva skiller Chao ut ? Er det "inkrementell innovasjon" lol....

Du må gjerne skrive konsekvent på engelsk dersom det er enklere for deg.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Folkeopplysningen! [Re: GeirK] #1855955 12/09/2014 19:59
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
He is a fucked up supersmart borderliner who gives a flying big fuck and despite still cash in.

Du må gjerne skrive konsekvent på engelsk dersom det er enklere for deg.

ok?

Slutte med de meningsløse enlinjerne du er så glad i. Hvorfor får du tilfredsstillelse av noe de fleste andre bare syns er tåpleig ? Faen du er smartere enn det

Re: Folkeopplysningen! [Re: GeirK] #1855958 12/09/2014 20:01
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
1. Geir K er livredd for å si noe galt (antakelig straffet for slikt i oppveksten)
2. Geir K fucker seg opp om han sier noe så skal det være rett
(står for det jeg sier whatever)

GEIR K

Fuck it. Det betyr ikke så mye., Life is a flying sourcer. Drit i det

"Enlinjerne hemmer ditt potensial"

Og nå begynner jeg å bli dritings og MÅ derfor poste en video

Song for Geir ; Ta ironien fra en multimillionær Manu Chao. Fuck money ! "De har det jo fett og gøy"

Redigert av Abit; 12/09/2014 20:04.
Re: Folkeopplysningen! [Re: GeirK] #1855969 12/09/2014 20:19
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Puls:

its the fucking borderline. Så får du "hjelp"

Elller du kan kalle det "I just see through all that bullshit", og du får fiender.

Fuck it. Im heading for Spain.

Ta sjansen. Flere av de som jobber med det , ser samme shit. Bare de er for låst inne i sin familiesituasjon.

Det er jævla idiotisk graderingssystem. Gjør deg "hjelpeslaus" da. Er jo det den norske "Sykemelding" i realiteten er. Crap of bullshit

Redigert av Abit; 12/09/2014 20:24.
Re: Folkeopplysningen! [Re: Abit] #1855985 12/09/2014 20:40
sveinaa Offline
More than words
More than words

Aldri hevdet at jeg er noen profet. Du likevel, føles som du er i et emosjonelt rennestein. Ingenting skjer osv.. Du er bankboka, om du har familie. Lær deg litt basic spansk og lytt til Manu Chao. Poenget er ikke primært tekstene, men vekslinga mellom studio og live. He is a fucked up supersmart borderliner who gives a flying big fuck and despite still cash in.

Håper det ikke er fullt så ille. Men er nok kanskje fanget i en jobb som ikke interesserer meg nok, samt at du har rett i at jeg kanskje er familiens "lommebok". Det som gjør at livet ikke oppleves så ille er at jeg gjør mye som jeg liker selv om det ofte kanskje er litt egoistisk.

Har faktisk flere plater av helten din liggende på en gammel harddisk et sted. Så du mener at litt lytting på han ville beriket livet?

Synes forøvrig Glen Gould (piano/klaver) formidler tonene praktfult.

Re: Folkeopplysningen! [Re: GeirK] #1856027 12/09/2014 22:07
E
eGo Offline
Veteran
Veteran
E
Den røtne førsteversjonen til tross for sine mangler fikk jo mye annet til å se ræva ut. Symbian, Windows 6.0... 😉

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Folkeopplysningen! [Re: Abit] #1856396 13/09/2014 21:58
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Nalle: Definerer seg ut fra hva han gjør og har utdannet seg til. Er viktig for ham. Technocrateh. Den schizoide i virkeligheten, men her på forumet hvor terskelen er lavere, så blir han litt psykopatisk. Nalle har oppdaget at verden ikke var som de lovet ham om han bare gjorde ditten og datten. Befinner seg i en slags overgangsfase. Nærmer seg litt Borderline.

Du kjenner meg overhode ikke, og det er bra. Nope, det er overhode ikke viktig å definere meg ut fra yrket. Jeg kan jeg skifte yrke i morgen. Utdannelse, tja, jeg har ihvertfall studert nøyaktig det jeg har likt å studere. Noe mer mål enn det hadde jeg faktisk ikke. Jeg har på ingen måte tatt den rette enkle veien. Det eneste jeg egentlig angrer på i livet er at jeg ikke lagde veien enda mer snirklete. Jeg liker å diskutere sak, andre har helt andre agendaer, noe jeg har merket meg. På et forum kan hvem som helst hive seg på. Fordelen er jo at det alltids finnes noen som har noe bra å komme med. Ulempen er at man må forholde seg til idioter.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Folkeopplysningen! [Re: supernalle] #1856437 14/09/2014 06:55
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G
[quote=supernalle Jeg liker å diskutere sak,[/quote]

Du er også glad i å diskutere person, har jeg merket meg.

- Robert Green Ingersoll
Re: Folkeopplysningen! [Re: GeirK] #1856444 14/09/2014 07:28
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: supernalle
Jeg liker å diskutere sak,

Men bare de som ikke er enige med ham.

Redigert av Raskall; 14/09/2014 07:29. Rediger grunn: Fikset siteringen til GeirK
Re: Folkeopplysningen! [Re: GeirK] #1856447 14/09/2014 07:35
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Nalle kommer jo ofte med en del "på kanten" problemstillinger. Mange av dem er interessante, men også slike som kan få nakkehårene til å reise seg hos flere. Dermed får han litt "fordommer" tilbake, og lar seg irritere over dem. Jeg syns ikke det er helt uforståelig. Møtes man over lengre tid med fordommer av ymse sort, så er det vanskelig å ikke bli et selv-oppfyllende profeti. Eller reagere tilbake på samme sett.

Jeg, på den andre siden, kommer ofte med påstander uten egentlig intensjon bortsett fra å skape litt liv og røre. Jeg irriterer meg mer over meg selv enn Nalle, må jeg si ICON_SMILE

(Nå har jeg sendt slette-forespørsler av flere duste-innlegg. Ennå uendret. Et som nok kan misforstås, om man vil, er næringslivsgutta. De er sinnsykt dyktige arbeidsnarkomane, og om noen fortjener bonuser, så er i hvert fall jeg overbevist om at det er dem. De har jobbet hardt for det de har fått. Det som forvirret meg, er et slags lite paradigmeskiftet hos en jeg kjenner som prinsippfasthetens høgborg. Skal aldri og/eller alltid bare tolkes som "ikke enn så lenge". Bordet som fanger, spillets gang. Er det jeg som er helt dustete naiv, liksom. Antakelig.)

Redigert av Abit; 14/09/2014 18:13.
Re: Folkeopplysningen! [Re: GeirK] #1856448 14/09/2014 07:38
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
[quote=supernalle Jeg liker å diskutere sak,

Du er også glad i å diskutere person, har jeg merket meg. [/quote]

Enlinjer ICON_TONGUE

Re: Folkeopplysningen! [Re: Abit] #1856457 14/09/2014 07:54
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G
[quote=supernalle Jeg liker å diskutere sak,

Enlinjer ICON_TONGUE [/quote]

Singleord?

- Robert Green Ingersoll
Re: Folkeopplysningen! [Re: GeirK] #1856515 14/09/2014 10:09
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran
Mye avsporing og spamming i tråden. On topic, så slår programmet ofte inn åpne dører synes jeg. Hadde vært mye mer interessant å se de jobbe med statens rolle i den eksplosjonen av fedme og diabetes feks. Hvordan div. rådgivende organer har pumpet ut info om viktigheten av å trø innpå karbohydrater for disse gruppene. At det å lasse innpå kumelk og brød er lurt for disse er jo svært enkelt å avkrefte om man ser på hva som skjer av reaksjoner i kroppens systemer. Norske ernæringsråd(og andre nasjoners) har jo vært en fin blanding av landbrukspolitikk, myter og dårlig forskning.

iq
Re: Folkeopplysningen! [Re: GeirK] #1856521 14/09/2014 10:14
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Har "rådgivende organer" pumpet ut info om at det er viktig for diabetikere å "trø innpå" karbohydrater i form av melk og brød?

Hvilke rådgivende organer er dette, og når/hvor har dette skjedd?

Re: Folkeopplysningen! [Re: Gammelogdesperat] #1856551 14/09/2014 11:25
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: Gammelogdesperat
Norske ernæringsråd(og andre nasjoners) har jo vært en fin blanding av landbrukspolitikk, myter og dårlig forskning.

Jeg oppfatter det heller som motsatt:
At nasjonale ernæringsråd har vært relativt konservative og svært påpasselige med å holde seg til det som har vært etablert kunnskap rundt ernæring, mens det har vært de selverklærte "ekspertene" som har støttet seg til mangelfull forskning og de siste trender.

At ernæringsrådene på sikt kanskje endrer sine kostråd kan vel hende, men da er det vel heller fordi forskning over tid viser at de bør gjøre det?

Re: Folkeopplysningen! [Re: GeirK] #1856671 14/09/2014 16:10
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
Cut the crap, på dagens sending skal aluminiumsfoliehattfolket få seg.

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: Folkeopplysningen! [Re: rockphotog] #1856680 14/09/2014 16:29
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G
Da håper jeg vi får se placebo-effektens onsinnede tvillingbror, nocebo-effekten, i aksjon!

- Robert Green Ingersoll
Re: Folkeopplysningen! [Re: Stein] #1856687 14/09/2014 16:51
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Stein
Har "rådgivende organer" pumpet ut info om at det er viktig for diabetikere å "trø innpå" karbohydrater i form av melk og brød?

Hvilke rådgivende organer er dette, og når/hvor har dette skjedd?

Tror du ikke det er en sammenheng mellom norsk melkeproduksjon, kornlandbruk og det at vi har fåt høre om viktigheten av å konsumere mye av dette for god helse....?

Siterer biter, så kan du google om du tror jeg dikter(og ikke har fått med deg dette)

"Personer som har diabetes, anbefales i dag et kosthold som følger Statens råd for ernæring og fysisk aktivitets generelle anbefalinger for alle friske" = "Brød, syltetøy, melk til brødmåltider, Bruk en til tre poteter, eller bytt gjerne poteten med brød, pasta eller ris, små dessertporsjoner med is, hermetisk frukt"

Både utsagnet om at de skal spise som alle friske og innholdsmessig på generell basis er grader av idioti. Selvfølgelig anbefales annen mat i tillegg, men det er ikke nok til å oppveie skaden disse rådene gjør.

Redigerer inn litt mer info fra det alternative diabetesforbundet(kostreform), som er inne på de samme tingene jeg beskriver:

Det er først og fremst på følgende punkter vi mener myndighetene gjør feil i sine råd:

De undervurderer skadeeffektene av sukkerinntak og burde advare mot dette i større grad.
De anbefaler høyt karbohydratinntak ved diabetes type 2. Når man har problemer med høyt blodsukker og dårlig blodsukkerregulering er karbohydratrestriksjon det beste alternativet og høyt karbohydratinntak vil gjøre tilstanden verre og kreve økt medisinering.
De advarer mot inntak av mettet fett selv om det ikke finnes vitenskapelig grunnlag for dette. Det gjør at inntaket av sunne matvarer som kjøtt og fete melkeprodukter reduserer unødig.
De anbefaler et for høyt inntak av frøbaserte planteoljer og margariner, selv om den stadig økende mengde vitenskapelige data tyder på at dette ikke er sunne fettsyrer i store mengder. Smør er sunnere enn margarin.
De anbefaler et for høyt inntak av stivelsesrike og raffinerte karbohydrater.
De advarer mot høyt fettinntak, selv om høyt inntak av sunt fett ikke er usunt.
De anbefaler fettreduksjon når man skal ned i vekt, mens forskning viser at den beste og sunneste strategien er reduksjon i karbohydrater
.
"

Størst betydning vil jeg tillegge det en del diabetikere melder om når de går vekk fra statlig inspirerte råd og erfarer positiv helseutvikling når de spiser mer i tråd med det kostreform og et økende antall fagmiljøer anbefaler.

Om folkeopplysningen hadde tatt dette for seg istedet for å gå etter div. kvakksalvere og kosttilskuddselgere hadde det vært interessant.

Redigert av Gammelogdesperat; 14/09/2014 17:11.

iq
Re: Folkeopplysningen! [Re: Gammelogdesperat] #1856688 14/09/2014 17:06
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Siterer biter, så kan du google om du tror jeg dikter(og ikke har fått med deg dette)

Jag tycker det hade varit bättre om du linkade till din kilde som jag antar är denna
http://www.nettdoktor.no/ernaering/kliniskernaering/artikler/kostraaddiabetikere.php
istället för att "citera" biter som gir ett annat intrykk av råden. Du har ju till och med tagit bort delar av ord.

Re: Folkeopplysningen! [Re: fredriks] #1856690 14/09/2014 17:12
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran
Sitat: fredriks

Jag tycker det hade varit bättre om du linkade till din kilde som jag antar är denna
http://www.nettdoktor.no/ernaering/kliniskernaering/artikler/kostraaddiabetikere.php
istället för att "citera" biter som gir ett annat intrykk av råden. Du har ju till och med tagit bort delar av ord.

Fint om du kan holde deg til essensen/poenget mitt og ikke spore av med noe flisespikkeri, som du pleier.

iq
Re: Folkeopplysningen! [Re: Gammelogdesperat] #1856706 14/09/2014 17:39
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Flisespikeri när jag påpekar att du är rätt oärlig i din "sitering".

Min poäng är väl om du vill veta den att om man läser kostråden från staten i sitt sammanhang så är de nog inte så dårliga som en del vill ha det till.

Ett glas melk eller 1-3 poteter är nog ingen katastrof om man fölger resten av råden.

edit: Jag tycker för exempel att det blir rimeligt fel att byta ut lettsyltetøy med syltetøy som du gör när de i samma artikel skriver att lettsyltetøy är syltetøy med mindre sukker än vanligt.

Redigert av fredriks; 14/09/2014 17:55.
Re: Folkeopplysningen! [Re: Gammelogdesperat] #1856747 14/09/2014 18:42
EgilS Offline
More than words
More than words
[Tror du ikke det er en sammenheng mellom norsk melkeproduksjon, kornlandbruk og det at vi har fåt høre om viktigheten av å konsumere mye av dette for god helse....?

Det var en konspirasjonsteori jeg ikke hadde fått med meg. ICON_SMILE

Re: Folkeopplysningen! [Re: rockphotog] #1856764 14/09/2014 19:23
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: rockphotog
Cut the crap, på dagens sending skal aluminiumsfoliehattfolket få seg.

Svært så balansert og fint program i dag. Godt de ikke faller for fristelsen å rakke ned på andres svake personligheter, i motsetning til folk her på forumet.

Spennende å se nocebo-effekten, har selv kjent den på kroppen flere ganger.

Redigert av anonymous5; 14/09/2014 19:25.

Anonym5
Side 13 av 24 1 2 11 12 13 14 15 23 24

Moderator  support