Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

G-sport og annonser

G-sport og annonser #1850026 03/09/2014 16:28
G
Gråstein Online OP
Besatt
OP Online
Besatt
G
Siden en annen tråd klager på XXL kan jeg klage litt på g-sport også :-)

I ukens kampanjeavis slår de til med "Alle mountainbike-sykler opptil 50% rabatt". (mountainbike-sykler... huff), og med en enda mindre "Illustrasjonsbilder, utvalget varierer fra butikk til butikk". Bakgrunnsbildet er en plakat med alle årets modeller.

Selvfølgelig skulle jeg bare oversett den. Ordlyden med "opptil 50%" forplikter dem jo ikke til annet enn å ikke selge noe _billigere_ enn halv pris. Men, jeg stakk nå innom.

Selvsagt, der var det ikke noe særlig til salg. Det som var på 50% var et par etterslengere fra i fjor. Samtlige sykler på "illustrasjonsbildet" sto i butikken, ingen med nevnte rabattsats.

Møkkafolk.

Re: G-sport og annonser [Re: Gråstein] #1850034 03/09/2014 16:47
V
VegardAarvåg Offline
Avhengig
Avhengig
V
De hadde jo og denne lovnaden om å imøtegå andres pris på varer tidligere i år, noe de så fint kalte "pris match" (dobbelgrøss!!!).

Det stod ikke noe med liten skrift hverken på inngangsdøra eller på plakatene i butikken, så jeg prøvde for fornøyelsens skyld å prute ned en Garmin 510 bundle til Bikeshop sitt nivå, altså fra ca 2800,- til ca 2100,-. Første argument var at Bikeshop var en nettbutikk, så da var visst ikke lovnaden gyldig. Jeg bemerket at det ikke var noe forbehold i annonsene deres, og at Bikeshop og hadde fysisk butikk, om dette skulle gjøre noen forskjell. Han måtte huke tak i en tilfeldig forbipasserende kollega for å få bekrefta mine påstander om Bikeshop sin eksistens, men da var plutselig problemet at BS sin pris ikke var "annonsert vare", altså at den ikke hadde stått i noen kampanjeavis fra en konkurrent, for det var visst bare de prisene de skulle imøtegå...

Igjen bemerka jeg at noen slike forbehold ikke var opplyst om for meg som kunde. Det kunne de delvis si seg enige i, men det var nå tross alt slik de hadde blitt fortalt at dette skulle håndteres, og da var det slik.

Jeg hadde vel mistanken når jeg gikk inn der, og fikk meg en grei latter... og brukte pengene på både Garmin og ny ræser et annet sted ICON_SMILE

Re: G-sport og annonser [Re: Gråstein] #1850046 03/09/2014 17:19
-Bjørn- Offline
Entusiast
Entusiast
Samme smørja på XXL også. Fikk nyhetsbrevet deres på mail for ett par uker siden, hvor de reklamerte med alle sykler opp til 40%.
Ordlyden forstår jeg slik at det er fra 1-40% rabatt på alle sykler.
Skuffet kunne jeg konstatere at kun 10% av syklene var nedsatt, og 1 (av 130 sykler) var satt ned med 40%. Sjekket på XXL.no
Sendte de en mail hvor jeg spurte om de hadde glemt å oppdatere prisene, og fikk til svar at jeg skulle få svar ICON_CRAZY

Re: G-sport og annonser [Re: VegardAarvåg] #1850067 03/09/2014 17:51
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: VegardAarvåg
De hadde jo og denne lovnaden om å imøtegå andres pris på varer tidligere i år, noe de så fint kalte "pris match" (dobbelgrøss!!!).

Det stod ikke noe med liten skrift hverken på inngangsdøra eller på plakatene i butikken, så jeg prøvde for fornøyelsens skyld å prute ned en Garmin 510 bundle til Bikeshop sitt nivå, altså fra ca 2800,- til ca 2100,-. Første argument var at Bikeshop var en nettbutikk, så da var visst ikke lovnaden gyldig. Jeg bemerket at det ikke var noe forbehold i annonsene deres, og at Bikeshop og hadde fysisk butikk, om dette skulle gjøre noen forskjell. Han måtte huke tak i en tilfeldig forbipasserende kollega for å få bekrefta mine påstander om Bikeshop sin eksistens, men da var plutselig problemet at BS sin pris ikke var "annonsert vare", altså at den ikke hadde stått i noen kampanjeavis fra en konkurrent, for det var visst bare de prisene de skulle imøtegå...

Igjen bemerka jeg at noen slike forbehold ikke var opplyst om for meg som kunde. Det kunne de delvis si seg enige i, men det var nå tross alt slik de hadde blitt fortalt at dette skulle håndteres, og da var det slik.

Jeg hadde vel mistanken når jeg gikk inn der, og fikk meg en grei latter... og brukte pengene på både Garmin og ny ræser et annet sted ICON_SMILE

Sitat: "gsport"
PRISMATCH gjelder mot lokale, konkurrerende butikker i de byene du finner en G-SPORT-butikk eller G-MAX-varehus. Finner du en identisk vare billigere i en annen lokal sportsbutikk, gir vi deg ikke bare mellomlegget, men også 20 % avslag på din neste handel – uansett handelens størrelse! Du må dokumentere den lavere prisen ved å legge frem annonse, kundeavis, produktkatalog eller lignende. Vi trenger også en original kvittering på den varen du kjøpte hos G-SPORT eller G-MAX.

Dårlig at de ikke kjenner reglene for pris match (ja, dobbelgrøss) selv. Skoppum ligger rett rundt hjørnet (gjør det ikke det for deg)? Jeg ville sendt en mail til kundeservice på G-sport, lagt ved en screendump (skjermdump ICON_WINK ) av linken som dokumentasjon for prisen og krevd en tilgodelapp for 20% fordi de ikke klarer å forholde seg til sine egnet 'tilbud'. Selv om du ikke kjøpte varen hos G-sport.
Trur forøvrig at det står en henvisning i alle kundeaviser til å lese mer om reglene angående price match på nettsidene

http://bikeshop.no/Sykkel/Elektronikk/Computer/GPS/GPS/Garmin/Garmin-Edge-510-Team-GPS-Bundlepack-Bl%C3%A5--Touchscreen--Med-tilbeh%C3%B8r-0100106405-p0000034215

Re: G-sport og annonser [Re: Gråstein] #1850071 03/09/2014 17:57
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Gråstein
Ordlyden med "opptil 50%" forplikter dem jo ikke til annet enn å ikke selge noe _billigere_ enn halv pris.
Ordlyden opptil 50% betyr bokstavelig talt at de ikke skal selge noe til MER enn halv pris. Hadde de slengt på ordet "rabatt", hadde de hatt en bedre sak. Ergo: krev halv pris!

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: G-sport og annonser [Re: baronKanon] #1850077 03/09/2014 18:00
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Ergo: Läs hela hans inlägg en gång till ICON_WINK

Re: G-sport og annonser [Re: fredriks] #1850080 03/09/2014 18:06
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: fredriks
Ergo: Läs hela hans inlägg en gång till ICON_WINK
Les en gang til du også. Han påstår at de kan gi opptil 50% rabatt, men ordlyden er at de kan ta opptil halv pris: dvs. 50% eller mer rabatt.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: G-sport og annonser [Re: Gråstein] #1850083 03/09/2014 18:10
G
Gråstein Online OP
Besatt
OP Online
Besatt
G
For å være nøyaktig skriver de:

"
Opptil - (sånn teit minus med prikk over og under) 50%
Rabatten gjelder fra uke 36 til og med uke 39
"

Så nei, man kan ikke ta dem på skrivefeil der, og det vil de uansett kunne tilbakevise som åpenbar feil. Men det er heller ikke poenget.

(hvordan baronen klarer å lese det jeg skriver, "Alle mountainbike-sykler opptil 50% rabatt", er dog noe uklart, men oppfordrer til å la den segmantiske debatten finne en annen tråd)

Redigert av Gråstein; 03/09/2014 18:11.
Re: G-sport og annonser [Re: baronKanon] #1850087 03/09/2014 18:14
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Nu förstår jag inte. I första inlägget står det
"Alle mountainbike-sykler opptil 50% rabatt".

Det är väl inte oklart?

Re: G-sport og annonser [Re: fredriks] #1850093 03/09/2014 18:28
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Ok, gir meg ICON_SMILE

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: G-sport og annonser [Re: Gråstein] #1850095 03/09/2014 18:31
L
lars87 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Ser det er en her som klager over "liten skrift" i prismatchen til Gmax/Gsport. Det har jeg selv opplevd - to ganger.

For det første gjelder det ikke produkter fra nettbutikker, kun fysiske butikker. Så er det jo mange butikker som både er nettbutikk og fysisk butikk (og har samme prisen både i butikk og på nett), for eksempel Oslo Sportslager. Men om du forsøker å vise prisen hos en slik konkurrent til de ansatte på Gmax, så sier de bare at prisen ikke gjelder siden det er nettpris. Selv om jeg forsøkte å forklare dem at prisen jeg viste dem var prisen i nettbutikken til en fysisk butikk, og at den fysiske butikken helt klart også ville hatt den samme prisen. Det gikk ikke, siden jeg viste frem produktet på nettsidene til konkurrenten, mente de det var nettprisen uansett, og da trengte de ikke matche.

Det de sa var jeg måtte kjøre til den konkurrerende butikken og ta et bilde av produktet der med prisen på eller skaffe en kampanjeavis eller et annet ikke-digitalt bevis på prisen hos konkurrenten. Da kunne de matche. Så neste dag dro jeg på Oslo Sportslager og kjøpte produktet der når jeg like godt var i butikken.

Men selv ikke-digitale bevis på lavere pris hos en konkurrent er ugyldig dersom ikke konkurrenten ligger omtrent vegg-i-vegg. Er det for eksempel en times biltur unna, så sier de på Gmax at prismatch kun gjelder mot konkurrenter i "nærområdet".

Osv. Osv. Jeg blir fly forbanna hver gang jeg setter mine ben i Gmax-butikk. Det går gjerne akkurat så lang tid mellom hver gang at jeg rekker å glemme hvor irritert jeg blir. Men for min del skal Gmax ha svært gode tilbud for at jeg orker å handle der, betaler gladelig litt mer for å handle i butikker som ikke har tusen linjer mer skjult skrift og hundre uskrevne regler i sine tilbud og garantier.

Re: G-sport og annonser [Re: Gråstein] #1850214 03/09/2014 20:39
R
Raggedy Offline
Fersking
Fersking
R
Jeg kjøpte et par vintersko på Gmax en fredag. På mandag var de satt ned med 40 %, dvs at prisen var rundt 500 kroner lavere tre dager etterpå. Ganske irriterende! Gmax var veldig bastante på at de ikke kunne gi meg noen reduksjon i prisen. Verken 100 dagers åpent kjøp, prismatch eller "100 % fornøyd garanti" (sic) var gjeldende ettersom jeg var ærlig på at skoene var brukt i to timer. Det endte med at jeg tørket slapset av skoene, la dem pent i eska og gikk til returdisken på Gmax og latet som at de var ubrukte, og sa at "jeg ville benytte meg av åpent kjøp, men så vil jeg kjøpe dem tilbake igjen umiddelbart". Det fungerte faktisk, for personen i returdisken visste jo ikke at jeg hadde brukt dem.

500 kroner er ikke så ekstremt mye penger, men jeg tror det utgjør mer for meg enn for Gmax, og spesielt ettersom jeg ble så irritert at dette ble både det første og siste kjøpet jeg noensinne har gjort hos Gmax ICON_TONGUE Legg til at jeg liker både utvalget og prisene bedre hos XXL, så er det en no-brainer hvor jeg skal handle. På XXL har jeg flere ganger kjøpt varer som deretter har blitt satt ned i pris, og da har det holdt å vise kvitteringen (ikke varen) i avdelingen, og så få utbetalt pengene i kassen, type "no questions asked". Legger igjen en del tusen kroner der hvert år! I dagens marked betyr sånne små garantier og service mye, uansett om det gjelder sportsbutikker eller feks. elektronikk-kjeder.

Re: G-sport og annonser [Re: Gråstein] #1850295 04/09/2014 05:57
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Prismatch gjelder faktisk kun for IDENTISK vare.
Kompresjonstights er ikke bare-bare, og sykkel med 21 gir er ikke sykkel med 21 gir.
De er steile på at det må være AKKURAT samme varen. Så de er egentlig stort sett på veldig trygg grunn med den matchen.

Når det gjelder utvalg er vel Gmax en butikk full av friluftlivets svar på Henry Choice :-)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: G-sport og annonser [Re: Raggedy] #1850299 04/09/2014 06:13
jan erik Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Raggedy
Jeg kjøpte et par vintersko på Gmax en fredag. På mandag var de satt ned med 40 %, dvs at prisen var rundt 500 kroner lavere tre dager etterpå. Ganske irriterende! Gmax var veldig bastante på at de ikke kunne gi meg noen reduksjon i prisen. Verken 100 dagers åpent kjøp, prismatch eller "100 % fornøyd garanti" (sic) var gjeldende ettersom jeg var ærlig på at skoene var brukt i to timer. Det endte med at jeg tørket slapset av skoene, la dem pent i eska og gikk til returdisken på Gmax og latet som at de var ubrukte, og sa at "jeg ville benytte meg av åpent kjøp, men så vil jeg kjøpe dem tilbake igjen umiddelbart". Det fungerte faktisk, for personen i returdisken visste jo ikke at jeg hadde brukt dem.

500 kroner er ikke så ekstremt mye penger, men jeg tror det utgjør mer for meg enn for Gmax, og spesielt ettersom jeg ble så irritert at dette ble både det første og siste kjøpet jeg noensinne har gjort hos Gmax ICON_TONGUE Legg til at jeg liker både utvalget og prisene bedre hos XXL, så er det en no-brainer hvor jeg skal handle. På XXL har jeg flere ganger kjøpt varer som deretter har blitt satt ned i pris, og da har det holdt å vise kvitteringen (ikke varen) i avdelingen, og så få utbetalt pengene i kassen, type "no questions asked". Legger igjen en del tusen kroner der hvert år! I dagens marked betyr sånne små garantier og service mye, uansett om det gjelder sportsbutikker eller feks. elektronikk-kjeder.

Ærlig talt. 500 kroner. Er det værdt å gjøre seg til kjeltring for? Om du ville er jeg helt siker på at du hadde greid å få med deg di skoa uten å betale et rødt øre. Er det slik at du angrer alle kjøp du har gjort når de kommer på tilbud dagen etter? Matvarer? Sydenturer?

Re: G-sport og annonser [Re: Gråstein] #1850320 04/09/2014 06:55
D
Dorado Offline
Fersking
Fersking
D
Sitat: Gråstein

Selvsagt, der var det ikke noe særlig til salg. Det som var på 50% var et par etterslengere fra i fjor. Samtlige sykler på "illustrasjonsbildet" sto i butikken, ingen med nevnte rabattsats.

Møkkafolk.

Jeg spottet også denne annonsen i nyhetsbrevet siden jeg er på jakt etter ny doning. Formuleringen er, som du påpeker, noe misvisende fordi man ved første øyekast fort ledes til å tro at det er halv pris på alt sammen.

Jeg ringte forøvrig til Gmax Slependen og de opplyste pr telefon at den var satt ned til 19.999,- fra 30 lapper.

http://www.gsport.no/produkt/111418/diamant-apex-t27-1

Jeg var forresten innom samme butikk tidligere i sommer da den akkurat hadde åpnet og så en Camelback til 1400 spenn ca. Denne hadde jeg prøvd å få tak i hos XXL tidligere i uka, men de tok 999,- Var null og niks stress å kjøre prismatch-greia deres. Fyren i butikken søkte opp varen på xxl.no og skrev en lapp jeg tok med til kassa. Dette var helt identiske varer.

Bottecciha Zoncolan 27,5" SRAM X01 (2014)
Specialized Tarmac SL4 Comp Ultegra Di2 (2014)
Re: G-sport og annonser [Re: Raggedy] #1850322 04/09/2014 06:59
D
Dorado Offline
Fersking
Fersking
D

[...]

På XXL har jeg flere ganger kjøpt varer som deretter har blitt satt ned i pris, og da har det holdt å vise kvitteringen (ikke varen) i avdelingen, og så få utbetalt pengene i kassen, type "no questions asked".

Seriøst? Du må virkelig ha frekkhetens nådegave i behold. Kjøper man en vare så aksepterer man som kunde prisen man blir enig med selger/butikken om der og da. Fornøydgaranti, prismatch etc har ingen verdens ting med dette å gjøre.

Bottecciha Zoncolan 27,5" SRAM X01 (2014)
Specialized Tarmac SL4 Comp Ultegra Di2 (2014)
Re: G-sport og annonser [Re: Gråstein] #1850325 04/09/2014 07:01
H
helomoto Offline
Avhengig
Avhengig
H
Jeg fikk prismatchet conti gp4000s2 på Gmax Slependen mot bikeshop pris, uten noe snikk-snakk.

Samboeren fikk knallbra service på fjellstøvler i samme butikk. Var litt misfornøyd med passform etter første fjelltur, og ville bytte til en større størrelse. Hun ble sendt avgårde med en modell til 500,- mer av betjeningen da den passet bedre, uten å betale noe ekstra.

Redigert av helomoto; 04/09/2014 07:02.

> Assos er laget for korpulente sveitsiske bankfolk.
Re: G-sport og annonser [Re: Knirkekne] #1850327 04/09/2014 07:04
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Sitat: Knirkekne

Når det gjelder utvalg er vel Gmax en butikk full av friluftlivets svar på Henry Choice :-)
Du aner ikke hvor rett du har, siden Gsport ASA eier Voice Norge A/S, som har merkevaren Henry Choice ICON_SMILE

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: G-sport og annonser [Re: DesmoSkier] #1850374 04/09/2014 08:06
T
tygster Offline
Veteran
Veteran
T
Samtidig har han jo ikke så rett da det jo er XXL som er den store pusheren av friluftslivets Henry Choice.

Re: G-sport og annonser [Re: Gråstein] #1850394 04/09/2014 08:21
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Så TL;DR Kun G-Max Slependen folk har hatt god service og fått pris match uten å true selger på livet?

- Mvh BeefCake
- - - - - - - - - - - - - - -
I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Re: G-sport og annonser [Re: BeefCake] #1850433 04/09/2014 09:04
Furu Offline
/Stig
/Stig
Det er jo gamle Sportshuset, som i ihvertfall jeg husker som en butikk med bra kompetanse og servicenivå.

Stig

Re: G-sport og annonser [Re: Dorado] #1850470 04/09/2014 09:42
H
henrikh Offline
Ringrev
Ringrev
H
Sitat: Dorado

[...]

På XXL har jeg flere ganger kjøpt varer som deretter har blitt satt ned i pris, og da har det holdt å vise kvitteringen (ikke varen) i avdelingen, og så få utbetalt pengene i kassen, type "no questions asked".

Seriøst? Du må virkelig ha frekkhetens nådegave i behold. Kjøper man en vare så aksepterer man som kunde prisen man blir enig med selger/butikken om der og da. Fornøydgaranti, prismatch etc har ingen verdens ting med dette å gjøre.

XXL opererer jo med 30 dagers prisgaranti, nettopp for at du skal kunne kjøpe noe uten å være redd for at det kommer på salg uka etter.

Dessuten vil jo dette være ett ikke-problem dersom man er litt kreativ.
Kjøper du vare til fullpris og det er 100 dager (eller hva som er bransjens beste) åpent kjøp og du tar den i bruk før du finner ut at den er på salg, er det jo bare å kjøpe en ekstra på salg, som du leverer tilbake med den første kvitteringen (på fullpris).

Moderator  support