Vil fortelle litt om mine erfringer med guffe...Som tradisjonell Sunnfjording er eg skeptisk til ting som eg ikkje kjem på sjølv., så det her guffestyret har eg hold meg langt vekke i frå. Slange var trygt. Raskt å bytte og null gris. Har pungtert relativt sjelden( brukt sånn ca 35-38 psi). Roval felgane hadde no gjort jobben sin og var moden for pensjonering, så det blei i sommer investert i Crossmax SLR. Tenkte så at eg måtte utvide horisonten min litt og iallefall prøve det her guffe styret, hjula var UST ready så det var berre å kjøpe guffe. Fekk lbs til å betille inn guffe ( joe´s) Mine Reisking supersånik smalt rett på uten bruk av verken guffe eller såpevann, med kun gulvpumpe. Easy fix! Lett.
Eit par dagar seinare vart det investert i Ikon til UB 2014. Fyyy fa.. for eit jævla pissdekk å få opp! Det rauk med mykje bannskap, guffe, såpe vann, to 16gr patroner, og eit par høvdinga på ein flett ny kompressor. Men...resultatet var helt amazing. Dekka fekk rundt 32 psi og satt som berre hjuling, på sleipe røtter, stein, berg, alt som eg hadde kvidd meg på med RK dekk. Hadde null problem på UB, og framover så blir det slangeløst for min del. period.
Steffen
"Eit smart hus er ikkje dumt i morgon" Steffen Herstad
Punkterte på bakhjulet her om dagen. La merke til at det kun kom luft ut rundt ventilen. Det kom ikke noe ut noe annet sted. Betyr dette at jeg har fått tettet godt nok med felgteipen (Stans teip på ZTR Flow-felger) til at jeg strengt talt bare kan kjøpe meg ventil og guffe og "kjøre på" med slangeløst?
Punkterte på bakhjulet her om dagen. La merke til at det kun kom luft ut rundt ventilen. Det komm ikke noe ut noe annet sted. Betyr dette at jeg har fått tettet godt nok med felgteipen (Stans teip på ZTR Flow-felger) til at jeg strengt talt bare kan kjøpe meg ventil og guffe og "kjøre på" med slangeløst?
Punkterte på bakhjulet her om dagen. La merke til at det kun kom luft ut rundt ventilen. Det komm ikke noe ut noe annet sted. Betyr dette at jeg har fått tettet godt nok med felgteipen (Stans teip på ZTR Flow-felger) til at jeg strengt talt bare kan kjøpe meg ventil og guffe og "kjøre på" med slangeløst?
Selvsagt. Flow med gul tape ER slangeløst.
Det frister. Men fremdeles skeptisk til makstrykket som står på felgen. Kjører jeg med så lavt MED slange føler jeg at dekket slipper i svingene. Vil det bli annerledes med slangeløst?
mellom dekket og felgen, der hvor dekket skal poppe. Løser stort sett alltid problemet Ikke bruk for mye, da det kun skal smøre.... du vil jo ikke fylle dekket med vann
Bare bruk en våt oppvaskbørste, og fukt felgen/dekket, så sklir det på plass
Svett og sliten men der var piggdekka på slangeløst. Fremdekket tok 3 min. Bakdekket tok mer eller mindre resten av kvelden. Forrige gang var det motsatt...
Spørsmål fra dummies avdelingen, dersom jeg lykkes med oppsett av slangeløst men vil tilbake til slangeverden. Kan dekkene gjenbrukes eller må de kastes? Regner med at tape kan dras av felgen også er felgen klar for slange eller må det gjøres noe magisk med felgen også?
Nå er det slutt på såpevann og all banning over dekk som ikke vil poppe på plass.
Kjøpte en boks Uncle Dick's Bead Slip, (De som har sett gugga de smører langs kanttråden når man monterer bildekk kjenner igjen prinsippet.) og Trail King 2.4 på Flow EX (en ganske trang combo) smatt rett på plass med kanskje 20-25 psi.