Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 5 1 2 3 4 5

Kun tre damer tatt ut til VM

Kun tre damer tatt ut til VM #1855246 12/09/2014 06:20
T
Tobben63 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
T
Landslagsledelsen velger å kun ta med tre utøvere, ikke 5 som vi har muligheten for i kvinneklassen. Begrunnelsen er at de ikke tror vi har utøvere med kapasitet til en topp 10 plassering! Er ikke sykling en lagidrett der taktikk og bruk av hjelperyttere kan ha en stor betydning for utfallet i et sykkelritt? I tillegg ville det gitt to jenter til verdifull internasjonal erfaring.

Jeg mener landslagsledelsen viser inkompetanse med denne beslutningen. Dette er bare trist!

Jeg er ikke født med ski på beina. Jeg er i beste fall født med en sofapute bak nakken!
Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Tobben63] #1855275 12/09/2014 06:54
Panda Offline
Besatt
Besatt
Tjaah. Har vi 5 topp kvinnelige syklister som er i form akkurat nå?
Ikke noe vits i å være med for å være listefyll og bli kjørt av etter 1/3 av rittet.

Tipper landslagsjefen har ganske så god styr på dette.
Han har nok litt mer erfaring rundt dette enn deg og meg.

Hva er begrunnelsen fr NCF for å ikke stille full lag?

Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Tobben63] #1855290 12/09/2014 07:25
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
Det var nevnt av noen(på twitter tror jeg) at de mente landslagsledelsen burde sende et lag, med noen regndsyrkede hjelperyttere, og en kaptein og en "backup".
Men, problemet slik jeg tolker noe av det som er sagt er at om nivået er for dårlig blant de norske jentene, og at de blir kjørt av for tidlig, så går hele poenget med den "passe på hun som kanskje kan bli topp 40"- taktikken bort, og det virker som om det er tanken bak uttaket, og da kan jeg forstå det.

Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Tobben63] #1855302 12/09/2014 07:39
T
Tobben63 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
T
Man går altså utifra at de blir kjørt av tidlig, mens de tre som er sendt med havner blandt top 10. Kanskje landslagsledelsen kan "spå" resten av plassene, og levere in noen odskuponger hos tippeselskapene!

De to som er for dårlig til top 10 er kansje gode nok til å hjelpe til i halve rittet, lagfølelse osv.

Kristof kom vel med til OL under tvil, hvordan gikk det?

Har vi en kvote så fyller vi opp. Det gir erfaring på høyere nivå. Man blir ikke nødvendigvis gode internasjonale ryttere av å kjøre nasjonale ritt med 20 deltakere. CK Victoria har ryttere som burde vert med bla.

Jeg er ikke født med ski på beina. Jeg er i beste fall født med en sofapute bak nakken!
Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Tobben63] #1855319 12/09/2014 07:56
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Det med at ingen er gode nok for topp 10 er nok helt riktig..
Men det med alder argumentet blir feil. De tre som er tatt ut var vel like gode og kanskje bedre som juniorer, hvor lenge er de unge og lovende?
Lorvik går best oppover og burde vært med uansett om de bare skulle sende tre.
Det blir kjørt for hardt i de bakkene til at Moberg henger med til en eventuell spurt uansett.. Som i OL, ikke noe vits i å sende beste spurteren når man vet hun ikke sitter med til spurten. Tror ikke flere hjelperyttere hjelper heller desverre. Miriam kommer til å sitte med lengst.

Men hva koster det å sende to ekstra til Spania? Det er ikke mange kronene, og verdien for rekruteringen sin del bør de se og fylle kvoten.. Fort en motivasjonskiller av de sjeldne for de som jobber hardt og ikke bli tatt ut når det er plasser der.

Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Tobben63] #1855321 12/09/2014 07:57
T
tygster Offline
Veteran
Veteran
T
Vi har visst nok ingen som er god nok til en topp 10 plassering. De tre som får være med skal være med for å lære. Andre aktuelle ryttere som er på nivå med de som får dra har blitt utelatt på grunn av at de er for gamle og dermed ikke trenger å dra til VM for å lære.

Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Tobben63] #1855440 12/09/2014 09:32
per-e Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hvorfor tok man med 9 menn i 2009? Hadde vi 9 stk da med mulighet for topp 10?
http://www.nrk.no/sport/nordmann-bonanza-i-sykkel-vm-1.6792905
Forstår ikke hvorfor man ikke kan fylle opp kvinne kvota i 2014..

Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Kriss] #1855450 12/09/2014 09:38
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Kriss

Men hva koster det å sende to ekstra til Spania? Det er ikke mange kronene, og verdien for rekruteringen sin del bør de se og fylle kvoten.. Fort en motivasjonskiller av de sjeldne for de som jobber hardt og ikke bli tatt ut når det er plasser der.

Er kvinnesykling den nye terrengsyklingen? Alltid nedprioritert av forbundet?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Kriss] #1855522 12/09/2014 10:40
M
murstein Offline
Entusiast
Entusiast
M

Akkurat! Og damene hadde skaffet penger til veie selv, om det var det om å gjøre...

(det stemmer! jeg klatrer som en murstein...)
Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Tobben63] #1855848 12/09/2014 18:02
olechr Offline
More than words
More than words
Jeg ser begge sider her. MEN det som er teit er at man har fyllt opp kvoten på menn før selv om vi ikke har mange som kan bli topp 10.

Det hjelperytter argumentet kjøper jeg ikke derimot. For det har vist seg hver gang at er ikke noe en rytter for hjulpet til med. For når det trengs hjelperyttere så er alle ramlet av og i Norges tilfelle stort sett også kapteinen.

Men som Kriss sier så er det ikke rare kostnaden å sende folk til Spania. Hadde det vært i Australia feks da hadde jeg sjønt det bedre.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Tobben63] #1855860 12/09/2014 18:12
BananJan Offline
Entusiast
Entusiast
Det værste er vel at de ikke sender en eneste junior...
Eller til tempo...

Canyon Ultimate CF SL
Kina 29er

Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Tobben63] #1855875 12/09/2014 18:23
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Mener forbund og ledelse er i utakt med klubber og den grasrotdelen av sykkelmiljøet som er involvert i damesykling. Egentlig burde VM bare være for de ti antatt beste slik jeg tolker forbundet. Alle andre uansett land kunne holdt seg hjemme.

Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: olechr] #1855890 12/09/2014 18:47
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sitat: olechr
Jeg ser begge sider her. MEN det som er teit er at man har fyllt opp kvoten på menn før selv om vi ikke har mange som kan bli topp 10.

Det hjelperytter argumentet kjøper jeg ikke derimot. For det har vist seg hver gang at er ikke noe en rytter for hjulpet til med. For når det trengs hjelperyttere så er alle ramlet av og i Norges tilfelle stort sett også kapteinen.

Men som Kriss sier så er det ikke rare kostnaden å sende folk til Spania. Hadde det vært i Australia feks da hadde jeg sjønt det bedre.

Enig. Er man realist så er ingen kandidater til topp 10 i denne løypa. Moberg kunne vært en topp 10 kandidat hadde det vært flatt, men ikke her. Løypa går vel for å være halvhard og det er urealistisk at hun sitter med alle gangene opp de bakkene og får noe særlig plassering å spurte for..
Men den negative signaleffekten dette sender bør overstyre det at ikke 5 er sportslig kvalifisert.
Gootas Johnsen er jo allerede der nede for å kjøre lagtempo. Hun er også sterk og en bra hjelperytter til mye bedre utlendinger enn de VM klare nordmennene til vanlig, så da mangler de en flybillett til Lorvik da så hadde alle inkludert Hitec og Victoria ( som er de to laga som satser litt) vært fornøyde. Vita Heine har vel karantene tror jeg etter hun ble norsk statsborger i sommer og er ikke aktuell i år.
Ingen juniorer er vel også en ganske effektiv måte å drepe motivasjonen til folk.

Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: BananJan] #1855893 12/09/2014 18:50
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: BananJan
Eller til tempo...

At de ikke sender noen til junior syntes jeg er værst. Er vel ingen som satser tempo så den kan jeg skjønne.

Ambassadør for Scott.
Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: olechr] #1855907 12/09/2014 19:07
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: BananJan
Eller til tempo...

At de ikke sender noen til junior syntes jeg er værst. Er vel ingen som satser tempo så den kan jeg skjønne.

Joda, det er noen som satser på tempo.

Forbundets oppførsel er hårreisende, så enkelt er det. Å snakke om likestilling i sykkelforbundet er en dårlig vits.

Man blir ikke bedre hvis man ikke får matchet seg mot de beste, så argumentet med at ingen per nå er gode nok for topp 10 er selvfølgelig en selvoppfyllende profeti.

Forbundet gjør jo også lite eller ingenting for at vi noen gang skal få noen kvinner som kan bli topp 10.

Man kunne jo for eksempel tenkt seg at de prøvde å legge inn noen ressurser på å hjelpe ryttere som satser, eller i det minste forsøke å avklare hvem som satser, men det er selvfølgelig mye billigere å ikke gjøre noenting, da slipper man også å sende noen kvinner til mesterskap fordi det selvfølgelig er vanskelig å bli blant de beste i verden uten noe særlig støtteapparat.

Aldersargumentet er også selvoppfyllende, dette har forbundet brukt på ryttere fra de er 30 år, flere har fortsatt vært i Norgestoppen 10 åre etterpå men har vært for gamle hele tiden.

Jeg så også at de ikke engang gadd å lansere kvinnelaget på samme pressekonferanse som de lanserte herrelaget, men isteden twitret om at uttaket ble noe forsinket.
Når de på toppen av det hele ikke sender noen juniorer er de ikke så vanskelig å skjønne hvor hunden ligger begravet.

Redigert av sigmund1; 12/09/2014 19:09.

Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: sigmund1] #1855944 12/09/2014 19:51
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: sigmund1
[
Aldersargumentet er også selvoppfyllende, dette har forbundet brukt på ryttere fra de er 30 år, flere har fortsatt vært i Norgestoppen 10 åre etterpå men har vært for gamle hele tiden.

He he jeg har hørt det siden jeg vant norgescupen sammenlagt første gang i en alder av 23 år:-P Så akkurat det der vet jeg alt om. Heldigvis har vi fått inn folk på terrengsiden som gjør en bra jobb (Eddy).

Ambassadør for Scott.
Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Tobben63] #1856818 14/09/2014 20:30
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Når jenter som er på pallen i NM og sågar vinner Kongepokal ikke engang blir vurdert, forespurt, fulgt opp, osv er det definitivt noe galt et sted. Hvis NM-nivået er opplest og vedtatt for lavt får de bare droppe å arrangere da.

At alt er topp på terreng er jeg ikke helt enig i, heller.
Eddy gjør en bra jobb på mange områder, men det var skuffende at vi bare stilte med en i VM-sprinten for gutta på Maihaugen. Svenskene stilte med en hel gjeng, både meritterte karer og ubeskrevne blad. I sprint kan alt skje og det skulle ikke så mye til for å komme lenger enn Sebastian Kartfjord gjorde, all ære til han forøvrig som kjørte offensivt og gav gass.

Synes NCF burde ha tatt initiativ til å få med flere norske gutter her.
Henrik Kippernes er for eksempel en god sprinter.
Austad kunne ha gjort det bra både på sprint og XC...

Det neste som skjer er at terrengsporten mister Carl Fredrik Hagen til landevei. Har han blitt kontaktet av NCF og bedt om å prøve seg på rundbane? Har han fått hjelp til å komme videre som maraton-syklist?

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: sykkeloyvind] #1856876 14/09/2014 22:16
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: sykkeloyvind
Når jenter som er på pallen i NM og sågar vinner Kongepokal ikke engang blir vurdert, forespurt, fulgt opp, osv er det definitivt noe galt et sted. Hvis NM-nivået er opplest og vedtatt for lavt får de bare droppe å arrangere da.

Eddy gjør en bra jobb på mange områder, men det var skuffende at vi bare stilte med en i VM-sprinten for gutta på Maihaugen. Svenskene stilte med en hel gjeng, både meritterte karer og ubeskrevne blad. I sprint kan alt skje og det skulle ikke så mye til for å komme lenger enn Sebastian Kartfjord gjorde, all ære til han forøvrig som kjørte offensivt og gav gass.

Det neste som skjer er at terrengsporten mister Carl Fredrik Hagen til landevei. Har han blitt kontaktet av NCF og bedt om å prøve seg på rundbane? Har han fått hjelp til å komme videre som maraton-syklist?

Mange av de du nevner kunne ha kjørt Øyvind. Men de spurte vel heller aldri. Jeg feks spurte om å få kjøre på nasjonal kvote og fikk ja. Så på VM hafjell så var det jo klart at det ble tatt ut landslag og så ble resten av kvoten fylt opp med de som ville som var hakket bak. Hvis ikke folk en gang gidder å spørre så er det vel kanskje ikke så farlig?

Ambassadør for Scott.
Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: sykkeloyvind] #1856877 14/09/2014 22:20
olechr Offline
More than words
More than words

Er ingen som har nektet Carl Fredrik å kjøre rundbane. Sorry å si det men hvis det er forbundet sitt anasvar å bestemme hva folk skal prøve ja da syntes jeg vi forventer vel mye. Selv om forbundet har gjort mye rart og fortsatt gjør mye rart så syntes jeg vel strengt talt man kan ta skjea litt i egen hånd. Tipper vel at Carl Fredrik ikke har lyst til å sykle rundbane. Hvis han har det og ikke har gjort det fordi han venter på tlf fra forbundet. Ja da sier jeg bare morna! (Er helt sikker på at han ikke har gjort det)

Ambassadør for Scott.
Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: olechr] #1856886 15/09/2014 03:55
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Mange av de du nevner kunne ha kjørt Øyvind. Men de spurte vel heller aldri. Jeg feks spurte om å få kjøre på nasjonal kvote og fikk ja. Så på VM hafjell så var det jo klart at det ble tatt ut landslag og så ble resten av kvoten fylt opp med de som ville som var hakket bak. Hvis ikke folk en gang gidder å spørre så er det vel kanskje ikke så farlig?

Nå er selvfølgelig ikke landslagsuttak mitt bord, men jeg vil tro at forutsetning for at man blir tatt ut på landslag er at man faktisk har deltatt, og prestert bra i den aktuelle disiplinen.
Vil derfor tro at de som kunne tenkt seg å stille på VM-sprinten Maihaugen har stilt opp på de få sprintene vi har hatt i NM og NC for å vise seg frem?

Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Tobben63] #1856906 15/09/2014 05:53
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Jeg tenker at forbundet har et visst ansvar til å hente inn talenter. Slik som ble gjort med Sebastian.

Tidligere har det jo blitt vist stort initiativ til å ta ut terrengsyklister til å fylle opp landeveislag.
Hvis jeg som forbundsmann/kvinne hadde sett at vi hadde syklister som ikke deltok i rundbane, men som hadde det i seg til å prestere i et VM på hjemmebane, så hadde jeg tatt opp røret.

Foran OL i Sydney tok f.eks de australske banesykkel-lederne en runde i de andre sykkelgrenene på søken etter talenter som kunne prestere på hjemmebane. BMX og terrengsyklister ble invitert til å teste seg på bane og fikk hjelp til å klare overgangen og endring i treningsopplegg.

Klart at dette ikke kan gjøres hele tiden, men foran spesielle situasjoner kan det være aktuelt å hente krefter fra andre disipliner, spesielt når vi er i en situasjon der vi ønsker en nivåheving på en disiplin. Nå med VM og et kommende OL ville det vært naturlig å se om vi mister noen unge og gode til maratonsykling. Disse kan være lurt å invitere til å satse rundbane en periode, og kanskje bistå med satsing.

I langrennssporten er det jo en kjent sak at landslaget er til for utøverne, ikke motsatt.
Langrennssporten har jo også vært ivrige på å hente inn skiskyttere ved behov. En litt tilsvarende situasjon, dog på et helt annet nivå selvsagt.

Redigert av sykkeloyvind; 15/09/2014 06:16.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: sykkeloyvind] #1856963 15/09/2014 07:41
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Av de du nevner så tror jeg Håkon ikke har lyst da den tiden er forbi, Henrik hadde ikke lyst da han ikke satser på det lenger. CF har ikke lyst til rundbane, tror aldri det har vært aktuelt heller, da er landevei mer aktuelt..
Blir feil om Eddy maser på de som ikke har lyst, bedre å bruke energien på de som har lyst.
Skal man være aktuell så bør man kjøre seg aktuell, ikke forvente at Eddy skal ringe rundt å skaffe kandidater. Kjører man seg aktuell så kommer telefonen også.
Så det er egentlig enkelt nå, kjør fort og du blir tatt ut og satset på.
Skal de bruke penger på CF så bruk de på høydeopphold og ritt i utlandet fram mot neste års VM. Profft opplegg frem mot "VM i bratte bakker og ingen flater" kan fort gjøre at det blir veldig bra.

Borghild har fått mange spørsmål om hvorfor hun ikke var med, men fikk tilbud om å være med både i fjor og i år, men sa tidlig nei. Hun greier ikke å være med på noe som er så viktig som WC/VM uten å være forberedt. Hadde neppe dummet seg ut hvis hun hadde vært det, men forberedt i hennes øyne ville vært flest mulig poeng og da ville jakten på de startet i fjor høst, helt annen trening med teknikktrener osv, masse rundbaneritt i hele år osv.. Det var vel aldri aktuelt, først og fremst fordi hun ikke syns det er gøy.

Redigert av Kriss; 15/09/2014 07:49.
Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Kriss] #1856987 15/09/2014 08:06
KKippernes Offline
Ivrig
Ivrig
Av de du nevner så tror jeg Håkon ikke har lyst da den tiden er forbi, Henrik hadde ikke lyst da han ikke satser på det lenger. CF har ikke lyst til rundbane, tror aldri det har vært aktuelt heller, da er landevei mer aktuelt..
Blir feil om Eddy maser på de som ikke har lyst, bedre å bruke energien på de som har lyst.
Skal man være aktuell så bør man kjøre seg aktuell, ikke forvente at Eddy skal ringe rundt å skaffe kandidater. Kjører man seg aktuell så kommer telefonen også.
Så det er egentlig enkelt nå, kjør fort og du blir tatt ut og satset på.
Skal de bruke penger på CF så bruk de på høydeopphold og ritt i utlandet fram mot neste års VM. Profft opplegg frem mot "VM i bratte bakker og ingen flater" kan fort gjøre at det blir veldig bra.

Borghild har fått mange spørsmål om hvorfor hun ikke var med, men fikk tilbud om å være med både i fjor og i år, men sa tidlig nei. Hun greier ikke å være med på noe som er så viktig som WC/VM uten å være forberedt. Hadde neppe dummet seg ut hvis hun hadde vært det, men forberedt i hennes øyne ville vært flest mulig poeng og da ville jakten på de startet i fjor høst, helt annen trening med teknikktrener osv, masse rundbaneritt i hele år osv.. Det var vel aldri aktuelt, først og fremst fordi hun ikke syns det er gøy.

Det er vel heller ikke ytret noe ønske om at Eddy skal mase. Såvidt meg bekjent har de fleste fått tilbud om å kjøre på nasjonal kvote under årets VM. Hvorfor da en del velger å ikke gjøre det får være en annen diskusjon.

Jeg tror dette er en gi- og ta-situasjon. Jeg ser helt klart poenget ditt med at man skal prestere for å gjøre seg aktuell for uttak, men samtidig er det noe med å anerkjenne og følge opp ryttere. CF Hagen (som det forøvrig kommer et større interjvu med i neste Terrengsykkel), er kanskje et av våre største talent på herresiden på mange år. At han kan stå i fare (misforstå meg rett, det er ikke galt, bare veldig synd), gå over til landevei, får meg jo til å undre om forbundet har hatt en dialog med han. Rundbane eller maraton, det er jo ikke noen tvil om at framtiden kan se ganske lys ut for han uansett. Det er jo godt mulig de har hatt det, e-synsing er fint sånn.

At Borghild ikke kjørte er jo en helt streit sak, med en såppas klar XCM-profil som hun har.

// K

Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no

Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: KKippernes] #1856994 15/09/2014 08:15
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Eddy har nok bra dialog med CF og han skal helt sikkert til Maraton VM neste år, ei løype som passer han utmerket.. Men du kan ikke si han har en lys rundbane fortid når han ikke har kjørt fort i rundbane.
Han kan selvsagt gå over til landevei, noe jeg tror han gjør hvis han får tilbud fra lag. Det syns jeg er bra hvis det er det han har lyst til. Det er uansett ikke forbundet sin skyld.

Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Kriss] #1856998 15/09/2014 08:20
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Den kan se lys. Og det er nok riktig. Han er god oppover, og god teknisk, så potensialet for å sykle fort rundbane er jo der.

Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Kriss] #1857003 15/09/2014 08:22
KKippernes Offline
Ivrig
Ivrig
Eddy har nok bra dialog med CF og han skal helt sikkert til Maraton VM neste år, ei løype som passer han utmerket.. Men du kan ikke si han har en lys rundbane fortid når han ikke har kjørt fort i rundbane.
Han kan selvsagt gå over til landevei, noe jeg tror han gjør hvis han får tilbud fra lag. Det syns jeg er bra hvis det er det han har lyst til. Det er uansett ikke forbundet sin skyld.

Han har vel knapt kjørt rundbane i det hele tatt ;-) Men det har vært morsomt å følge han og se hvor store steg han har tatt på det tekniske, bare i løpet av noen måneder. Han var jo klar over at det var en akilleshæl, og gjorde grep.

Hans motivasjon for valg skal jeg ikke spekulere i, jeg er en stor tilhenger av å følge egne drømmer. Men med det talentet han har, håper jeg jo det blir lagt til rette for videre satsing på terreng - hvis det er det han vil ICON_SMILE

Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Kriss] #1857005 15/09/2014 08:23
olechr Offline
More than words
More than words

He he enig med det du skriver her.

Personlig trur jeg CF har en mye lysere fremtid på landevei enn han har i terrenget. Er jo ikke tvil om at det er i terrenget som er det største problemet mens det er bakker gjerne av typen lange han er god. Hvis han satser hardt på landevei så trur jeg kanskje vi kan få frem en klatretype fra norge. Han har jo en treningsvilje og bakkestyrke som er langt over de fleste. Å satse 100% så ung som han er på maraton ville ikke jeg gjort selv i hvertfall og rundbane har han vel aldri kjørt.

Ambassadør for Scott.
Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Tobben63] #1857016 15/09/2014 08:31
KKippernes Offline
Ivrig
Ivrig
Men nå var det kanskje ikke CF Hagen som var sakens kjerne her, det var vel damene ;-)

Jeg har ikke nok innsikt til å uttale meg om det er riktig å ikke sende alle, mtp prestasjoner, sjanser osv. Det som virkelig forundrer meg, er at argumentet om at det er demotiverende å kjøre, blir brukt. Forbundet brant seg kraftig på dette i forbindelse med WC i Hafjell i fjor, og man skulle jo tro at de nå visste bedre enn å uttale seg om hva som motiverer rytterne og ikke. Alle vi har snakket med etter WC i fjor og VM i år, sier at det er noe av det kuleste de har gjort i sitt liv, og at det var kjempemotiverende.

Hvis det er begrensede midler som er årsaken, eller manglende prestasjoner, så si det hvertfall rett ut uten å prøve å pakke det inn, i stedet for sånne argumenter.

// K

Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Kriss] #1857025 15/09/2014 08:42
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Henrik hadde ikke lyst da han ikke satser på det lenger.

Ja, korfor slutta han å satse rundbane så tidleg? Skulle tru VM på heimebane var bra motivasjon ... Er det pengepremiane i maraton som fristar?

Re: Kun tre damer tatt ut til VM [Re: Tobben63] #1857033 15/09/2014 08:46
olechr Offline
More than words
More than words
He he var ikke CF som var artikellen men bare syntes faktisk at forbundet har gjort en bra jobb i år. Så da blir det feil å bruke ryttere som ikke kjører rundbane en gang som eksempel for et utak hvor de ikke vil være med :-P

Det med Hafjell i fjor har jo Eddy gått ut å beklaget i etterkant.

Når det gjelder dame uttaket så skjønner jeg uttaket og jeg skjønner damene. Det jeg derimot ikke skjønner er hvorfor det kommer nå. Uttakskritteriene deres har jo ligget ut lenge. Så fort de kom ut så burde de jo ha klaget på de. For alle som nesten følger med skjønner jo at vi ikke kom til å ha folk som kunne komme topp 10. Sånn sett burde vel ingen ha vært sendt.

Er jo en diskusjon rundt dette de burde ha tatt for kravene har jo ligget der lenge.

At de så sender 3 er jo en ting, men det lille jeg følger med så virker det ikke som om de sender de sterkeste.

Ambassadør for Scott.
Side 1 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support, Valentino